Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev: 2022-03-11 20:27:56
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-11 19:41:40
Manijock skrev: 2022-03-11 19:18:32 Men nej, vill inte peta Bergfors. Grymt nyttig i dessa typer av matcher. Ser hellre Lekki som extraspelare då han ändå inte är något speciellt hot i 5 mot 5.

Sörensen - Rensfeldt - Cederqvist
Eklund - Strandberg - Söderlund
Axelsson - Poirier - Rhakshani
Forsberg - Berglund - Bergfors
Lekkerimäki

Bye bye Carey och Engsund får kriga med Berglund om fjärdecenter-rollen.
+1 Lillfimp och Söderlund ska såklart spela ihop.
Tycker de är lite för beroende av mycket puck båda två. Sällan lyckat. Båda gör mer nytta i varsin kedja.
Tycker de verkar stortrivas ihop.
Äntligen några i vårat lag som skapar långa anfall när de spelar ihop.
Viktigt att några kan få motståndarna att slita lite också.
Tycker fortsatt vi är för mycket tid i egen zon kontra anfallszon.
Gillar deras puckbyten. En ensam Lillfimp är ett rätt lätt byte, många som läst sönder honom och hans hörnsnurrande.
Men med Tim vid sin sida blir han mer svårläst och får en förstående lekkamrat.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-11 21:58:34 Tycker de verkar stortrivas ihop.
Äntligen några i vårat lag som skapar långa anfall när de spelar ihop.
Viktigt att några kan få motståndarna att slita lite också.
Tycker fortsatt vi är för mycket tid i egen zon kontra anfallszon.
Gillar deras puckbyten. En ensam Lillfimp är ett rätt lätt byte, många som läst sönder honom och hans hörnsnurrande.
Men med Tim vid sin sida blir han mer svårläst och får en förstående lekkamrat.
Det syns dock att Wille och Lekkerimäki kommer från samma juniorlag. Tim är så sjukt duktig och sjukt avig att det typ bara är Dick som faktiskt verkar begripa vad som kommer hända härnäst. Å andra sidan har jag sett ett par byten nu i vår där Dick och Lekkerimäki trollade så motståndarna såg ut att börja gråta. Även om det bara var korta sekvenser och inte renderade i något mål så var det klart fin hockeyunderhållning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

26 PP 1 mål. Måste vara ett rekord i SHL? Det e ju skrämmande dåligt. Ta in nån extra tränare som kan styra upp PP innan kvalet tack! Vinner fan inget kval om man inte gör några mål i PP.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev: 2022-03-12 16:43:06 26 PP 1 mål. Måste vara ett rekord i SHL? Det e ju skrämmande dåligt. Ta in nån extra tränare som kan styra upp PP innan kvalet tack! Vinner fan inget kval om man inte gör några mål i PP.
Det måste vara rekord från Div2 och uppåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

gaspo skrev: 2022-03-12 16:43:06 26 PP 1 mål. Måste vara ett rekord i SHL? Det e ju skrämmande dåligt. Ta in nån extra tränare som kan styra upp PP innan kvalet tack! Vinner fan inget kval om man inte gör några mål i PP.
Hjälper föga att gnugga PP så här sent på säsongen, vi saknar skills

Vi har tagit massor av poäng i Do or die-matcher senaste 10 omgångarna utan mål I PP.
Klart vi kan vinna ett kval, men det kommer krävas disciplin .....att undvika BP
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1292
Blev medlem: 2016-02-24

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

Jag lever med naiva hoppet att Cmore drömmer att bottenstriden avgörs i allra sista omgången för att få spänning ända in i kaklet. Mao så kommer Malmö förlora ikväll och sen vinner DIF nere i Malmö.
Knickedick
Inlägg: 1331
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

Tre tuffa jobbiga bortamatcher kvar.
Ställer in mig på kval och ännu mer traumatisk stress och känslomässig bergodalbana
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2022-03-12 18:00:18 Tre tuffa jobbiga bortamatcher kvar.
Ställer in mig på kval och ännu mer traumatisk stress och känslomässig bergodalbana
Vinner vi alla 3 tror jag att det är lugnt. Kanske tom åttondel. Vinner vi inte är det kval. Tämligen säker.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Mycket avgörs i Malmös match idag, förlorar de så har DIF fortfarande allt i egna händer med matchen mot Malmö på tisdag. Vinner de blir det väldigt svårt att undvika kval.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Knickedick
Inlägg: 1331
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2022-03-12 18:03:10
Knickedick skrev: 2022-03-12 18:00:18 Tre tuffa jobbiga bortamatcher kvar.
Ställer in mig på kval och ännu mer traumatisk stress och känslomässig bergodalbana
Vinner vi alla 3 tror jag att det är lugnt. Kanske tom åttondel. Vinner vi inte är det kval. Tämligen säker.
Tyvärr ser jag ingenting som tyder på att vi ska göra det, tycker verkligen det kändes idag som att bensinen var slut.
Malmö har vi svårt för och har haft under säsongen och Frölunda borta.....

Mentalt börjar jag nog ladda för kval nu, orkar inte med de här bottennnappen på hovet varje gång vi har ett bra läge att gå upp på säker mark
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Spelar vi inte kval så gick jesus på vattnet
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Det värsta är att vi ofta de senaste matcherna fått med oss poäng fastän vi inte är värda det. Man börjar tro på något som egentligen aldrig var nära - en 12eplats.

Att Malmö leder mot Frölunda är inte jätteöverraskande. Som jag skrev i förrgår, Malmö är ett topplag, men som haft svårt bakåt från typ September till Januari och därför ligger där de ligger.

Våra poäng som vi fått med oss har vi fått fastän statistiken säger helt annat.
Prestationen idag var ganska lik den mot Timrå men då gjorde vi mål på allt och våran målvakt tog allt.

Jag är inte ens säker på att vi klarar ett kval, vi har ännu inte hittat ett tryggt grundspel.
Vi är så sjukt ojämna från period till period och nu har vi gått tillbaka till det powerplayspel vi hade för ett år sedan, vilket oroar ännu mer. Där hade man velat ha bättre procent när matcherna står och väger eller man jagar kvittering.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Idag gick tåget. Nu är livlinan LHC. Men då ska vi lyckas få minst 6 poäng till.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-12 18:40:54 Det värsta är att vi ofta de senaste matcherna fått med oss poäng fastän vi inte är värda det. Man börjar tro på något som egentligen aldrig var nära - en 12eplats.

Att Malmö leder mot Frölunda är inte jätteöverraskande . Som jag skrev i förrgår, Malmö är ett topplag, men som haft svårt bakåt från typ September till Januari och därför ligger där de ligger.

Våra poäng som vi fått med oss har vi fått fastän statistiken säger helt annat.
Prestationen idag var ganska lik den mot Timrå men då gjorde vi mål på allt och våran målvakt tog allt.

Jag är inte ens säker på att vi klarar ett kval, vi har ännu inte hittat ett tryggt grundspel.
Vi är så sjukt ojämna från period till period och nu har vi gått tillbaka till det powerplayspel vi hade för ett år sedan, vilket oroar ännu mer. Där hade man velat ha bättre procent när matcherna står och väger eller man jagar kvittering.
Väl skrivet. Vi har som du skriver haft ett ordentligt flyt. Det enda som kan rädda oss är att vi får Linköping i ett kval. För Malmö eller Timrå rår vi aldrig på. 4 raka torsk.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Djurgårn »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-12 18:40:54 Det värsta är att vi ofta de senaste matcherna fått med oss poäng fastän vi inte är värda det. Man börjar tro på något som egentligen aldrig var nära - en 12eplats.

Att Malmö leder mot Frölunda är inte jätteöverraskande. Som jag skrev i förrgår, Malmö är ett topplag, men som haft svårt bakåt från typ September till Januari och därför ligger där de ligger.

Våra poäng som vi fått med oss har vi fått fastän statistiken säger helt annat.
Prestationen idag var ganska lik den mot Timrå men då gjorde vi mål på allt och våran målvakt tog allt.

Jag är inte ens säker på att vi klarar ett kval, vi har ännu inte hittat ett tryggt grundspel.
Vi är så sjukt ojämna från period till period och nu har vi gått tillbaka till det powerplayspel vi hade för ett år sedan, vilket oroar ännu mer. Där hade man velat ha bättre procent när matcherna står och väger eller man jagar kvittering.
Word!

Mycket är fortfarande rejält skakigt i detta laget. Passningsspelet håller många gånger korpnivå som bäst.Vårt PP är sorgligt uselt. Att Warg dessutom fortfarande får speltid är helt galet. Killen håller inte i SHL någonstans.
Skriv svar