Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Detblir3poäng
Inlägg: 2195
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Linus hultström klar för Linköping på långt kontrakt från nästa säsong enligt sportbladet. Riktigt trist men ändå lite väntat.
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

Hulta klar för LHC vad det verkar...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -linkoping

Väntat men tråkigt.

Edit: Fuck, du hann före ;)
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Detblir3poäng skrev: 2022-03-18 08:52:12 Linus hultström klar för Linköping på långt kontrakt från nästa säsong enligt sportbladet. Riktigt trist men ändå lite väntat.
Synd, hade mer än gärna sett honom i DIF-dressen igen! Men jag förstår honom, även om Plast inte heller är ett topplag numera.
maag80
Inlägg: 73
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av maag80 »

Hillberry blue skrev: 2022-03-17 11:37:23 Manne för diskussioner med moderklubben IKO
Jag tycker på sätt och vis det känns synd, han har stannat, han har haft enormt mycket otur och han hade verkligen något bra på gång där efter körtelfebern.
Men, visst känns det rimligt.
Kanske inte ens klokt att försöka få honom att stanna, men jag känner ändå att jäklar vilken potential utan alla skador och sånt.
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Morwiin
Inlägg: 697
Blev medlem: 2018-09-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

Dusinator skrev: 2022-03-18 08:52:31 Hulta klar för LHC vad det verkar...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -linkoping

Väntat men tråkigt.

Edit: Fuck, du hann före ;)
Usch! Ja alla våra gamla spelare går ju för fan till plast :(
daaviid
Inlägg: 4235
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Av plast är du kommen. Plast ska du åter bli.

Trist, men förståeligt.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

daaviid skrev: 2022-03-18 10:31:40 Av plast är du kommen. Plast ska du åter bli.

Trist, men förståeligt.
:lol:
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

LHC kommer inte vinna något ändå.
Jag tar hellre Claesson och Alsing tillsammans vilket jag tror är väldigt nära till kommande säsong.
Sen har vi Erik Gustafsson som kommer hem kanske om 1 år, då hoppas jag vi ligger bra till också.
Hultström är bra inget snack men han går efter pengarna nu, då får det gärna vara.
Rolv
Inlägg: 250
Blev medlem: 2009-10-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rolv »

Dusinator skrev: 2022-03-18 08:52:31 Hulta klar för LHC vad det verkar...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -linkoping

Väntat men tråkigt.

Edit: Fuck, du hann före ;)
Första tanken som slår mig, missar vi honom pga att vi inte vet om vi spelar i SHL eller inte nästa år? Är detta en nackdel under nuvarande Silly-Season. En konspiration jag har (har dock ingen aning om det funkar så) är att LHC skulle kunna nyttja vårt stundande kvalspel, och sätta deadline på sitt erbjudande "take it or leve it", som går ut innan vi vett om vi spelar i SHL eller ej nästa år. På så sätt sätta vårt eventuella erbjudande delvis ur spel. Som sagt, bara ett scenario jag ser framför mig, dock ingen aning om det funkar så.
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Rolv skrev: 2022-03-18 12:00:27
Dusinator skrev: 2022-03-18 08:52:31 Hulta klar för LHC vad det verkar...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -linkoping

Väntat men tråkigt.

Edit: Fuck, du hann före ;)
Första tanken som slår mig, missar vi honom pga att vi inte vet om vi spelar i SHL eller inte nästa år? Är detta en nackdel under nuvarande Silly-Season. En konspiration jag har (har dock ingen aning om det funkar så) är att LHC skulle kunna nyttja vårt stundande kvalspel, och sätta deadline på sitt erbjudande "take it or leve it", som går ut innan vi vett om vi spelar i SHL eller ej nästa år. På så sätt sätta vårt eventuella erbjudande delvis ur spel. Som sagt, bara ett scenario jag ser framför mig, dock ingen aning om det funkar så.
Självklart kan det vara så. Men en sådan som Hultström skulle kunna få erbjudanden ända in på September/Oktober. Han behöver inte ha bråttom. Hade han verkligen velat till Djurgården så hade han kunnat avvakta.
Nu vill han inte det. Han går förmodligen på pengarna + att de har hus där och familjen nära.

Med risk att låta bitter. Han kändes aldrig riktigt Djurgården ändå. Inte som många andra. Då är jag glad att man släpper honom.
Exilarn
Inlägg: 1
Blev medlem: 2022-03-18

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Exilarn »

Fruktansvärt ledsamt med inställningen att folk antingen ska till oss eller att de inte är nåt värt. Vill vi vinna måste vi ha något att erbjuda spelare. Man kan inte förvänta sig att varenda spelare som spelat här tidigare kommer vilja komma tillbaka till vilket pris som helst.

Att Hultström väljer Linköping är väl inget konstigt allt. Det är närmare hem till familjen, han har köpt hus i stan och hans flickvän/fru är därifrån. Det är också i Linköping han fick hela sin hockeyfostran. Det är väl mer sannolikt att vi skulle behöva locka med mer pengar i situationen än Linköping.

Åberg är såklart en annan femma, och där borde förhandlingsläget vara bättre samtidigt som vi måste förstå att spelare som mer än något annat vill vinna inte kommer välja DIF även med historik här. Brodin och Krüger är oerhört viktiga men även med dem får vi förvänta oss en kamp för att etablera sig högre i hierarkin.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Sjukt less på dessa spelare som är DIF på sociala medier. Va fan antingen e ni DIF eller inte. Sluta håll på och vara på låtsas.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

gaspo skrev: 2022-03-18 14:23:31 Sjukt less på dessa spelare som är DIF på sociala medier. Va fan antingen e ni DIF eller inte. Sluta håll på och vara på låtsas.
+1
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Exilarn skrev: 2022-03-18 13:55:22 Fruktansvärt ledsamt med inställningen att folk antingen ska till oss eller att de inte är nåt värt. Vill vi vinna måste vi ha något att erbjuda spelare. Man kan inte förvänta sig att varenda spelare som spelat här tidigare kommer vilja komma tillbaka till vilket pris som helst.

Att Hultström väljer Linköping är väl inget konstigt allt. Det är närmare hem till familjen, han har köpt hus i stan och hans flickvän/fru är därifrån. Det är också i Linköping han fick hela sin hockeyfostran. Det är väl mer sannolikt att vi skulle behöva locka med mer pengar i situationen än Linköping.

Åberg är såklart en annan femma, och där borde förhandlingsläget vara bättre samtidigt som vi måste förstå att spelare som mer än något annat vill vinna inte kommer välja DIF även med historik här. Brodin och Krüger är oerhört viktiga men även med dem får vi förvänta oss en kamp för att etablera sig högre i hierarkin.
Där bör DIF vara jävligt försiktiga, jag tror inte att det skulle funka heller om han avgör matchserien och skickar ned oss till HA.
Rolv
Inlägg: 250
Blev medlem: 2009-10-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rolv »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-18 12:20:40
Rolv skrev: 2022-03-18 12:00:27
Dusinator skrev: 2022-03-18 08:52:31 Hulta klar för LHC vad det verkar...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -linkoping

Väntat men tråkigt.

Edit: Fuck, du hann före ;)
Första tanken som slår mig, missar vi honom pga att vi inte vet om vi spelar i SHL eller inte nästa år? Är detta en nackdel under nuvarande Silly-Season. En konspiration jag har (har dock ingen aning om det funkar så) är att LHC skulle kunna nyttja vårt stundande kvalspel, och sätta deadline på sitt erbjudande "take it or leve it", som går ut innan vi vett om vi spelar i SHL eller ej nästa år. På så sätt sätta vårt eventuella erbjudande delvis ur spel. Som sagt, bara ett scenario jag ser framför mig, dock ingen aning om det funkar så.
Självklart kan det vara så. Men en sådan som Hultström skulle kunna få erbjudanden ända in på September/Oktober. Han behöver inte ha bråttom. Hade han verkligen velat till Djurgården så hade han kunnat avvakta.
Nu vill han inte det. Han går förmodligen på pengarna + att de har hus där och familjen nära.

Med risk att låta bitter. Han kändes aldrig riktigt Djurgården ändå. Inte som många andra. Då är jag glad att man släpper honom.


Jag tänker mig scenariot att han vill ”hem”. Lidköping ger honom en bra deal med deadline.
Han har två alternativ ta den, eller riskera att stå utan SHL-kontrakt med närheten till Linköping nästa år.
Sedan vet ju inte vi om vi ens hade varit aktuella överhuvudtaget.
Låst