Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

#10 skrev: 2022-03-03 15:55:58
DIF_Soldier skrev: 2022-03-03 15:39:27
Nattuggla_ skrev: 2022-03-03 14:51:11
crike skrev: 2022-03-03 14:30:01
DIF_Soldier skrev: 2022-03-03 14:17:09

Snälla rara med ett körsbär ovanpå; skriv källor! KÄLLOR.

Såhär gör man:

Peter Andersson stärker upp tränarstaben
https://www.malmoredhawks.com/artikel/z ... anarstaben
Ska man läsa in något i att det inte är Sylvegård som uttalar sig utan deras ordförande?
Tweeten från Malmö och artikeln på hemsidan borttagna.
Oj! Intressant! Vad händer i Malmö?

Den nu borttagna artikeln ovan förkunnade att PA "kliver in i båset med omedelbar verkan."

Har de goofat? Är det deadline på tränare också?
Hoppas brynäs inte släpper honom då han är avlönad av dom och brynäs är indragna i bottenstrid med bla malmö :lol:
Och hos oss tyckte man det var pinsamt med en klocka…
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 21/22

Inlägg av Manijock »

Värvar de Peter A räknar jag knappt in dem i bottenstriden längre. Raderar man Malmös oorganiserade och tröga försvarsspel är man helt klart ett mittenlag. Deras usla ledarskap de haft nu på slutet har helt klart varit en ensam anledning till deras ras.

Katastrof för oss.
Nattuggla_
Inlägg: 3199
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2022-03-03 18:06:22 Värvar de Peter A räknar jag knappt in dem i bottenstriden längre. Raderar man Malmös oorganiserade och tröga försvarsspel är man helt klart ett mittenlag. Deras usla ledarskap de haft nu på slutet har helt klart varit en ensam anledning till deras ras.

Katastrof för oss.
Håller med. Detta är inte bra för oss om han får ordning på det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag vet att vår kultur är dränkt i jantelagen och att det är ofint att blåsa i eget horn. Men, nu blåser jag i eget horn.
Otäckt hur likt det kändes/känns 11/12.

Om Hank:
DIF_Soldier 2021-04-26 skrev: Vilka är kulturbärarna i truppen? Det är röd flagg som fan.

är det smålänningen Strandberg man ska luta sig mot när det blåser? Eller Josef som sitter på läktaren med bruten nacke i Kvalspelet och ylar?
Om Videll:
DIF_Soldier 2021-05-01 skrev: Jag vet inte hur bra Videll är på rören vid 36 års ålder.

Nä, känns inget bra detta. Det luktar nedflyttning.

Ser framför mig en panikartad presskonferens med fansen framåt december och en svettig Jocke som ska förklara sig och en Barry som försöker säga nåt klokt. Hujeda mig.
Om Barry:
DIF_Soldier skrev: 2021-05-24 01:46:03 Min känsla är att mycket avgörs i starten. Konservativa svenska hockeyspelare börjar snabbt tvivla om resultaten uteblir och Barry ifrågasätts, och då kan det gå fort utför . Varför inte beprövade kort, (Perra/Melin-kategorin av "pålitliga" klassiskt svenska gubbtränare) blabla

Blir det däremot en succéstart känns Barry-satsningen genial och gruppen kaxigt oövervinnerliga. Lite så.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Det börjar bli kritisk nu, Malmö tar tre poäng och DIF bara en i en jämn match. Man får inte riktigt kontakt och det måste vara jobbigt. Bara 8 matcher kvar och 5 poäng upp. Det positiva är väl att Malmö har svårare schema kvar än DIF
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

klintan85 skrev: 2022-03-03 21:35:11 Det börjar bli kritisk nu, Malmö tar tre poäng och DIF bara en i en jämn match. Man får inte riktigt kontakt och det måste vara jobbigt. Bara 8 matcher kvar och 5 poäng upp. Det positiva är väl att Malmö har svårare schema kvar än DIF
24p kvar att spela om, tror Malmö känner sig mer stressade än vad vi gör
Nattuggla_
Inlägg: 3199
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

klintan85 skrev: 2022-03-03 21:35:11 Det börjar bli kritisk nu, Malmö tar tre poäng och DIF bara en i en jämn match. Man får inte riktigt kontakt och det måste vara jobbigt. Bara 8 matcher kvar och 5 poäng upp. Det positiva är väl att Malmö har svårare schema kvar än DIF
På förhand ska vi kunna vinna mot Timrå x2, Malmö och Oskarshamn.
Men inget är ju logiskt längre (0p mot Malmö senast och 3p mot Luleå), så jag vet inte. Och det beror på om Salak kan spela.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-03 22:06:31
klintan85 skrev: 2022-03-03 21:35:11 Det börjar bli kritisk nu, Malmö tar tre poäng och DIF bara en i en jämn match. Man får inte riktigt kontakt och det måste vara jobbigt. Bara 8 matcher kvar och 5 poäng upp. Det positiva är väl att Malmö har svårare schema kvar än DIF
På förhand ska vi kunna vinna mot Timrå x2, Malmö och Oskarshamn.
Men inget är ju logiskt längre (0p mot Malmö senast och 3p mot Luleå), så jag vet inte. Och det beror på om Salak kan spela.
Det har nog inte med det att göra, Mantas har varit grym tidigare, idag släppte han ett par men han kommer ge sitt hjärta när han står i kassen
EspenK
Inlägg: 9059
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Positivt att vi är mer eller mindre med i varje match.
Undantaget MIF.

Hoppas nu på mirakel sista 8 matcherna.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Insåg just att på söndag är det förmodligen kvalklart.
Malmövinst hemma mot Örebro/borta mot LHC (logiska resultat) och så DIF-Förlust mot TIK på det.

Vi har sprattlat till bra på slutet, men alldeles för sent, vi hade behövt alla nya ingredienser på plats redan vid årsskiftet
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2022-03-03 22:44:12, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Knickedick
Inlägg: 1281
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

När man väl börjar få upp hoppet. Då kommer det....en käftsmäll
Donkels-3.0
Inlägg: 1156
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-03-03 22:43:51 Insåg just att på söndag är det förmodligen kvalklart.
Malmövinst hemma mot Örebro/borta mot LHC (logiska resultat) och så DIF-Förlust mot TIK på det.

Vi har sprattlat till bra på slutet, men alldeles för sent, vi hade behövt alla nya ingredienser på plats redan vid årsskiftet
...nej innan säsongen(tack återigen för inget Jocke och Kaarel!!!)
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Säsongen 21/22

Inlägg av South_Exil »

Powerplay

Antar att alla ser att Gelinas skott är ett vapen.
Varför då inte sätta upp spelet på vänstersidan så att direktskottet kommer till användning.
Som nu hinner motståndarn oftast i skottlinje.
Dagens mål var i 5-5 och kom på direktskott.

Gelinas point
Sören Off wing (dvs vänstersidan) Rhett djupt. Puckar med varandra. Platsväxling. Boxen sjunker. Rhett vandrar upp mot blå. Direktskott.
Ceder på mål.
Tim fri roll till höger.

Tar dom bort Gelinas så finns både ceder och Tim spelbara med rätt fattning.
Alternativet med Sören som går bakom mål och instick till Ceder och Tim finns också.
Samt att Rhett kan smyga in och knäppa en handledare själv när han vandrar upp i platsväxlingen.

Ovanstående ger Så många fler alternativ än som nu när Sören blir stillastående på höger. Rensfelt ej aktiv i hörn.
Lekki kommer för långt ner och Gelinas får inga möjligheter att nypa direkt.


Andra PP.
Bengtsson. (Betydligt farligare än Grag. Se vinstmålet mot Luleå. Kvitteringen idag. Han är bra på off blå)
Styr spelet med Dick (alt Rensfelt). Wille djupt. Poirier i slottet.
Lekki på vänster.
Nattuggla_
Inlägg: 3199
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-03-03 22:43:51 Insåg just att på söndag är det förmodligen kvalklart.
Malmövinst hemma mot Örebro/borta mot LHC (logiska resultat) och så DIF-Förlust mot TIK på det.

Vi har sprattlat till bra på slutet, men alldeles för sent, vi hade behövt alla nya ingredienser på plats redan vid årsskiftet
Vi kan också ha kommit betydligt närmare.

Det går inte att sia om någonting känns det som. Timrå slår komfortabelt Malmö, men Malmö vinner borta mot Örebro. Vi förlorar mot Malmö och gör en horribel insats, men tar tre borta mot Luleå.
Alla slår alla. Av den anledningen utesluter jag inte att vi kan plocka poäng av Frölunda i övermorgon.
Knickedick
Inlägg: 1281
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

Jag tror vi kör över Timrå på Söndag.
Mycket avgörs på Söndag. Förlorar Linköping eller Malmö två raka nu så tror jag att dom kommer tappa det helt. Så länge det inte är vi som torskar i två raka så är det lungt. VI måste dock komma med mer fart. Jag tror därför att jag skulle vilja spela Fredrik Forsberg lite mer. Han har fart.
Sören
Söderlund
Forsberg

??
Vem mer kan ta sig igenom mittzon mot 2-3 spelare på egen hand??
Skriv svar