Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7797
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev: 2021-05-05 18:27:37
Grabben från Söder skrev: 2021-05-05 18:11:22
ciirree skrev: 2021-05-05 17:26:05 Sådär ja då är alla väntade nyförvärv på plats plus Videll som inte alls var förväntad.

Man pratar om två renodlade spetskedjor. Videll, Josefson och Strandberg är väl de som går in i Topp-6. Räknar man med Holtz och Eklund också?

NY-Josefson-Videll
NY-Strandberg-NY
Bergfors-Rensfeldt-Ågren
Cederqvist-Engsund-Andersson
Junior
Junior

Om Holtz och Eklund räknas med så ska de nog in bland de två första kedjorna.
Tycker det är riktigt spännande tredje och fjärde kedja. Hoppas på några riktiga toppnamn till de tre tomma positioner.
Inte säker på att Ågren och Bergfors är tänkta för tredje. Kan vara andrakedjan med Basse.
Vore katastrof. Ågren som är en energispelare med styrkor bakåt. Bergfors kommer från en grym säsong men borde dippa poängmässigt. Allt annat vore märkligt! Tar rollen han får. En perfekt tredjekedjespelare med möjlighet till vikariat i högre kedjor vid skador och sjukdomar.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

EspenK skrev: 2021-05-05 18:27:37
Grabben från Söder skrev: 2021-05-05 18:11:22
ciirree skrev: 2021-05-05 17:26:05 Sådär ja då är alla väntade nyförvärv på plats plus Videll som inte alls var förväntad.

Man pratar om två renodlade spetskedjor. Videll, Josefson och Strandberg är väl de som går in i Topp-6. Räknar man med Holtz och Eklund också?

NY-Josefson-Videll
NY-Strandberg-NY
Bergfors-Rensfeldt-Ågren
Cederqvist-Engsund-Andersson
Junior
Junior

Om Holtz och Eklund räknas med så ska de nog in bland de två första kedjorna.
Tycker det är riktigt spännande tredje och fjärde kedja. Hoppas på några riktiga toppnamn till de tre tomma positioner.
Inte säker på att Ågren och Bergfors är tänkta för tredje. Kan vara andrakedjan med Basse.
Med all respekt Bergfors och Ågren men om dessa två är tänkta att vara en del av "två spetskedjor" så blir iallafall jag extremt besviken.
Då blir det ingen skillnad mot senaste säsongernas tänk och det är ju hela grejen nu. Att man ska gå ifrån det här med fyra kedjor som är lika bra, typ.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2021-05-05 17:39:40
mb81 skrev: 2021-05-05 16:01:10
diftobbe89 skrev: 2021-05-05 15:58:08
mb81 skrev: 2021-05-05 15:49:51 Det här är riktigt snyggt!

https://mot17.se/lagbygget
Riktigt läckert måste jag säga.
Nu är det såklart inte skrivet i sten men på den sidan räknar man med två backar och fyra forwards till och då har man ändå räknat in på Holtz och Wille. Så det kan innebära 5-6 forwards till beroende hur det blir med Wille och Holtz.
Sen kan såklart en av backarna vara en junior och kanske en av forwardsplatserna vara det också. Men fint att se lite hur stor trupp man faktiskt tänker sig.

Kommunikationsavdelningen har steppat upp sen Kraft kom in och rensade upp lite och la ut det externt faktiskt. Billigare och bättre.

Dessutm nya nummer att plugga in:
8, Linus Arnesson
13, Rasmus Bengtsson
95, Josef Ingman
21, Filip Cederqvist
24, Ludvig Rensfeldt
33, Filiph Engsund
Tilläggas ska dock att jag tror nästa säsong kan bli något i stil med HV's, jag skulle iallafall inte bli förvånad om vi hamnar i botten. Ett på papperet kanske inte så svagt lag men det känns som ett lag utan DIF-profiler, utan attityd och karaktär, en ny tränare som jag ser som en riktig gambling som jag inte tror kommer falla så väl ut, en defensivt ganska svag och snäll backsida vilket kommer leda till många billiga mål i baken.

Jag tror tyvärr inte på det här lagbygget men det får framtiden utvisa. Sen stör jag mig nått djävulskt på osäkerheten kring Josefson, eller vi alla vet ju att han kommer gå sönder och då försvinner ytterligare en Djurgårdare av dom få som finns kvar, bara Bergfors kvar på forwardssidan sen.
Just så
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Vad menar DIF med detta?” Det arvet kommer för evigt att ge nummer 2 en speciell plats hos varje djurgårdare, ett nummer som dessutom inte enbart bär på Charles Berglunds namn. Men det är en helt annan historia för ett helt annat tillfälle...
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av emilin »

gaspo skrev: 2021-05-05 18:40:36 Vad menar DIF med detta?” Det arvet kommer för evigt att ge nummer 2 en speciell plats hos varje djurgårdare, ett nummer som dessutom inte enbart bär på Charles Berglunds namn. Men det är en helt annan historia för ett helt annat tillfälle...
Kan ju vara Roland Stoltz tänker på tröjan i taket, det är ju en helt annan historia😉
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

emilin skrev: 2021-05-05 18:56:52
gaspo skrev: 2021-05-05 18:40:36 Vad menar DIF med detta?” Det arvet kommer för evigt att ge nummer 2 en speciell plats hos varje djurgårdare, ett nummer som dessutom inte enbart bär på Charles Berglunds namn. Men det är en helt annan historia för ett helt annat tillfälle...
Kan ju vara Roland Stoltz tänker på tröjan i taket, det är ju en helt annan historia😉
Ja fan klart. Hade hoppats på nån bomb i nyförvärv.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Ågren är inte tänkt som en toppkedjespelare. Han är jag säker tänkt til tredje/fjärdekedja. Bergfors är nog tänkt som andra/tredjekedja. Båda har fått rätt stora lönesänkningar vilket är en indikation på hur man tänker.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-05-05 18:25:44
John Terry skrev: 2021-05-05 18:10:33
ciirree skrev: 2021-05-05 17:26:05 Sådär ja då är alla väntade nyförvärv på plats plus Videll som inte alls var förväntad.

Man pratar om två renodlade spetskedjor. Videll, Josefson och Strandberg är väl de som går in i Topp-6. Räknar man med Holtz och Eklund också?

NY-Josefson-Videll
NY-Strandberg-NY
Bergfors-Rensfeldt-Ågren
Cederqvist-Engsund-Andersson
Junior
Junior

Om Holtz och Eklund räknas med så ska de nog in bland de två första kedjorna.
Eklund kan nog räknas in till nästa säsong. Holtz är väldigt svårt att veta om man inte har bra koll på Devils organisation.
Devils är usla. Tar han inte plats där så tror jag nog att de kommer sätta honom i AHL. Kan inte påstå att det känns som ett jättetapp efter hans säsong hära.

Sjukt med en back med nr 13 på ryggen? Kan inte minnas att jag någonsin sett det förut.

I övrigt är jag kluven. Ser Engsund som en direkt ersättare till Östman. Hårt arbetande helt utan tyngd och i övrigt ganska menlös i bägge riktningar. Inte dåliga, inte bra! Bytet Rensfeldt - Wandell är jag däremot osäker på. Ett stort steg bakåt defensivt och skridskomässigt. Håller Tom som en klass för sig i dessa kategorier. Å andra sidan är vi i skriande behov av tyngd och puckstyrka. Där är Ludvig naturligtvis ett oerhört steg i rätt rikting!

Lite status quo känner jag.
Om man nu ska prata ersättare spelare för spelare så ersätter Rensfeldt Östman i en tredjekedja. Se mitt tidigare inlägg. Sen ersätter Engsund Wandell. Om man har Hagas lön också på centersidan i åtanke där man kan säga att Cederqvist(kan spela center) ersätter så tycker jag vi har fått in minst lika bra jämfört med denna säsong för ett klart lägre pris.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

John Terry skrev: 2021-05-05 18:10:33
ciirree skrev: 2021-05-05 17:26:05 Sådär ja då är alla väntade nyförvärv på plats plus Videll som inte alls var förväntad.

Man pratar om två renodlade spetskedjor. Videll, Josefson och Strandberg är väl de som går in i Topp-6. Räknar man med Holtz och Eklund också?

NY-Josefson-Videll
NY-Strandberg-NY
Bergfors-Rensfeldt-Ågren
Cederqvist-Engsund-Andersson
Junior
Junior

Om Holtz och Eklund räknas med så ska de nog in bland de två första kedjorna.
Eklund kan nog räknas in till nästa säsong. Holtz är väldigt svårt att veta om man inte har bra koll på Devils organisation.
Jag känner mig högst osäker angående Wille. Går han topp-5 känns det som stor risk att klubben vill ha över honom direkt.
Steef
Inlägg: 346
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Steef »

mb81 skrev: 2021-05-05 13:21:23
Grabben från Söder skrev: 2021-05-05 12:35:55 Bra värvning. Känns som ett plus gentemot Östman, dessutom är han väl gårdare?
Född i Gävle och med Brynäs som moderklubb har jag svårt att se honom vara Djurgårdare!
Båda parametrarna stämmer in på mig också, men här är jag ändå.
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Är det inte klart att Bobby försvinner än? Det skulle vara fint att behålla.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
vincent1891
Inlägg: 16
Blev medlem: 2021-04-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vincent1891 »

Han var väl på lån från Capitals?
vincent1891
Inlägg: 16
Blev medlem: 2021-04-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vincent1891 »

Vad tycker ni om Mario Kempe som nyförvärv?
Manijock
Inlägg: 7797
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev: 2021-05-05 19:23:54
Manijock skrev: 2021-05-05 18:25:44
John Terry skrev: 2021-05-05 18:10:33
ciirree skrev: 2021-05-05 17:26:05 Sådär ja då är alla väntade nyförvärv på plats plus Videll som inte alls var förväntad.

Man pratar om två renodlade spetskedjor. Videll, Josefson och Strandberg är väl de som går in i Topp-6. Räknar man med Holtz och Eklund också?

NY-Josefson-Videll
NY-Strandberg-NY
Bergfors-Rensfeldt-Ågren
Cederqvist-Engsund-Andersson
Junior
Junior

Om Holtz och Eklund räknas med så ska de nog in bland de två första kedjorna.
Eklund kan nog räknas in till nästa säsong. Holtz är väldigt svårt att veta om man inte har bra koll på Devils organisation.
Devils är usla. Tar han inte plats där så tror jag nog att de kommer sätta honom i AHL. Kan inte påstå att det känns som ett jättetapp efter hans säsong hära.

Sjukt med en back med nr 13 på ryggen? Kan inte minnas att jag någonsin sett det förut.

I övrigt är jag kluven. Ser Engsund som en direkt ersättare till Östman. Hårt arbetande helt utan tyngd och i övrigt ganska menlös i bägge riktningar. Inte dåliga, inte bra! Bytet Rensfeldt - Wandell är jag däremot osäker på. Ett stort steg bakåt defensivt och skridskomässigt. Håller Tom som en klass för sig i dessa kategorier. Å andra sidan är vi i skriande behov av tyngd och puckstyrka. Där är Ludvig naturligtvis ett oerhört steg i rätt rikting!

Lite status quo känner jag.
Om man nu ska prata ersättare spelare för spelare så ersätter Rensfeldt Östman i en tredjekedja. Se mitt tidigare inlägg. Sen ersätter Engsund Wandell. Om man har Hagas lön också på centersidan i åtanke där man kan säga att Cederqvist(kan spela center) ersätter så tycker jag vi har fått in minst lika bra jämfört med denna säsong för ett klart lägre pris.
Jag vet att du tycker så. Men jag går inte på väntad kedjeplats utan snarare spelartyper, erfarenhet osv. Hade man gått på ren kvalite borde Wandell naturligtvis gått före Östman i hierarkin, men Wandell är mer en renodlad defensiv center. Där kommer såklart Engsund kliva in i hans roll som en klar försvagning, då han är betydligt mer lik Östman än Tom. Rensfeldt är mera en Stoa skulle jag säga. En spelartyp vi behöver men lägre ner i kedjorna. Väldigt bra! Men just Wandell kommer vi inte klara av att ersätta med det vi plockat in, och det är det som är min poäng.
Martboy78
Inlägg: 36
Blev medlem: 2019-05-03
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Martboy78 »

Kempe vore grymt!

En annan sak som inte diskuterats på ett par sidor, är inte ass-tränare viktigare än nånsin i DIF? Nåt nytt där? Rykten, idéer, annat?
Alltid ------- Oavsett
Låst