Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Highwind »

Josefsons kontrakt går ju ut nu i sommar. Dumt att förlänga med honom. Finns inget som talar för att han skulle tåla en tackling / tuff närkamp igen. Grym spelare dock och för evigt en djurgårdshjälte!
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Klart det inte blir någon förlängning på Josefson fantastisk spelare men alldeles för skadebenägen
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Om man tittar på potentiella ersättare för Strandberg, så verkar det nu börja röra på sig i KHL.

Vityaz Podolsk verkar ju släppa spelare. Just Vityaz Podolsk har 2st C som gått riktigt bra i KHL iår med både

Miro Aaltonen
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... o-aaltonen

Daniel Audette
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... el-audette

Jag anser väl egentligen att vi har testat transatlanter från KHL men jag tror att just Audette är det bästa som går att hitta i för stunden.

OM det sen är möjligt rent ekonomiskt att ta in honom och att kunna ta in en sån spelare när även andra lag letar förstärkningar är väl en helt annan fråga.

//Henke
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av JiWe »

klintan85 skrev: 2022-02-01 02:33:28
DIFille skrev: 2022-02-01 00:22:29 OK! Har följt det här forumet i 6 år utan att tänka på att skriva ett inlägg.. Normalt sett är det ganska underhållande att bara följa dessa trådar.. Men.. Just nu, som de flesta av oss är medvetna om och som de flesta av oss känner så är vi i ett läge som inte kan beskrivas annat än som på ruinens brant. Att hylla vår nya tf sportchef för att ha signat potentiella spelare vid fortsatt shl-spel är fan inte något att hänga i granen. Spelare som dessutom vår fd sportchef i princip redan signat.. Ingen kan ha missar det.. Vi saknar minst och då menar jag MINST en tongivande center för att dessa ”värvningar” överhuvud taget ska bli verklighet. Var är vår Thore eller Kruger nu?! Jag skiter blankt i potentiella shl värvningar i 10 säsonger framöver när vi inte har vare sig en komplett förstalina eller andralina! Vår bästa spelare just nu är en lönfet Dick! KG… Du har fyllt ut truppen på ett förtjänstfullt sätt, men du har inte ett lag än som klarar kvalet..
Du kan ju inte ärligt tro att Jocke hade signat dessa spelare om han hade varit kvar. Det är som K-G sa i intervjun att DIF har tappat sin identitet på senare år. Jocke har gått helt fel väg i sitt värvande, han har signat fler mediokra transatlanter som har floppat och pengargalna legoknektar som inte har någon lojalitet till klubben istället för att signa spelare som har hjärta. Hade Jocke varit kvar så hade vi fått nya Holland, Lorito och Videll m.m.
Njaa, det är ju ett faktum att Jocke jobbade på både Brodda och Krüger så har otroligt svårt att se att han inte fortsatt med det om han varit kvar. Så till viss del har nog KG skördat av det jobb som lades innan.

Men Jocke är ju inte kvar så skit samma och jobbet måste ju alldeles oavsett slutföras och det ska KG ha hyll för!!

Sen till DIFille så borde du ju sett/hört att det jobbas för fullt med att få in både center och back. Är ju dock inte direkt så man kan välja och vraka.

Dessutom måste man ju se bortom nuvarande situation med truppbygget. Det är ju inte att likställa med att ledningen skiter i nuvarande läge. Lek med tanken att KG inte gör något alls med framtiden tills vi vet vilken serie vi spelar i. Inte jättekul läge att påbörja det arbetet från scratch framåt maj när övriga lag redan gjort mycket av det jobbet i tid.

Jag är iaf glad över att man jobbar på truppen även till nästa säsong - oavsett var vi spelar.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jag tycker att man ska försöka få tillbaka Tom Wandell som jag tyckte var bra förra säsongen men som Jocke av någon kostig anledning gjorde sig av med på samma konstiga sätt som han inte förlängde med Hank. Nu menar jag inte att man ska ta in honom som en första center utan ta in honom utöver en första center och göra sig av med Berglund. Jag tror att spelare som Wandell med den erfarenhet och den storleken är perfekt för ett stundande kval. Det tycker jag Patrik Berglund också är.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Donkels-3.0 skrev: 2022-02-01 08:40:46 Klart det inte blir någon förlängning på Josefson fantastisk spelare men alldeles för skadebenägen
Om vi håller oss kvar i SHL skulle jag tro att chansen till förlängning klev upp på 99% nu när Krüger och Brodin skrivit på. K-G släpper inte Josefson nu.
Knickedick
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Tom Wandell är inte den spets vi behöver och vi ville ju ha en Center innan Strandberg försvann men vi vill fortfarande bara ha EN center.
Antar att man kanske bestämt sig för att Eklund går som center resten av säsongen då.

Ceder- Eklund - Sören

Dick - Ny- Lekki

Rhett- Rensfelt- Söderlund

Forsberg- Engsundh- Öhgren
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 503
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-01 12:53:15
Donkels-3.0 skrev: 2022-02-01 08:40:46 Klart det inte blir någon förlängning på Josefson fantastisk spelare men alldeles för skadebenägen
Om vi håller oss kvar i SHL skulle jag tro att chansen till förlängning klev upp på 99% nu när Krüger och Brodin skrivit på. K-G släpper inte Josefson nu.
Med tanke på Josefsons status just nu skulle jag bli mycket förvånad om han fortsätter karriären efter denna säsong. Jag hoppas innerligt att jag har fel och att det är många detaljer jag inte har information om, men likheterna med Engqvist bekymmer ter sig slående.
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

supreme skrev: 2022-02-01 13:09:24
Nattuggla_ skrev: 2022-02-01 12:53:15
Donkels-3.0 skrev: 2022-02-01 08:40:46 Klart det inte blir någon förlängning på Josefson fantastisk spelare men alldeles för skadebenägen
Om vi håller oss kvar i SHL skulle jag tro att chansen till förlängning klev upp på 99% nu när Krüger och Brodin skrivit på. K-G släpper inte Josefson nu.
Med tanke på Josefsons status just nu skulle jag bli mycket förvånad om han fortsätter karriären efter denna säsong. Jag hoppas innerligt att jag har fel och att det är många detaljer jag inte har information om, men likheterna med Engqvist bekymmer ter sig slående.
Yes, absolut. Men jag tror att det är Djurgården eller skridskorna på hyllan.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-01 14:00:54
supreme skrev: 2022-02-01 13:09:24
Nattuggla_ skrev: 2022-02-01 12:53:15
Donkels-3.0 skrev: 2022-02-01 08:40:46 Klart det inte blir någon förlängning på Josefson fantastisk spelare men alldeles för skadebenägen
Om vi håller oss kvar i SHL skulle jag tro att chansen till förlängning klev upp på 99% nu när Krüger och Brodin skrivit på. K-G släpper inte Josefson nu.
Med tanke på Josefsons status just nu skulle jag bli mycket förvånad om han fortsätter karriären efter denna säsong. Jag hoppas innerligt att jag har fel och att det är många detaljer jag inte har information om, men likheterna med Engqvist bekymmer ter sig slående.
Yes, absolut. Men jag tror att det är Djurgården eller skridskorna på hyllan.
Det behöver man inte vara rymdforskare för att lista ut
Manijock
Inlägg: 7834
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Det ska naturligtvis inte ens tänkas en tanke på att förlänga med Josef. JE har slösat nog med våran tid på att vänta på att vatten ska bli vin...

Sluta drömma om mirakel och gör din egen framgång. Samma miss i mindre valör är satsningen på senior glas, Visingsös hyllning till karensdagen, Sebastian Strandberg. Olyckligt bara att båda missatsningarna är på centerpositionen....
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sensei »

Manijock skrev: 2022-02-01 21:47:44 Det ska naturligtvis inte ens tänkas en tanke på att förlänga med Josef. JE har slösat nog med våran tid på att vänta på att vatten ska bli vin...

Sluta drömma om mirakel och gör din egen framgång. Samma miss i mindre valör är satsningen på senior glas, Visingsös hyllning till karensdagen, Sebastian Strandberg. Olyckligt bara att båda missatsningarna är på centerpositionen....
Nja nu är du lite för hård. Är ju tillfälligheter för Josef eller? Strandberg däremot -- precis den sortens värrvningar som vi inte ska hålla på med IMO.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Knickedick skrev: 2022-02-01 13:03:30 Tom Wandell är inte den spets vi behöver och vi ville ju ha en Center innan Strandberg försvann men vi vill fortfarande bara ha EN center.
Antar att man kanske bestämt sig för att Eklund går som center resten av säsongen då.

Ceder- Eklund - Sören

Dick - Ny- Lekki

Rhett- Rensfelt- Söderlund

Forsberg- Engsundh- Öhgren
Som jag skrev så menade jag inte Wandell som en första center utan en mer tredje- fjärdekedja center. För jag tror varken Berglund, Bjerselius eller Engsund är något att luta sig på i ett kval.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Vad gör Aaron Palushaj idag? Han står som klubblös, har han lagt ner karriären? En väldigt bra poängspelare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Knickedick
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

klintan85 skrev: 2022-02-02 01:54:23
Knickedick skrev: 2022-02-01 13:03:30 Tom Wandell är inte den spets vi behöver och vi ville ju ha en Center innan Strandberg försvann men vi vill fortfarande bara ha EN center.
Antar att man kanske bestämt sig för att Eklund går som center resten av säsongen då.

Ceder- Eklund - Sören

Dick - Ny- Lekki

Rhett- Rensfelt- Söderlund

Forsberg- Engsundh- Öhgren
Som jag skrev så menade jag inte Wandell som en första center utan en mer tredje- fjärdekedja center. För jag tror varken Berglund, Bjerselius eller Engsund är något att luta sig på i ett kval.
Det är ju inte det vi behöver just nu. Vi behöver en toppcenter som gör skillnad. Tar vi in en toppcenter så kan vi köra Rensfeldt i tredje och Berglund eller Engsund håller för en fjärde. Ta in spets inför kvalet nu.

Inte energi på fler ”medelmåttor”
Låst