SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2021-12-09 22:17:44
DIFLuWi skrev: 2021-12-09 22:11:01 Nej men helt fel!
Vi kan inte åka runt och tänka på att vi ska spela annorlunda för att inte bli felaktigt bortdömda..!
En hockeyspelare tar den absoluta majoriteten av sina "med ryggraden". Börjar man åka runt och fundera för mycket är man illa ute.
Vi måste kunna lita på att en domare tar korrekta beslut. Naturligtvis blir det fel ibland, precis som att spelarna tar felbeslut vilket får konsekvenser. Men när man inte gör något fel som spelare och det ändå får konsekvenser kan man inte säga att spelaren borde gjort annorlunda. Om en domare ska gissa spelar det ju ingen roll vilka beslut en spelare tar, för det kommer ju bli fel ändå.

Nu blir det ju så att konsekvensen drabbar DIF och enbart DIF eftersom shl är en ryggdunkarverksamhet, men att tänka sådär är ju att vara ute på riktigt tunn is.
Jag håller med om delar av vad du skriver men jag vill verkligen att vi kommer tillbaka till det gamla dominanta DIF där domarnas insats var sekundär. Vi skall göra vår grej och, om så krävs skipa vår egen rättvisa.
Är vi beroende av domarbeslut har vi gjort något fel längs vägen. Ja i enskilda matcher funkar det ju inte så men det bör vara en målsättning.
Just nu är vi beroende av allt vi kan få med oss och inte imot oss, kanske frustrationen (från mig/oss) blir lite värre då, det du skriver om kan vi ta när vi fixat kontraktet, inte nu, då går det åt hellvete
DIFLuWi
Inlägg: 2519
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av DIFLuWi »

fullmonty skrev: 2021-12-09 22:16:37 Strandberg skall inte ta den utvisningen bakom motståndarens målvakt PUNKT!
*Strandberg ska inte bli utvisad i den situationen.

Vi kan absolut inte skylla på en spelare som blir felaktigt utvisad. På samma sätt som att vi i det civila inte ska beskylla brottsoffer för att de haft vissa kläder osv.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av Frankie »

ken1968 skrev: 2021-12-09 22:14:38
Frankie skrev: 2021-12-09 21:31:22 red@shl.se

Enda mailadressen som går att hitta till SHL. Skicka erat missnöje dit!
Har mailat, men det kommer inte att hjälpa, men slog sönder min 65 tum tv då Plast kvitterade äckliga domare.
Nej det kommer det inte att göra men om hundra stycken skickar in en varsin bra skriven C-uppsats om hur man löser domarproblemen i SHL så kanske dom kan börja fundera på att knycka någon av ideerna.


Men det blir väl damhockeyregler utan tacklingar istället om 5-10år.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av BigJ »

DIFLuWi skrev: 2021-12-09 22:11:01
BigJ skrev: 2021-12-09 22:04:23
Guitargeroge skrev: 2021-12-09 21:33:15 Visst kan man klaga på domaren, men dåliga domare är varken nytt eller förvånande. Istället kan man fråga sig varför Strandberg överhuvudtaget ska göra någonting alls i den situation han befinner sig i...? Oavsett om det ska vara utvisning eller inte är det helt onödigt, och i denna situation idiotiskt att göra det Strandberg gör, just för att man riskerar ett sådant resultat som vi såg idag. Det är en extraordinär situation och i just den här situationen när numerärt underläge är ett solklart självmord, spelar det ingen roll om det han gör inte förtjänar en utvisning. Verkligheten skiljer sig från regelboken, och att inte ha det i åtanke när man väljer att agera på det sätt Strandberg gör är dumt. Vi har inte råd att ens ge dem en ynka chans att få med sig det där domslutet och den utvisningen.
Helt korrekt
Nej men helt fel!
Vi kan inte åka runt och tänka på att vi ska spela annorlunda för att inte bli felaktigt bortdömda..!
En hockeyspelare tar den absoluta majoriteten av sina "med ryggraden". Börjar man åka runt och fundera för mycket är man illa ute.
Vi måste kunna lita på att en domare tar korrekta beslut. Naturligtvis blir det fel ibland, precis som att spelarna tar felbeslut vilket får konsekvenser. Men när man inte gör något fel som spelare och det ändå får konsekvenser kan man inte säga att spelaren borde gjort annorlunda. Om en domare ska gissa spelar det ju ingen roll vilka beslut en spelare tar, för det kommer ju bli fel ändå.

Nu blir det ju så att konsekvensen drabbar DIF och enbart DIF eftersom shl är en ryggdunkarverksamhet, men att tänka sådär är ju att vara ute på riktigt tunn is.
Det är klart att domaren gjorde fel men med 2 min kvar och ledning finns det absolut noll anledning att forechecka så hårt som Strandberg gjorde och därmed riskera en utvisning, han ville sätta pucken i tom bur och därför körde han så hårt som han gjorde. Absolut förståeligt men en risk lika fullt.

Laget gjorde en kanonmatch och med bättre självförtroende hade de vunnit, fortsätter de med sådant här spel så kommer självförtroendet, mer mål och framförallt vinster. Tror Falken och laget grejar det här när inte JE hänger över dem.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av jsson »

Jag har svårt att se att det Djurgården vi såg idag står i ett kval när säsongen är klar.

Kör nu för fan
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev: 2021-12-09 22:20:14 Att vi lyckas gång efter gång x 10 hela tiden sätta oss i knäet på nån jävla demon som intagit hovet o torska bort matcher. När tar detta elände slut. Demonen har sannolikt vilat i många år men väckts till liv av något som ingen kan förklara på ett naturligt sätt.
Du misstolkar det hela. Hockeygudarna älskar kamp och drama på isen. SHL är Anathema och det vi ser är i linje med att återställa ordningen, om så krävs så skall vi hålla gladiatorspel på is mot Gnaget så kan resten av Hockeysverige ta sitt Cmore och köra upp någonstans.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av Mattias_87 »

jsson skrev: 2021-12-09 22:29:45 Jag har svårt att se att det Djurgården vi såg idag står i ett kval när säsongen är klar.

Kör nu för fan
Jodå kval blir det, vi har för långt att klättra plus att lagen ovanför måste kollapsa. Jag hoppas ändå på att vi kommer upp en plats och får inleda kvalet på hemmaplan.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av Praetori »

jsson skrev: 2021-12-09 22:29:45 Jag har svårt att se att det Djurgården vi såg idag står i ett kval när säsongen är klar.

Kör nu för fan
Ja exakt rätt sak att ta med sig. Kan vi spela så här i minst 29 perioder till så kommer vi inte hamna där.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av Dusinator »

Fruktansvärt irriterad blev jag.

Men med nån timmes distans så tycker jag det är gött att typ 10 sidor här fylls av domarförakt istället för dyngan över vår uselhet som det varit innan. Ser det lite som ett trendbrott :P
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av ken1968 »

Dusinator skrev: 2021-12-09 22:33:26 Fruktansvärt irriterad blev jag.

Men med nån timmes distans så tycker jag det är gött att typ 10 sidor här fylls av domarförakt istället för dyngan över vår uselhet som det varit innan. Ser det lite som ett trendbrott :P
Är fortfarande riktigt förbannad över den usla domarinsatsen, tycker vi gör en rätt okej match, och är värda 3 pinnar om inte domarnollan skulle hitta en hög klubba som inte är hög klubba
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av #10 »

ken1968 skrev: 2021-12-09 22:38:53
Dusinator skrev: 2021-12-09 22:33:26 Fruktansvärt irriterad blev jag.

Men med nån timmes distans så tycker jag det är gött att typ 10 sidor här fylls av domarförakt istället för dyngan över vår uselhet som det varit innan. Ser det lite som ett trendbrott :P
Är fortfarande riktigt förbannad över den usla domarinsatsen, tycker vi gör en rätt okej match, och är värda 3 pinnar om inte domarnollan skulle hitta en hög klubba som inte är hög klubba
Agree, ska du ha en swish till tvn😉
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av BigJ »

Väldigt lovande att se Lill-Fimpen ihop med Rensfelt igen, det funkar! Han har ju nästan varit osynlig sedan de skiljdes åt.
Guitargeroge
Inlägg: 8
Blev medlem: 2021-12-09

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av Guitargeroge »

Exile skrev: 2021-12-09 21:35:29
Guitargeroge skrev: 2021-12-09 21:33:15 Visst kan man klaga på domaren, men dåliga domare är varken nytt eller förvånande. Istället kan man fråga sig varför Strandberg överhuvudtaget ska göra någonting alls i den situation han befinner sig i...? Oavsett om det ska vara utvisning eller inte är det helt onödigt, och i denna situation idiotiskt att göra det Strandberg gör, just för att man riskerar ett sådant resultat som vi såg idag. Det spelar ingen roll om det han gör inte förtjänar en utvisning. Verkligheten skiljer sig från regelboken, och att inte ha det i åtanke när man väljer att agera på det sätt Strandberg gör är dumt. Vi har inte råd att ens ge dem en ynka chans att få med sig det där domslutet och den utvisningen.
Man kan anklaga Strandberg för mycket denna säsong, men belasta fan inte domarens misstag på honom och tappen av 2 poäng.
Jag håller med om att man inte kan belasta Strandberg för förlusten. Det är ingen tvekan om att det var fel dömt av domaren. Det jag menar är att det är onödigt att göra någonting som på något sätt kan leda till en utvisning i en sådan situation som Djurgården var i där det viktigaste de behövde göra var att bara vara coola. Såklart ska man inte åka runt och undvika all sorts kontakt eller hårt spel. Man ska ju inte sluta spela hockey. Och vilken spelare som helst som gjorde som Strandberg skulle blivit förbannad över domarens beslut, med all rätt. Men just i den situationen i vilken vi som sagt endast behövde spela coolt och kontrollerat, är det onödigt och osmart att ändå dra på sig en utvisning, oavsett varifrån den kommer.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1402
Blev medlem: 2021-01-22

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av Exile »

Guitargeroge skrev: 2021-12-09 22:49:18
Exile skrev: 2021-12-09 21:35:29
Guitargeroge skrev: 2021-12-09 21:33:15 Visst kan man klaga på domaren, men dåliga domare är varken nytt eller förvånande. Istället kan man fråga sig varför Strandberg överhuvudtaget ska göra någonting alls i den situation han befinner sig i...? Oavsett om det ska vara utvisning eller inte är det helt onödigt, och i denna situation idiotiskt att göra det Strandberg gör, just för att man riskerar ett sådant resultat som vi såg idag. Det spelar ingen roll om det han gör inte förtjänar en utvisning. Verkligheten skiljer sig från regelboken, och att inte ha det i åtanke när man väljer att agera på det sätt Strandberg gör är dumt. Vi har inte råd att ens ge dem en ynka chans att få med sig det där domslutet och den utvisningen.
Man kan anklaga Strandberg för mycket denna säsong, men belasta fan inte domarens misstag på honom och tappen av 2 poäng.
Jag håller med om att man inte kan belasta Strandberg för förlusten. Det är ingen tvekan om att det var fel dömt av domaren. Det jag menar är att det är onödigt att göra någonting som på något sätt kan leda till en utvisning i en sådan situation som Djurgården var i där det viktigaste de behövde göra var att bara vara coola. Såklart ska man inte åka runt och undvika all sorts kontakt eller hårt spel. Man ska ju inte sluta spela hockey. Och vilken spelare som helst som gjorde som Strandberg skulle blivit förbannad över domarens beslut, med all rätt. Men just i den situationen i vilken vi som sagt endast behövde spela coolt och kontrollerat, är det onödigt och osmart att ändå dra på sig en utvisning, oavsett varifrån den kommer.
Vi pratar ändå om människor och inte robotar, det är allt för lätt att bli helt passiv om man undviker varenda situation som kan leda till en utvisning. Det har man sett otaliga exempel på i denna sport när ett lag leder i tredje perioden.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Växjö 9/12

Inlägg av Frankie »

#10 skrev: 2021-12-09 22:43:01
ken1968 skrev: 2021-12-09 22:38:53
Dusinator skrev: 2021-12-09 22:33:26 Fruktansvärt irriterad blev jag.

Men med nån timmes distans så tycker jag det är gött att typ 10 sidor här fylls av domarförakt istället för dyngan över vår uselhet som det varit innan. Ser det lite som ett trendbrott :P
Är fortfarande riktigt förbannad över den usla domarinsatsen, tycker vi gör en rätt okej match, och är värda 3 pinnar om inte domarnollan skulle hitta en hög klubba som inte är hög klubba
Agree, ska du ha en swish till tvn😉
Jag hjälper också självklart till i en swishkampanj, tar man ut missnöjet mot randiga fascister på sin nya 65" så är det passion i aggressionen.
PM:a nummer så ställer Frankie-Boy upp med en femhunka.
Skriv svar