Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7850
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2021-12-16 00:52:26 Ta in Dick igen är verkligen en panikvärvning och inte rätt väg att gå. Det blir bara ett ännu mer jippo och cirkus om man går den vägen. Visst Dick kan bidra om han är på humör, de få gånger han är. Men då ska han vara gratis eller väldigt billig. Då skulle jag hellre ta in Berglund som är en mycket bättre hockeyspelare även fast jag inte vill ha honom i DIF heller.
Det värsta jag hört. Jippo? De få gånger han är på humör? Hellre Berglund? Förstår verkligen ingenting av vad du skriver.

Ingen i den här serien gillar matcher som kval mer än Dick. Och vi har det mest rädda och veka lag tiderna sett. En no brainer!

Berglund? Som Oddhan skriver, då plockar vi Conny också så blir det en sjuhelvetes AE( after elimination) åtminstone....
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2339
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Manijock skrev: 2021-12-16 07:05:58
klintan85 skrev: 2021-12-16 00:52:26 Ta in Dick igen är verkligen en panikvärvning och inte rätt väg att gå. Det blir bara ett ännu mer jippo och cirkus om man går den vägen. Visst Dick kan bidra om han är på humör, de få gånger han är. Men då ska han vara gratis eller väldigt billig. Då skulle jag hellre ta in Berglund som är en mycket bättre hockeyspelare även fast jag inte vill ha honom i DIF heller.
Det värsta jag hört. Jippo? De få gånger han är på humör? Hellre Berglund? Förstår verkligen ingenting av vad du skriver.

Ingen i den här serien gillar matcher som kval mer än Dick. Och vi har det mest rädda och veka lag tiderna sett. En no brainer!

Berglund? Som Oddhan skriver, då plockar vi Conny också så blir det en sjuhelvetes AE( after elimination) åtminstone....
Nog försent, Conny har redan börjat sin AE! Såg han på väg in på bolaget nyligen :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9501
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Det är lite svårtuggat men Roger Melin verkar sugen i alla fall. En av få tränare som skulle se det som en rolig utmaning snarare än ett självmordsuppdrag. Tror det är typen av tränarstil samt personlighet som laget behöver nu i alla fall.

https://www.expressen.se/sport/hockey/f ... vad-svart/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

en "hungrig" Dick skulle göra skillnad i vilket lag som helst men frågan är hur tränad karln är. Man kan inte bara ställa in skridskorna i SHL och tro att det funkar. Sen har vi ju hans knän ovanpå det. Som han själv säger så är knäna riktigt dåliga. En till på skadelistan är ju inget som vi behöver just nu.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av crike »

m0ng00se skrev: 2021-12-16 08:52:29 en "hungrig" Dick skulle göra skillnad i vilket lag som helst men frågan är hur tränad karln är. Man kan inte bara ställa in skridskorna i SHL och tro att det funkar. Sen har vi ju hans knän ovanpå det. Som han själv säger så är knäna riktigt dåliga. En till på skadelistan är ju inget som vi behöver just nu.
Nu är vi ju "alla" överens om att det är kval vi rustar oss för så han kan ju få komma in, gratis som han själv säger, och få 3 månader på sig att bygga upp kroppen, sen är det dags för slutspurt och kval där han ABSOLUT kommer göra skillnad. Vi behöver spelare med hans vinnarskalle och förmåga att avgöra. Det är ju bara se på de där matcherna mot Kaffe 18/19 i semifinalen. Hela laget men framförallt Dick och hans kedja är skitdåliga i match 6 när vi torskar med 1-6 hemma men den vinnarskallen han har bär ju hela laget i match 7 i Karlstad.

Inför säsongen var jag klart negativ till att köra ett år till med Dick för han kändes mätt på detta men nu...vi har ingenting att förlora på att ta in Dick, det hindrar oss inte ens för att hitta spets på annat håll.
LasseTM
Inlägg: 53
Blev medlem: 2017-10-13
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av LasseTM »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -tanka-mig

Jag kan betala bonus om vi håller oss kvar :D
Användarvisningsbild
Czerkawski
Inlägg: 132
Blev medlem: 2019-04-23

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Czerkawski »

LasseTM skrev: 2021-12-16 09:42:17 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -tanka-mig

Jag kan betala bonus om vi håller oss kvar :D
Som jag ser det kan det knappast bli sämre. Och skulle det bli kval behöver vi en krigare som Dick.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2339
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

crike skrev: 2021-12-16 09:34:48
m0ng00se skrev: 2021-12-16 08:52:29 en "hungrig" Dick skulle göra skillnad i vilket lag som helst men frågan är hur tränad karln är. Man kan inte bara ställa in skridskorna i SHL och tro att det funkar. Sen har vi ju hans knän ovanpå det. Som han själv säger så är knäna riktigt dåliga. En till på skadelistan är ju inget som vi behöver just nu.
Nu är vi ju "alla" överens om att det är kval vi rustar oss för så han kan ju få komma in, gratis som han själv säger, och få 3 månader på sig att bygga upp kroppen, sen är det dags för slutspurt och kval där han ABSOLUT kommer göra skillnad. Vi behöver spelare med hans vinnarskalle och förmåga att avgöra. Det är ju bara se på de där matcherna mot Kaffe 18/19 i semifinalen. Hela laget men framförallt Dick och hans kedja är skitdåliga i match 6 när vi torskar med 1-6 hemma men den vinnarskallen han har bär ju hela laget i match 7 i Karlstad.

Inför säsongen var jag klart negativ till att köra ett år till med Dick för han kändes mätt på detta men nu...vi har ingenting att förlora på att ta in Dick, det hindrar oss inte ens för att hitta spets på annat håll.
Detta! Det var precis det jag satt och tänkte på angående Dickens. Vi var uträknade då men han lyfte hela laget och vinsten var till stor del hans.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Buford skrev: 2021-12-16 10:35:03
crike skrev: 2021-12-16 09:34:48
m0ng00se skrev: 2021-12-16 08:52:29 en "hungrig" Dick skulle göra skillnad i vilket lag som helst men frågan är hur tränad karln är. Man kan inte bara ställa in skridskorna i SHL och tro att det funkar. Sen har vi ju hans knän ovanpå det. Som han själv säger så är knäna riktigt dåliga. En till på skadelistan är ju inget som vi behöver just nu.
Nu är vi ju "alla" överens om att det är kval vi rustar oss för så han kan ju få komma in, gratis som han själv säger, och få 3 månader på sig att bygga upp kroppen, sen är det dags för slutspurt och kval där han ABSOLUT kommer göra skillnad. Vi behöver spelare med hans vinnarskalle och förmåga att avgöra. Det är ju bara se på de där matcherna mot Kaffe 18/19 i semifinalen. Hela laget men framförallt Dick och hans kedja är skitdåliga i match 6 när vi torskar med 1-6 hemma men den vinnarskallen han har bär ju hela laget i match 7 i Karlstad.

Inför säsongen var jag klart negativ till att köra ett år till med Dick för han kändes mätt på detta men nu...vi har ingenting att förlora på att ta in Dick, det hindrar oss inte ens för att hitta spets på annat håll.
Detta! Det var precis det jag satt och tänkte på angående Dickens. Vi var uträknade då men han lyfte hela laget och vinsten var till stor del hans.
jojo men det var DÅ det. Dicken har aldrig varit en på och av kille. som kunnat slå på till varje match han måste ha nått rejält att tagga till för. FÖrvisso lär väl kvalmatcher och chansen att bli hjälte och skjuta kvar djurgårn i SHL vara en sån morot MEN har han mentalt lämnat in handduken och tagit livslång semester så är det definitvt inte bara att slå på den där skallen igen. Med tanke på att det är Dicken (läs engelska) så skulle man kunna jämföra det med en vasektomi, det är inte bara att slå på produktionen igen om man säger så :mrgreen:
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 505
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Förstår verkligen inte vissa argument här inne. För 10 år sen när man brakade ur SHL insåg man att man inte agerat tillräckligt för att undvika det. Här har vi kanske möjligheten att knyta till oss en spelare som eventuellt skulle kunna vara avgörande när allt avgörs i vår. Varför skulle vi inte ta den chansen? Om man tar in honom betyder det ju inte att man inte kommer leta andra förstärkningar.
Är han slut, finns det bättre spelare i truppen, har han inte rätt fokus - låt han sitta på bänken. Att inte ta in Dick, ta expresståget ner i HA och sen gräma sig för att man inte agerat tillräckligt rimmar jävligt illa. Har vi verkligen råd att tacka nej?

Ge han chansen att bidra. Är man inte nöjd från ledarhåll spelar man andra spelare.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2339
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

supreme skrev: 2021-12-16 11:05:54 Förstår verkligen inte vissa argument här inne. För 10 år sen när man brakade ur SHL insåg man att man inte agerat tillräckligt för att undvika det. Här har vi kanske möjligheten att knyta till oss en spelare som eventuellt skulle kunna vara avgörande när allt avgörs i vår. Varför skulle vi inte ta den chansen? Om man tar in honom betyder det ju inte att man inte kommer leta andra förstärkningar.
Är han slut, finns det bättre spelare i truppen, har han inte rätt fokus - låt han sitta på bänken. Att inte ta in Dick, ta expresståget ner i HA och sen gräma sig för att man inte agerat tillräckligt rimmar jävligt illa. Har vi verkligen råd att tacka nej?

Ge han chansen att bidra. Är man inte nöjd från ledarhåll spelar man andra spelare.
Eftersom Dicken inte heller skulle påverka budgeten nämnvärt och vi samtidigt kan leta andra spelare så är han bara en bonus. Skulle det falla väl ut så kan det bli så att han skjuter oss kvar, gratis (i stort sett).
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9501
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Buford skrev: 2021-12-16 11:41:05
supreme skrev: 2021-12-16 11:05:54 Förstår verkligen inte vissa argument här inne. För 10 år sen när man brakade ur SHL insåg man att man inte agerat tillräckligt för att undvika det. Här har vi kanske möjligheten att knyta till oss en spelare som eventuellt skulle kunna vara avgörande när allt avgörs i vår. Varför skulle vi inte ta den chansen? Om man tar in honom betyder det ju inte att man inte kommer leta andra förstärkningar.
Är han slut, finns det bättre spelare i truppen, har han inte rätt fokus - låt han sitta på bänken. Att inte ta in Dick, ta expresståget ner i HA och sen gräma sig för att man inte agerat tillräckligt rimmar jävligt illa. Har vi verkligen råd att tacka nej?

Ge han chansen att bidra. Är man inte nöjd från ledarhåll spelar man andra spelare.
Eftersom Dicken inte heller skulle påverka budgeten nämnvärt och vi samtidigt kan leta andra spelare så är han bara en bonus. Skulle det falla väl ut så kan det bli så att han skjuter oss kvar, gratis (i stort sett).
Sen ska man ha i åtanke att det där kan vara mycket snack också. Jag tror inte Dick skulle spela helt gratis en halv säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

supreme skrev: 2021-12-16 11:05:54 Förstår verkligen inte vissa argument här inne. För 10 år sen när man brakade ur SHL insåg man att man inte agerat tillräckligt för att undvika det. Här har vi kanske möjligheten att knyta till oss en spelare som eventuellt skulle kunna vara avgörande när allt avgörs i vår. Varför skulle vi inte ta den chansen? Om man tar in honom betyder det ju inte att man inte kommer leta andra förstärkningar.
Är han slut, finns det bättre spelare i truppen, har han inte rätt fokus - låt han sitta på bänken. Att inte ta in Dick, ta expresståget ner i HA och sen gräma sig för att man inte agerat tillräckligt rimmar jävligt illa. Har vi verkligen råd att tacka nej?

Ge han chansen att bidra. Är man inte nöjd från ledarhåll spelar man andra spelare.
Ja, sedan tror jag Dick slutar/hoppar av självmant om han upptäcker att han inte kan bidra, att tiden skulle ha kommit ifatt honom.
Ser inte att han skulle nöja sig med att spela 4-5 minuter i spel 5 mot 5.
Och jag tror verkligen inte att han är typen som skulle ställa till med något drama. Han skulle lyckönska alla och gå vidare utan hard feelings.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nattuggla_
Inlägg: 3196
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Viktor Andrén lämnar Brynäs.
Har inte fått den utveckling man hoppats på. Dock stabil andrakeeper väl?

Har en känsla av att han hamnar här.
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Janzoo »

Det är sinnessjukt att det finns folk som tycker att Dick inte är tillräckligt bra för att platsa i ett lag som är ett av de sämst producerande lagen i SHL:s och Elitseriens historia. Det är som att folk på riktigt gått på att DIF 21/22 är ett topp 6-lag.
Låst