Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-03-19 23:40:42
Donkels-2.0 skrev: 2021-03-19 23:32:05
mb81 skrev: 2021-03-19 23:24:02
Donkels-2.0 skrev: 2021-03-19 22:43:50
Donkels-2.0 skrev: 2021-03-19 22:34:58 Som jag misstänkte så drar Holtz som en avlöning så fort säsongen är avslutad enligt denna artikel:
https://www.hockeynews.se/articles/19194/ det är väl därför han sett ut som en fredsduva dom senaste typ 30 matcherna. Nåväl tror han blir en flopp over there då jag tycker han saknar rätt mycket just nu för att lyckas
Och det sjukaste i den artikeln är detta: " Vi vill lägga vantarna på honom så fort som möjligt, säger Fitzgerald till The Athletic som också konstaterar att det som kan sätta stopp är om Holtz blir uttagen till Tre Kronor under förberedelserna inför VM.

Om Tre Kronors förbundskapten inte anser att Holtz är VM-aktuell så väntar en avslutning på säsongen i USA under Devils ledning.". Holtz i landslaget årets aprilskämt ggr 10!
Det är väl rätt stor chans att han blir uttagen i någon inför trupp om vi åker ut tidigt. Mycket sämre spelare än han har blivit uttagna till dessa trupper. Både han och Wille och säkert andra unga spelare testas om det finns tid för det. Men de blir knappast uttagna till VM.

På samma sätt är det inte heller konstigt att Devils vill testa honom i NHL/AHL några matcher efter säsongen om vi åker ut tidigt. Även det händer typ varje säsong.
Stor chans att han blir uttagen i tre kronor om vi åker ut direkt i åttondelen eller så - skulle inte tro det kan inte alla Holtzvurmare se att han varit helt under isen sen JVM i stort sett måste ju finnas tjogvis med spelare i SHL och andra ligor i Europa som visat upp bättre takter
Ja i en inför trupp där det luftas massa spelare i de utslagna lagen finns väl chansen. Du har varit med länge nog för att veta det. Framförallt vill man väl just ge unga talanger chansen att träna och kanske spela någon match i landslaget. Sen är han långt ifrån ett vm-lag. Det fattar väl alla.
Jo det fattar jag men medverkan i landslag bygger på att man har presterat över tid och det har inte Holtz gjort - over and out
Senast redigerad av Donkels-2.0 den 2021-03-20 08:33:07, redigerad totalt 1 gånger.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Donkels-2.0 skrev: 2021-03-19 22:34:58 Som jag misstänkte så drar Holtz som en avlöning så fort säsongen är avslutad enligt denna artikel:
https://www.hockeynews.se/articles/19194/ det är väl därför han sett ut som en fredsduva dom senaste typ 30 matcherna. Nåväl tror han blir en flopp over there då jag tycker han saknar rätt mycket just nu för att lyckas
Ja, men helt ärligt - vem hade trott något annat?
Blir man draftad i 1a rundan så är det ju just pga att klubben verkligen har intresse i spelaren oavsett. Bara att önska Holtz lycka till och hoppas det går bra men inte för bra så han kan göra en återkomst i DIF när han är i mer primetime-ålder.

Dessutom behöver nog han en ny miljö efter hur det har sett ut under och efter JVM, det gynnar inte oss eller Holtz med ett extra år här tror jag.
DIF!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Herregud va mycket skit det slängs på en 19-åring.
Ganska sjukt.
Det spelar ingen roll hur mycket talang killen har, han utvecklas fortfarande, både som spelare och människa.

Jag ser på andra sidan att supportrar till Frölunda ser på Raymond på ungefär samma sätt. En flopp.

Största felet ligger nog hos Jocke och Robban, som gick in i säsongen med tron om att det var 19-årige Holtz som skulle bära laget.

Eklund har varit fantastisk men det var betydligt mindre hype kring honom innan säsongen. Och kunde länge smyga under radarn.
Soap
Inlägg: 7
Blev medlem: 2014-04-18

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Soap »

Tom Nilsson förlänger, över 21/22.

https://www.difhockey.se/article/yn7tak ... den-hockey
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Soap skrev: 2021-03-20 12:04:10 Tom Nilsson förlänger, över 21/22.

https://www.difhockey.se/article/yn7tak ... den-hockey
Skönt, den enda backen jag var orolig över att tappa.

Inte klokt hur mycket skit som kastas över en 02, ni borde skämmas.
Manijock
Inlägg: 7865
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Soap skrev: 2021-03-20 12:04:10 Tom Nilsson förlänger, över 21/22.

https://www.difhockey.se/article/yn7tak ... den-hockey
Men herregud, varför bara ett år? Vill Tom det själv? Där har vi en spelare vi kan lasta minst tre år på. Vill han inte utomlands själv så ska han spela i DIF PUNKT.

Den mest sällsynta spetskompetens som finns. Nåväl! Kvar nästa år iallafall. Tackar vi för!
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-03-20 12:22:14
Soap skrev: 2021-03-20 12:04:10 Tom Nilsson förlänger, över 21/22.

https://www.difhockey.se/article/yn7tak ... den-hockey
Men herregud, varför bara ett år? Vill Tom det själv? Där har vi en spelare vi kan lasta minst tre år på. Vill han inte utomlands själv så ska han spela i DIF PUNKT.

Den mest sällsynta spetskompetens som finns. Nåväl! Kvar nästa år iallafall. Tackar vi för!
Jag trodde och hoppades på två år. Men tror mycket beror på det osäkra ekonomiska läget. Tom har nog fått gå ner en del i lön(som de flesta i SHL som förlänger nu) och vill nog ha chansen att omförhandla om ett år.
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av reservjesus »

Härlig nyhet, gillar verkligen allt med Tom!
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Härligt med Tom. Vår viktigaste back.

Det är ju ingen slump att våra två viktigaste spelare förlänger efter vi säkrat kontraktet.
Avskaffa tre mot tre.
Detblir3poäng
Inlägg: 2193
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Jävla kanonförlängning! Spelar säkert billigare nästa säsong, är nog därför det bara är över ett år så att det kan bli en ordentlig lön när allt har blivit normalt igen!
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av reservjesus »

Som de flesta andra här inne vill jag se en förlängning på Rhett, är det helt orealistiskt med tanke på säsongen vi gör och att han antagligen vill spela för att vinna titeln?
clowns to the left of me, jokers to the right
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

reservjesus skrev: 2021-03-20 13:02:36 Som de flesta andra här inne vill jag se en förlängning på Rhett, är det helt orealistiskt med tanke på säsongen vi gör och att han antagligen vill spela för att vinna titeln?
Jag tror inte det är orealistiskt. Vi kommer ha pengar till spetsspelare också såklart. Vi får se om det blir Rhett eller nån annan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Ågren kvar en säsong till.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev: 2021-03-21 12:10:12 Ågren kvar en säsong till.
Bra även fast det inte var något måste i min värld. En forward som kan spela i alla spelformer och även kan vikariera som center. En tredjekedjespelare i mitt tycke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manne har haft en mellansäsong. Skulle inte förvåna mig om han haft problem med sin sjukdom eller haft något annat som stört.
Har hamnat lite i kläm med alla skadade centrar och inte fått någon kontinuitet med kedjekamrater.
Men jag tycker Jocke gör rätt här. Mycket som talar för att Manne kan steppa upp igen, särskilt när han nu fått nytt förtroende.
Kan bli en viktig slutspelsjoker. Tror vi kan gå långt nu när special teams äntligen börjat se bra ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst