SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av Frankie »

daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av daaviid »

Harmageddon skrev: 2021-10-15 09:20:40
daaviid skrev: 2021-10-15 08:52:31
Harmageddon skrev: 2021-10-15 07:50:30
daaviid skrev: 2021-10-15 07:19:25 Trevligt att du tycker det är roligt att läsa mitt inlägg.

Nej, jag skämtar inte. Lorito? Ekberg? Dom fanns ju inte ens tillgängliga. Vem utav de andra tror du har stake nog?

Nej, ingen visade varken framfötterna eller stake, då får Holland ta tag i det så att något händer. Sedan hade han naturligtvis inte gjort det utan provokationen.

Nu är han inte på isen framöver, då måste någon annan kliva fram. Återstår att se om det sker

Var så snäll och peka exakt vart jag skriver att det var min önskan. Har du så svårt med läsförståelse? Seriöst.
Det som är understruket

I mina ögon ska Holland visa stake, i sovrummet och när han visar sina ledande, offensiva egenskaper. Men inte vid såna situationer.

Sen att du jämför Ahlén och Hollands agerande i ditt första svar visar att du har noll koll på att dessa hade två olika sorters roller inom DIF.

Sen om du har något problem med mig personligen, tar det via PM. Tror inte övriga forum medlemmar vill läsa/lyssna på detta frustraterade, löjliga konversationen som inte leder någon vart.

Vi kommer tycka olika….punkt. Så vi kan dropp detta om du inte vill ta det via PM
Du sitter och diktar ihop dina egna sanningar. Du påstår dig veta mina kunskaper. Du har noll koll och försöker hävda dig på ett patetiskt sätt. Varför skulle jag ens vilja få ett pm från dig? Det räcker så med vårat snack när du inte kan höja dig mer än så här. Ha det fint.

PS. Du bevisade även att du HAR svårt med läsförståelse. Du får träna på det. DS
Tydligen är det du som har läsförståelse svårigheter då jag bokstavligen skrev att vi skulle ta det via PM. Bara för att man inte håller med dina åsikter så drar du läsförståelse kortet. Det är ett tecken på en person som saknar argument el. inte kan bidra med något vettigt överhuvudtaget.

Eller var jag inte tillräckligt tydlig och hade en spelplan aka PowerPoint presentation så du kunde förstå.

Jag skriver det igen för du verkar ha lässvårigheter som jag. Ta det via PM om du vill komma tycker jag har flera dåliga egenskaper men tror inte övriga forum medlemmar vill höra det!

Fast ja, de kanske gillar att lyssna på det :)

Nu vet alla om att jag har lässvårigheter, ber om ursäkt till hela forumet för det.
Du fick en tumme upp eftersom du, till slut, kom till insikt om dig själv.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av Harmageddon »

daaviid skrev: 2021-10-15 13:47:07 Du fick en tumme upp eftersom du, till slut, kom till insikt om dig själv.
Hear hear!
Vad trevligt att du kunde få tummen ur din ända till slut. Inte många som göra det hahah…. :lol:
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av sauron »

Frankie skrev: 2021-10-15 13:11:13 https://www.shl.se/artikel/a7d0akus1-40 ... er-holland

4 matcher blir det.
Så fruktansvärt otippat... Lex Djurgården strikes again.
It's the hope that kills you.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av Frankie »

sauron skrev: 2021-10-15 15:53:58
Frankie skrev: 2021-10-15 13:11:13 https://www.shl.se/artikel/a7d0akus1-40 ... er-holland

4 matcher blir det.
Så fruktansvärt otippat... Lex Djurgården strikes again.
Det gör ont att möta Djurgårn. Crosschecka oss och du får en vänsterkrok i plytet. Simpel matematik sen gammalt.
Borde på sin höjd har varit 2min och 2+2 för "instigating" på sixfingers.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av emilin »

Den här Holland diskussionen blir ganska lam, här har vi en spelare som under sin tid i hockeyn blivit tränad och fostrad att alltid stå upp för laget, ha detta i åtanke när man dömer ut Holland för sitt beteende.
I detta fall var det någon som var tvungen att väcka laget visa att vi är tvungna att gå al in i varje situation, Holland visar vägen för övriga spelare i truppen, STOR tumme upp på detta.
Sen att han har oturen att komma till en liga som blir kränkt och stött varje gång någon rör vid dem är inte Hollands fel, det är i min värld ligans fel, som har skapat en liga som är så enormt lam där all kamp och strid har helt tagits bort.
Svensk hockey kommer sakta men säkert gräva sin egna grav, kommer inte finnas någon utanför våra gränser som lockas till våran liga.
Vi vill att våra unga ska vara kvar några år för att utvecklas, mitt tips är till dem dra så fort ni kan om ni vill lyckas utanför bäbis bubblan Sverige.
Det som stör mig mest är att de så kallade experter som sitter på möjligheter att lyfta dessa problem, tillhör bäbis gruppen och inte varit utanför bubblan och luktat på den riktiga världen, på grund av detta så målar man upp en skräck bild i media, som får allmänheten att reagera.
Min egna känsla kring detta är att jag personligen har tappat all glädje som man fick uppleva under sin barndom, med spelare som Thomas, Håkan, Tommy M, mm de spelade tufft men enligt vad ligan tillät(Håkan en del över gränsen).
Men nu finns noll kamp noll glädje en skön tackling innebär avstängning, ända anledningen att jag följer dagens hockey är att man är Djurgårdare och vill att vi som förening ska lyckas, sporten i sig är död(i Sverige).
Tyvärr saknar jag ett intresse utanför mitt lag, hade önskat att man har lyckas hitta en klubb utanför våra gränser som fick mig att få samma känsla som jag har för Djurgården.
NHL de klubbar som jag har hejat på under åren är endast klubbar som har i mina ögon äkta Djurgårdare i truppen.
Det jag vill ha sagt döm inte Holland, döm ligan som har under många år fostrat kränkta och stötta spelare som inte klarar av en konflikt på isen.
Användarvisningsbild
OptimusPrime
Inlägg: 18
Blev medlem: 2016-02-17

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av OptimusPrime »

Jag håller med men håller inte med tidigare person åsikt. Hela Peter diskussion är som att lyssna på en trasig skiva.
Inse att ingen kommer till tycka lika för man en anna perspektiv på situationen. Det är som att flytta till nytt land och man ska begå ett brott. Oj, jag visste inte att man fick fem år för inbrott i Sverige. Nu vill jag inte vara svensk medborgare längre utan vill åka hem till Somalia för att tjäna straff där. Man bör ha lite koll på regelboken när man kommer till en ny liga men nu vet Peter om det!
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av BigJ »

emilin skrev: 2021-10-16 14:51:51 Den här Holland diskussionen blir ganska lam, här har vi en spelare som under sin tid i hockeyn blivit tränad och fostrad att alltid stå upp för laget, ha detta i åtanke när man dömer ut Holland för sitt beteende.
I detta fall var det någon som var tvungen att väcka laget visa att vi är tvungna att gå al in i varje situation, Holland visar vägen för övriga spelare i truppen, STOR tumme upp på detta.
Sen att han har oturen att komma till en liga som blir kränkt och stött varje gång någon rör vid dem är inte Hollands fel, det är i min värld ligans fel, som har skapat en liga som är så enormt lam där all kamp och strid har helt tagits bort.
Svensk hockey kommer sakta men säkert gräva sin egna grav, kommer inte finnas någon utanför våra gränser som lockas till våran liga.
Vi vill att våra unga ska vara kvar några år för att utvecklas, mitt tips är till dem dra så fort ni kan om ni vill lyckas utanför bäbis bubblan Sverige.
Det som stör mig mest är att de så kallade experter som sitter på möjligheter att lyfta dessa problem, tillhör bäbis gruppen och inte varit utanför bubblan och luktat på den riktiga världen, på grund av detta så målar man upp en skräck bild i media, som får allmänheten att reagera.
Min egna känsla kring detta är att jag personligen har tappat all glädje som man fick uppleva under sin barndom, med spelare som Thomas, Håkan, Tommy M, mm de spelade tufft men enligt vad ligan tillät(Håkan en del över gränsen).
Men nu finns noll kamp noll glädje en skön tackling innebär avstängning, ända anledningen att jag följer dagens hockey är att man är Djurgårdare och vill att vi som förening ska lyckas, sporten i sig är död(i Sverige).
Tyvärr saknar jag ett intresse utanför mitt lag, hade önskat att man har lyckas hitta en klubb utanför våra gränser som fick mig att få samma känsla som jag har för Djurgården.
NHL de klubbar som jag har hejat på under åren är endast klubbar som har i mina ögon äkta Djurgårdare i truppen.
Det jag vill ha sagt döm inte Holland, döm ligan som har under många år fostrat kränkta och stötta spelare som inte klarar av en konflikt på isen.
Du har ju helt rätt
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av Magnutz »

Kampen är död. Hockey har förvandlats till håkki där man ligger ner. Där man förstärker. Där man fuskar och grinar för att få fördelar. Det är så. Men.. Detta måste ju Holland veta. Det måste ju DIF Hockeys ledning ha berättat. Någon måste ju ha gått igenom reglerna för håkki i Sverige. Om det inte har skett är Hollands avstängning helt DIF Hockeys fel. Visste han om att slagsmål inte är tillåtet här ligger skulden på honom själv.

Vi behöver våra spelare tillgängliga för spel.

Men...

Hockeyn är i grunden förändrad och kampsporten finns inte längre. Det håller jag med om.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Inlägg av sauron »

Magnutz skrev: 2021-10-17 20:10:33 Kampen är död. Hockey har förvandlats till håkki där man ligger ner. Där man förstärker. Där man fuskar och grinar för att få fördelar. Det är så. Men.. Detta måste ju Holland veta. Det måste ju DIF Hockeys ledning ha berättat. Någon måste ju ha gått igenom reglerna för håkki i Sverige. Om det inte har skett är Hollands avstängning helt DIF Hockeys fel. Visste han om att slagsmål inte är tillåtet här ligger skulden på honom själv.

Vi behöver våra spelare tillgängliga för spel.

Men...

Hockeyn är i grunden förändrad och kampsporten finns inte längre. Det håller jag med om.
Du har dessvärre helt rätt och detta kommer att bli döden för den sport vi en gång älskade.
It's the hope that kills you.
Skriv svar