Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Kollar på Rögle-Skellefteå och helt ärligt tror jag att de lagen inte skulle skämma ut sig mot NHLs svagare mitten/bottenlag som de spelar nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev: 2021-04-23 20:25:03 Kollar på Rögle-Skellefteå och helt ärligt tror jag att de lagen inte skulle skämma ut sig mot NHLs svagare mitten/bottenlag som de spelar nu.
Men dom som skulle ändå vara predestinerade bottenlag i NHL om man tittar på vilka spelare som mittenlagen/bottenlagen förfogar över där borta sen är det överlag förnedrande att en förort till helvetesrövhålet Helsingborg(där var och varannan medborgare är en rättshaverist) får dominera svensk hockey
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-04-23 20:25:03 Kollar på Rögle-Skellefteå och helt ärligt tror jag att de lagen inte skulle skämma ut sig mot NHLs svagare mitten/bottenlag som de spelar nu.
Inte då på stor plan. Säkert inte heller på liten rink.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-23 20:42:02
Praetori skrev: 2021-04-23 20:25:03 Kollar på Rögle-Skellefteå och helt ärligt tror jag att de lagen inte skulle skämma ut sig mot NHLs svagare mitten/bottenlag som de spelar nu.
Inte då på stor plan. Säkert inte heller på liten rink.
Jag säger inte att de skulle briljera men nivån är ändå riktigt hög.

Jämfört med tex fotbollsallsvenskan hållet SHL världsklass.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Då jag utgår från att Växjö Läjkers tar sig till final, vilka mellan Rögle och Sajk har störst chans mot plastlaget från Småland? Jag skiter i vilka som vinner guldet, så länge det inte är Växjö, dom har redan köpt sig två guld.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Säsongen 20/21

Inlägg av Hepsnastian »

Undrar hur DIF skulle stå sig i en match som den mellan Rögle-sajk. Shit vilket spel dom bjuder på
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-04-23 20:48:05
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-23 20:42:02
Praetori skrev: 2021-04-23 20:25:03 Kollar på Rögle-Skellefteå och helt ärligt tror jag att de lagen inte skulle skämma ut sig mot NHLs svagare mitten/bottenlag som de spelar nu.
Inte då på stor plan. Säkert inte heller på liten rink.
Jag säger inte att de skulle briljera men nivån är ändå riktigt hög.

Jämfört med tex fotbollsallsvenskan hållet SHL världsklass.
Absolut. Jag tror du har helt rätt, NHL skulle få svettas en del. Även om jag som sagt tror planstorleken skulle påverka ganska mycket.
4 segrar kvar
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

NHL skulle krossa möjligtvis att Rögle skulle kunna nypa nån match Norrlandsgnaget dock totalt chanslöst
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Hepsnastian skrev: 2021-04-24 15:46:03 Undrar hur DIF skulle stå sig i en match som den mellan Rögle-sajk. Shit vilket spel dom bjuder på
De spelar ruggigt mycket mer fysiskt än oss. Det är i princip bara i anfallszon som DIF på senare kunnat mäta sig med ovanstående. Dvs när det stämt och vi fått rull på Basse och Josef mfl. Men i det fysiska och i defensiven ligger vi både ett och två snäpp bakom.

Märk väl dock att det inte är något hypertempo mellan Rögle och Skellefteå. Rögle ser så otroligt bra ut eftersom de lyckas skruva matchtempot till exakt den nivån som deras spelare behärskar. De har inget superlag på pappret individ för individ men hockey är ett Lagspel och här är Rögle bäst inligan i min mening.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av diftobbe89 »

Jag noterar hur backsidan är byggd i Rögle, Växjö är väl ett annat topplag kanske näst bästa laget i Sverige. Alltid några fysiska, storväxta och hårda backar som blir livsviktiga i slutspel. En balans, alla ingredienser.

DIF blir lite mellanmjölk med sitt sätt att bygga lag. Ett enkelt byte för motståndarna.
Spela fult
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

diftobbe89 skrev: 2021-04-24 16:25:08 Jag noterar hur backsidan är byggd i Rögle, Växjö är väl ett annat topplag kanske näst bästa laget i Sverige. Alltid några fysiska, storväxta och hårda backar som blir livsviktiga i slutspel. En balans, alla ingredienser.

DIF blir lite mellanmjölk med sitt sätt att bygga lag. Ett enkelt byte för motståndarna.
Och skulden ligger hos Jocke och backslicks Kal-El som vägrar göra en riktningsförändring i rätt riktning
Ceterum censeo Solna esse delendam
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Säsongen 20/21

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2021-04-24 16:25:08 Jag noterar hur backsidan är byggd i Rögle, Växjö är väl ett annat topplag kanske näst bästa laget i Sverige. Alltid några fysiska, storväxta och hårda backar som blir livsviktiga i slutspel. En balans, alla ingredienser.

DIF blir lite mellanmjölk med sitt sätt att bygga lag. Ett enkelt byte för motståndarna.
Såg sista perioden och tänkte precis samma sak. Bägge lagen känns hyfsat lika i offensiven men jävlar vad bra rögle spelade i egen zon, deras backar skyfflade helt enkelt undan skelleftespelarna och stod alltid rätt placerade i övrigt. Så ska det se ut Jocke.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Säsongen 20/21

Inlägg av emilin »

Donkels-2.0 skrev: 2021-04-24 16:33:38
diftobbe89 skrev: 2021-04-24 16:25:08 Jag noterar hur backsidan är byggd i Rögle, Växjö är väl ett annat topplag kanske näst bästa laget i Sverige. Alltid några fysiska, storväxta och hårda backar som blir livsviktiga i slutspel. En balans, alla ingredienser.

DIF blir lite mellanmjölk med sitt sätt att bygga lag. Ett enkelt byte för motståndarna.
Och skulden ligger hos Jocke och backslicks Kal-El som vägrar göra en riktningsförändring i rätt riktning
Mina förhoppningar ligger i att Barry har kommit in i klubben, och med sin erfarenhet av dagens hockey på absolut högsta nivå har en hel del att säga till om och att Barry inte hade hoppat på jobbet om man inte trodde på upplägget.
Personligen vill jag ha mer storlek och kraft i truppen, men förlitar mig på att de med garanterat bättre erfarenhet vet vad som är bäst och att man gör allt för klubbens bästa.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

emilin skrev: 2021-04-24 16:44:55
Donkels-2.0 skrev: 2021-04-24 16:33:38
diftobbe89 skrev: 2021-04-24 16:25:08 Jag noterar hur backsidan är byggd i Rögle, Växjö är väl ett annat topplag kanske näst bästa laget i Sverige. Alltid några fysiska, storväxta och hårda backar som blir livsviktiga i slutspel. En balans, alla ingredienser.

DIF blir lite mellanmjölk med sitt sätt att bygga lag. Ett enkelt byte för motståndarna.
Och skulden ligger hos Jocke och backslicks Kal-El som vägrar göra en riktningsförändring i rätt riktning
Mina förhoppningar ligger i att Barry har kommit in i klubben, och med sin erfarenhet av dagens hockey på absolut högsta nivå har en hel del att säga till om och att Barry inte hade hoppat på jobbet om man inte trodde på upplägget.
Personligen vill jag ha mer storlek och kraft i truppen, men förlitar mig på att de med garanterat bättre erfarenhet vet vad som är bäst och att man gör allt för klubbens bästa.
Intressant nog vill jag tvärtom se mer Wille/Fjällby-speed. Jag tror verkligen att dagens domarledda tacklingsrädda SHL-hockey går att "hacka" med speed på flera kedjor som Carolina, Toronto och Habs i NHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Säsongen 20/21

Inlägg av emilin »

Praetori skrev: 2021-04-24 18:55:19
emilin skrev: 2021-04-24 16:44:55
Donkels-2.0 skrev: 2021-04-24 16:33:38
diftobbe89 skrev: 2021-04-24 16:25:08 Jag noterar hur backsidan är byggd i Rögle, Växjö är väl ett annat topplag kanske näst bästa laget i Sverige. Alltid några fysiska, storväxta och hårda backar som blir livsviktiga i slutspel. En balans, alla ingredienser.

DIF blir lite mellanmjölk med sitt sätt att bygga lag. Ett enkelt byte för motståndarna.
Och skulden ligger hos Jocke och backslicks Kal-El som vägrar göra en riktningsförändring i rätt riktning
Mina förhoppningar ligger i att Barry har kommit in i klubben, och med sin erfarenhet av dagens hockey på absolut högsta nivå har en hel del att säga till om och att Barry inte hade hoppat på jobbet om man inte trodde på upplägget.
Personligen vill jag ha mer storlek och kraft i truppen, men förlitar mig på att de med garanterat bättre erfarenhet vet vad som är bäst och att man gör allt för klubbens bästa.
Intressant nog vill jag tvärtom se mer Wille/Fjällby-speed. Jag tror verkligen att dagens domarledda tacklingsrädda SHL-hockey går att "hacka" med speed på flera kedjor som Carolina, Toronto och Habs i NHL.
Men frågan är om vi kommer på sikt se tacklingsrädda SHL(NHL regler).
Jag hoppas att Svensk hockey inser missen med att närma sig innebandy regler, och återvänder till det som de flesta ser som hockey, där kampen utspelar sig fysiskt som taktisk, där håll i klubban(vid unga år åkte min tränare runt och slog på klubban, tappad klubba innebar en tillrättavisning)betyder något, man tappar verktyget som ska producera, idag lär väl man ut att släppa så fort någon rör klubban.
Man ska i unga år lära ut att kunna ta en tackling, inte som nu när var och varannan spelare blir överraskade så fort någon rör vid dem under spelets gång.
Personligen var jag aktiv som ledare när Svensk hockey tog sitt absolut sämsta beslut (tog bort tacklingar för alla ungdomar fram till juniorer)vi var många bland Sveriges ungdomsledare som skrev på en lista där vi klart och tydligt motsa oss detta beslut och att det skulle skada Svensk hockey på sikt.
Vi lärde våra barn att kunna ta emot en tackling i tidig ålder, under mina år som ledare så blev inte ett ända barn skadad(tappad andan några matcher) har följd dessa spelare vid sidan om under deras karriär, ingen av dessa har råkat ut för de skador vi idag ser i SHL, de var beredda när en motståndare hade dem i sikte.
Långt inlägg för att beskriva min förhoppning att Svensk hockey återgår till det som är hockey och att i och med det bör titta på spelare som kan ge och ta en riktig tackling.
Skulle Jimmy, Brodin mm som har den typen av spelstil spelat idag i SHL så skulle vi endast få glädjen av att njuta av dessa herrar ca 50% av säsongen resten hade de varit avstängda, satt och tittade på lite sköna klipp från Jimmys tid där han faktiskt låg på en låg utvisnings tid trotts sitt tuffa spel, idag hade han knappt satt sina skridskor på isen(avstängd)😉
Fart framåt absolut men måste kunna ta en tackling, försvar styrka framför mål backar som kan flytta undan motståndaren, även ge en skön propp likt Kronwall utan att bli avstängd flera matcher.
Skriv svar