Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
thuna86
Inlägg: 15
Blev medlem: 2012-09-10
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av thuna86 »

Eklund som 13:e forward!mycke ska man höra....
Förlåt men det är det dummaste jag har hört.
EspenK
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Om jag vore coach:

Ceder Rensfelt Sören

Wille Poirier Rhett

Dick Berglund Lekkerimäki

Söderlund Engsund bergfors

Extra: Carey/Dick beroende av prestation
DIF SJÖSTAN
Inlägg: 108
Blev medlem: 2021-06-04
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

EspenK skrev: 2022-02-21 23:17:11 Om jag vore coach:

Ceder Rensfelt Sören

Wille Poirier Rhett

Dick Berglund Lekkerimäki

Söderlund Engsund bergfors

Extra: Carey/Dick beroende av prestation
Varför Engsund före Carey.
Varför inte Söderlund högre upp i formationerna?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9488
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

DIF SJÖSTAN skrev: 2022-02-22 07:19:13
EspenK skrev: 2022-02-21 23:17:11 Om jag vore coach:

Ceder Rensfelt Sören

Wille Poirier Rhett

Dick Berglund Lekkerimäki

Söderlund Engsund bergfors

Extra: Carey/Dick beroende av prestation
Varför Engsund före Carey.
Varför inte Söderlund högre upp i formationerna?
Jag personligen tror att Söderlund kommer mer till sin rätt i dom lägre formationerna. En sån spelare som spelar på ångor och energi ska spela mot motståndarnas sämre kedjor. Ett mål mot dom är lika mycket värt som ett mål mot en förstakedja och varför ta risken att han får spendera tid i försvarszon mot Veronneau-Hrivik-Camper? Dessutom, kedjan med honom, Engsund och Bergfors spelar ju jättebra just nu så varför splittra den? Jag har hellre flera bra kedjor än alla heta spelare i en.

Risken finns också att vi lägger för mycket press och förväntningar och dödar hans momentum helt om han plötsligt går till en förstakedja. Låt han få spela kvar och tugga på. Detta är bara vad jag tycker alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9488
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Sören bekräftad till Schweiz närmaste tre åren för övrigt.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hepsnastian »

Fan. Besviken är man. Hade sett fram emot Sören/Brodin/Krüger bära fram DIF nästa säsong.
Samtidigt förstår jag honom, Det är säkert en hel del pengar extra som han kommer göra där nästkommande 3åren.

Aja. Det var kul så länge det varade. Hoppas han gör sitt absolut yttersta nu för att rädda kvar oss.
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

Fy fan! Visst kan jag förstå han men det trodde man ju inte att han skulle krita på och sticka så fort :(
EspenK
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Där rök väl chansen till att bli topp 6 igen.

Nä. Man kan inte klandra honom. Men är man DIF så vill man så klart alltid att de bästa spelarna ska spela hos oss.
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 503
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Bortsett från den uppenbara förlusten så känns det inte alls bra att han skrev för fyra år men lämnar redan efter ett... Skickar inga bra signaler utåt. :(
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jitenu »

Därför jag aldrig lägger nån värdering/glädje över antalet år en spelare skrivit kontrakt på.

Totalt irrelevant siffra så länge det finns klausuler inbakat. En klubb kan aldrig garantera att spelaren stannar dessa år, fine, men stoltsera inte med 4 år när det inte är en garanti på något sätt.

Sjukt tröttsamt. "Det är branschen blablabla".
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av //WiktorK »

Surt detta med Sören, känner mig en aning blåst på konfekten.
Varför komma hem och krita på för fyra år, för att sen dra som en avlöning efter första året.

Det känns som att han hamnade hos oss denna säsong i brist på annat. Det skulle väl förklara varför han mest åkt runt och sett sur ut. Han har direkt inte sett sprudlande eller stolt över ut att få representera DIF igen, han har väl knappt gjort något uttalande om att det är kul att vara tillbaka etc.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av crike »

Jag ska vara ärlig och säga att jag tycker det är sjukt pissigt av han. Jaja, jag är också kapitalist och kan tänka mig att lyssna lite närmre när någon viftar med en fin check men kan också säga att jag har gjort det andra valet.

Sören fick ett bra kontrakt av oss och jag hoppades ändå att han skulle fullfölja det även om han har hintat om annat (varför detta inte kommer som en total överraskning och då hade jag blivit galen).
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

//WiktorK skrev: 2022-02-22 12:02:12 Surt detta med Sören, känner mig en aning blåst på konfekten.
Varför komma hem och krita på för fyra år, för att sen dra som en avlöning efter första året.

Det känns som att han hamnade hos oss denna säsong i brist på annat. Det skulle väl förklara varför han mest åkt runt och sett sur ut. Han har direkt inte sett sprudlande eller stolt över ut att få representera DIF igen, han har väl knappt gjort något uttalande om att det är kul att vara tillbaka etc.
Skärp dig, han har väl för fan varit den överlägset bästa spelaren i laget den här säsongen?

Jag tycker det är fullt förståeligt att han drar till Schweiz, det är svårt för oss att konkurrera rent lönemässigt och skatterna vi har i Sverige är väl inte heller till vår fördel...
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

crike skrev: 2022-02-22 12:03:31 Jag ska vara ärlig och säga att jag tycker det är sjukt pissigt av han. Jaja, jag är också kapitalist och kan tänka mig att lyssna lite närmre när någon viftar med en fin check men kan också säga att jag har gjort det andra valet.

Sören fick ett bra kontrakt av oss och jag hoppades ändå att han skulle fullfölja det även om han har hintat om annat (varför detta inte kommer som en total överraskning och då hade jag blivit galen).
Att han drar kan man vara besviken på absolut, jag är mer orolig att det påverkar gruppen kortsiktigt nu när detta blev offentligt...
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av //WiktorK »

Sjöwall skrev: 2022-02-22 12:04:52
//WiktorK skrev: 2022-02-22 12:02:12 Surt detta med Sören, känner mig en aning blåst på konfekten.
Varför komma hem och krita på för fyra år, för att sen dra som en avlöning efter första året.

Det känns som att han hamnade hos oss denna säsong i brist på annat. Det skulle väl förklara varför han mest åkt runt och sett sur ut. Han har direkt inte sett sprudlande eller stolt över ut att få representera DIF igen, han har väl knappt gjort något uttalande om att det är kul att vara tillbaka etc.
Skärp dig, han har väl för fan varit den överlägset bästa spelaren i laget den här säsongen?

Jag tycker det är fullt förståeligt att han drar till Schweiz, det är svårt för oss att konkurrera rent lönemässigt och skatterna vi har i Sverige är väl inte heller till vår fördel...
Varför ska jag skärpa mig?

Skrev jag att han inte varit bra? Jag skrev att han drar som en avlöning, vilket är sant då han lämnar för Schweiz närmsta tre åren. Jag är inte den enda som tycker att han mest åkt runt och sett sur och butter ut. Så jag står fast vid att jag undrar om han verkligen vill vara här .

Så vad ska jag skärpa mig med? Vad i det jag skrev är eventuell osanning? För återigen nämnde jag inte ett ord om hans sportsliga prestation?
Låst