Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Säsongen 21/22

Inlägg av Foppas78 »

Blir så jävla ledsen om Åberg är klar för Timrå. Inte för att jag gillar honom speciellt mycket, tycker han tydligt har visat att han inte håller på Djurgården så han kan dra åt helvete i sånt fall. Det blir bara så övertydligt att vi åker ur nu, ingen f.d Djurgårdare verkar ens vilja hjälpa oss ur den här situationen. Det jag har hört är att Jocke är kärnan till varför spelarna och spelarnas agenter helst undviker DIF.
Vi behöver hitta eldsjälarna som älskar Djurgården och håller skölden framför sin egen vinning eller stolthet. Hittas dessa vackra personer så måste sittande jävla hycklare kastas ut. Jag skiter, som läget utkristalliserats med interna konflikter och rygghållande, faktiskt i om vi åker ur. Vi är alla DIF, det är vår klubb och identifikation. Behandlas familj på det här oansvariga sättet har vi som Djurgårdare en skyldighet att göra vad vi kan, det är upp till var och en nu med ett blårandigt hjärta att avgöra vad det är, stort som litet. Kallas vi för Stockholms stolthet agerar vi fan därefter, med samma stolthet som vi har när nån äcklig horunge påpekar att vi har en ful mössa eller tröja, dvs vi står upp och ser till att deras agerande får konsekvenser(tolkas knogmacka). NU FÅR DET FAN VARA NOG MED MISSHANDELN AV DJURGÅRDFAMILJEN!!!
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Jag VET att spelare och agenter väljer bort Djurgården pga
Joakim Eriksson och det spelel som Vi har patent på

Jag stöter på spelare och agenter och den röda tråden värkar Vara Joakim E. Nej Nej Nej !!!!!
Singing Cowboy
Inlägg: 69
Blev medlem: 2010-10-26

Säsongen 21/22

Inlägg av Singing Cowboy »

GULD skrev: 2021-12-06 11:49:27 Jag VET att spelare och agenter väljer bort Djurgården pga
Joakim Eriksson och det spelel som Vi har patent på

Jag stöter på spelare och agenter och den röda tråden värkar Vara Joakim E. Nej Nej Nej !!!!!
Utveckla gärna!
Även under Videll-gate var du bombsäker på att det var toppen på isberget och att mycket mer skulle läcka ut inom kort.
Så, antingen slutar du tramsa och göra dig märkvärdig, eller så skriver du nåt konkret som styrker dina påståenden (utan att röja den upphöjda ställning som du uppenbarligen har för att sitta på "all" den här informationen)
FREE ALBIN GREWE!
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Innan jag gick i pension så jobbade jag ihop med flertalet av Agenter både till nuvarande och tidigare Svenska hockey spelare .

Sen som delägare i ett antal andelar av travhästar så stöter jag ofta ihop med folk med insikt så jag har jävligt rätt i uttalandet .

Och vem är du ?
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Säsongen 21/22

Inlägg av Eriksson »

GULD skrev: 2021-12-06 13:45:09 Innan jag gick i pension så jobbade jag ihop med flertalet av Agenter både till nuvarande och tidigare Svenska hockey spelare .

Sen som delägare i ett antal andelar av travhästar så stöter jag ofta ihop med folk med insikt så jag har jävligt rätt i uttalandet .

Och vem är du ?
Häst=Hockey?
Kusk=Spelare?

Summa sumarum: Insikt i Djurgården Hockey
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

Eriksson skrev: 2021-12-06 13:55:27
GULD skrev: 2021-12-06 13:45:09 Innan jag gick i pension så jobbade jag ihop med flertalet av Agenter både till nuvarande och tidigare Svenska hockey spelare .

Sen som delägare i ett antal andelar av travhästar så stöter jag ofta ihop med folk med insikt så jag har jävligt rätt i uttalandet .

Och vem är du ?
Häst=Hockey?
Kusk=Spelare?

Summa sumarum: Insikt i Djurgården Hockey
Innan vi slutar helt med att mäta våra internetsnoppar hit och dit..

I hockeyvärlden finns det hästfolk och i hästvärlden finns det hockeyfolk och de inre cirklarna är mindre än man kan tro. Jag har varit där.

Så, att träffa på hockeyfolk på travbanan är inte konstigt. Sen om GULD har rätt, det vet ju bara GULD men vi kan väl hoppa över "Vem är du då"-grejen?

Tack.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev: 2021-12-06 14:34:01 Innan vi slutar helt med att mäta våra internetsnoppar hit och dit..

I hockeyvärlden finns det hästfolk och i hästvärlden finns det hockeyfolk och de inre cirklarna är mindre än man kan tro. Jag har varit där.

Så, att träffa på hockeyfolk på travbanan är inte konstigt. Sen om GULD har rätt, det vet ju bara GULD men vi kan väl hoppa över "Vem är du då"-grejen?

Tack.
Ja Hockey och Trav är en grej, så enkelt är det. Jag har nog nästan stött ihop med fler hockeyprofiler på travet än på gräddhyllan och då är jag verkligen ingen travfantast i samma utsträckning som jag konsumerar hockey. Däremot hela den här historien med Jocke vetefasiken hur jag värderar. Att han inte är poppis bland agenterna är ju relativt känt (och sportchefer och agenter ska inte vara bästa polare heller) men agenter får betalt för att vara giriga och deras åsikter matchar oftast kontraktsvärdena bättre än de matchar klubbarnas, spelarnas och annat folks hockeyåsikter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skeppis
Inlägg: 1
Blev medlem: 2021-02-24

Säsongen 21/22

Inlägg av Skeppis »

Om det är så att agenter inte. litar på vår sportchef så finns det bara ett beslut som vår VD kan ta nu! Innan vi är i HA
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Skeppis skrev: 2021-12-06 19:31:21 Om det är så att agenter inte. litar på vår sportchef så finns det bara ett beslut som vår VD kan ta nu! Innan vi är i HA
Alltså agenter och sportchefer ska inte tycka om varandra. Deras jobb går delvis ut på att skinna och lura varandra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

På riktigt Djurgården Hockey. Det räcker nu. Videll kommer naturligtvis försöka hävda sin rätt till ersättning för utköp och kommer säkert gå till J20 och förpesta den gruppen också.

Vad mer kan hända som är eländigt runt den här klubben nu? Känns som vi dragit rätt många bajsmackor ur livets glada finhatt den här säsongen.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Allt annat än nedflyttning skulle kännas som ett SM-guld.

Hoppas för mitt liv att kvarvarande spelare lyckas bygga nån slags flotte av flisorna som är DIF Hockey. Sen får man gå in med eldkastare och bygga om.

Föreningens anseende är ju helt fördärvat. Hur kan man vara så usel kommunikativt?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1402
Blev medlem: 2021-01-22

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Hur fan klarade Videll 10 säsonger i KHL om han är så jävla lättkränkt?
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Det här haveriet till förening är lika rutten som fotbollen för 10 år sedan, hur som vill jag se en ommöblering på varenda jävla post i hela förening efter säsongen. Man satt och skrattade åt Brynäs ifjol, det fick man ju igen nu. Fyfan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Exile skrev: 2021-12-06 19:53:06 Hur fan klarade Videll 10 säsonger i KHL om han är så jävla lättkränkt?
Mmh, men läser man lite mellan raderna så finns en otroligt amatörmässig motpart också, DIF Hockey
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-12-06 19:58:13
Exile skrev: 2021-12-06 19:53:06 Hur fan klarade Videll 10 säsonger i KHL om han är så jävla lättkränkt?
Mmh, men läser man lite mellan raderna så finns en otroligt amatörmässig motpart också, DIF Hockey
...onekligen - Djurgården Hockey amatörernas julafton
Skriv svar