SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2022-03-06 21:02:31
Hillberry blue skrev: 2022-03-06 20:58:37
DIF023 skrev: 2022-03-06 20:47:09 Fy fan vilken skön seger. På tal om nåt annat, fy fan vad vidrig Lodin i Timrå är. Efter att han mer eller mindre filmat till sig en utvisning för hög klubba, så försöker han påkalla domarens uppmärksamhet, och pekar på ett märke i ansiktet som han hade redan innan utvisningen. Hatar alla dessa filmare och fuskare. Lägg ner skiten!
Gelinas klubba träffade faktist Lodin i ansiktet, under ögat
Lodin ser ju för fan ut som han letar svamp. Huvudet under sargen.
Lodar-Lodin är ett gnagarsvin - Bra ramsa på tisdag?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2022-03-06 20:45:28
dr111DIF skrev: 2022-03-06 20:40:38 Vad är det för sjuk säsongsavslutning? Poäng i 5 raka med 4 vinster och det är ändå 4p upp. Botten har blivit toppen. Tyvärr bara Malmö inom räckhåll dock...
18 pinnar om vi går rent.
Men ja bottenlagen tar groteskt med poäng.
Just nu känns det typ som vi behöver gå rent för att klara oss nästan!
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Grabben från Söder »

dr111DIF skrev: 2022-03-06 21:07:18
Praetori skrev: 2022-03-06 20:45:28
dr111DIF skrev: 2022-03-06 20:40:38 Vad är det för sjuk säsongsavslutning? Poäng i 5 raka med 4 vinster och det är ändå 4p upp. Botten har blivit toppen. Tyvärr bara Malmö inom räckhåll dock...
18 pinnar om vi går rent.
Men ja bottenlagen tar groteskt med poäng.
Just nu känns det typ som vi behöver gå rent för att klara oss nästan!
Läbbigt för de andra lagen att behöva möta oss i ett kval. Vi är typ seriens bästa lag just nu.
Manijock
Inlägg: 7836
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Manijock »

Någon som såg fnasket i rött? 46an? Var han med? Walli såg ut som Gretzky i jämförelse.
Senast redigerad av Manijock den 2022-03-06 21:16:49, redigerad totalt 2 gång.
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2022-03-06 21:15:24 Någon som såg fnasket i rött? 46an? Var han med? Walli såg ut som Gretzky i jämförelse.
Jinxa inget mer
DIF023
Inlägg: 155
Blev medlem: 2021-09-18

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av DIF023 »

Hillberry blue skrev: 2022-03-06 20:58:37
DIF023 skrev: 2022-03-06 20:47:09 Fy fan vilken skön seger. På tal om nåt annat, fy fan vad vidrig Lodin i Timrå är. Efter att han mer eller mindre filmat till sig en utvisning för hög klubba, så försöker han påkalla domarens uppmärksamhet, och pekar på ett märke i ansiktet som han hade redan innan utvisningen. Hatar alla dessa filmare och fuskare. Lägg ner skiten!
Gelinas klubba träffade faktist Lodin i ansiktet, under ögat
Mycket möjligt, men märket han pekade på hade han innan. Dålig stil tycker jag.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av diftobbe89 »

Grabben från Söder skrev: 2022-03-06 21:10:13
dr111DIF skrev: 2022-03-06 21:07:18
Praetori skrev: 2022-03-06 20:45:28
dr111DIF skrev: 2022-03-06 20:40:38 Vad är det för sjuk säsongsavslutning? Poäng i 5 raka med 4 vinster och det är ändå 4p upp. Botten har blivit toppen. Tyvärr bara Malmö inom räckhåll dock...
18 pinnar om vi går rent.
Men ja bottenlagen tar groteskt med poäng.
Just nu känns det typ som vi behöver gå rent för att klara oss nästan!
Läbbigt för de andra lagen att behöva möta oss i ett kval. Vi är typ seriens bästa lag just nu.
Lite så faktiskt, det ser inte alltid snyggt ut men ingen kan ta ifrån oss att vi har hittat ett sätt att vinna med Fagervall. Det är det enda som betyder nått.
Spela fult
Knickedick
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Knickedick »

Pulsen har fortfarande inte gått ned.

Viktiga två poäng och viktigt Psykologiskt inför Tisdag.
Jag tycker vi känns starkare i 5v5spelet idag sett över hela matchen.
Dock för Timrå väldigt Psykologiskt viktiga mål.

Tidigt i matceh och deras JÄVLA TURSTUDS i slutet av 1sta ska vi inte prata om de har även dommarna på sin sida idag.. Väldigt starkt att ta sig tillbaka från det och 3-1. Det känns som att det finns bra psyke i gruppen nu. Vädigt starka individer...

Kredd idag till Warg och Schilling, de krigar för skölden och tar verkligen den fysiska kampen.
Kredd även till Rhett och framförallt Dick, Ja ni läste Rhett (och inte Dick) ... Skämt åsido, Kredd till Dick, det märkes att han var taggad för den här matchen och har rutinen att veta hur han ska påverka just en sånhär match på bästa sätt.
Även Bergfors ska ha hyll för sina två första perioder. Kämpar, river, sliter och skapar faktiskt chanser som han dock fortfarande inte sätter.
Sören och Ceder är lite trögstartade idag men Kommerigån ordentligt när matchen ska avgöras. Riktigt bra i tredje.

Gelinas och Grags.....vet inte vad jag ska säga, andra matchen irad där jag tycker att de är helt värdelösa, framförallt i egen zon. Gelinas gör det bra offensivt i tredje....Men Seriöst, När kommer Arne, Hedda eller Tom tillbaka? Grags borde sitta nästa match....han måste vakna.

dagens sämsta Nord och Holm..... Billiga utvisningar på oss men inte på Timrå..... Andra matchen i rad där jag tycker det är en huvudtackling på en av våra spelare men bara blir en tvåa.

Tack Salak för straffräddningarna.... Salak bör alltid stå på Straffar
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av #10 »

Knickedick skrev: 2022-03-06 21:20:32 Pulsen har fortfarande inte gått ned.

Viktiga två poäng och viktigt Psykologiskt inför Tisdag.
Jag tycker vi känns starkare i 5v5spelet idag sett över hela matchen.
Dock för Timrå väldigt Psykologiskt viktiga mål.

Tidigt i matceh och deras JÄVLA TURSTUDS i slutet av 1sta ska vi inte prata om de har även dommarna på sin sida idag.. Väldigt starkt att ta sig tillbaka från det och 3-1. Det känns som att det finns bra psyke i gruppen nu. Vädigt starka individer...

Kredd idag till Warg och Schilling, de krigar för skölden och tar verkligen den fysiska kampen.
Kredd även till Rhett och framförallt Dick, Ja ni läste Rhett (och inte Dick) ... Skämt åsido, Kredd till Dick, det märkes att han var taggad för den här matchen och har rutinen att veta hur han ska påverka just en sånhär match på bästa sätt.
Även Bergfors ska ha hyll för sina två första perioder. Kämpar, river, sliter och skapar faktiskt chanser som han dock fortfarande inte sätter.
Sören och Ceder är lite trögstartade idag men Kommerigån ordentligt när matchen ska avgöras. Riktigt bra i tredje.

Gelinas och Grags.....vet inte vad jag ska säga, andra matchen irad där jag tycker att de är helt värdelösa, framförallt i egen zon. Gelinas gör det bra offensivt i tredje....Men Seriöst, När kommer Arne, Hedda eller Tom tillbaka? Grags borde sitta nästa match....han måste vakna.

dagens sämsta Nord och Holm..... Billiga utvisningar på oss men inte på Timrå..... Andra matchen i rad där jag tycker det är en huvudtackling på en av våra spelare men bara blir en tvåa.

Tack Salak för straffräddningarna.... Salak bör alltid stå på Straffar
Håller med om GELLY och grag
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av diftobbe89 »

Det är en ganska rolig tid som börjar nu när man kikar vilka som försvinner i matcherna och vilka som steppar upp. Dick börjar leverera när det gäller som mest, inte förvånande, grymt viktig egenskap. Warg har höjt sig när det behövs som mest, också viktigt. Fortsätter han såhär och gör en stark avslutning så är jag inte alls säker på att jag vill ha bort honom efter säsongen. Det är nu man ska vara som bäst.
Spela fult
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Doyle »

Timråfansen hoppas Åberg bänkas tisdag…

Långben: Bara i den här matchen? Åberg har varit ett sänke länge. Kan man bänka Lodin så måste man kunna bänka Åberg. Den förre har ändå hjälpt till att spela upp klubben i SHL, han förtjänar en chans. Har har dessutom tagit bänkningen på bästa möjliga sätt. Den senare glider runt som den dyraste pengapåsen på ett par skridskor och bara tar upp en plats
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-03-06 21:02:31 Lodin ser ju för fan ut som han letar svamp. Huvudet under sargen.
Eller kokain...
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Donkels-3.0 »

Doyle skrev: 2022-03-06 21:37:10 Timråfansen hoppas Åberg bänkas tisdag…

Långben: Bara i den här matchen? Åberg har varit ett sänke länge. Kan man bänka Lodin så måste man kunna bänka Åberg. Den förre har ändå hjälpt till att spela upp klubben i SHL, han förtjänar en chans. Har har dessutom tagit bänkningen på bästa möjliga sätt. Den senare glider runt som den dyraste pengapåsen på ett par skridskor och bara tar upp en plats
Åberg en klart sämre variant än Holtz - förstår fullt ut varför han aldrig slagit i nån större liga
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Djurgårn »

diftobbe89 skrev: 2022-03-06 21:28:40 Det är en ganska rolig tid som börjar nu när man kikar vilka som försvinner i matcherna och vilka som steppar upp. Dick börjar leverera när det gäller som mest, inte förvånande, grymt viktig egenskap. Warg har höjt sig när det behövs som mest, också viktigt. Fortsätter han såhär och gör en stark avslutning så är jag inte alls säker på att jag vill ha bort honom efter säsongen. Det är nu man ska vara som bäst.
Spännande, själv tycker jag att Warg kanske borde bänkas så fort vi får tillbaka någon annan. För att anses vara en defensiv back så är han tämligen ganska dålig i egen zon och tenderar att spela fast oss där väldigt ofta. Offensivt tillför han ju absolut ingenting så nja jag ser inte hans storhet alls faktiskt.
Döden
Inlägg: 1888
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Timrå - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Döden »

Donkels-3.0 skrev: 2022-03-06 21:47:20
Doyle skrev: 2022-03-06 21:37:10 Timråfansen hoppas Åberg bänkas tisdag…

Långben: Bara i den här matchen? Åberg har varit ett sänke länge. Kan man bänka Lodin så måste man kunna bänka Åberg. Den förre har ändå hjälpt till att spela upp klubben i SHL, han förtjänar en chans. Har har dessutom tagit bänkningen på bästa möjliga sätt. Den senare glider runt som den dyraste pengapåsen på ett par skridskor och bara tar upp en plats
Åberg en klart sämre variant än Holtz - förstår fullt ut varför han aldrig slagit i nån större liga
Kan det vara EN sak Jocke gjorde rätt, att släppa honom?
Skriv svar