Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Händer mycket nu..Stoppel ÄGER just nu. Vilket jobb karln gjort i det tysta. Även laget verkar tagit rygg på Stoppel, ”me like”.
Sen Schilling går från klarhet till klarhet, visat bra uppsida hittills o bär mycket istid. Att sen Fagervall krita på o känner samhörighet med Stoppel känns oxå förtroendeingivande. Löser det sig sen med Salak börjar ju DIF bli DIF på nytt, vart har ni hållit hus under 2021, just saying. Lägg nu krut oxå på Thoresen..Vore en klockren ”light Dick” värvning. Lusigt tempo men grymma handleder o bra skott o passningsgeni. Håller sen tummar att vi på forumet o alla övriga fans hjälper Stoppel o fixa detta. Vi ska vara kvar i SHL…
GULD
Inlägg: 383
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av GULD »

Håller med i stort sätt allt !

Thores erfarenhet skulle betyda mycket
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Brrr. Man vet ju hur det kommer låta här inne om vi börjar krångla igen (oavsett om det har att göra med Fagervall in eller inte).
Jag tror egentligen att det är snorbra att Fagervall med en helt utomståendes glasögon kommer in. Men samtidigt känns det som ytterligare en chanstagning att slänga in en ny huvudtränare när laget varit så pass sargat och precis verkar ha börjat komma ihop sig.

Men jag har alltid gillat KG och tänker att han har bättre känsla för det här än någon här på forumet. Det lär visa sig om det är bra eller bajs...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev: 2022-01-25 15:39:38 Brrr. Man vet ju hur det kommer låta här inne om vi börjar krångla igen (oavsett om det har att göra med Fagervall in eller inte).
Jag tror egentligen att det är snorbra att Fagervall med en helt utomståendes glasögon kommer in. Men samtidigt känns det som ytterligare en chanstagning att slänga in en ny huvudtränare när laget varit så pass sargat och precis verkar ha börjat komma ihop sig.

Men jag har alltid gillat KG och tänker att han har bättre känsla för det här än någon här på forumet. Det lär visa sig om det är bra eller bajs...
Hade samma farhåga. Men förhoppningsvis är det så väl förankrat med ALLA i och runt laget så det bara ses som en positiv injektion och inte som ett Lex Videll att Falk Aaro tar det som en degradering. men det är såklart förankrat as hell...väl!? :)
Senast redigerad av Dusinator den 2022-01-25 15:48:49, redigerad totalt 1 gånger.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Dusinator skrev: 2022-01-25 15:45:09
Praetori skrev: 2022-01-25 15:39:38 Brrr. Man vet ju hur det kommer låta här inne om vi börjar krångla igen (oavsett om det har att göra med Fagervall in eller inte).
Jag tror egentligen att det är snorbra att Fagervall med en helt utomståendes glasögon kommer in. Men samtidigt känns det som ytterligare en chanstagning att slänga in en ny huvudtränare när laget varit så pass sargat och precis verkar ha börjat komma ihop sig.

Men jag har alltid gillat KG och tänker att han har bättre känsla för det här än någon här på forumet. Det lär visa sig om det är bra eller bajs...
Hade samma farhåga. Men förhoppningsvis är det så väl förankrat med ALLA runt laget så det bara ses som en positiv injektion och inte som ett Lex Videll att Falk Aaro tar det som en degradering. men det är såklart förankrat as hell...väl!? :)
Det läckte väl ut någon info ang att Fagervall även var en tränare som spelarna gick i god för och de själva ville ha. Tror det här blir bra, får vi en vettig center och inte allt för katastrofal läketid på Sören kanske man kan börja hoppas igen! Salak räknar jag med nu, ruskigt tung förstärkning.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-01-25 15:39:38 Brrr. Man vet ju hur det kommer låta här inne om vi börjar krångla igen (oavsett om det har att göra med Fagervall in eller inte).
Jag tror egentligen att det är snorbra att Fagervall med en helt utomståendes glasögon kommer in. Men samtidigt känns det som ytterligare en chanstagning att slänga in en ny huvudtränare när laget varit så pass sargat och precis verkar ha börjat komma ihop sig.

Men jag har alltid gillat KG och tänker att han har bättre känsla för det här än någon här på forumet. Det lär visa sig om det är bra eller bajs...
Håller med dig där! Dessutom har han inga band (än) till DIF som gör att han kan bli för känslomässigt involverad, vilket kan leda till panik och handlingsförlamning när snaran dras åt i vår. Jag fick en bra känsla av hans första ord iaf.. Nu är det bara att gå till handling.

Mm... In KG we trust :D
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1685
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Salak har officiellt avslutat kontraktet med HC Sparta

https://www.hcsparta.cz/clanek.asp?id=A ... arte-14671

KG är en jävla hjälte

Återstår dock att se varför Salak egentligen lämnar. Verkar inte vara en solskenshistoria.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

KG till Hockey News:
- Falk och Aaro har gjort ett JÄTTEBRA jobb....

Okej, jag hoppas han är villig att ändra det till möjligtvis ett "jätte hårt jobb". Det köper jag.
Är det bra att prestera överlägset sämsta i Shl ?
Utifrån deras förutsättningar kanske någon säger....
Men allvarligt! Vadå utifrån deras förutsättningar.
Hur fan kan man köra med tränare i ca 25 omgångar halva serien, som man då erkänner inte riktigt har samma förutsättningar som de andra då eller..

Det här är så högt upp man kan komma i Sverige, ELIT idrott. I värdens bästa klubb dessutom.
Kam ge Falk lite mer tid med offensiven, men han bör utvärderas noga efter säsongen.
Men Aaro ska bort efter säsongen. Självklart
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Vinge skrev: 2022-01-25 16:43:23 KG till Hockey News:
- Falk och Aaro har gjort ett JÄTTEBRA jobb....

Okej, jag hoppas han är villig att ändra det till möjligtvis ett "jätte hårt jobb". Det köper jag.
Är det bra att prestera överlägset sämsta i Shl ?
Utifrån deras förutsättningar kanske någon säger....
Men allvarligt! Vadå utifrån deras förutsättningar.
Hur fan kan man köra med tränare i ca 25 omgångar halva serien, som man då erkänner inte riktigt har samma förutsättningar som de andra då eller..

Det här är så högt upp man kan komma i Sverige, ELIT idrott. I värdens bästa klubb dessutom.
Kam ge Falk lite mer tid med offensiven, men han bör utvärderas noga efter säsongen.
Men Aaro ska bort efter säsongen. Självklart
Båda borde försvinna så fort som möjligt. Ingen av dem borde anställts från början men Jocke gjorde det enkelt för sig (som vanligt).

Dock fullt förståeligt att KG utåt sett stöttar dem när han får frågan av media. De ska ju trots allt vara kvar tills vidare.
Avgå Jocke.
DIFBromma
Inlägg: 2
Blev medlem: 2022-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFBromma »

jsson skrev: 2022-01-25 16:09:41 Salak har officiellt avslutat kontraktet med HC Sparta

https://www.hcsparta.cz/clanek.asp?id=A ... arte-14671

KG är en jävla hjälte

Återstår dock att se varför Salak egentligen lämnar. Verkar inte vara en solskenshistoria.

Länk: https://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-d ... -utek.html
Senast redigerad av DIFBromma den 2022-01-25 19:26:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Lägg till en back på transferlistan, Tom är OUT för säsongen. Rätt ironiskt, varje gång vi har släppt en fullt duglig spelare så skadar sig en kvarvarande. Nästan så att man måste planera för att ha några fler spelare än att det exakt täcker lineup.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Jim Morrison skrev: 2022-01-25 17:07:47 Lägg till en back på transferlistan, Tom är OUT för säsongen. Rätt ironiskt, varje gång vi har släppt en fullt duglig spelare så skadar sig en kvarvarande. Nästan så att man måste planera för att ha några fler spelare än att det exakt täcker lineup.
vars har du nystat upp det?
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

DIFBromma skrev: 2022-01-25 17:00:08
jsson skrev: 2022-01-25 16:09:41 Salak har officiellt avslutat kontraktet med HC Sparta

https://www.hcsparta.cz/clanek.asp?id=A ... arte-14671

KG är en jävla hjälte

Återstår dock att se varför Salak egentligen lämnar. Verkar inte vara en solskenshistoria.
Jag översatte en artikel på en Tjeckisk tabloidsida, där upprinnelsen tydligen varit att han ertappades av sin fru på bordell. Som jag uppfattade det skulle hon skuggat/följt efter honom in i en gränd/bakgata.

Men vad vet jag, kan varken tjeckiska eller tabloider.

Länk: https://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-d ... -utek.html
Jo jag skrev om detta tidigare när Salak var aktuell första gången.

Stoppel har gjort mer under sin korta tid än vad Jocke gjorde under hela sin tid.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2245
Blev medlem: 2011-03-10

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Jim Morrison skrev: 2022-01-25 17:07:47 Lägg till en back på transferlistan, Tom är OUT för säsongen. Rätt ironiskt, varje gång vi har släppt en fullt duglig spelare så skadar sig en kvarvarande. Nästan så att man måste planera för att ha några fler spelare än att det exakt täcker lineup.
Sjukt nödvändig tryckare i ryggslutet av Ahnelöv..
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

#10 skrev: 2022-01-25 17:17:44
Jim Morrison skrev: 2022-01-25 17:07:47 Lägg till en back på transferlistan, Tom är OUT för säsongen. Rätt ironiskt, varje gång vi har släppt en fullt duglig spelare så skadar sig en kvarvarande. Nästan så att man måste planera för att ha några fler spelare än att det exakt täcker lineup.
vars har du nystat upp det?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... gen-csseo/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst