Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev: 2021-07-05 10:51:04
mb81 skrev: 2021-07-05 10:33:50
Donkels-2.0 skrev: 2021-07-05 09:57:15 Och där vart Kelleher klar för Rögle - kämpa Jocke
Roligt att du ändå verkade intresserad av Kelleher då han nog är en av SHL-spelarna närmast 40 kg.
40 kilos är en metafor som handlar främst om mentaliteten, drivet etc.
Jag har fattat det men den är väldigt tröttsamt. Jag ser dessutom ett rätt bra driv och mentalitet hos de du nämner ofta som 40 kilos så som Bjerselius, Brännstam och Hedström. Sen är ingen av de några av de största talangerna. Men som billig bredd funkar de.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Väntat att en toppkandidat skulle sno Kelleher. Han kommer producera i Rögle.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev: 2021-07-05 11:56:34 Väntat att en toppkandidat skulle sno Kelleher. Han kommer producera i Rögle.
Dock lite lättare för lag som har flera platser kvar att fylla. Osäkert vad vi har i budget kvar. Vi har fyllt på rätt bra.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Donkels-2.0 skrev: 2021-07-05 10:51:04
mb81 skrev: 2021-07-05 10:33:50
Donkels-2.0 skrev: 2021-07-05 09:57:15 Och där vart Kelleher klar för Rögle - kämpa Jocke
Roligt att du ändå verkade intresserad av Kelleher då han nog är en av SHL-spelarna närmast 40 kg.
40 kilos är en metafor som handlar främst om mentaliteten, drivet etc.
Hört att just Kelleher är rätt slö och lat. Apropå driv och mentalitet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev: 2021-07-05 13:09:20
Donkels-2.0 skrev: 2021-07-05 10:51:04
mb81 skrev: 2021-07-05 10:33:50
Donkels-2.0 skrev: 2021-07-05 09:57:15 Och där vart Kelleher klar för Rögle - kämpa Jocke
Roligt att du ändå verkade intresserad av Kelleher då han nog är en av SHL-spelarna närmast 40 kg.
40 kilos är en metafor som handlar främst om mentaliteten, drivet etc.
Hört att just Kelleher är rätt slö och lat. Apropå driv och mentalitet.
Nåt skumt känns det ändå när Oskarshamn släpper honom trots att han producerat bra båda säsongerna där. Jocke är väldigt noggrann att spelarna ska ha rätt karaktär så finns det en gnutta tendens till att en spelare skulle vara lat/bekväm tror jag man hoppar den spelaren.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Omark till Luleå. Där snackar vi bomb.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

ciirree skrev: 2021-07-05 20:14:48 Omark till Luleå. Där snackar vi bomb.
Verkligen! Årets värvning
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev: 2021-07-05 20:14:48 Omark till Luleå. Där snackar vi bomb.
Sillyns vassaste värvning. Rankar nog honom snäppet högre än Calle Söderberg. Sen tycker jag att en "bomb" ska vara något oväntat också. Något man inte såg komma. Omark har varit på g till Luleå i princip varje silly.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev: 2021-07-06 09:34:11
ciirree skrev: 2021-07-05 20:14:48 Omark till Luleå. Där snackar vi bomb.
Sillyns vassaste värvning. Rankar nog honom snäppet högre än Calle Söderberg. Sen tycker jag att en "bomb" ska vara något oväntat också. Något man inte såg komma. Omark har varit på g till Luleå i princip varje silly.
Jag tror alla har olika syn på bomb så därav kan det bli konstigt när vi förväntar oss en bomb till Djurgården :lol:
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev: 2021-07-06 10:08:21
mb81 skrev: 2021-07-06 09:34:11
ciirree skrev: 2021-07-05 20:14:48 Omark till Luleå. Där snackar vi bomb.
Sillyns vassaste värvning. Rankar nog honom snäppet högre än Calle Söderberg. Sen tycker jag att en "bomb" ska vara något oväntat också. Något man inte såg komma. Omark har varit på g till Luleå i princip varje silly.
Jag tror alla har olika syn på bomb så därav kan det bli konstigt när vi förväntar oss en bomb till Djurgården :lol:
Ja verkligen. Sen som jag sagt flera gånger så är det väl mest nåt Sanny sa i förbifarten i deras podd. Fimpen spädde väl på ryktena lite men egentligen har det väl inte funnits nåt konkret att det skulle vara en bomb på g. Det sprids snabbt på forum/twitter osv och jag och alla andra är en del i det.

Jag trodde dock länge att sista forwarden in skulle bli en breddspelare men jag är mer och mer inne på att det kommer bli en rätt etablerad spelare alternativt en ung talang från NHL/AHL som blir klart sent i sommar. Sen får vise om vi kan kalla det bomb eller inte.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-07-06 10:24:47
ciirree skrev: 2021-07-06 10:08:21
mb81 skrev: 2021-07-06 09:34:11
ciirree skrev: 2021-07-05 20:14:48 Omark till Luleå. Där snackar vi bomb.
Sillyns vassaste värvning. Rankar nog honom snäppet högre än Calle Söderberg. Sen tycker jag att en "bomb" ska vara något oväntat också. Något man inte såg komma. Omark har varit på g till Luleå i princip varje silly.
Jag tror alla har olika syn på bomb så därav kan det bli konstigt när vi förväntar oss en bomb till Djurgården :lol:
Ja verkligen. Sen som jag sagt flera gånger så är det väl mest nåt Sanny sa i förbifarten i deras podd. Fimpen spädde väl på ryktena lite men egentligen har det väl inte funnits nåt konkret att det skulle vara en bomb på g. Det sprids snabbt på forum/twitter osv och jag och alla andra är en del i det.

Jag trodde dock länge att sista forwarden in skulle bli en breddspelare men jag är mer och mer inne på att det kommer bli en rätt etablerad spelare alternativt en ung talang från NHL/AHL som blir klart sent i sommar. Sen får vise om vi kan kalla det bomb eller inte.
Bredd/mellanmjölk har vi redan i överflöd så den sista forwardsplatsen får under inga omständigheter placeras i den kategorin
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev: 2021-07-06 12:45:21
mb81 skrev: 2021-07-06 10:24:47
ciirree skrev: 2021-07-06 10:08:21
mb81 skrev: 2021-07-06 09:34:11
ciirree skrev: 2021-07-05 20:14:48 Omark till Luleå. Där snackar vi bomb.
Sillyns vassaste värvning. Rankar nog honom snäppet högre än Calle Söderberg. Sen tycker jag att en "bomb" ska vara något oväntat också. Något man inte såg komma. Omark har varit på g till Luleå i princip varje silly.
Jag tror alla har olika syn på bomb så därav kan det bli konstigt när vi förväntar oss en bomb till Djurgården :lol:
Ja verkligen. Sen som jag sagt flera gånger så är det väl mest nåt Sanny sa i förbifarten i deras podd. Fimpen spädde väl på ryktena lite men egentligen har det väl inte funnits nåt konkret att det skulle vara en bomb på g. Det sprids snabbt på forum/twitter osv och jag och alla andra är en del i det.

Jag trodde dock länge att sista forwarden in skulle bli en breddspelare men jag är mer och mer inne på att det kommer bli en rätt etablerad spelare alternativt en ung talang från NHL/AHL som blir klart sent i sommar. Sen får vise om vi kan kalla det bomb eller inte.
Bredd/mellanmjölk har vi redan i överflöd så den sista forwardsplatsen får under inga omständigheter placeras i den kategorin
För det första måste vi hålla en budget. Kollar man spelare ut och in ser det ut nåt i stil med detta:

Gragnani-Nardella
Ungefär samma pris då Gragnani spelar på artistkontrakt men Nardella var ovanligt billig under pandemiåret.

Ingman-Norell
Ingman är billigare än Norell.

Arnesson-Jeppe P -
Ligger nog på ungefär samma nivå. Arnesson tror jag är lite billigare. Jeppe låg ändå rätt högt i lön.

Bengtsson-Björnfot/Gragnani
Björnfot låg väl på rookiekontrakt och kostade inte så mycket och Gragnani under sin korta tid på artistkontrakt. Bengtsson är nog inte superdyr men högre lön iaf.


Brännstam/Hedström/Pontus J-Simon J +20
Alla "juniorbackar" ligger på rookiekontrakt detta år också och är riktigt billiga. Lill-Tjomme gjorde det också. Men tre spelare kostar mer än en så blir lite dyrare här. Dock med utlån så tar nog den allsvenska klubben en del

Rensfeldt-Haga
Ligger på liknande lönenivå.

Engsund-Wandell
Mycket billigare.

Carey-Holtz
Mycket dyrare.

Rhett-Hedman/Rhett
Rhett är dyrare än vad han var ifjol och dyrare än Hedman.

Videll-Dick
Gissar att Videll är lite dyrare då Dick hade kontrakt över endast 8 månader.

Cederqvist-Hank -
Då Cederqvist spelar på rookiekontrakt så är han rätt mycket billigare än Hank.

Ny-Östman
Så en ersättare för Östman är det jag får kvar här.

Sen har Bergfors, Tom och Manne gått ner i lön och vi ökar nog spelarbudgeten lite till kommande säsong. Bokk, Grewe och Guter fanns med i förra årets trupp också men Guter betalade vi inget för och Grewe och Bokk kostade väldigt lite. Så kanske lite mer än bredd bör kunna komma in och vilket var min känsla som jag skrev även fast jag från början trodde det endast fanns råd för någon breddspelare. Hoppas man tar sig råd med Åberg om han finns på den svenska marknaden.

Sen framförallt om man kollar bland forwardsen så är det väl verkligen inte bara bredd. Delar man in de i tre kategorier, top-6,middle-6 and bottom-6 ser det ut typ såhär:
Top-6: Basse, Josef, Videll, Carey, Rhett
Middle-6: Wille(kanske tom top-6), Bergfors, Rensfeldt,
Bottom-6: Linus A(kanske middle-6), Manne, Cederqvist, Engsund, Bjerselius

Jag hoppas vi får in en top-6 forward(Åberg!) men skulle vara nöjd med en middle-6 till.

Sorry långt inlägg, händer för lite på jobbet.
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Om Wille stannar, och tex Åberg kommer in, platsar verkligen Basse spela i någon av topp kedjorna då?

Rhett Carey Videll 2

Eklund Josefsson Åberg 1


Tycker jag blir mer spets , dessa fyra forwards kan verkligen producera. Utnyttja en BRA center.som Carey, om Josefsson håller. Skriver med risk för.att uppröra men, Strandberg är inte skriven i sten som andra center. Laget känns stabilare om basse får harva i tredje med Bergfors och Ågren . Förutsatt första raden i inlägget.
Rensfeldt får "leda"fjärde ..... Och vara GLAD för det 😊

DIF Lions - Kings of hockey.... 🤭🤭
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vinge skrev: 2021-07-06 21:00:09 Om Wille stannar, och tex Åberg kommer in, platsar verkligen Basse spela i någon av topp kedjorna då?

Rhett Carey Videll 2

Eklund Josefsson Åberg 1


Tycker jag blir mer spets , dessa fyra forwards kan verkligen producera. Utnyttja en BRA center.som Carey, om Josefsson håller. Skriver med risk för.att uppröra men, Strandberg är inte skriven i sten som andra center. Laget känns stabilare om basse får harva i tredje med Bergfors och Ågren . Förutsatt första raden i inlägget.
Rensfeldt får "leda"fjärde ..... Och vara GLAD för det 😊

DIF Lions - Kings of hockey.... 🤭🤭
Basse var i pace för att göra 40 poäng ifjol. Skadefri så skulle han nog varit runt tia i poängligan. Med Josefs lite dalande produktion så räknar jag nog att Basse producerar mest av våra centrar.

Men med en spelare som till exempel Åberg in så lär Bergfors få spela i en tredje och nån av Wille/Carey/Videll också göra det. Men vi kommer i princip kunna ställa upp med tre rätt likvärdiga kedjor då så blir lyxproblem.

Men först ska en spelare av Åbergs kaliber in och Wille stanna innan vi har dessa "problem".
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

https://hockeynews.se/articles/20834/

Låter på Wille själv som att han blir kvar, känns positivt.
Låst