Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2022-01-24 21:10:43
Manijock skrev: 2022-01-24 14:26:15
klintan85 skrev: 2022-01-24 13:54:04
klintan85 skrev: 2022-01-23 05:28:04 Cederqvist - Rensfeldt - Sörensen
Söderlund - Eklund - Rhett
Lekkerimäki - Engsund - Axelsson
Forsberg - Berglund - Bergfors

Egentligen vill jag inte ha Söderlund i andrakedjan, men i brist på konkurrens så ser jag nog han helst där, för jag tror inte att Lekkerimäki är inte lika bra än. Och sen har inte Rhett haft lika bra säsong som förra men jag tror ändå att han är en bättre och mer produktiv spelare än Axelsson. Särskilt nu när Axelsson har kommit in från pension och slängts in i hetluften direkt. Så hoppas jag på en bra center så att alla i centerpositionen flyttas ner ett steg.
Efter senaste matchen så skulle jag nog hellre se.

Cederqvist - Rensfeldt - Sörensen
Axelsson - Eklund - Rhett
Söderlund - Engsund - Carey
Lekkerimäki - Berglund - Forsberg

Axelsson är inte snabb men det har han väl aldrig varit och hans arbetsmoral hemåt har väl aldrig varit den bästa. Men hans magiska händer när det kommer till passningar och hans otroliga spel-iq överväger de negativa. Så han ska spela i andrakedjan även fast han inte spelar lika mycket som de andra.
Meningslöst att spela Lekkerimäki i en fjärde. Han är en spelande spelare precis som Söderlund. Där gör sig Bergfors mycket bättre. Då kan vi lika gärna ha kvar honom som trettonde.

Gillar absolut hans skridskoåkning. Inte som Söderlunds naturligtvis men ändå fullgod. Cederqvist är ju mer stor och stark på puck.
Det är ju i fjärdekjedan han spelar nu.
Va ju Söderlund - Berglund - Forsberg sist? När sen Sören skadade sig med tio kvar så varvades det väl? Lekkerimäki ploppade som vanligt in lite då och då här och var.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Helt galet om vi får Salak som extramålvakt.
Avskaffa tre mot tre.
Mvildma
Inlägg: 175
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Mattias_87 skrev: 2022-01-24 21:52:41 Helt galet om vi får Salak som extramålvakt.
Salak är många snäpp över Mantas som ändå varit otrolig senaste 2 matcherna..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mvildma skrev: 2022-01-24 22:11:30
Mattias_87 skrev: 2022-01-24 21:52:41 Helt galet om vi får Salak som extramålvakt.
Salak är många snäpp över Mantas som ändå varit otrolig senaste 2 matcherna..
Ja, om......han ansluter är det ju knappast för att spela var 4:e match
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Mvildma skrev: 2022-01-24 22:11:30
Mattias_87 skrev: 2022-01-24 21:52:41 Helt galet om vi får Salak som extramålvakt.
Salak är många snäpp över Mantas som ändå varit otrolig senaste 2 matcherna..
Svårt för nån att göra det speciellt mycket bättre än vad Mabtas gjort dom senaste matcherna, Men Mantas kommer inte klara att hålla den nivån i 20-25 matcher på raken, samt vad händer om Mantas går sönder vilket han historiskt gjort under perioder, då skulle vi stå med en junis i målet, så om vi ska gardera oss att vi inte faller på en målvakt är denna värvning lysande om den nu går i hamn?
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Såklart Mantas ska fortsätta vara första målvakt nu men vad som händer i framtiden får man se
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2022-01-24 23:58:36 Såklart Mantas ska fortsätta vara första målvakt nu men vad som händer i framtiden får man se
Jaa man petar ju inte Mantas nu. Inte pga av ett namn. Men har svårt att se honom hålla den här formen säsongen ut och då är det ett underbart namn att ha att slänga in. Sen visar man ju muskler vilket kan hjälpa i jakten på en center.
Senast redigerad av Manijock den 2022-01-25 08:05:54, redigerad totalt 2 gång.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2022-01-24 21:52:41 Helt galet om vi får Salak som extramålvakt.
Ja det är en kvalitetskeeper. Eller har varit i alla fall. Men målvakter brukar inte tappa mycket med åren utan det är skador och skavanker som brukar ställa till det.
Återstår att se men målvaktsfrågan har varit vårat minsta problem de senaste säsongerna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Bra och nödvändig värvning. Skönt att det löst sig.

Kan ingen klädföretagsägare lösa problemet med Storhamars giriga ledning?

Hade så gärna sett Thore sista delen av säsongen.

Innan den 15:e måste en center lösas hur som helst. Och gärna en vinge om Sören är borta länge.
Back istället för Tom? I min bok vore det helt nödvändigt om han inte kommer i spel till kvalet. Vill inte luta mig mot Hedtröm de matcherna.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Jag räknar inget som klart innan det har kommit ut på sidan som bekräftad värvning. Muntligt överens betyder ingenting, VLH letar målvakt och skulle inte förvåna mig om Evertsson slänger upp plånkan och snor Salak framför våra törstande ögon. Bara för att de kan.
Bild
Foppas78
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-04-19

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Foppas78 »

EspenK skrev: 2022-01-25 08:48:58 Bra och nödvändig värvning. Skönt att det löst sig.

Kan ingen klädföretagsägare lösa problemet med Storhamars giriga ledning?

Hade så gärna sett Thore sista delen av säsongen.

Innan den 15:e måste en center lösas hur som helst. Och gärna en vinge om Sören är borta länge.
Back istället för Tom? I min bok vore det helt nödvändigt om han inte kommer i spel till kvalet. Vill inte luta mig mot Hedtröm de matcherna.
Håller med dig 200%, Thore vore en våt dröm just nu. Tror på riktigt att med en spelare som honom, med den rutinen och vinnarskallen, skulle vi faktiskt kunna vända det här.
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Eftersom vi tagit 5p senaste matcherna. Och eventuellt Sörensen missar torsdag, lör och söndag matcherna.
Så tror jag inte Falk väljer att göra om speciellt mycket, OM spelet blir som vanligt igen mot Linköping lär han förändra till Örebro/FBK borta lör o sön.. blir det vinst på torsdag kommer han köra på samma igen.
Frågan blir nog bara vem av Läkki och Söderlund som spelar i första och vem som går i fjärde. Tror ändå att Falk väljer Tim i första. Då han är mer lik Sörensen i spelet. Läkki i fjärde och spel i PP 2.

Alltså.
Cederqvist Rensfeldt Söderlund
Dick Eklund Bergfors
Rhett Engsund Carey

Forsberg Berglund Läkki

Vår andra och tredje kedja slukade väldigt lika istid senaste matcherna. Om Sören saknas tror jag Falk går på känslan där och då vilka som blir 1:a linan.
Typ tre st 2a linor plus en fjärde. Om man ser det positiva så får tre kedjor visa mer än vanligt vilka som ska ha 20+ min ...

Försvinner Sören länge behöver vi verkligen få en in stark skicklig center typ NU, så kan Wille försöka ersätta Sören. Det är det bästa vi kan göra. För vi kan glömma en ersättare till Sören utifrån av samma klass
Wille har alla förutsättningar att kunna ersätta Sörensen på hans position, det är positivt.

Det är lättare att ersätta Wille på en center position.
Men det är klart att det svåra där är att hitta en center som på samma bra sätt kan spela ihop med Dick (och Bergfors).
Detblir3poäng
Inlägg: 2195
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Tänkte på en spelare som skulle kunna vara en riktig chansning. Kan inte hans kontraktsituation exakt dock. Skulle inte Eric Staal kunna vara nåt inför ett kval. Har fått en tryout i AHL för att komma igång inför OS. Om man gör klart med honom att han skulle kunna komma efter OS. Ingen ungtupp direkt men en spelare av den kalibern håller toppklass i SHL sålänge kroppen orkar!
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Tobbe350 »

Nu är klockan på gång igen, kl 14 smäller de. Kanske eventuellt.
7/4-2014
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Tobbe350 skrev: 2022-01-25 13:41:00 Nu är klockan på gång igen, kl 14 smäller de. Kanske eventuellt.
Salak eller ny tränare?
Låst