Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Skadetråden

Inlägg av Grabben från Söder »

-daniel- skrev: 2021-08-31 19:55:25 Jag har en liten fundering kring spelarförsäkring och karens. Som jag tolkat reglerna så har en spelare 3 månader (90 dagars) karens. Tror kollektivavtalet säger detta, möjligtvis med modifikation om det blivit några ändringar senaste åren:
- - -
Dag 1–14: Klubben betalar full ersättning (dag 1 100% arbetsskadeersättning, dag 2-14 20% arbetsskadeersättning och sjuklön).

Dag 15–90: Försäkringskassan kliver in och betalar 80 procent av 27 000 kronor vilket blir 22 500. Sedan fyller klubben på upp till 90 procent av lönen som ett komplement till sjukpenningen.

Dag 91 och framåt: Fortfarande betalar Försäkringskassan den första delen, men sedan kliver Folksam in enligt kollektivavtalet och betalar upp till 70 procent av lönen samtidigt som SEB fyller på resten, upp till 90 procent – men med ett maxtak på 142 250 kronor i månaden. Spelare kan bli beviljad ersättning i 60 månader om de är oförmögen att spela hockey.
- - -


Jag antar att det "nollas" direkt om man börjar spela igen, men är det enkom spel i SHL? Betyder det att vi slipper betala för Josefson i 90 dagar (...) till om han blir borta. Låt oss hoppas. Någon som är mer insatt än undertecknad?
Den nollas efter att han spelat i fem dagar. Skulle han göra comeback en match och kliva av igen för samma skada så nollas inte dagarna. Dock vet jag inte om vi slipper betala lönen från start eftersom att han har varit borta från SHL såpass länge redan.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Grabben från Söder skrev: 2021-09-01 09:06:42
-daniel- skrev: 2021-08-31 19:55:25 Jag har en liten fundering kring spelarförsäkring och karens. Som jag tolkat reglerna så har en spelare 3 månader (90 dagars) karens. Tror kollektivavtalet säger detta, möjligtvis med modifikation om det blivit några ändringar senaste åren:
- - -
Dag 1–14: Klubben betalar full ersättning (dag 1 100% arbetsskadeersättning, dag 2-14 20% arbetsskadeersättning och sjuklön).

Dag 15–90: Försäkringskassan kliver in och betalar 80 procent av 27 000 kronor vilket blir 22 500. Sedan fyller klubben på upp till 90 procent av lönen som ett komplement till sjukpenningen.

Dag 91 och framåt: Fortfarande betalar Försäkringskassan den första delen, men sedan kliver Folksam in enligt kollektivavtalet och betalar upp till 70 procent av lönen samtidigt som SEB fyller på resten, upp till 90 procent – men med ett maxtak på 142 250 kronor i månaden. Spelare kan bli beviljad ersättning i 60 månader om de är oförmögen att spela hockey.
- - -


Jag antar att det "nollas" direkt om man börjar spela igen, men är det enkom spel i SHL? Betyder det att vi slipper betala för Josefson i 90 dagar (...) till om han blir borta. Låt oss hoppas. Någon som är mer insatt än undertecknad?
Den nollas efter att han spelat i fem dagar. Skulle han göra comeback en match och kliva av igen för samma skada så nollas inte dagarna. Dock vet jag inte om vi slipper betala lönen från start eftersom att han har varit borta från SHL såpass länge redan.
Tack för svar, jag antar detta bara gäller för spel i SHL? Eller även försäsongsmatcher? I det sistnämnda fallet är vi ju rökta.
Bild
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Skadetråden

Inlägg av Grabben från Söder »

Jacob borta under längre tid :/
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Då var det klart. Symptom tillbaka från gamla skadan och borta en längre tid enligt Djurgården på Twitter.

Vad finns det ens för centrar på marknaden av den kalibern som Josefson besitter? Jag tänker att Ågrens ersättare bör kanske tas från egna led istället och att man går all in för en ersättare till Josefson. Så får det kosta.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Skadetråden

Inlägg av Grabben från Söder »

-daniel- skrev: 2021-09-01 09:33:49
Grabben från Söder skrev: 2021-09-01 09:06:42
-daniel- skrev: 2021-08-31 19:55:25 Jag har en liten fundering kring spelarförsäkring och karens. Som jag tolkat reglerna så har en spelare 3 månader (90 dagars) karens. Tror kollektivavtalet säger detta, möjligtvis med modifikation om det blivit några ändringar senaste åren:
- - -
Dag 1–14: Klubben betalar full ersättning (dag 1 100% arbetsskadeersättning, dag 2-14 20% arbetsskadeersättning och sjuklön).

Dag 15–90: Försäkringskassan kliver in och betalar 80 procent av 27 000 kronor vilket blir 22 500. Sedan fyller klubben på upp till 90 procent av lönen som ett komplement till sjukpenningen.

Dag 91 och framåt: Fortfarande betalar Försäkringskassan den första delen, men sedan kliver Folksam in enligt kollektivavtalet och betalar upp till 70 procent av lönen samtidigt som SEB fyller på resten, upp till 90 procent – men med ett maxtak på 142 250 kronor i månaden. Spelare kan bli beviljad ersättning i 60 månader om de är oförmögen att spela hockey.
- - -


Jag antar att det "nollas" direkt om man börjar spela igen, men är det enkom spel i SHL? Betyder det att vi slipper betala för Josefson i 90 dagar (...) till om han blir borta. Låt oss hoppas. Någon som är mer insatt än undertecknad?
Den nollas efter att han spelat i fem dagar. Skulle han göra comeback en match och kliva av igen för samma skada så nollas inte dagarna. Dock vet jag inte om vi slipper betala lönen från start eftersom att han har varit borta från SHL såpass länge redan.
Tack för svar, jag antar detta bara gäller för spel i SHL? Eller även försäsongsmatcher? I det sistnämnda fallet är vi ju rökta.
Det bör endast vara SHL. Träningsmatcher bör ju endast ses som träning, kanske att CHL hade räknats då det är tävlingsmatcher, men det bör ju inte Skoda Trophy ses som.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Oerhört tråkigt för JJ och oss alla fans.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av jsson »

Nu måste väl ändå JJ inse att det är över, likt hur Ante var tvungen att svälja stoltheten och lägga ner.

Oerhört tragiskt.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Skadetråden

Inlägg av Grabben från Söder »

jsson skrev: 2021-09-01 09:49:21 Nu måste väl ändå JJ inse att det är över, likt hur Ante var tvungen att svälja stoltheten och lägga ner.

Oerhört tragiskt.
Det måste ju vara så, om han känner symptom efter så lång rehab.
Morwiin
Inlägg: 695
Blev medlem: 2018-09-21

Skadetråden

Inlägg av Morwiin »

Nattuggla_ skrev: 2021-09-01 09:47:22 Då var det klart. Symptom tillbaka från gamla skadan och borta en längre tid enligt Djurgården på Twitter.

Vad finns det ens för centrar på marknaden av den kalibern som Josefson besitter? Jag tänker att Ågrens ersättare bör kanske tas från egna led istället och att man går all in för en ersättare till Josefson. Så får det kosta.
Ågren var väl typ Carey som ersatte honom?
Manijock
Inlägg: 7834
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Vem kunde ha anat?????? Varför föregå sådant här med sannolikhetsbedömning, och ta höjd för denna mycket oväntade turning of event?

Synd om Jocke och Barry som nu får plocka in ännu en Transatlant. Verkligen tråkigt att sådana här blixtar från klara himlar ställer till våra annars såååååå genomtänkta lagbyggen. Stackars DIF som råkar ut för sådana vansinnigt OLOGISKA saker hela tiden....

Krya på dig Josef!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Skadetråden

Inlägg av Donkels-2.0 »

Manijock skrev: 2021-09-01 10:16:40 Vem kunde ha anat?????? Varför föregå sådant här med sannolikhetsbedömning, och ta höjd för denna mycket oväntade turning of event.

Synd om Jocke och Barry som nu får plocka in ännu en Transatlant. Verkligen tråkigt att sådana här blixtar från klara himlar ställer till våra annars så genomtänkta lagbyggen. Stackars DIF som råkar ut för sådana vansinnigt ologiska saker hela tiden....

Krya på dig Josef!
Jockes chansningar börjar bli en belastning och jag tycker att Djurgården bör överväga en ny sportchef nästa år
Ceterum censeo Solna esse delendam
Manijock
Inlägg: 7834
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

Donkels-2.0 skrev: 2021-09-01 10:18:18
Manijock skrev: 2021-09-01 10:16:40 Vem kunde ha anat?????? Varför föregå sådant här med sannolikhetsbedömning, och ta höjd för denna mycket oväntade turning of event.

Synd om Jocke och Barry som nu får plocka in ännu en Transatlant. Verkligen tråkigt att sådana här blixtar från klara himlar ställer till våra annars så genomtänkta lagbyggen. Stackars DIF som råkar ut för sådana vansinnigt ologiska saker hela tiden....

Krya på dig Josef!
Jockes chansningar börjar bli en belastning och jag tycker att Djurgården bör överväga en ny sportchef nästa år
Jaa Mbs kompis slår definitivt i de sista spikarna nu. Han kommer säkert vara jättechockad efter 15 matcher när vi inte har en tendens till åttondel och krigar i kvalträsket. Vad hände liksom?

Skulle Bosse Andersson kunna extraknäcka på hockeysektionen? Åtminstone hålla en utbildning eller någonting.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Skadetråden

Inlägg av Grabben från Söder »

Manijock skrev: 2021-09-01 10:16:40 Vem kunde ha anat?????? Varför föregå sådant här med sannolikhetsbedömning, och ta höjd för denna mycket oväntade turning of event?

Synd om Jocke och Barry som nu får plocka in ännu en Transatlant. Verkligen tråkigt att sådana här blixtar från klara himlar ställer till våra annars såååååå genomtänkta lagbyggen. Stackars DIF som råkar ut för sådana vansinnigt OLOGISKA saker hela tiden....

Krya på dig Josef!
Skitsnack! Svårt att göra något när man har en första center på dyrt kontrakt. Om Josef lägger skridskorna på hyllan så kan vi tänka om och ta in en annan första center.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Skadetråden

Inlägg av captcash »

FUCK!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Grabben från Söder skrev: 2021-09-01 09:48:04
-daniel- skrev: 2021-09-01 09:33:49
Grabben från Söder skrev: 2021-09-01 09:06:42
-daniel- skrev: 2021-08-31 19:55:25 Jag har en liten fundering kring spelarförsäkring och karens. Som jag tolkat reglerna så har en spelare 3 månader (90 dagars) karens. Tror kollektivavtalet säger detta, möjligtvis med modifikation om det blivit några ändringar senaste åren:
- - -
Dag 1–14: Klubben betalar full ersättning (dag 1 100% arbetsskadeersättning, dag 2-14 20% arbetsskadeersättning och sjuklön).

Dag 15–90: Försäkringskassan kliver in och betalar 80 procent av 27 000 kronor vilket blir 22 500. Sedan fyller klubben på upp till 90 procent av lönen som ett komplement till sjukpenningen.

Dag 91 och framåt: Fortfarande betalar Försäkringskassan den första delen, men sedan kliver Folksam in enligt kollektivavtalet och betalar upp till 70 procent av lönen samtidigt som SEB fyller på resten, upp till 90 procent – men med ett maxtak på 142 250 kronor i månaden. Spelare kan bli beviljad ersättning i 60 månader om de är oförmögen att spela hockey.
- - -


Jag antar att det "nollas" direkt om man börjar spela igen, men är det enkom spel i SHL? Betyder det att vi slipper betala för Josefson i 90 dagar (...) till om han blir borta. Låt oss hoppas. Någon som är mer insatt än undertecknad?
Den nollas efter att han spelat i fem dagar. Skulle han göra comeback en match och kliva av igen för samma skada så nollas inte dagarna. Dock vet jag inte om vi slipper betala lönen från start eftersom att han har varit borta från SHL såpass länge redan.
Tack för svar, jag antar detta bara gäller för spel i SHL? Eller även försäsongsmatcher? I det sistnämnda fallet är vi ju rökta.
Det bör endast vara SHL. Träningsmatcher bör ju endast ses som träning, kanske att CHL hade räknats då det är tävlingsmatcher, men det bör ju inte Skoda Trophy ses som.
Japp, vi hoppas att det är så.

I övrigt så är det för sorgligt med Josefson....varför, liksom? På ett rent personligt plan borde han insett att det var kört redan och inte utsätta sig för en omgång till. Också ett underbetyg till Jocke, och som jag var inne på tidigare det enskilt största misstaget han har begått.
Bild
Skriv svar