Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känns som vi förlorar den här trejden men på något sätt gillar jag den. Hade ju dock hellre valt bort flera spelare före Linus. Inte minst Bergfors, är ju dock förståeligt om ingen klubb vill trejda till sig en sådan superflopp.
Spela fult
-
Allt vi rör vid verkar ha med Almtuna att göra. Får en känlsa av att Mattias Zackrisson blir ny HC någon gång framöver
Förstår precis den här trejden.
KG bygger nu ett klassiskt DIF där vi har spelare med hjärta i tredje och fjärde line som kan köra ner motståndarna i offensiv zon.
Vi kommer satsa på två offensiva lines en hårt slitande tvåvägsline och en fjärdeline som kan spela 0-0 men framförallt förstöra för andra lagets spelare.
Då kan man inte ha spelare som Linus A i sådana Lines. Funkar bara inte.
Jag tror det här laget är mer balanserat:
Wille Ny Sören.
Dick Strandberg Rakshani
Ceder Rensfeldt Forsberg
Ny (hade gärna fått hem TREX eller HANK) Berglund Engsund
Carey och Bergfors borde eg. Vara på tur bort. För dålig produktion för En andrakedja som de eg varit tänkta för. Berget borde avsluta i ssk (0 mål!!!Är väl det han ska tillföra) och Carey kan säkert tjäna några slantar till i tyska ligan( accepterar nog inte en roll i en fjärdeline). Ser ingen plats för honom hos oss. Sen ska vi ha tur att nån vill ta över honom.
Backsidan:
Ny Mr Glas(grags).
Warg Arnesson
Tom Hedström
Extra Rasmus
Eg är jag inne på att värva två backar eftersom vi inte kan lita på att Grags och Tom håller resten av säsongen. Speciellt Grags. Backsidan är nästan viktigare än offensiven. Kan inte fortsätta att släppa in 3-4 mål per match. Det måste sättas stopp.
KG bygger nu ett klassiskt DIF där vi har spelare med hjärta i tredje och fjärde line som kan köra ner motståndarna i offensiv zon.
Vi kommer satsa på två offensiva lines en hårt slitande tvåvägsline och en fjärdeline som kan spela 0-0 men framförallt förstöra för andra lagets spelare.
Då kan man inte ha spelare som Linus A i sådana Lines. Funkar bara inte.
Jag tror det här laget är mer balanserat:
Wille Ny Sören.
Dick Strandberg Rakshani
Ceder Rensfeldt Forsberg
Ny (hade gärna fått hem TREX eller HANK) Berglund Engsund
Carey och Bergfors borde eg. Vara på tur bort. För dålig produktion för En andrakedja som de eg varit tänkta för. Berget borde avsluta i ssk (0 mål!!!Är väl det han ska tillföra) och Carey kan säkert tjäna några slantar till i tyska ligan( accepterar nog inte en roll i en fjärdeline). Ser ingen plats för honom hos oss. Sen ska vi ha tur att nån vill ta över honom.
Backsidan:
Ny Mr Glas(grags).
Warg Arnesson
Tom Hedström
Extra Rasmus
Eg är jag inne på att värva två backar eftersom vi inte kan lita på att Grags och Tom håller resten av säsongen. Speciellt Grags. Backsidan är nästan viktigare än offensiven. Kan inte fortsätta att släppa in 3-4 mål per match. Det måste sättas stopp.
Tyvärr verkar Peppe Lundh vara mer intresserad av Färjestad...
Nu känns det ännu viktigare att få in Draggen Axelsson!
Nu känns det ännu viktigare att få in Draggen Axelsson!
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Känns som att det är bredd värvningar nu och toppvärvningat i januari. Kanske kan ssk vilja värva Berget om han erbjuds och Carey få en klubb i Europa. Pontus J kan lånas ut till Almtuna och blomma där. Ingman har på intet sett varit vår sämsta back så jag gissar att han kan få kontrakt i annan klubb( typ toppklubb i HA).
Tränarmässigt. In med Nisse!!! Han har gjort resan förut. Är en fantastisk människa som kan samla gruppen. Tror inte på nån annan tränarlösning just nu.
Ring KG!
Ring KG!
- Jim Morrison
Vi ska alltså göra oss av med minst fyra spelare till? Och vilka ska spela för DIF tänker du?EspenK skrev: ↑2021-12-17 07:10:08 Känns som att det är bredd värvningar nu och toppvärvningat i januari. Kanske kan ssk vilja värva Berget om han erbjuds och Carey få en klubb i Europa. Pontus J kan lånas ut till Almtuna och blomma där. Ingman har på intet sett varit vår sämsta back så jag gissar att han kan få kontrakt i annan klubb( typ toppklubb i HA).
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vi kan ju inte heller bygga ett helt nytt lag under säsong, de här bytet, dålig koll på Forsberg. Men känns som skit mot skit, kanske finns uppsida då han inte är inkörd i vår skit.. än..
7/4-2014
Ja denna "trade" riskerar vi att inte se tillbaka på med så god min. Linus A tycker åtminstone jag är en av få som faktiskt spelat ganska bra åt båda hållen med bra arbetsinsats. Sprätter in mål ibland i viktiga lägen. Enda fördelen med Forsberg jag kan se är just att han är egen produkt, inte sett han mer än mot oss på flera år dock. Hoppas man har fel.. Eller är det så att LA också flyr fältet till dalarna som Ekberg och att vi bara sett till att iaf inte bli ytterligare en spelare kort?Jim Morrison skrev: ↑2021-12-16 23:24:10Forsberg är varken en powerforward(?) eller någon särskild tvåvägsspelare. Jag har sett Forsberg väldigt mycket i J20 hos oss samt i Leksand och jag måste fråga om du syftar på Fredrik Forsberg i HV?Praetori skrev: ↑2021-12-16 23:21:21LA borde varit en perfekt spelare för oss, men inte som laget ser ut och har sett ut sedan nästan 2 säsonger tillbaka.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-16 22:34:21Nej, nej, nej, snälla någon vad är det som händer? Kan någon stoppa det här fort?
Jag förstår trejden helt och hållet.
Linus kan skjuta men är ingen powerforward eller tvåvägsspelsre vilket vi behöver, och får i Forsberg.
OM det är så att det finns diskussioner med Devils kring Holtz så är det ännu mer rimligt.
-
Känns som laget byggs om inför kval.
Kan man tänka sig Dick, Holtz och Kalle Östman in med? Känns inte otänkbart. Sen måste det ju egentligen allra mest in nya backar och en ny målvakt.
Cederqvist-Rensfeldt-Sörensen
Dick-Strandberg-Rhakshani
Fimpen-Östman-Holtz
Forsberg-Englund-Carey/Bergfors
Extra: Berglund, Öhgren
Kan man tänka sig Dick, Holtz och Kalle Östman in med? Känns inte otänkbart. Sen måste det ju egentligen allra mest in nya backar och en ny målvakt.
Fimpen-Östman-Holtz
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Så länge Malmö teoretiskt riskerar att hamna i kval kommer de förmodligen inte släppa Östman till en kvalkonkurrent.jensa öhling #11 skrev: ↑2021-12-17 08:56:21 Känns som laget byggs om inför kval.
Fimpen-Östman-Holtz
-
Kanske är det vad som hindrar dom för Östman får ju inte spela någonting. Han borde vara på väg därifrån. Långt ifrån någon frälsare men en breddcenter som gör nytta hos oss. Och skulle Holtz komma loss kan vi sätta ihop fungerande trion Fimpen, Holtz, Östman och vips ha 3 rätt bra offensiva kedjor på papperet.
- Jim Morrison
Varför skulle Holtz bli tillgänglig helt plötsligt? Han gränsar precis till NHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Fast han närmar sig väl den där gränsen på 10 matcher och hade de räknat med honom denna säsong hade han nog inte fått spela JVM.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-17 09:14:21 Varför skulle Holtz bli tillgänglig helt plötsligt? Han gränsar precis till NHL.
Dröm vidare om att Devils släpper Holtz från AHL till detta DIF. Tror inte Devils vill hindra hans utveckling =)