Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av GULD »

Hur mycket sv Jockes galenskap
Lever kvar i Tobias Persson. ?
Flunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Flunk »

GULD skrev: 2021-12-17 18:04:32 Hur mycket sv Jockes galenskap
Lever kvar i Tobias Persson. ?
Rätt mycket, men inflytandet är mindre nu. In med Dick nu!
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av dr111DIF »

B.I.B.A skrev: 2021-12-17 17:53:42
crike skrev: 2021-12-17 15:55:01
B.I.B.A skrev: 2021-12-17 14:19:53 [Oacceptabelt att vi sumpar våra "egna" spelare när de vill hem till Sverige. Bröderna Davidsson, AOM, Åberg, Timashov mfl.
AOM hade jag också gärna sett men han var inte direkt en stjärna.

Åberg är dåligt av Jocke men en slev ska även Åberg ha.

Timshov känns knappt som en av våra ”egna” men visst han hade, med facit på hand, kunnat bidra.

Davidssons? Dom platsar ju inte i SHL, McD skulle ha så jävla bråttom upp i hierarkin att han åkte ner i HA där han stundtals var värdelös förra året.

Har vi många fler?

Jag menar, kommer Brodin och Krüger hem men väljer bort oss för att vi skött föreningen dålig är så blir man riktigt förbannad. Hade Josef och Ante gjort samma sak så absolut men dom valde oss.

Så jäkla dåligt track record är det inte.
Att Timashov hade kunnat bidra visste vi väl innan? Han har pratats om som en potentiell hemvändare i flera år. Jonathan Davidsson gjorde över 30 poäng på en SHL-säsong med DIF. Betydligt bättre än vad tex Ante hade gjort innan han åkte över.

Arnesson, Holm, Söderström, Ahlén och Hank är några fler exempel på spelare som är "våra" men som tvingats bort/nobbats av DIF. De flesta gjorde riktigt bra ifrån sig i sina nya klubbar.

Vad är ens poängen med att fostra egna spelare om vi envist ska satsa på kanadensare och chansningar som ändå sticker efter 1-2 år? Är helt övertygad om att vi kunde haft ett slagkraftigt lag som utmanade om guldet flera år i rad om vi bara haft bättre relation med de vi skeppat till NHL och KHL.
Ja satsa hårt på kanadensare har vi ju verkligen gjort. Hisnande 5 kanadensare i våra truppbyggen inför säsong 2016-2021 varav 2 i år. Om även amerikanare är kanadensare växer siffran till 8 varav 4 i år. Det går säkerligen inte att hitta någon SHL-klubb med fler "kanadensare" senaste 5 åren?

Hade älskat att se Jonte Davidsson i DIF nu och inför säsong men han har brottats med flera hjärnskakningar alltsedan vår finalsäsong, chansning eller? Vem hade du valt av Söderström och Reideborn med facit i hand? Listan med missade egna produkter är verkligen inte extrem. Jockes svagheter har legat i helt andra saker än truppbyggena vill jag påsta.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

m0ng00se skrev: 2021-12-17 12:39:45 faran lite med att ta in en stjärna och en potentiell frälsare som Dick är att resten bara sätter sig i passagerarsätet och förväntar sig att han ska göra allt.
Men! Nu är vi ju i kval redan och Dick har hela våren på sig att komma i mood och någorlunda fysisk form. Det är 4 matcher i playout vi ska vinna och allt annat är underordnat. Hoppas alla inser det?
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Bernhardt kanske skulle vara nåt för framtiden
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AirQ »

B.I.B.A skrev: 2021-12-17 17:53:42
crike skrev: 2021-12-17 15:55:01
B.I.B.A skrev: 2021-12-17 14:19:53 [Oacceptabelt att vi sumpar våra "egna" spelare när de vill hem till Sverige. Bröderna Davidsson, AOM, Åberg, Timashov mfl.
AOM hade jag också gärna sett men han var inte direkt en stjärna.

Åberg är dåligt av Jocke men en slev ska även Åberg ha.

Timshov känns knappt som en av våra ”egna” men visst han hade, med facit på hand, kunnat bidra.

Davidssons? Dom platsar ju inte i SHL, McD skulle ha så jävla bråttom upp i hierarkin att han åkte ner i HA där han stundtals var värdelös förra året.

Har vi många fler?

Jag menar, kommer Brodin och Krüger hem men väljer bort oss för att vi skött föreningen dålig är så blir man riktigt förbannad. Hade Josef och Ante gjort samma sak så absolut men dom valde oss.

Så jäkla dåligt track record är det inte.
Att Timashov hade kunnat bidra visste vi väl innan? Han har pratats om som en potentiell hemvändare i flera år. Jonathan Davidsson gjorde över 30 poäng på en SHL-säsong med DIF. Betydligt bättre än vad tex Ante hade gjort innan han åkte över.

Arnesson, Holm, Söderström, Ahlén och Hank är några fler exempel på spelare som är "våra" men som tvingats bort/nobbats av DIF. De flesta gjorde riktigt bra ifrån sig i sina nya klubbar.

Vad är ens poängen med att fostra egna spelare om vi envist ska satsa på kanadensare och chansningar som ändå sticker efter 1-2 år? Är helt övertygad om att vi kunde haft ett slagkraftigt lag som utmanade om guldet flera år i rad om vi bara haft bättre relation med de vi skeppat till NHL och KHL.
Förstår inte hur ni kan älta om Söderström, den grabben är väl körd som han stod och slängde skit över föreningen när vi valde att satsa på Reideborn istället för honom och hade världens största offerkofta på sig i kvällspressen, och i efterhand så var det ett bra drag med tanke på vad man såg Reideborn åstakomma och vad man ser va de blev av söderström
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av crike »

B.I.B.A skrev: 2021-12-17 17:53:42 Att Timashov hade kunnat bidra visste vi väl innan? Han har pratats om som en potentiell hemvändare i flera år. Jonathan Davidsson gjorde över 30 poäng på en SHL-säsong med DIF. Betydligt bättre än vad tex Ante hade gjort innan han åkte över.

Arnesson, Holm, Söderström, Ahlén och Hank är några fler exempel på spelare som är "våra" men som tvingats bort/nobbats av DIF. De flesta gjorde riktigt bra ifrån sig i sina nya klubbar.

Vad är ens poängen med att fostra egna spelare om vi envist ska satsa på kanadensare och chansningar som ändå sticker efter 1-2 år? Är helt övertygad om att vi kunde haft ett slagkraftigt lag som utmanade om guldet flera år i rad om vi bara haft bättre relation med de vi skeppat till NHL och KHL.

Klart det har pratats om Timashov från oss supportrar, jag har också lockats av namnet, men det är ju inte så att han har en lång jävla historik i föreningen. Man kan faktiskt säga att han gjort en (1) hel säsong i juniorlagen och det var 8 år sedan. Sen börjar han röra sig hemåt samtidigt som han har varit skadad och inte lirat en hel säsong sedan 18/19. Näe, påstå inte att det är en ”hemvändare” som vi bommat.

Davidsson den äldre var i HA och förblindade ingen förra säsongen och i år är det ju inte så att han dominerar heller. Spelar ju ingen roll vad han gjorde innan han stack över pölen. Han kanske har ett DIF-hjärta men vid starten av säsongen fanns det spelare jag valde över honom iaf.

Jag ser inte ett enda namn du nämner som hade gjort oss till ett slagkraftigare lag denna säsong, ett lag som skulle kunnat utmana om guldet…kan inte heller komma på en enda spelare som vänt hem från NHL/KHL som vi missat på det sättet.

Envist satsa på Nordamerikaner? Skojar du nu eller? Vi har knappt haft några innan förra säsongen och de fyra vi hade (varav Stoa och Grags kom sent) skötte sig rätt ok.

Ditt inlägg är inte det första jag hoppar på men det är så jävla många sådana där folk ”killgissar” och drar till med saker som egentligen bara är upplevda känslor istället för riktiga underbyggda fakta.

Allt gick fel för Jocke i år, inklusive hans sätt att vara men jag ser inte vart han dribblade bort guldet för oss, möjligtvis att han kunnat utmana budgeten mer tidigare säsonger men han hade inte fått in en massa järnkaminer för det.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

crike skrev: 2021-12-17 20:44:54
B.I.B.A skrev: 2021-12-17 17:53:42 Att Timashov hade kunnat bidra visste vi väl innan? Han har pratats om som en potentiell hemvändare i flera år. Jonathan Davidsson gjorde över 30 poäng på en SHL-säsong med DIF. Betydligt bättre än vad tex Ante hade gjort innan han åkte över.

Arnesson, Holm, Söderström, Ahlén och Hank är några fler exempel på spelare som är "våra" men som tvingats bort/nobbats av DIF. De flesta gjorde riktigt bra ifrån sig i sina nya klubbar.

Vad är ens poängen med att fostra egna spelare om vi envist ska satsa på kanadensare och chansningar som ändå sticker efter 1-2 år? Är helt övertygad om att vi kunde haft ett slagkraftigt lag som utmanade om guldet flera år i rad om vi bara haft bättre relation med de vi skeppat till NHL och KHL.

Klart det har pratats om Timashov från oss supportrar, jag har också lockats av namnet, men det är ju inte så att han har en lång jävla historik i föreningen. Man kan faktiskt säga att han gjort en (1) hel säsong i juniorlagen och det var 8 år sedan. Sen börjar han röra sig hemåt samtidigt som han har varit skadad och inte lirat en hel säsong sedan 18/19. Näe, påstå inte att det är en ”hemvändare” som vi bommat.

Davidsson den äldre var i HA och förblindade ingen förra säsongen och i år är det ju inte så att han dominerar heller. Spelar ju ingen roll vad han gjorde innan han stack över pölen. Han kanske har ett DIF-hjärta men vid starten av säsongen fanns det spelare jag valde över honom iaf.

Jag ser inte ett enda namn du nämner som hade gjort oss till ett slagkraftigare lag denna säsong, ett lag som skulle kunnat utmana om guldet…kan inte heller komma på en enda spelare som vänt hem från NHL/KHL som vi missat på det sättet.

Envist satsa på Nordamerikaner? Skojar du nu eller? Vi har knappt haft några innan förra säsongen och de fyra vi hade (varav Stoa och Grags kom sent) skötte sig rätt ok.

Ditt inlägg är inte det första jag hoppar på men det är så jävla många sådana där folk ”killgissar” och drar till med saker som egentligen bara är upplevda känslor istället för riktiga underbyggda fakta.

Allt gick fel för Jocke i år, inklusive hans sätt att vara men jag ser inte vart han dribblade bort guldet för oss, möjligtvis att han kunnat utmana budgeten mer tidigare säsonger men han hade inte fått in en massa järnkaminer för det.
Har precis gett dig ett tiotal namn på spelare som borde vara gjutna som cement i DIF som vi tvingat bort till andra klubbar. Oerhört provocerande att du skriver att jag "killgissar" och baserar mina åsikter på känslor när jag tydligt argumenterat varenda år sen Jocke tillträdde att hans strategi kommer gå åt skogen förr eller senare.

Uppenbart att du inte ens försöker se poängen. Problemet jag har med Jocke är att han helt skiter i spelare som Åberg eller AOM, som vi kunde byggt runt i flera år framöver, men tveklöst tar in spelare som Tambellini och Lorito för att vara "stjärnor" samt fyller på med chansningar som Hage, Linus Johansson eller Kalle Östman som i bästa fall stannar 1-2 säsonger.
Avgå Jocke.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

dr111DIF skrev: 2021-12-17 20:04:09 Ja satsa hårt på kanadensare har vi ju verkligen gjort. Hisnande 5 kanadensare i våra truppbyggen inför säsong 2016-2021 varav 2 i år. Om även amerikanare är kanadensare växer siffran till 8 varav 4 i år. Det går säkerligen inte att hitta någon SHL-klubb med fler "kanadensare" senaste 5 åren?

Hade älskat att se Jonte Davidsson i DIF nu och inför säsong men han har brottats med flera hjärnskakningar alltsedan vår finalsäsong, chansning eller? Vem hade du valt av Söderström och Reideborn med facit i hand? Listan med missade egna produkter är verkligen inte extrem. Jockes svagheter har legat i helt andra saker än truppbyggena vill jag påsta.
Poängen när jag skrev "kanadensare" var att Jocke hellre satsar på en spelare som Lorito än Åberg. Eller Garrison istället för Arnesson. Samma problem med en spelare som Mikko Kousa, även om han inte är nordamerikan.

Jag ser hellre att man tar en chansning på Jonathan Davidsson, som i bästa fall kan spela i DIF de kommande 8 åren, än en Kalle Östman som drar till en ligakonkurrent så fort han får chansen.

I frågan Reideborn vs Söderström verkar många helt har glömt hur läget faktiskt såg ut den sommaren. Söderström var en egenfostrad stortalang som gick till Hv och tog dem till ett SM-guld. Reideborn kom till DIF som seriens sämsta spelare, en spelare som inget annat SHL-lag hade tänkt tanken på att röra vid, men Jocke valde att värva sin gamla kompis. Det dröjde även långt in på säsongen innan vi fick igång Adam, ett tag såg det ut som vi skulle hamna i kvalspel eftersom både Tellqvist och Reideborn hade svårt att stoppa puckar. Lyckligtvis fick Reideborn sitt genombrott innan säsongen tog slut, men det var en livsfarlig chansning inför säsongen och det var inte långt ifrån att den inte betalade av sig.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av crike »

B.I.B.A skrev: 2021-12-17 21:08:06 Har precis gett dig ett tiotal namn på spelare som borde vara gjutna som cement i DIF som vi tvingat bort till andra klubbar. Oerhört provocerande att du skriver att jag "killgissar" och baserar mina åsikter på känslor när jag tydligt argumenterat varenda år sen Jocke tillträdde att hans strategi kommer gå åt skogen förr eller senare.

Uppenbart att du inte ens försöker se poängen. Problemet jag har med Jocke är att han helt skiter i spelare som Åberg eller AOM, som vi kunde byggt runt i flera år framöver, men tveklöst tar in spelare som Tambellini och Lorito för att vara "stjärnor" samt fyller på med chansningar som Hage, Linus Johansson eller Kalle Östman som i bästa fall stannar 1-2 säsonger.

Klart jag försöker se en poäng men att jag inte kopplar ihop detta inlägg med vad du skrivit i flera år får du ursäkta mig…
Jag fastnade förstås i att du säger att vi skött oss så dåligt att vi missar en massa hemvändare som skulle kunnat gjort oss till en guldkandidat i flera år, när det egentligen bara finns en och det är AOM, även om han ensam inte hade räckt.

Timashov och Åberg kom halvvägs in i den här säsongen och där vet du ju vad jag anser.

Vilka är alla andra namn då? Jag struntar i om det är 10 eller inte men är det två HA-spelare (Davidssons) som ska vara gjutna?

Är det Ahlén? Jag gillade Ahlén men eftersom han slutade säsongen efter han lämnade oss tvivlar jag starkt på att han hade varit kvar här idag även om vi förlängt. Ska också sägas att vi valde Hank över Ahlén.

Är det Hank? Mjo han skulle kunna ha varit kvar, jag personligen anser att han är en dålig hockeyspelare som bara kan en sak och det är att åka framåt, men vi hade behövt hans inställning i år. Hade inte räckt till guld men iaf.

Är det Söderström? Nej, som många andra skrivit så blev det bra mycket bättre med Reideborn och Söderström visade en sida som inte var lämplig efteråt.

Holm då? Jo fan han hade man gärna haft men han har spelat utanför Sveriges gränser de senaste 5 åren och är ju inte riktigt på kartan, finns inget som säger att han inte väljer oss när han ska hem. Ska också sägas att det var den mytomspunne Stefan Nyman som var backcoach sista året Holm var hos oss. Om hans potential var så uppenbar borde kanske Nyman ha sett den(?). Jag tvivlar på att Jocke körde över Nyman och sa att Holm skulle bort men visst kan så ha varit fallet, vi har dock inte ”missat” honom ännu och hade vi fått ut hans potential hade han dragit iaf.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

crike skrev: 2021-12-17 21:33:47
B.I.B.A skrev: 2021-12-17 21:08:06 Har precis gett dig ett tiotal namn på spelare som borde vara gjutna som cement i DIF som vi tvingat bort till andra klubbar. Oerhört provocerande att du skriver att jag "killgissar" och baserar mina åsikter på känslor när jag tydligt argumenterat varenda år sen Jocke tillträdde att hans strategi kommer gå åt skogen förr eller senare.

Uppenbart att du inte ens försöker se poängen. Problemet jag har med Jocke är att han helt skiter i spelare som Åberg eller AOM, som vi kunde byggt runt i flera år framöver, men tveklöst tar in spelare som Tambellini och Lorito för att vara "stjärnor" samt fyller på med chansningar som Hage, Linus Johansson eller Kalle Östman som i bästa fall stannar 1-2 säsonger.

Klart jag försöker se en poäng men att jag inte kopplar ihop detta inlägg med vad du skrivit i flera år får du ursäkta mig…
Jag fastnade förstås i att du säger att vi skött oss så dåligt att vi missar en massa hemvändare som skulle kunnat gjort oss till en guldkandidat i flera år, när det egentligen bara finns en och det är AOM, även om han ensam inte hade räckt.

Timashov och Åberg kom halvvägs in i den här säsongen och där vet du ju vad jag anser.

Vilka är alla andra namn då? Jag struntar i om det är 10 eller inte men är det två HA-spelare (Davidssons) som ska vara gjutna?

Är det Ahlén? Jag gillade Ahlén men eftersom han slutade säsongen efter han lämnade oss tvivlar jag starkt på att han hade varit kvar här idag även om vi förlängt. Ska också sägas att vi valde Hank över Ahlén.

Är det Hank? Mjo han skulle kunna ha varit kvar, jag personligen anser att han är en dålig hockeyspelare som bara kan en sak och det är att åka framåt, men vi hade behövt hans inställning i år. Hade inte räckt till guld men iaf.

Är det Söderström? Nej, som många andra skrivit så blev det bra mycket bättre med Reideborn och Söderström visade en sida som inte var lämplig efteråt.

Holm då? Jo fan han hade man gärna haft men han har spelat utanför Sveriges gränser de senaste 5 åren och är ju inte riktigt på kartan, finns inget som säger att han inte väljer oss när han ska hem. Ska också sägas att det var den mytomspunne Stefan Nyman som var backcoach sista året Holm var hos oss. Om hans potential var så uppenbar borde kanske Nyman ha sett den(?). Jag tvivlar på att Jocke körde över Nyman och sa att Holm skulle bort men visst kan så ha varit fallet, vi har dock inte ”missat” honom ännu och hade vi fått ut hans potential hade han dragit iaf.
De namn du har fått är:
J. Davidsson - Gick till Hv när han kom hem från nordamerika.
M. Davidsson - Släpptes till ligakonkurrenten Växjö.
Holm - Släpptes till ligakonkurrenten Växjö.
Söderström - Släpptes till Hv71 som han bar till SM-guld (I förmån för att Jocke skulle kompisvärva Reideborn. En målvakt som precis bar stor del i att Modo åkte ur och länge såg ut att kosta oss vår SHL-plats.)
Hank - Skickades ut ur klubben.
Ahlén - Samma som ovan.
Arnesson - Gick först till Örebro och ett par år senare till Färjestad.
AOM - Gick till Malmö.
Timashov - Släpptes till Brynäs där han gör succé.
Åberg - Valde att spela i seriens näst sämsta lag Timrå.

Sen kan man även sätta frågetecken kring Albin Lundin, Mattias Guter, Patrick Cehlin som alla nobbats av DIF och hamnat hos konkurrenter.

Men visst, tycker man att DIF hockey blir mer spännande när man roterar runt spelare utan DIF-anknytning och som stannar max 2-3 år så förstår jag om man gillar Jocke.
Avgå Jocke.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av dr111DIF »

B.I.B.A skrev: 2021-12-17 21:19:06
dr111DIF skrev: 2021-12-17 20:04:09 Ja satsa hårt på kanadensare har vi ju verkligen gjort. Hisnande 5 kanadensare i våra truppbyggen inför säsong 2016-2021 varav 2 i år. Om även amerikanare är kanadensare växer siffran till 8 varav 4 i år. Det går säkerligen inte att hitta någon SHL-klubb med fler "kanadensare" senaste 5 åren?

Hade älskat att se Jonte Davidsson i DIF nu och inför säsong men han har brottats med flera hjärnskakningar alltsedan vår finalsäsong, chansning eller? Vem hade du valt av Söderström och Reideborn med facit i hand? Listan med missade egna produkter är verkligen inte extrem. Jockes svagheter har legat i helt andra saker än truppbyggena vill jag påsta.
Poängen när jag skrev "kanadensare" var att Jocke hellre satsar på en spelare som Lorito än Åberg. Eller Garrison istället för Arnesson. Samma problem med en spelare som Mikko Kousa, även om han inte är nordamerikan.

Jag ser hellre att man tar en chansning på Jonathan Davidsson, som i bästa fall kan spela i DIF de kommande 8 åren, än en Kalle Östman som drar till en ligakonkurrent så fort han får chansen.

I frågan Reideborn vs Söderström verkar många helt har glömt hur läget faktiskt såg ut den sommaren. Söderström var en egenfostrad stortalang som gick till Hv och tog dem till ett SM-guld. Reideborn kom till DIF som seriens sämsta spelare, en spelare som inget annat SHL-lag hade tänkt tanken på att röra vid, men Jocke valde att värva sin gamla kompis. Det dröjde även långt in på säsongen innan vi fick igång Adam, ett tag såg det ut som vi skulle hamna i kvalspel eftersom både Tellqvist och Reideborn hade svårt att stoppa puckar. Lyckligtvis fick Reideborn sitt genombrott innan säsongen tog slut, men det var en livsfarlig chansning inför säsongen och det var inte långt ifrån att den inte betalade av sig.
Hur har man satsat på Lorito istället för Åberg? Åberg va på NHL-kontrakt då och knappast aktuell när Ågren gick sönder. Kan inte ställas mot varandra. Den enda djurgårdare som egentligen fanns på marknaden då signades ju. Garrison som förlängning efter att vi spelat final tycker jag är svårt att kritisera. Där och då fanns liksom inte plats för arnesson. AOM kom hem sent när vi redan hade full backsida, före pandemin hade vi rätt klart med trupperna tidigt vilket också kritiserades där och då men varit ett problem att vi inte haft nu.

Kousa och Jeff tambellini är absolut busts, men därimellan och till pandemisäsongen är det väldigt få värvningar som inte levererat över par.

Söderström hade kanske blivit lika bra som Reideborn men han drog över pölen efter ett bra slutspel med HV, hade han varit kvar om han gjort samma hos oss?. Reideborn va grym när vi gick upp, tog ett dåligt beslut själv i att gå till modo men välkomnades sedan tillbaka. Efter att han sökt självförtroende i en halv säsong spelade han hysteriskt bra vilket räddade oss från kval. Sen stannade han två år till och verkligen bar oss till semi + final, bättre utfall än så kan man knappast hoppas på eller? Chansning eller vet man vad han kan sedan tidigare?

Jag är lika besviken som du över skiten vi långsamt glidit ner i sedan finalåret (påbörjades redan då i spelet) men det långsiktiga felet sitter i andra saker än värningarna, främst den av föreningen ägda "speliden" som är mer önsketänk än något som går att genomföra konsekvent. Jag ser inte att vi missat någon chans att bygga slagkraftiga lag kring enbart DIF-produkter, dessa har inte funnits tillgängliga för att fylla alla behov.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av dr111DIF »

För att förtydliga så har det verkligen gått utför sedan pandemin slog till även om tendenserna till dåligt grundspel kunde ses även innan. Sedan dess ska sämre spelare än de rätt bra trupper vi ställde på banan då leva upp till vår omöjliga spelidé. Det såg lika jävla illa ut i våras. Jag var rätt nöjd med att vi försökte vara ett gott exempel och inte hade slipsen i pannan och pandemivärvade efter bästa tänkbara prognos men uppenbarligen hade jag helt fel i det. Örebro tex lurade till sig 7 mil som de nu måste betala tillbaka men de kommer inte straffas sportsligt för det, de skrattar säkerligen hela vägen till banken för utan de pengarna hade de kanske varit HV nu.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 664
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Det finns ju tyvärr alltid två sidor av myntet. Att värva spelare med DIF-anknytning är i dag ”hjärta”, i morgon är det i stället ”inavel”. Där tar sig folk ofta frihet att byta fot efter facit. I dagens verklighet, och inte 80-talets, är det förmodligen sunt att eftersträva något slags balans. Det är klart att vi ska knyta till oss bra hemvändare som Ante, Josef, Sören och så vidare, men att stapla dussinlirare som Linus Söderström och bröderna Davidsson på hög bara för att ser jag ingen direkt vinning i. Det är ju ganska naturligt att vi släpper spelare ibland, precis som alla andra föreningar.

Vad gäller Åberg och Lundh med fler är de väl helt enkelt inte tillräckligt stora djurgårdare för att prioritera föreningen framför familj, pengar, möjlighet att vinna guld eller vad det nu må vara. Det får man nog bara acceptera.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Haha, asså hur ska vissa ha det egentligen? I ena stunden gnälls det över att det värvas in för lite Djurgårdare och hjärta men när det väl sker så gnäller folk på att de är för dåliga? Sedan att någon ens orkar gnälla på KG som har suttit som sportchef i en vecka, vilket haveri :lol:
Låst