Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-21 20:42:34Och på Josefson: ”Är skadad. Rehabar och tränar dagligen.”

Hoppas man att han kan spetsa till i ett eventuellt kval eller varför går man annars inte ut med en text vad som pågår?

Eller har jag bara helt missat den rapporten, där man säger att han inte spelar mer denna säsong?
Har också funderat på varför man inte skriver att Josefson inte spelar mer denna säsong. Det är ju ändå uppenbart att han inte kommer att göra det. Och förmodligen inte ens någonsin mer.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Mattias_87 skrev: 2022-02-21 20:45:52
Nattuggla_ skrev: 2022-02-21 20:42:34Och på Josefson: ”Är skadad. Rehabar och tränar dagligen.”

Hoppas man att han kan spetsa till i ett eventuellt kval eller varför går man annars inte ut med en text vad som pågår?

Eller har jag bara helt missat den rapporten, där man säger att han inte spelar mer denna säsong?
Har också funderat på varför man inte skriver att Josefson inte spelar mer denna säsong. Det är ju ändå uppenbart att han inte kommer att göra det. Och förmodligen inte ens någonsin mer.
Ja så är det ju. Men samtidigt undrar man iom att den statusen inte ändras.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Skadetråden

Inlägg av Buford »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-21 20:42:34 Jag tror inte själv att Josefson kommer att spela den här säsongen.
Men skaderapporten är lurig tycker jag.

På Högström är status nu ändrad till: ”Är skadad. Rehabar och kommer inte att spela mer den här säsongen.” efter artikeln där man fastslår att han är out för säsongen.

Och på Josefson: ”Är skadad. Rehabar och tränar dagligen.”

Hoppas man att han kan spetsa till i ett eventuellt kval eller varför går man annars inte ut med en text vad som pågår?

Eller har jag bara helt missat den rapporten, där man säger att han inte spelar mer denna säsong?
Vet bara att KG sa i CMore att Josef är borta resten av säsongen. Även om han skulle kunna spela i ett ev kval, hur mycket skulle han tillföra? Han hinner ju inte ens komma in i matchtempo innan kvalserien är över..
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av Donkels-3.0 »

Buford skrev: 2022-02-21 21:40:58
Nattuggla_ skrev: 2022-02-21 20:42:34 Jag tror inte själv att Josefson kommer att spela den här säsongen.
Men skaderapporten är lurig tycker jag.

På Högström är status nu ändrad till: ”Är skadad. Rehabar och kommer inte att spela mer den här säsongen.” efter artikeln där man fastslår att han är out för säsongen.

Och på Josefson: ”Är skadad. Rehabar och tränar dagligen.”

Hoppas man att han kan spetsa till i ett eventuellt kval eller varför går man annars inte ut med en text vad som pågår?

Eller har jag bara helt missat den rapporten, där man säger att han inte spelar mer denna säsong?
Vet bara att KG sa i CMore att Josef är borta resten av säsongen. Även om han skulle kunna spela i ett ev kval, hur mycket skulle han tillföra? Han hinner ju inte ens komma in i matchtempo innan kvalserien är över..
Tror vi får släppa Josef nu tål man inte en sån beskedlig smäll som den han fick i Skoda Trophy så är det inte lönt att fortsätta
GULD
Inlägg: 383
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av GULD »

Ang. Axelsson ?

Tränar han ?

Vart vart han skadad ? En puff i ryggen såg det ut som ?

Berglund såg jag inte vad som hände med ?

Tankar ?
Detblir3poäng
Inlägg: 2195
Blev medlem: 2017-02-14

Skadetråden

Inlägg av Detblir3poäng »

GULD skrev: 2022-02-28 14:09:04 Ang. Axelsson ?

Tränar han ?

Vart vart han skadad ? En puff i ryggen såg det ut som ?

Berglund såg jag inte vad som hände med ?

Tankar ?
Verkar som han fick en hjärnskakning enligt honom själv i podden hockeytutto. Riktigt förvånad isåfall eftersom att det inte var nån våldsam kollision och man nästan ser att han söker sig mot situationen själv...
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av gaspo »

Detblir3poäng skrev: 2022-02-28 14:18:29
GULD skrev: 2022-02-28 14:09:04 Ang. Axelsson ?

Tränar han ?

Vart vart han skadad ? En puff i ryggen såg det ut som ?

Berglund såg jag inte vad som hände med ?

Tankar ?
Verkar som han fick en hjärnskakning enligt honom själv i podden hockeytutto. Riktigt förvånad isåfall eftersom att det inte var nån våldsam kollision och man nästan ser att han söker sig mot situationen själv...
Kanske känner att han inte pallar tempot.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

gaspo skrev: 2022-02-28 14:27:57
Detblir3poäng skrev: 2022-02-28 14:18:29
GULD skrev: 2022-02-28 14:09:04 Ang. Axelsson ?

Tränar han ?

Vart vart han skadad ? En puff i ryggen såg det ut som ?

Berglund såg jag inte vad som hände med ?

Tankar ?
Verkar som han fick en hjärnskakning enligt honom själv i podden hockeytutto. Riktigt förvånad isåfall eftersom att det inte var nån våldsam kollision och man nästan ser att han söker sig mot situationen själv...
Kanske känner att han inte pallar tempot.
Kan mycket väl vara så. En spelare som Dick VILL bidra i spelet MED puck. Just nu hänger han inte riktigt med.
Kanske lägger han och fysion in 1-2 rejäla träningsveckor för att förbättra situationen.

Hursom, vi behöver såklart Dick i ett kval. Och naturligtvis i så bra form som möjligt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Har vi tur kanske Strandberg kan spetsa till laget i ev kval:

”Sebastian Strandberg, som läker ett trasigt båtben i handen, har fått positiva besked om skadan. Allt går enligt planen och han kan köra mer och mer på isträningarna utan att delta i kampmomenten.

– Han var med och kör mer och mer och han ska öka på träningen. Roligt att se honom mer i övningarna idag. Det är en bra hockeyspelare, konstaterar Joakim Fagervall.”

Vore ju extremt välkommet.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av crike »

Jag är först med att säga att det bara ser ut som om Dick inte tar kampen efteråt utan ligger kvar. När han dock säger hur det är så kan vi väl ändå undvika o säga att han skulle fejka en hjärnskakning. Han säger själv att han inte minns vad som händer och att han i efterhand inte ens har koll på att Söderberg gjorde mål.
Han drar huvudet i isen men framförallt är det nog whiplash-rörelsen som gör att hjärnan får frispel.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1292
Blev medlem: 2016-02-24

Skadetråden

Inlägg av Harmageddon »

Intressant att hjärnskakning blivit en sån normalitet här så ingen blir chockad och reagerar längre på sånt. Men det är väldigt trist att höra att Dick drabbats av en hjärnskakning då jag sågade honom rejält i den sekvensen.

Kanske inte den skadan man hoppats på inför avslutningen och då det kommer hetta till.
Detblir3poäng
Inlägg: 2195
Blev medlem: 2017-02-14

Skadetråden

Inlägg av Detblir3poäng »

Läser nu på hockeynews, och där säger Fagervall att Dick inte kommer att vara med imorgon för att han är sjuk.... Lite skumt om Dick skulle ha hjärnskakning och att Fagervall inte skulle nämna det överhuvudtaget?
#10
Inlägg: 13642
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Skadetråden

Inlägg av #10 »

Detblir3poäng skrev: 2022-02-28 21:29:30 Läser nu på hockeynews, och där säger Fagervall att Dick inte kommer att vara med imorgon för att han är sjuk.... Lite skumt om Dick skulle ha hjärnskakning och att Fagervall inte skulle nämna det överhuvudtaget?
Högström tog det väl 4 månader innan dom sa nåt
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

#10 skrev: 2022-02-28 22:52:19
Detblir3poäng skrev: 2022-02-28 21:29:30 Läser nu på hockeynews, och där säger Fagervall att Dick inte kommer att vara med imorgon för att han är sjuk.... Lite skumt om Dick skulle ha hjärnskakning och att Fagervall inte skulle nämna det överhuvudtaget?
Högström tog det väl 4 månader innan dom sa nåt
Ja, det här med tydlighet kring skador har aldrig varit Djurgårdens starka sida. Minns "dag till dag" rapporterna på typ alla skador.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Skadetråden

Inlägg av Grabben från Söder »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-01 07:30:23
#10 skrev: 2022-02-28 22:52:19
Detblir3poäng skrev: 2022-02-28 21:29:30 Läser nu på hockeynews, och där säger Fagervall att Dick inte kommer att vara med imorgon för att han är sjuk.... Lite skumt om Dick skulle ha hjärnskakning och att Fagervall inte skulle nämna det överhuvudtaget?
Högström tog det väl 4 månader innan dom sa nåt
Ja, det här med tydlighet kring skador har aldrig varit Djurgårdens starka sida. Minns "dag till dag" rapporterna på typ alla skador.
Fällström är väl fortfarande dag till dag :wink:
Skriv svar