Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-04-15 12:27:05 Hahahaaaa, WTF DIF?!! :lol:

Klart man blir lite nyfiken på ”Berras” motivation och drivkraft i detta nu på ålders höst, förmodligen på hans ”sista gigg innan graven”
Känns ungefär 0,1% långsiktigt / 99,9% kortsiktigt

DIF-Lions återuppstår automatiskt då eller?
Schh, man får inte kritisera DIF hockey.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Hardy Nilsson o Lasse Falk ass tydligen..
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Vilken jävla skräll.

Min första tanke är att man vill ha in någon annan efter en säsong och att den personen sitter på kontrakt för tillfället.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Niklas Kronwall ny backtränare då? Eller är det orimlig tanke?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Ja, det kom verkligen från ingenstans.

1) Varför är Barry intresserad av att coacha en förhållandevis liten klubb i Sverige med tanke på hans position i Chicago?

2) Det går rakt emot vår tidigare tanke på långsiktighet med tanke på att det bara är kontrakt på 1 år. Nödlösning?

3) Om inte annat kanske han kan knyta åt sig några spelare från AHL/NHL?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Ser många som är ironiska om åldern.
Det är jag inte alls orolig över.

Jag väljer att vara försiktigt positiv.
Ett extremt stort kontaktnät, mängder av erfarenhet.

Tror detta bådar gott för samarbetet mellan Djurgården och NHL både när det gäller juniorer (som någon påpekade på Twitter) men även föreningen i stort.

Edit. Då är ju ryktet Anders Sörensen inte en jätteskräll längre. Då de jobbat i samma organisation.
Senast redigerad av ciirree den 2021-04-15 12:46:01, redigerad totalt 1 gånger.
Leffeman
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Leffeman »

Gissar på att det är den gode Barry då som vill ha Ejdsell. Eftersom Victor spelat i Blackhawks organisation.
Landsortaren
Inlägg: 16
Blev medlem: 2014-02-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Landsortaren »

Leffeman skrev: 2021-04-15 12:41:31 Gissar på att det är den gode Barry då som vill ha Ejdsell. Eftersom Victor spelat i Blackhawks organisation.
Om, jag säger om, Ejdsell kommer hur tänker man då? Killen är ju ingen 3-4:e center direkt. Ersättare för Josef eller ska Basse utnyttja sin klausul?
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Hepsnastian skrev: 2021-04-15 12:10:30
ken1968 skrev: 2021-04-15 12:04:27
Donkels-2.0 skrev: 2021-04-15 11:58:03 Haha det blir Barry Smith som tränare...
Den såg man inte komma, tyvärr tror jag inte riktigt att det kommer funka, om man inte lyfter in en massa lovande AHL spelare via hans kontaktnät
På vilket sätt kommer det inte fungera menar du? Frågar eftersom att jag inte vet så mycket om honom. :roll:
Det är ganska stor skillnad på hur man ser på lag/spelare i Canada/Usa där man lägger ett mycket större ansvar på individen med exempelvis träning. Hur laget drivs, Robban är en kille i gänget som snackar i omklädningsrummet dricker kaffe och skrattar, kan va bra då det skapar gruppkänsla, kan va dåligt då man tappar lite aktoritet mot killarna dvs för mycket kompis. Nu säger jag inte att Barry inte kan även det, men en kombination med krav gruppkänsla är nog det som passar en svenskt lag bäst. Sen tror jag absolut med det kontaktnät han besitter kan va mycket enklare att få över spelare likt Nardella, där träffsäkerheten är större att den som kommer också är bra och passar att spela i sverige. Men meritmässigt är det svårt att slå Barry med en annan tränare som finns tillgänglig, skulle va roligt med Kronwall som backtränare då. Men det kan absolut bli lyckat då han tränat europeiska lag tidigare både på klubb och landslagsnivå.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Alltså det här känns ju som.....Jag vet inte vad :lol: lite stum efter den här nyheten.

Spontant känns det som fiasko snarare än succé. Samtidigt lär ju spelare verkligen lyssna på den här gamle farbror och ta till sig av vad han säger, den erfarenheten är inget man skojar bort. Men man får lite Hardy-vibbar senaste året han var här, lite gammal och trött sådär.

Om Jocke kan öppna plånboken kanske Smith har lite fina kontakter att locka hit på spelarsidan om inte annat.
Spela fult
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Landsortaren skrev: 2021-04-15 12:53:51
Leffeman skrev: 2021-04-15 12:41:31 Gissar på att det är den gode Barry då som vill ha Ejdsell. Eftersom Victor spelat i Blackhawks organisation.
Om, jag säger om, Ejdsell kommer hur tänker man då? Killen är ju ingen 3-4:e center direkt. Ersättare för Josef eller ska Basse utnyttja sin klausul?
Ejdsell kan spela vinge också. Gör det i FBK nu.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Den svenska konservatismen och åldersfixeringen i sitt koncentrat härinne nu :lol:

Äh, fan vet hur det blir. Jag har ingen aning. Ingen annan heller.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1403
Blev medlem: 2021-01-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Exile »

Jag är inte orolig över åldern, snarare över att inte har mycket erfarenheten varken SHL eller större rinkar.

Hockeyn i Europa/SHl är väldigt mycket annorlunda än den i AHL/NHL, som spelare är det vä lättare att anpassa sig jämfört med en tränare.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av crike »

Först var man rädd att vi skulle plocka in Jockes brorsa alt någon med noll erfarenhet. Nu tar Jocke någon som, mig veterligen, har noll blodsband och som han inte spelat med men samtidigt har sjukt mycket erfarenhet och då blir det troligen fiasko ändå.

Hade förstås varit intressant att se vilka tränare man valt bort men en tränare, oavsett ålder, som har erfarenhet och gillar att utveckla individen tror jag är bra för vår förening just nu. Det finns mycket talang i förening och i Sthlm som behöver hjälp att ta de sista stegen.
Vi ska inte underskatta det faktum att han vandrat i korridorerna ett tag redan, han känner således till DIF och SHL mer än bara via vad hans agent har sagt.

Säger inte att det blir en succé per automatik men jag tror att Barry kommer bidra till att nästa säsong blir bättre än vad den hade varit utan honom.
Zyn79
Inlägg: 53
Blev medlem: 2014-12-18

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Zyn79 »

Satt o lyssnade på intervjun med JE. Det känns lite oroväckande att Barry inte ansluter snarast utan någon gång i juli pga att han fortfarande har åtaganden kvar att göra åt gamla arbetsgivaren. Han missar ju då några månader utav försäsongen...
Låst