Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

MarcusDaze skrev: 2022-02-10 20:19:33 Den där Linus Andersson i leksand verkar vara vad vi behöver. Rightare med bra skott och näsa för mål :shock:
Men vi fick ju Forsberg 👍
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

gaspo skrev: 2022-02-10 20:23:22
MarcusDaze skrev: 2022-02-10 20:19:33 Den där Linus Andersson i leksand verkar vara vad vi behöver. Rightare med bra skott och näsa för mål :shock:
Men vi fick ju Forsberg 👍
Vi får göra en bytesaffär mot Forsberg nästa år🤣🤣🤣
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

gaspo skrev: 2022-02-10 20:23:22
MarcusDaze skrev: 2022-02-10 20:19:33 Den där Linus Andersson i leksand verkar vara vad vi behöver. Rightare med bra skott och näsa för mål :shock:
Men vi fick ju Forsberg 👍
Är nog det sämsta bytet vi gjort
J_J
Inlägg: 17
Blev medlem: 2019-04-26
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av J_J »

Har läst med flitiga ögon denna tråd på sistone men det är många åsikter som övergår mitt förstånd.

DIF Hockey har inget dåligt lag ändå skriks det efter nyförvärv(försämringar ?) av utländska spelare. Tror ni verkligen att de kommer rädda DIF kvar i SHL ? Nä det kommer de inte göra. I väldigt många inlägg höjs det kritiska röster om Brännstam (och väldigt fåordigt om P J) men enligt min åsikt har han mer hjärta för skölden än vad en spelare som Gragnani har.

Det va ju lite (o)lustigt att se en J20 spelare vid namn Strandberg Sarén på isen igår och jag delar mångas åsikt att en back till behövs men det får vi nu i Brännstam istället för värvningar av utländska spelare.

Många hejar på K G om värvningar men höjs det några kritiska röster om hans(?) värvning av Berglund ?
Det är ju en underbar hockeymentalitet i lilla Berglund men han håller inte SHL mått förutom i DIF för stunden.

De senaste matcherna har jag sett en potentiell väldigt bra nyförvärv i Schilling men efter gårdagens totala hjärnsläpp i första perioden börjar jag tvivla.

Nyförvärv kommer inte rädda DIF kvar i SHL utan det kommer vi göra så se till att vara på plats på vårat älskade hovet.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

J_J skrev: 2022-02-10 22:23:19 Har läst med flitiga ögon denna tråd på sistone men det är många åsikter som övergår mitt förstånd.

DIF Hockey har inget dåligt lag ändå skriks det efter nyförvärv(försämringar ?) av utländska spelare. Tror ni verkligen att de kommer rädda DIF kvar i SHL ? Nä det kommer de inte göra. I väldigt många inlägg höjs det kritiska röster om Brännstam (och väldigt fåordigt om P J) men enligt min åsikt har han mer hjärta för skölden än vad en spelare som Gragnani har.

Det va ju lite (o)lustigt att se en J20 spelare vid namn Strandberg Sarén på isen igår och jag delar mångas åsikt att en back till behövs men det får vi nu i Brännstam istället för värvningar av utländska spelare.

Många hejar på K G om värvningar men höjs det några kritiska röster om hans(?) värvning av Berglund ?
Det är ju en underbar hockeymentalitet i lilla Berglund men han håller inte SHL mått förutom i DIF för stunden.

De senaste matcherna har jag sett en potentiell väldigt bra nyförvärv i Schilling men efter gårdagens totala hjärnsläpp i första perioden börjar jag tvivla.

Nyförvärv kommer inte rädda DIF kvar i SHL utan det kommer vi göra så se till att vara på plats på vårat älskade hovet.
Brännstam är lika lite som ett flertal av våra spelare SHL mässig i sitt spel så det spelar ingen roll hur många som kommer på matcherna när det så tydligt saknas grundläggande kompetens
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

J_J skrev: 2022-02-10 22:23:19
Många hejar på K G om värvningar men höjs det några kritiska röster om hans(?) värvning av Berglund ?
Det är ju en underbar hockeymentalitet i lilla Berglund men han håller inte SHL mått förutom i DIF för stunden.
Berglund har ju dock bidragit mer till DIF än många andra gjort. Och det med betydligt färre matcher spelade.
Nej han kanske inte är SHL-toppklass men han har inte direkt gjort bort sig genom sina byten så här långt.
Killen har inte hyllmetrarna med sig men är den ENDA på hela säsongen som tvingat spelet till en tidig periodpaus för att de var tvungna att byta plexit efter en av hans tacklingar. Ja ett trasigt glas i sargen vinner kanske inte matcher men tittar man på den insatsen isolerat och jämför med många mer "hyllade" och större spelare i laget så tycker jag ändå att det finns en poäng och lärdom att hämta.
Senast redigerad av Praetori den 2022-02-10 23:28:57, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Knickedick
Inlägg: 1274
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

J_J skrev: 2022-02-10 22:23:19 Har läst med flitiga ögon denna tråd på sistone men det är många åsikter som övergår mitt förstånd.

DIF Hockey har inget dåligt lag ändå skriks det efter nyförvärv(försämringar ?) av utländska spelare. Tror ni verkligen att de kommer rädda DIF kvar i SHL ? Nä det kommer de inte göra. I väldigt många inlägg höjs det kritiska röster om Brännstam (och väldigt fåordigt om P J) men enligt min åsikt har han mer hjärta för skölden än vad en spelare som Gragnani har.

Det va ju lite (o)lustigt att se en J20 spelare vid namn Strandberg Sarén på isen igår och jag delar mångas åsikt att en back till behövs men det får vi nu i Brännstam istället för värvningar av utländska spelare.

Många hejar på K G om värvningar men höjs det några kritiska röster om hans(?) värvning av Berglund ?
Det är ju en underbar hockeymentalitet i lilla Berglund men han håller inte SHL mått förutom i DIF för stunden.

De senaste matcherna har jag sett en potentiell väldigt bra nyförvärv i Schilling men efter gårdagens totala hjärnsläpp i första perioden börjar jag tvivla.

Nyförvärv kommer inte rädda DIF kvar i SHL utan det kommer vi göra så se till att vara på plats på vårat älskade hovet.
Vad är det du skriver här egentligen?

Det jag läser är att du tycker Gragnani inte har hjärta.
Du är tveksam till Schilling?
Du tycker att Berglund inte är SHL-mässig?
Men du tycker inte att vi har för dåligt lag och att det försämrar laget att värva?

Så vem fan tycker du ska spela? Brännstam säger du?
Vem mer?
Publiken kommer inte så länge laget är för dåligt för att prestera någon form av struktur i spelet eller underhållande spel?

Dessutom finns det nog ingen här som skriker efter att värva en utländsk spelare framför en svensk.
Hittar du en tillgänglig svensk back eller center som vill komma till oss i denna tidpunkt i detta läge så får du gärna säga till och mejla KG också när du ändå håller på.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2022-02-10 23:26:17
J_J skrev: 2022-02-10 22:23:19
Många hejar på K G om värvningar men höjs det några kritiska röster om hans(?) värvning av Berglund ?
Det är ju en underbar hockeymentalitet i lilla Berglund men han håller inte SHL mått förutom i DIF för stunden.
Berglund har ju dock bidragit mer till DIF än många andra gjort. Och det med betydligt färre matcher spelade.
Nej han kanske inte är SHL-toppklass men han har inte direkt gjort bort sig genom sina byten så här långt.
Killen har inte hyllmetrarna med sig men är den ENDA på hela säsongen som tvingat spelet till en tidig periodpaus för att de var tvungna att byta plexit efter en av hans tacklingar. Ja ett trasigt glas i sargen vinner kanske inte matcher men tittar man på den insatsen isolerat och jämför med många mer "hyllade" och större spelare i laget så tycker jag ändå att det finns en poäng och lärdom att hämta.
Håller med, Berglund var inte heller ngt vidare igår men mindre dålig än de flesta andra och spelar fysiskt och gömmer sig inte.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1664
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Mycket bra, KG. Låt oss hoppas det går i lås.
Bild
Nattuggla_
Inlägg: 3194
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

jsson skrev: 2022-02-11 07:35:48 Gelinas på g in. Kämpa KG!
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... jurgarden/
Blir en väldigt billig lösning till skillnad från KHL spelare, tar över kontraktet för resten av säsongen (200k/mån).
Vet ej med övriga avgifter men lönen blir väl runt 600k? Om det sträcker sig till Maj.
Då får man en back som är van att ha en ledande roll och har spelat SHL ett tag. Mycket bra. Hoppas det går i lås.
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

jsson skrev: 2022-02-11 07:35:48 Gelinas på g in. Kämpa KG!
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... jurgarden/
Ja tack!! Drömlösning!!
dr111DIF
Inlägg: 1034
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av dr111DIF »

#10 skrev: 2022-02-10 21:15:48
gaspo skrev: 2022-02-10 20:23:22
MarcusDaze skrev: 2022-02-10 20:19:33 Den där Linus Andersson i leksand verkar vara vad vi behöver. Rightare med bra skott och näsa för mål :shock:
Men vi fick ju Forsberg 👍
Är nog det sämsta bytet vi gjort
Verkligen KGs sämsta insats. Linus var en av få spelare som faktiskt bidrog positivt i sina kedjor i höstas. Var lite blek i våras men inte var det i stort något fel på arbetsinsatsen heller, tvärtom. Man ville nog ha Forsberg för mycket helt enkelt, och få bangar väl på att lämna oss för leksand som det ser ut nu tyvärr. Dribblingsförsöket ur egen zon igår :cry:

Lös Gelinas nu så förlåter vi bytet, verkligen viktigaste luckan att täppa till med skadan på Tom och Wargs stora begräsningar som blir allt mer uppenbara. En storväxt riktigt bra tvåvägsback som är inkörd i SHL, bra skott i PP och törstar efter massa istid.
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 504
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Blir alltid nervös att sånt här ska spricka innan precis allt är klart...
Snälla, skaka hand, skriv på, packa väskan och åk till Sthlm nu!
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hepsnastian »

Supervärvning om det går i lås. Alltid tyckt att han varit bra.

Men jag är nyfiken över det som skrivs om, att Rögle tror sig kunna värva en back innan transferfönstret stängs på tisdag. Vad skulle dom kunna värva som är bättre än Gelinas undrar jag? Jag menar att man törs släppa honom?
Låst