Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9488
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Fagervall nära. ÄNTLIGEN en huvudtränare. Även Salak är tydligen detaljer från att bli klar.

https://www.svt.se/sport/ishockey/joaki ... ns-shl-lag
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Jim Morrison skrev: 2022-01-20 12:35:21 Fagervall nära. ÄNTLIGEN en huvudtränare. Även Salak är tydligen detaljer från att bli klar.

https://www.svt.se/sport/ishockey/joaki ... ns-shl-lag
Fagervall blir kanon, borde också va sugen på att få ihop det bättre än vad han fick med Malmös ego stjärnor.
Manijock
Inlägg: 7836
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Detaljer ifrån? Och fortfarande ingen klocka? Festade de till igår däruppe på kansliet eller vad är det frågan om?
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Fagervall kommer nog kunna göra det bra, det kan ju knappast bli sämre. Det är nog viktigaste att vi har tre tränare i båset, så ytterligare en röst kommer nog skapa mer trygghet. Fagervall låg väl typ sist med Malmö förra säsongen och lyckades vända på det. Dock vet jag inte hur klart det verkligen är, då vad jag kan läsa så är det bara att det är vår hetast kandidat, men inget om Fagervall har tackat ja eller ens är intresserad.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9488
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2022-01-20 12:55:43 Detaljer ifrån? Och fortfarande ingen klocka? Festade de till igår däruppe på kansliet eller vad är det frågan om?
Hoppas man har sett det sista av den där klockan. Var väl tredje gången dom fuckade upp den med Salak? Jag vill inte ha någonting ifrån DIFs officiella kanaler förrän ett riktigt kontrakt är påskrivet.

Försöker ta någonting från DIF Fotboll men skillnaden är att det är 100% proffs som jobbar där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2022-01-20 12:35:21 Fagervall nära. ÄNTLIGEN en huvudtränare. Även Salak är tydligen detaljer från att bli klar.

https://www.svt.se/sport/ishockey/joaki ... ns-shl-lag
Tränare från norr gillar vi, blir kanon. Vågar inte hoppas riktigt än dock.
Spela fult
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

-Thoresen är avskriven, men finns ändå en gnutta hopp då det verkar som att Thore verkligen är sugen.
-Tim Söderlund var i princip klar, men sedan har man hört noll.
-Salak var klar, i princip officiellt (i och med klockan) och sedan var han inte det och allt gick åt helvete och nu är han klar igen.
-Fagervall är nu också i princip klar, men man vågar inte tro på något längre.

Vad gäller med dessa? Vad händer?
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Stocky »

Fagervall känns sådär personligen men när spelarna själva vill ha han blir man ju lite lugnare.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

@ Jim Morrison:

Jag måste erkänna att jag svängt i min analys av Fagervall. Det kommer mest av att jag läste intervjun med honom efter sortin från Malmö och tyckte han - i all sin trumpenhet - utstrålade ett rakryggat lugn och besvikelse över primärt sin egen prestation som huvudtränare. Det är uppfriskande med ärlighet och han har åtminstone den pondus som borde kunna få vår spelartrupp att lyssna.

Lite orosmoln över att han (ifall det nu blir så...) kommer från en förlorarkultur till en annan, men låt oss hoppas detta kan fungera.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9488
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: 2022-01-20 13:11:22 @ Jim Morrison:

Jag måste erkänna att jag svängt i min analys av Fagervall. Det kommer mest av att jag läste intervjun med honom efter sortin från Malmö och tyckte han - i all sin trumpenhet - utstrålade ett rakryggat lugn och besvikelse över primärt sin egen prestation som huvudtränare. Det är uppfriskande med ärlighet och han har åtminstone den pondus som borde kunna få vår spelartrupp att lyssna.

Lite orosmoln över att han (ifall det nu blir så...) kommer från en förlorarkultur till en annan, men låt oss hoppas detta kan fungera.
Jag tror att han är det absolut bästa alternativet vi kan få tag på såhär sent och med dom alternativen som finns åtminstone. Malmö har varit ett bra lag med en dålig målvakt. Fick också ett väldigt fint och ödmjukt intryck från honom i och med sortin från Malmö.

Men, vi ska nog inte ropa hej än med tanke på att allt som kan gå fel - gör det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7836
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2022-01-20 13:00:19
Manijock skrev: 2022-01-20 12:55:43 Detaljer ifrån? Och fortfarande ingen klocka? Festade de till igår däruppe på kansliet eller vad är det frågan om?
Hoppas man har sett det sista av den där klockan. Var väl tredje gången dom fuckade upp den med Salak? Jag vill inte ha någonting ifrån DIFs officiella kanaler förrän ett riktigt kontrakt är påskrivet.

Försöker ta någonting från DIF Fotboll men skillnaden är att det är 100% proffs som jobbar där.
Enig i allt. DIF Hockey försöker i mycket ta rygg på fotbollen. Ungefär som att se Edvard Blom jaga Usain Bolt.... Det är bra med idoler men inse era begränsningar för tusan.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hepsnastian »

Fagervall kommer in, skadar sig på första träningen. Operation, borta resten av säsongen.. :lol:

Skämt åsido.
Tror att han är bättre än ingen i nuläget faktiskt. Och han kommer nog att göra allt sin makt för att få oss kvar. Det kan tillochmed bli en fortsättning isåfall som smakar riktigt bra!
Manijock
Inlägg: 7836
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Hepsnastian skrev: 2022-01-20 13:33:02 Fagervall kommer in, skadar sig på första träningen. Operation, borta resten av säsongen.. :lol:

Skämt åsido.
Tror att han är bättre än ingen i nuläget faktiskt. Och han kommer nog att göra allt sin makt för att få oss kvar. Det kan tillochmed bli en fortsättning isåfall som smakar riktigt bra!
Inbillar mig honom som en hårding så tror inte han gnäller över någon lite skada. Han är inte från nån tragisk ensam liten ö mitt i Vättern.....
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Foppas78 »

Gissar att Hånberg inte varit aktuell för rollen pga att spelarna inte ville ha honom. Gnagare dessutom så jag är rätt nöjd!!!
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Foppas78 skrev: 2022-01-20 14:23:03 Gissar att Hånberg inte varit aktuell för rollen pga att spelarna inte ville ha honom. Gnagare dessutom så jag är rätt nöjd!!!
Tänker du på detta?
"Joakim Fagervall kan vara sensationellt snabbt tillbaka i ett bås i SHL.
Från sparken i krislaget Malmö, till krislaget Djurgården som sparkat Barry Smith.
53-åringen är spelarnas val efter att flera ledande spelare varit med och fått tycka till i frågan, uppger SVT."
Låst