Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Har något lag haft såhär lite poäng någon gång efter halva säsongen?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

klintan85 skrev: 2021-12-04 20:08:07 Har något lag haft såhär lite poäng någon gång efter halva säsongen?
Ja, förmodligen KHK 2016, dom skrapade ihop till 31p på 52 matcher
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
GULD
Inlägg: 381
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Bojkotta tills jocke är borta
Donkels-3.0
Inlägg: 1158
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-12-04 20:34:26
klintan85 skrev: 2021-12-04 20:08:07 Har något lag haft såhär lite poäng någon gång efter halva säsongen?
Ja, förmodligen KHK 2016, dom skrapade ihop till 31p på 52 matcher
...och vi är på god väg att slå deras rekord
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Säsongen 21/22

Inlägg av AirQ »

klintan85 skrev: 2021-12-04 20:08:07 Har något lag haft såhär lite poäng någon gång efter halva säsongen?
tja, vilda väsby vann väll bara 1 match på hela säsongen? så helt sämst är vi inte :)

*Edit fakta koll*
1 vinst 1 oavgjord, 3 poäng på 22 matcher
Senast redigerad av AirQ den 2021-12-04 21:29:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1292
Blev medlem: 2016-02-24

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

Jag säger inte att denna är enda lösningen men här kommer faktiskt lite fakta!

Ifjol gjorde Brynäs en stor resning varav sportchefen. Man lyckades hålla sig kvar.

Färjestad sparkade sin sportchef tidigare under denna säsong och tittar man på resultaten ser det ut som de börjat vinna igen på slutet.

I båda fallen så agerade klubbarna i tid.

Ibland måste man ta svåra beslut som man inte gillar, man måste kompromissa. Man måste gå igenom stålblad för något ska hända. Lägg därtill själv att Jocke ville avgå i förmån att Barry skulle vara kvar. Bara det är en röd flagga för det visar att man inte har nånting kvar att erbjuda föreningen.

Men jag blir väldigt trött när det sägs att det blir dagisnivå el. värre om man agerar. För tydligen lyckades ju ovannämnda lag vända det till något positivt
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Säsongen 21/22

Inlägg av Frankie »

Harmageddon skrev: 2021-12-04 21:27:25 Jag säger inte att denna är enda lösningen men här kommer faktiskt lite fakta!

Ifjol gjorde Brynäs en stor resning varav sportchefen. Man lyckades hålla sig kvar.

Färjestad sparkade sin sportchef tidigare under denna säsong och tittar man på resultaten ser det ut som de börjat vinna igen på slutet.

I båda fallen så agerade klubbarna i tid.

Ibland måste man ta svåra beslut som man inte gillar, man måste kompromissa. Man måste gå igenom stålblad för något ska hända. Lägg därtill själv att Jocke ville avgå i förmån att Barry skulle vara kvar. Bara det är en röd flagga för det visar att man inte har nånting kvar att erbjuda föreningen.

Men jag blir väldigt trött när det sägs att det blir dagisnivå el. värre om man agerar. För tydligen lyckades ju ovannämnda lag vända det till något positivt
Ja, man tar sig inte ur en en nedåtgående spiral genom att fortsätta att göra vad man tidigare gjort.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Frankie skrev: 2021-12-04 21:32:28
Harmageddon skrev: 2021-12-04 21:27:25 Jag säger inte att denna är enda lösningen men här kommer faktiskt lite fakta!

Ifjol gjorde Brynäs en stor resning varav sportchefen. Man lyckades hålla sig kvar.

Färjestad sparkade sin sportchef tidigare under denna säsong och tittar man på resultaten ser det ut som de börjat vinna igen på slutet.

I båda fallen så agerade klubbarna i tid.

Ibland måste man ta svåra beslut som man inte gillar, man måste kompromissa. Man måste gå igenom stålblad för något ska hända. Lägg därtill själv att Jocke ville avgå i förmån att Barry skulle vara kvar. Bara det är en röd flagga för det visar att man inte har nånting kvar att erbjuda föreningen.

Men jag blir väldigt trött när det sägs att det blir dagisnivå el. värre om man agerar. För tydligen lyckades ju ovannämnda lag vända det till något positivt
Ja, man tar sig inte ur en en nedåtgående spiral genom att fortsätta att göra vad man tidigare gjort.
Exakt, mått råg är tom måttat nu
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Det är nog för sent att undvika kval. Men det är absolut inte för sent att göra något åt det här laget. Vi kan skaffa en ny huvudtränare, byta spelsystem och byta ut några spelare. Det är absolut inte för sent för förändringar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1292
Blev medlem: 2016-02-24

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

#10 skrev: 2021-12-04 21:38:34
Frankie skrev: 2021-12-04 21:32:28
Harmageddon skrev: 2021-12-04 21:27:25 Jag säger inte att denna är enda lösningen men här kommer faktiskt lite fakta!

Ifjol gjorde Brynäs en stor resning varav sportchefen. Man lyckades hålla sig kvar.

Färjestad sparkade sin sportchef tidigare under denna säsong och tittar man på resultaten ser det ut som de börjat vinna igen på slutet.

I båda fallen så agerade klubbarna i tid.

Ibland måste man ta svåra beslut som man inte gillar, man måste kompromissa. Man måste gå igenom stålblad för något ska hända. Lägg därtill själv att Jocke ville avgå i förmån att Barry skulle vara kvar. Bara det är en röd flagga för det visar att man inte har nånting kvar att erbjuda föreningen.

Men jag blir väldigt trött när det sägs att det blir dagisnivå el. värre om man agerar. För tydligen lyckades ju ovannämnda lag vända det till något positivt
Ja, man tar sig inte ur en en nedåtgående spiral genom att fortsätta att göra vad man tidigare gjort.
Exakt, mått råg är tom måttat nu
Precis
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Någonting måste göras, vi har hört ledare och spelare köra mantrat "det är bara att träna, träna och träna"! Som vi ser så blir det fan inte bättre, vi sätter oss mer och mer i skiten. Nu ser det ut som killarna själva knappt tror på detta längre. Jag tror inte att dom vaknar upp imorron eller övermorgon och helt plötsligt "nu ska vi börja spela hockey, som ett lag dessutom"! Första steget är en huvudtränare som får helt fria tyglar, sedan måste "Videll-gate" lösas omgående...
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Buford skrev: 2021-12-04 21:53:19 Någonting måste göras, vi har hört ledare och spelare köra mantrat "det är bara att träna, träna och träna"! Som vi ser så blir det fan inte bättre, vi sätter oss mer och mer i skiten. Nu ser det ut som killarna själva knappt tror på detta längre. Jag tror inte att dom vaknar upp imorron eller övermorgon och helt plötsligt "nu ska vi börja spela hockey, som ett lag dessutom"! Första steget är en huvudtränare som får helt fria tyglar, sedan måste "Videll-gate" lösas omgående...
Videll in Jocke ut eller vice versa, vad ger oss mest, jag vet vad jag tror iaf.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2021-12-04 21:53:19 Någonting måste göras, vi har hört ledare och spelare köra mantrat "det är bara att träna, träna och träna"! Som vi ser så blir det fan inte bättre, vi sätter oss mer och mer i skiten. Nu ser det ut som killarna själva knappt tror på detta längre. Jag tror inte att dom vaknar upp imorron eller övermorgon och helt plötsligt "nu ska vi börja spela hockey, som ett lag dessutom"! Första steget är en huvudtränare som får helt fria tyglar, sedan måste "Videll-gate" lösas omgående...
Om man kan plocka bort det som skaver så kan man få resten av grabbarna att bilda ett "lag".
"Vi mot rubbet".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Svensson
Inlägg: 7
Blev medlem: 2012-03-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Svensson »

Allting rasade i och med att Jenny slutade som VD. För 8 år sedan skapades en plan om långsiktighet och ekonomisk hållbarhet. Ekonomisk hållbarhet har skapats, men på bekostnad av den sportsliga långsiktigheten och hållbarheten. I och med att Jenny försvann, blev det fritt fram att köra sitt eget race. Det är för mig den troliga orsaken till att Robban inte stannade. Samtidig har satsningar på spelar som Engqvist och Josefsson pga skadeproblematik inte fallit väl ut. I fallet Engqvist sa till och läkaren för Djurgården att han inte borde fortsätta spela hockey, innan han skrev på för DIF. Alltså en ren chansning från klubbens sida. Det är här ledarskap kommer in. Ska vi chansa eller hålla oss till planen? Enligt mig har styrelse och sportchef fortsatt att chansa. Har du tur fungerar det, om inte är det fritt fall. Facit utspelar sig inför våra ögon precis nu.
Stormborne
Inlägg: 4
Blev medlem: 2019-02-02

Säsongen 21/22

Inlägg av Stormborne »

Visst förstår ni hur dåliga vi är? Förutsättningarna är enorma vi har faktiskt turen att befinna oss i Sveriges huvudstad dvs oerhört mycket mer publik än andra orter norröver och ändå har vi stått vid shls skampåle i ungefär 10 år. Något är groteskt fel. Vi har alla förmåner men svenska norr kör över oss
Skriv svar