Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vinge skrev: 2021-08-17 10:45:38 Daniel, ÄRA, pengar och berömmelse styr inte spelarna.
Finns inget ärofyllt med att vara själviskt och låta dif vara vara en nödraket. Det andra ja, men inte det.

Sen tror jag, tyvärr, att just wille ( och många andra junisar i samma sits) faktiskt KAN behandlas såhär ambivalent och tafatt. Även fast jag personligen hatar det.
Anledningen är pengarna såklart, "gratis" kompetent arbetskraft. Det finns ute i samhället oxå, där arbetsgivaren har enormt "tålamod av guld" för att personen i fråga är "gratis"..

Hoppas på att JOCKE AGERAR snart och tar in en vettig spelare istället för Ågren (och Wille ?) Plus då den andra forwards värvning som ska spets.
Vi behöver riktig konkurrens om åtminstone en eller två platser i toppkedjorna.

Det jag hoppas mest på vad gäller Jocke bortsett den spets värvning vi SKA ha in,
är att han har pengarna till, och faktiskt agerar om (eller snarare när) han ser att vi behöver få in en BRA back till.

DIF ville väl behålla wandell i en fjärde fast han var för dyr så de gick skilda vägar ???
Eller tänker jag på någon annan nu....
Wandell gick inte med på 50k/månad om jag minns det rätt. Nu sitter han fortfarande kontraktlös. Så hans marknadsvärde lär knappast ha ökat. Skulle kunna bredda laget ok även fast just centrar är inte vad vi behöver. Men någon center skulle väl kunna gå som vinge alternativt vara extraforward.

Jocke har också uttalat sig om att vi kan addera en spelare om det inte blir önskat resultat i säsongsstarten. Sen om det blir en back eller forward eller ingen alls får vi se. Men i princip alla lag i SHL gör värvningar under säsong. Förhoppningsvis gör vi inte det denna säsong(betyder att det gått bra och vi sluppit allvarliga skador under säsongen).
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Vinge skrev: 2021-08-17 10:45:38 Daniel, ÄRA, pengar och berömmelse styr inte spelarna.
Finns inget ärofyllt med att vara själviskt och låta dif vara vara en nödraket. Det andra ja, men inte det.
Nu blir det mer semantik än diskussion kring Silly season men jag tror nog spelarna eftersträvar ära i sina respektive NHL-klubbar. Att nå framgång i NHL smäller högre än i lilla Sverige. Vad som inte alltid verkar gå fram hos alla är att DIF inte är slutmålet eller destinationen för ens karriär utan en språngbräda. Vi supporters har kanske i regel lite svårt att acceptera det.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

På tal om Wandell (och lite mer on topic) så har han väl inte riktigt bestämt sig för om han skall fortsätta sin karriär. Jag är inte helt säker på han hållit igång för satsning en ytterligare säsong, och gör han det tror jag han landar i ett avsluta i SSK. Gillar också honom, känns som en av våra mer pålitliga defensiva pjäser förra säsongen så kan absolut fungera för att bredda.
Bild
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jocke måste leverera 3 forwards
1 Ersättare för lillfimpen(vill inte vänta 10/15 matcher på hans beslut om det blir AHL eller SHL för NHL är han inte redo för helt enkelt ännu)
2) Ersättare för Ågren(random SHL/AHL lirare)
3)Toppforward för den vakanta forwardsplatsen(Sörensen?)
Senast redigerad av Donkels-2.0 den 2021-08-17 12:32:07, redigerad totalt 2 gång.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Donkels-2.0 skrev: 2021-08-17 11:59:07 Jocke måste leverera 3 forwards
1 Ersättare för lillfimpen(vill inte vänta 10/15 matcher på hans beslut om det blir AHL eller SHL för NHL är han inte för helt enkelt ännu)
2) Ersättare för Ågren(random SHL/AHL lirare)
3)Toppforward för den vakanta forwardsplatsen(Sörensen?=
Tycker att vi borde komma långt på två FW till, så kan vi förstärka med något lyxigt framåt januari istället för något halvbra hela säsongen.

Ny toppforward - Josefson - Rakshani
Carey - Strandberg - Videll
Ny breddforward - Rensfeldt - Bergfors
Cederqvist - Engsund - Andersson
Bjerselius - Jellvik
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

:idea:
Puckey skrev: 2021-08-17 12:10:17
Donkels-2.0 skrev: 2021-08-17 11:59:07 Jocke måste leverera 3 forwards
1 Ersättare för lillfimpen(vill inte vänta 10/15 matcher på hans beslut om det blir AHL eller SHL för NHL är han inte för helt enkelt ännu)
2) Ersättare för Ågren(random SHL/AHL lirare)
3)Toppforward för den vakanta forwardsplatsen(Sörensen?=
Tycker att vi borde komma långt på två FW till, så kan vi förstärka med något lyxigt framåt januari istället för något halvbra hela säsongen.

Ny toppforward - Josefson - Rakshani
Carey - Strandberg - Videll
Ny breddforward - Rensfeldt - Bergfors
Cederqvist - Engsund - Andersson
Bjerselius - Jellvik
Precis. Tycker vi iaf väntar hur det blir med Wille. Då kan vi få in nåt bättre alternativt Wille. Annars blir det nog en rätt mjäkig forward istället för Wille. Dumt att stressa upp sig för mycket.

Dock två forwards behövs innan säsongsstart.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

den här är uppdaterad med Willes signing. Dom tror på utlåning till Djurgårn.

https://www.nhl.com/news/status-of-firs ... -325941716
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

m0ng00se skrev: 2021-08-17 12:44:02 den här är uppdaterad med Willes signing. Dom tror på utlåning till Djurgårn.

https://www.nhl.com/news/status-of-firs ... -325941716
...ja om inte ens draftettan Owen Power som så sent som i maj vann VM guld för Kanada förväntas gå in i ett NHL lag så lär ju inte lillfimpen göra det heller. Förövrigt vad är status på Holtz blir det AHL där?
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

m0ng00se skrev: 2021-08-17 12:44:02 den här är uppdaterad med Willes signing. Dom tror på utlåning till Djurgårn.

https://www.nhl.com/news/status-of-firs ... -325941716
Fast de verkar inte tro att nån spelare ska spela i NHL.
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Donkels-2.0 skrev: 2021-08-17 11:59:07 Jocke måste leverera 3 forwards
1 Ersättare för lillfimpen(vill inte vänta 10/15 matcher på hans beslut om det blir AHL eller SHL för NHL är han inte redo för helt enkelt ännu)
2) Ersättare för Ågren(random SHL/AHL lirare)
3)Toppforward för den vakanta forwardsplatsen(Sörensen?)
Jag ser hellre att vi tar in 2 riktigt bra forwards, den ena given ( typ Sörensen) och den andra ska åtminstone pressa Videll, Carey mfl att prestera för behålla en plats i toppkedjorna. Och själv kunna prestera där.
En ny mellanmjölk som aldrig förvånar en positivt, nej tack, spela bjerselius Cederqvist i så fall !

Och se till att ha pengar för att ta in en stabil back om ( läs NÄR) Jocke inser att våra backar inte riktigt håller. Och ta in denna back ÄVEN om vår målvakt står på huvudet fullständigt och räddar poäng oss i många matcher.
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Puckey skrev: 2021-08-17 12:10:17
Donkels-2.0 skrev: 2021-08-17 11:59:07 Jocke måste leverera 3 forwards
1 Ersättare för lillfimpen(vill inte vänta 10/15 matcher på hans beslut om det blir AHL eller SHL för NHL är han inte för helt enkelt ännu)
2) Ersättare för Ågren(random SHL/AHL lirare)
3)Toppforward för den vakanta forwardsplatsen(Sörensen?=
Tycker att vi borde komma långt på två FW till, så kan vi förstärka med något lyxigt framåt januari istället för något halvbra hela säsongen.

Ny toppforward - Josefson - Rakshani
Carey - Strandberg - Videll
Ny breddforward - Rensfeldt - Bergfors
Cederqvist - Engsund - Andersson
Bjerselius - Jellvik
Lite det här jag menar med att vi bör ta in två skickliga FW istället, som inte är främmande för att producera.
Om man leker med detta (ovan) lag så blir vårt enda hopp att Bergfors kan kliva in och göra ett lika bra jobb som övriga topp forwards, Det blir för skört/ alldeles för tunt.

Blir en till av de 6 topp spelarna borta en handfull matcher, har vi kanske tom sämre lag än i fjol.. och det lär inte bli lättare, om vi då möter flera övre halvan lag, inte med åtets backar..

Bergfors bör spela med den som för tillfället är utkonkurrerad i toppkedjorna i en tredje. Bör bli någon av Videll, NY, Carey eller kanske tom Strandberg.
Gissar att Josefsson, Rhett och den NYA ""bomben" kommer vara de givna.

(Jag vet att Bergfors har en jävla hjärta och är i perioder duktig på att göra en del poäng, och jag gillar han, framförallt i nått PP och i en tredje lina med 14 min, absolut ! )

Så en jävla bomb nu tack samt en som kan slåss om platserna med Videll , Carey mfl..
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vinge skrev: 2021-08-17 16:08:20
Puckey skrev: 2021-08-17 12:10:17
Donkels-2.0 skrev: 2021-08-17 11:59:07 Jocke måste leverera 3 forwards
1 Ersättare för lillfimpen(vill inte vänta 10/15 matcher på hans beslut om det blir AHL eller SHL för NHL är han inte för helt enkelt ännu)
2) Ersättare för Ågren(random SHL/AHL lirare)
3)Toppforward för den vakanta forwardsplatsen(Sörensen?=
Tycker att vi borde komma långt på två FW till, så kan vi förstärka med något lyxigt framåt januari istället för något halvbra hela säsongen.

Ny toppforward - Josefson - Rakshani
Carey - Strandberg - Videll
Ny breddforward - Rensfeldt - Bergfors
Cederqvist - Engsund - Andersson
Bjerselius - Jellvik
Lite det här jag menar med att vi bör ta in två skickliga FW istället, som inte är främmande för att producera.
Om man leker med detta (ovan) lag så blir vårt enda hopp att Bergfors kan kliva in och göra ett lika bra jobb som övriga topp forwards, Det blir för skört/ alldeles för tunt.

Blir en till av de 6 topp spelarna borta en handfull matcher, har vi kanske tom sämre lag än i fjol.. och det lär inte bli lättare, om vi då möter flera övre halvan lag, inte med åtets backar..

Bergfors bör spela med den som för tillfället är utkonkurrerad i toppkedjorna i en tredje. Bör bli någon av Videll, NY, Carey eller kanske tom Strandberg.
Gissar att Josefsson, Rhett och den NYA ""bomben" kommer vara de givna.

(Jag vet att Bergfors har en jävla hjärta och är i perioder duktig på att göra en del poäng, och jag gillar han, framförallt i nått PP och i en tredje lina med 14 min, absolut ! )

Så en jävla bomb nu tack samt en som kan slåss om platserna med Videll , Carey mfl..
Men vi ska ha råd också. Var ska pengarna komma ifrån? Vi har redan ökat budgeten sen ifjol. Kollar man uppställningen som är ovan så ser den ändå rätt bra ut. Wille är inte heller borträknad. Ågren kommer väl det komma en liknande ersättare(spelare för tredje eller fjärdekedjan gissar jag).

De sex tilltänkta i de två toppkedjorna kan man väl kategorisera som 1-2 andrakedjespelare. Bergfors producerade i princip i övre skiktet an "andrekedjespelare" ifjol och Rensfeldt i nedre skiktet av "andrekedjespelare". Det känns ändå bra om vi kan ställa upp med sådana spelare i en tredjekedja. Sen verkar vi ändå gå för nåt riktigt bra som sista spetsforwarden i och med att vi ändå siktar in oss på Sörensen. Ågren är inte direkt oersättlig även fast det är tråkigt att han skadade sig.

Planen just nu måste vara:
Forward 1=Spetsforward in innan säsongsstart
Forward 2= Ågrens ersättare in innan säsongstart. Vi måste vara minst 13 forwards in i säsongen.
Forward 3= Wille eller en ersättare längre fram under säsongen beroende hur det blir med Wille.
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Tror det kan vara viktigare än man tror att fw nr 2 som ska in bör vara Bergfors klass, inte sämre lägsta nivå.
Med rensfeldt och eventuellt den spelaren samt Bergfors, har vi absolut en bra 3e.
Konkurrensen är enormt viktig. Speciellt för spelare äldre spelare.

Klart vi behöver pengarna till allt, men att ta in en bomb och en BRA, istället för eventuellt två mellanmjölk och en bomb, som förmodligen inte spetsar konkurrensen värst mycket, kan inte svida så enormt mycket mer ekonomiskt ..?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Har aldrig varit orolig över att Lillfimp ska lämna, vore ju ett dumt val för honom. I mina ögon är han inte bra nog ännu för en ledande roll i NHL ( kan ju ha utvecklats enormt under sommaren ….men. )
Mycket bättre att träna mer och matcha mindre i den åldern. Därför passar en ledande roll i SHL perfekt för en spelare som är tilltänkt som ledande i NHL.
Annat med brunkare , typ Ölvestad och Brodin, de kan dra så fort de får en chans och anpassa sig till en tuta och köra roll i fjärde.


In nu med Sörensen och Gustavsson, då kan vi ju börja utmana topplagen.
Just nu är vi ett rätt gråtrist mellanmjölkslag som får hoppas att all spelarutveckling går vår väg i år.
Kanske Barry blir mannen som styr upp skutan?
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2021-08-17 22:58:40, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vinge skrev: 2021-08-17 17:30:34 Tror det kan vara viktigare än man tror att fw nr 2 som ska in bör vara Bergfors klass, inte sämre lägsta nivå.
Med rensfeldt och eventuellt den spelaren samt Bergfors, har vi absolut en bra 3e.
Konkurrensen är enormt viktig. Speciellt för spelare äldre spelare.

Klart vi behöver pengarna till allt, men att ta in en bomb och en BRA, istället för eventuellt två mellanmjölk och en bomb, som förmodligen inte spetsar konkurrensen värst mycket, kan inte svida så enormt mycket mer ekonomiskt ..?
Problemet är väl att vi behöver ha in två spelare innan säsongsstart. Vi måste ha 13 forwards. Vi har nog inte råd med två spets direkt nu. Ågrens skada var inte direkt nåt vi planerat för. Så där räknar jag iaf inte med nåt supernamn.
Sen tror jag att vi kommer få se ett rätt bra namn senare i höst/vinter om inte Wille kommer tillbaka. Det blir ett kortare kontrakt i så fall och det kan man ta in på artistkontrakt. 14 forwards i truppen runt jul och framåt bör vara minimum. Sen kanske Jellvik och några av de talangfulla 04:orna kan bredda men räknar inte riktigt med de denna säsong.
Låst