Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av emilin »

Satt och lyssnade på Wikegård på instagram där han uttalar sig i Dicken frågan, tror han satte huvudet på spiken när det gäller mina tankar om Dickens vara eller inte vara. Han nämnde även P Berglund men där känner jag mig mer tveksam.
Ber om ursäkt för att jag inte kan dela inlägget här, lyckades inte klistra in :cry:
tomten
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av tomten »

Nattuggla_ skrev: 2021-12-16 12:55:36 Viktor Andrén lämnar Brynäs.
Har inte fått den utveckling man hoppats på. Dock stabil andrakeeper väl?

Har en känsla av att han hamnar här.
https://www.almtuna.com/artikel/eu52akx ... ll-almtuna
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

emilin skrev: 2021-12-16 13:30:53 Satt och lyssnade på Wikegård på instagram där han uttalar sig i Dicken frågan, tror han satte huvudet på spiken när det gäller mina tankar om Dickens vara eller inte vara. Han nämnde även P Berglund men där känner jag mig mer tveksam.
Ber om ursäkt för att jag inte kan dela inlägget här, lyckades inte klistra in :cry:
Typ så ja. Om Dick vill och känner sig fysiskt kapabel och är beredd att spela för en summa vid har råd med (och SHL-bonus) så är det ju bara att köra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3163
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

tomten skrev: 2021-12-16 13:36:54
Nattuggla_ skrev: 2021-12-16 12:55:36 Viktor Andrén lämnar Brynäs.
Har inte fått den utveckling man hoppats på. Dock stabil andrakeeper väl?

Har en känsla av att han hamnar här.
https://www.almtuna.com/artikel/eu52akx ... ll-almtuna
Det gick snabbt. Haha.
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Knickedick skrev: 2021-12-15 16:14:16 Berglund kommer att bidra med mycket. Nej han kanske inte är den som gör piruettfinter eller sköna flippmackor och toedrags. Men han kommer att bidra med att göra det svårare för motståndaren att ostört få sköta sina uppspel. Han kommer bidra till att en hel del målchanser aldrig blir till genom hårt jobb, han kommer ta en smäll för laget och ge en smäll som tar energi av motståndaren. Det verkar som att folk här inne inte förstår att hockey är kamp. Mycket mer än bara assist och mål och klapp klapp-spel. Det är forecheck, backcheck, täcka skott, stänga ned motståndarens bästa spelare genom att vara en pain in the ass.

Sen är det klart att vi behöver spets också. Men att det skulle vara ett nedköp från Holland.
Njaeea. Visst de har inte samma roll. Men jag spyr på en kille som sätter på sig skölden och hoppar ut på isen och drar benen efter sig. Det kommer aldrig hända med Berglund. Han kommer ge hundra procent varje byte, det är mer än vad man kan säga om Holland och många andra som har vår tröja på sig idag.

Sen till folk som skriker om Dicken......När gav han 100% senast. Den oproffsiga attityden och inställningen behöver vi inte. Vi har inte råd att ha en spelare som bara spelar PP men som inte åker skridskor. Dick har mentalt lagt skridskorna på hyllan sen många år tillbaka och vi måste bryta det dåliga mönstret att ständigt gå tillbaka till en dålig relation bara för the Dicks skull. Bryt och gå vidare där känner jag.

Välkommen Emil! Stort lycka till!
Jag tänker väl lite lika där. Uppenbara fuskare , icke lag spelare, själviska och egoistiska individer som aldrig tar ett steg för någon annan hör inte hemma i lag sport, åtminstone inte i DIF Hockey/Fotboll,.

Spelar ingen roll om de heter Holland , Dick eller.den största egoisten av dom alla, den mest självcentrerande jäveln i värds historien, mannen med jordaxeln uppstoppad i Arslet, Rå egoisten Zlatan.

Med.det sagt, så ska vi inte ha ett lag av Bjerselius i laget, även om det är frestande ibland då vi bara har tre spelare offensivt som kan prestera i topp kedjorna.
Ville Sören Ludde. ( Cederqvist )
Resten , Cederqvist ursäktad , ÄR spelare för tredje o fjärde kedjorna. Det måste väl alla fatta efter snart 30 (!!) omgångar..
Hur kan man då ta in och lägga pengar på en spelare som snart 28 år, NOLL shl spel, en brunkare som i bästa fall kan förstöra spelet. Dock har han aldrig gjort det och mött Sveriges bästa spelare.

Men...... Bjerselius kämpar lika mycket som EB och har samma kärlek till klubben. Täcker skott, tacklar mm
Bara det att han är 8-9 år yngre (?) och trots det ! Har samma "offensiv" som E Berglund. Dock har OB tio år på sig att utveckla det spelet.
Oscar har oxå betydligt mer shl rutin
Bara det borde säga det mesta.

Ta vilken lagkapten i HA som helst ! Sätt dom i deras favoritlag I SHL. Klart att den personen skulle kämpa.och tackla .
Det kan bara inte få vara avgörande i detta läge som DIF är i
.vi behöver ju spelare som kan göra poäng, hjälpa oss vinna matcher, som har spetsen.
Vi ska värva spets , enbart! Annars kan det vara. Vi behöver fylla två kedjor med spelare som (ofta) KAN avgöra jämna matcher.
Tycker våra C vi har krigar på bra, även fw. Det är inte så mycket kampen vi förlorar på. Bortsett vissa backar framför eget mål, det vi brister på är kvalitet, vi har för få bra spelare som hjälper laget att vinna matcher.

Låt Carey Basse och Rhett spela i en tredje, där deras prio alltid är , gå aldrig bort er, släpp inte in mål. Sen kan Rhett ha en roll i PP.
Samma med fjärde. Bjerselius, Engsund Andersson,, Bergfors, Öhgren. Bland dessa har vi vår fjärde och två extra.
Helt onödigt att bredda den absoluta botten.

Vem ska Berglund peta?
Inte ska han gå före Bjerselius iaf.
Berglund är även en sämre spelare än Engsund, vilket kommer bevisas under den säsong som är.kvar.
Strandberg tror jag inte att han kommer att peta som 3e C.
Tycker hela den här affären stinker ruttet lång väg. Stinker svåger politik värvning.
Men visst, det följer åtminstone mönstret att lyckas förstöra allt bra med en sak på kort tid. Och fortsätta med det dåliga och samma idéer. Så kanske bör man inte vara förvånad..

En ny tränare måste in, och Aaro måste bara få gå! Tror inte våra rutinerade backar respekterar eller har förtroende för honom, I en sund förening så hade han fått kicken för länge sen.
Vi ska oxå komma ihåg att vi faktiskt har haft exakt samma tränare sen dag 1. Ingenting nytt.
Att Berry drog betyder inte att Falk och Aaro är jätteduktiga tränare. De har EXKAT samma usla resultat, men ledningen låter dom hållas. HUR kan det vara möjligt?
Asså det är så genomruttet i DIF just nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9471
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

emilin skrev: 2021-12-16 13:30:53 Satt och lyssnade på Wikegård på instagram där han uttalar sig i Dicken frågan, tror han satte huvudet på spiken när det gäller mina tankar om Dickens vara eller inte vara. Han nämnde även P Berglund men där känner jag mig mer tveksam.
Ber om ursäkt för att jag inte kan dela inlägget här, lyckades inte klistra in :cry:
https://www.instagram.com/niklaswikegar ... =copy_link
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
jensa öhling #11
Inlägg: 84
Blev medlem: 2021-12-06

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jensa öhling #11 »

Att Holtz kommer hem efter JVM känns väl inte helt otänkbart.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Varför händer inget? Flera andra lag verkar kunna värva trots ”tunn” marknad. Snart är uppehållet till ända. Kanske dags att vakna upp?
Zyn79
Inlägg: 53
Blev medlem: 2014-12-18

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Zyn79 »

Från twitter:
fredrikbremberg
Sist Dick kom tbaka så hade han ju tränat sparsamt och gjorde ändå skillnaden som DIF behöver. Det säger väl mer om kvaliteten i SHL, det går fort ja, men med spelsinne och lite känsla kan du dominera stort även 2021. Vore kul att se Dick i DIF ännu en gång💪🏻😃👍

fast han skriver ju oxå

fredrikbremberg
Fan jag e ju i bättre form fysiskt än Dick😉😂! Jag kan bara lira PP😃👊🏻

:lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av emilin »

Jim Morrison skrev: 2021-12-16 14:10:33
emilin skrev: 2021-12-16 13:30:53 Satt och lyssnade på Wikegård på instagram där han uttalar sig i Dicken frågan, tror han satte huvudet på spiken när det gäller mina tankar om Dickens vara eller inte vara. Han nämnde även P Berglund men där känner jag mig mer tveksam.
Ber om ursäkt för att jag inte kan dela inlägget här, lyckades inte klistra in :cry:
https://www.instagram.com/niklaswikegar ... =copy_link
Tack :D
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1658
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Nattuggla_ skrev: 2021-12-16 14:02:59
tomten skrev: 2021-12-16 13:36:54
Nattuggla_ skrev: 2021-12-16 12:55:36 Viktor Andrén lämnar Brynäs.
Har inte fått den utveckling man hoppats på. Dock stabil andrakeeper väl?

Har en känsla av att han hamnar här.
https://www.almtuna.com/artikel/eu52akx ... ll-almtuna
Det gick snabbt. Haha.
Han har varit klar för Almtuna i flera veckor. Brynäs har bara inte släppt honom förän nu. Med andra ord har de något på G in.
(Han har f.ö fått ett förslag från DIF men har tackat nej)
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vikas »

gaspo skrev: 2021-12-16 14:26:18 Varför händer inget? Flera andra lag verkar kunna värva trots ”tunn” marknad. Snart är uppehållet till ända. Kanske dags att vakna upp?
Tydligen så har vi ju varit efter ganska många men ingen vill spela i det här laget. Vilket inte är särskilt förvånande.
Mvildma
Inlägg: 170
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Stefan elliot från Frölunda ryktas bli ledig nu när norlinder och borgman kommer in, hoppas KG jagar lite där?
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Klart som fan att vi borde ta in både Patrik Berglund och Dick Axelsson om möjligheten ges.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4779
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

En TRÄNARE är det viktigaste, Falken och Aro löser inte det här själva, spelar ingen roll vilka spelarnamn vi tar in.
Spela fult
Låst