Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 711
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av Jimmy Peterson »

Spela roll vem som har gjort rätt eller inte. Lite så känner jag. Det här ledde ju inte direkt till något positivt. Om man nu gör en utredning och vill gå vidare tillsammans – då ska kommunicera den tillsammans, så att det inte blir så här. Och är man så pass oeniga som man nu verkar vara får man ju lösa det (om det nu är att gå skilda vägar så får det väl vara så). Annars är det väl bättre att inte kommentera utredningen alls utan bara lägga ut utredningen i sin helhet. Spekulationerna och den splittring som uppstår nu är då inte hälsosam.

Sen vill jag för sakens skull poängtera (igen) att detta egentligen inte är en extern anmälan. Han har gått till sin chefs chef och påtalat något som han upplevt som inte gått att lösa direkt med närmsta chef. Klubben har då tagit in extern expertis för att bistå. Annars brukar man kika på det tillsammans med arbetsmiljöombud eller lokala fackklubben. Videll har alltså hållit allt internt och inte heller inledningsvis kommenterat något på direkta mediefrågor, något jag åtminstone uppskattar. Mvh arbetsmiljöombud
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

bolja skrev: 2021-12-03 20:06:16 Med idioten menar du Jocke ?
Videll kan vara den som först vågar peka på
problemet med DIF hockeys diktator ?
Denne har jagat iväg Tjomme som låg bakom silverlaget .
Vem av dem har lyckats bäst som sportchef ?
Sänkt Robbans status inför truppen , silvertränare .
Ville inte vara kvar .
Detta är inte Videll gate det är Jocke gate .
Just så!
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1403
Blev medlem: 2021-01-22

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Man undrar lite hur Videll klarade av alla åren i KHL...
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Säsongen 21/22

Inlägg av bolja »

Men vad f-n e detta ? Skicka folk efter Jocke ?
Jä--a ajk fasoner ! Ala kvarts samtalet med Olle Nordin !
Jag menar att Jocke kanske ska vara kvar i alla fall denna
säsong ut , hålla sig till jobbet som sportchef inte lägga sig
i hur laget skall spela . Lex fbk i år !
En sportchef skall skaffa de spelare som tränaren anser sig
behöva .
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 711
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av Jimmy Peterson »

Blir ju bara värre och värre när ännu fler ska ut och kommentera på olika håll. Och dessutom, Barrys ledarstil ”Håll käften och gör som jag säger för lagets skull” verkar ju inte ha fallit så väl ut. Om det bara var Videll som reagerat på något och allt annat varit frid och fröjd hade vi knappast legat sist i tabellen.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Säsongen 21/22

Inlägg av Ohddan »

Och vad är det för gnagarfasoner att prata om sprickor i truppen med media?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9489
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Åker vi inte ur i år är det ett mirakel. Vi har alla ingredienser.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

Varför känns det som att varje artikel, uttalanden, etc känns som en osammanhängande gåta just nu..

Tillkalla en presskonferens där Jocke, Videll och Kraft tillsammans berättar vad man kommit fram till och man kan ställa frågor. Sen att man släpper det så man kan fokusera på kommande matcher.

Nejdå, ist kommer det artiklar från alla huvudpersoner från alla olika håll/ Det känns som moment 22 el. hur man ska uttrycka sig.

Lägg alla kort på bordet ist för att hatta runt med denna jävla skiten som är som en långdragen njursten!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Jimmy Peterson skrev: 2021-12-03 20:57:01 Blir ju bara värre och värre när ännu fler ska ut och kommentera på olika håll. Och dessutom, Barrys ledarstil ”Håll käften och gör som jag säger för lagets skull” verkar ju inte ha fallit så väl ut. Om det bara var Videll som reagerat på något och allt annat varit frid och fröjd hade vi knappast legat sist i tabellen.

Jag förstår vad du menar men lyssna t.ex på en aktad spelare, som Nicklas Sundström, i Femtefemmans podd. Han säger just en sådan sak att för att få 25 spelare att gå i samma riktning behövs det någon som verkligen bestämmer. Nu säger inte heller Barry ”håll käften…” däremot att han, om han varit spelare, följer vad tränaren säger. Han menar självfallet att det även är så han förväntar sig att spelarna ska agera när han säger något.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av kaminor »

Jag är absolut Team Barry här. Han måste självklart också få uttala sig om situationen. Det finns ingen annan lösning än att ömsesidigt bryta kontraktet så att Videll och hans sårade ego kan hitta på nåt annat istället.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

Hela den här soppan är lika unken som laget just nu. Indirekt känns det som en utfrysning av Videll i alla uttalanden från klubben. Ett skämtobjekt vid 10-fikat. Inte okej…

Med det sagt så undrar jag samtidigt vad fasiken som hänt!? Var Videll rädd för hur omgivningen, supportrar, media skulle reagera på att han blev bortplockad som C så han överreagerade?

Får kanske aldrig sanningen…men den sjuka grenen måste kapas. Vem det är verkar oklart i denna soppa…
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Hur "fel" det än är så borde föreningen kanske kapa bort eller sätta ALLA inblandade i frysboxen.

Dvs låt Falk, fysgänget och de fungerande, icke splittrade delarna av truppen isolera sig från resten och bygg ihop gruppen med ett enda mål. Att klara sig kvar i SHL.

Sen får man göra en vitbok inför delägare, sponsorer och medlemmar senare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2021-12-03 22:02:02 Hur "fel" det än är så borde föreningen kanske kapa bort eller sätta ALLA inblandade i frysboxen.

Dvs låt Falk, fysgänget och de fungerande, icke splittrade delarna av truppen isolera sig från resten och bygg ihop gruppen med ett enda mål. Att klara sig kvar i SHL.

Sen får man göra en vitbok inför delägare, sponsorer och medlemmar senare.
Exakt så! Väl talat...
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

Men alltså tolkar jag det rätt att det bara har att göra med C:et!?! :shock:

Alltså. Vad är det för fel med att prata med varandra som vuxna människor och reda ut eventuella meningsskiljaktigheter!?? :?:

Trodde i mitt stilla sinna att en inofficiell/officiell anmälan med utomstående HR konsulter å hela baletten måste ha en eller flera till dimensioner.

Hoppas att jag fattat det här helt fel å det finns fler dimensioner än ett C och hur det blev omfördelat.
Skriv svar