Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 20/21

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2021-03-07 20:46:50
#10 skrev: 2021-03-07 20:29:11
South_Exil skrev: 2021-03-07 19:49:03
Mattias_87 skrev: 2021-03-07 19:26:09 Skönt med förlust för Brynäs.
När de har 47 matcher spelade har de flugit förbi oss.
Den som inte fattar det kan inte läsa en tabell!
8) :lol:
Tycker man ska vara lite ödmjuk...om man var med 2012 så vet man...
Om man skall ha ödmjukheten i beaktande så är det som Brynässupporter. De har ett lag som vi hade 2012. Med hästlängder på tok för bra för att hamna i negativt kval och konkurrenter kring sistaplaceringarna som är bra mycket sämre.
Så kan man ju se det, men skiter i Brynäs eller andras ödmjukhet
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-03-07 20:26:50
South_Exil skrev: 2021-03-07 19:49:03
Mattias_87 skrev: 2021-03-07 19:26:09 Skönt med förlust för Brynäs.
När de har 47 matcher spelade har de flugit förbi oss.
Den som inte fattar det kan inte läsa en tabell!
8) :lol:
47 matcher? Är du onykter? Själv har jag sagt att de mycket väl kan vara om oss efter 52 omgångar. Sen har jag inte sagt att det utan tvekan kommer att ske. Jag har sagt att om man är så oödmjuk att man räknar bort lag som har ett tiotal matcher mindre spelade(när det skiljer typ 11 poäng) så är man oförmögen att läsa tabeller.

Rätt väsentlig skillnad i min bok.
Skulle Brynäs med sitt tajta spelschema och usla försvar komma i en sådan extrem formtopp att de går om oss så är det förmodligen på bekostnad på de andra bottenlagen. Då kan man räkna in förlust på IKO/LHC/HV och vi är på säker mark iaf.

Jag tror faktiskt våra nuvarande 61 poäng räcker.
Manijock
Inlägg: 7812
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

South_Exil skrev: 2021-03-07 20:37:20
#10 skrev: 2021-03-07 20:29:11
South_Exil skrev: 2021-03-07 19:49:03
Mattias_87 skrev: 2021-03-07 19:26:09 Skönt med förlust för Brynäs.
När de har 47 matcher spelade har de flugit förbi oss.
Den som inte fattar det kan inte läsa en tabell!
8) :lol:
Tycker man ska vara lite ödmjuk...om man var med 2012 så vet man...
Så klart det kan gå åt helevte igen och nån gång gör det säkert det.
Inte klart iår heller.
Men det är ju lite skönt tugg bara.
Om man blir dumförklarad för att man säger att Brynäs inte skulle ta 13 p på 5 matcher så var det ju straffspark nu.

Alla här vill ju samma sak, Djurgårdens bästa, sen har vi bara lite olika synsätt och uttrycksformer. :)
Tråkigt om du känt dig dumförklarad. Knappast meningen att någon ska göra härinne. Som du säger i sista stycket. Skriver under på allting!
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Säsongen 20/21

Inlägg av South_Exil »

Manijock skrev: 2021-03-07 21:17:13
South_Exil skrev: 2021-03-07 20:37:20
#10 skrev: 2021-03-07 20:29:11
South_Exil skrev: 2021-03-07 19:49:03
Mattias_87 skrev: 2021-03-07 19:26:09 Skönt med förlust för Brynäs.
När de har 47 matcher spelade har de flugit förbi oss.
Den som inte fattar det kan inte läsa en tabell!
8) :lol:
Tycker man ska vara lite ödmjuk...om man var med 2012 så vet man...
Så klart det kan gå åt helevte igen och nån gång gör det säkert det.
Inte klart iår heller.
Men det är ju lite skönt tugg bara.
Om man blir dumförklarad för att man säger att Brynäs inte skulle ta 13 p på 5 matcher så var det ju straffspark nu.

Alla här vill ju samma sak, Djurgårdens bästa, sen har vi bara lite olika synsätt och uttrycksformer. :)
Tråkigt om du känt dig dumförklarad. Knappast meningen att någon ska göra härinne. Som du säger i sista stycket. Skriver under på allting!
Det är inte värre än att man med glimten i ögat kan nypa tillbaka. :)
Manijock
Inlägg: 7812
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

Malmö har Covid igen... Dags att utreda deras förehavanden där nere? Någonting felar ju rätt uppenbart. Måste ha garageförsäljning av antikroppar där i Grötlandet.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2021-03-08 09:36:35 Malmö har Covid igen... Dags att utreda deras förehavanden där nere? Någonting felar ju rätt uppenbart. Måste ha garageförsäljning av antikroppar där i Grötlandet.
Inte särskilt konstigt med tanke på att de till stor del lyckades undvika smittan tidigare under säsongen (och smittspridningen i Skåne var inte särskilt utbredd). De åker på det i omgångar nu istället.
Det testas ju något enormt i SHL-klubbarna också. Problemet är ju att testerna bara ger indikation på förekomst av virusets proteiner, inte om du faktiskt är bärare av aktivt virus eller ej. Lite som Grewe som fick ett positivt test i en radda av tester och missade JVM men troligen utan att ha varit sjuk eller ens faktisk bärare av viruset vid tillfället.
Så även om Malmö kanske sköter sig och hanterar allting rätt så MÅSTE de ju agera om de får positiva provsvar. Nu när det är flera positiva provsvar så indikerar det att det kan finnas allmän smitta i föreningen så då är det bara klappa igen och inte ta några risker.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av -daniel- »

Ja titta så bra det har gått för alla lag i SHL att isolera smittan och hålla den på avstånd! :? Jag tycker det är precis lika orimligt att spela hockey nu som det var i höstas när det hela drog igång. Förstår faktiskt inte hur man resonerar när resten av samhället är så nedtejpat som det bara går.

Nåväl, bortsett från det är ju kanske det sportsliga ett minst lika stort problem här...Vad händer om detta drabbar ett lag i Playout (om det ens heter så vet jag inte men ni förstår vad jag menar)? Sportslig rättvisa? Jo tjena. Vi pratar om en klubbs framtida existens.
Bild
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2021-03-08 11:11:15 Ja titta så bra det har gått för alla lag i SHL att isolera smittan och hålla den på avstånd! :? Jag tycker det är precis lika orimligt att spela hockey nu som det var i höstas när det hela drog igång. Förstår faktiskt inte hur man resonerar när resten av samhället är så nedtejpat som det bara går.
Att hålla smittan på avstånd har ju aldrig varit ett alternativ, det är bara en målsättning att försöka göra så gott man kan. Om man inte bor på en ö ute i havet med begränsad kontakt med andra så kommer en grupp förr eller senare att bli drabbad (det är liksom det en Pandemi innebär).
Jag tycker ändå det har gått rätt bra för SHL. Folk upphör ju inte att existera bara för att verksamheten läggs ned och smittspridningen har ju förekommit i de lägre divisionerna och på juniorsidan i föreningar som inte fått ha någon verksamhet alls men som ändå följer upp sina spelare när de tränar på egen hand. Om något så verkar det ju vara mindre smittspridning i elitklubbarna än på andra håll (även om resurserna klart är mångdubbelt större i SHL än i random hockeylada eller ungdomslag).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev: 2021-03-08 11:30:06
-daniel- skrev: 2021-03-08 11:11:15 Ja titta så bra det har gått för alla lag i SHL att isolera smittan och hålla den på avstånd! :? Jag tycker det är precis lika orimligt att spela hockey nu som det var i höstas när det hela drog igång. Förstår faktiskt inte hur man resonerar när resten av samhället är så nedtejpat som det bara går.
Att hålla smittan på avstånd har ju aldrig varit ett alternativ, om man inte bor på en ö ute i havet med begränsad kontakt med andra så kommer en grupp förr eller senare att bli drabbad (det är liksom det en Pandemi innebär).
Jag tycker ändå det har gått rätt bra för SHL. Folk upphör ju inte att existera bara för att verksamheten läggs ned och smittspridningen har ju förekommit i de lägre divisionerna och på juniorsidan i föreningar som inte fått ha någon verksamhet alls men som ändå följer upp sina spelare när de tränar på egen hand. Om något så verkar det ju vara mindre smittspridning i elitklubbarna än på andra håll (även om resurserna klart är mångdubbelt större i SHL än i random hockeylada eller ungdomslag).
Jo visst men det är ju samma resonemang som tidigare. En hårt belastad vård behöver inte bli än mer belastad, handlar om solidaritet. Och nej, elitidrottsmännen och kanske inte heller deras respektive familjer kommer gissningsvis slippa hamna på IVA eller i vårdsystemet, men vad händer med den man eventuellt smittar när man asymtomatiskt bär på eländet och sprider vidare till Maj-Britt 69 i kön på ICA? Du förstår poängen.

Och som sagt; det sportsliga är ju rent åt helvete riskabelt. OK att en semifinalserie mellan exempelvis Skellefteå och Rögle får ställas in om ett lag faller ifrån (hur många bryr sig egentligen "på riktigt" den här säsongen?), men vad gör man med Playout-lagen? Det är gambling på hög nivå som man gärna hade undvikit.
Bild
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2021-03-08 11:40:01
Jo visst men det är ju samma resonemang som tidigare. En hårt belastad vård behöver inte bli än mer belastad, handlar om solidaritet. Och nej, elitidrottsmännen och kanske inte heller deras respektive familjer kommer gissningsvis slippa hamna på IVA eller i vårdsystemet, men vad händer med den man eventuellt smittar när man asymtomatiskt bär på eländet och sprider vidare till Maj-Britt 69 i kön på ICA? Du förstår poängen.
Jag ser nog hellre att spelarna är kvar i verksamheten och testas regelbundet som nu än att man lägger ner och släpper folk vind för våg. Nu är ju spelare och funktionärer bundna av FLER restriktioner än de skulle vara som lediga privatpersoner. Dvs moroten att få driva verksamheten vidare kommer ju med en rad krav som i längden torde vara bättre ur ett smittskyddsperspektiv. Om alla i samhället hade samma krav på sina arbetsplatser och allt som tillkommer däromkring och den mängden testning som man har inom SHL så skulle vi förmodligen ha ett betydligt mindre problem än vad som är fallet idag.

Det är enligt mig enbart den etiska biten som kan diskuteras. Dvs det är ett aktivt val att spela vidare och därmed blir man etiskt ansvarig för eventuella konsekvenser. Har man lagt ner flyttas det ansvaret över på "någon annan"....
-daniel- skrev: 2021-03-08 11:40:01 Och som sagt; det sportsliga är ju rent åt helvete riskabelt. OK att en semifinalserie mellan exempelvis Skellefteå och Rögle får ställas in om ett lag faller ifrån (hur många bryr sig egentligen "på riktigt" den här säsongen?), men vad gör man med Playout-lagen? Det är gambling på hög nivå som man gärna hade undvikit.
Matcherna måste ju spelas, nu eller senare så där ser jag inte riktigt problemet.
I grund och botten handlar det ju om ekonomin. Ingen hockey, inga pengar. Alla lagen skrev ju under på att spela säsongen under rådande förhållanden. Då är det ju förvisso surt som fan om det blir någon form av problem pga smittspridning för de lag som hamnar i ett kval. Men det gäller ju alltid i idrott. Om man får skador eller sjukdom på tongivande spelare en normal säsong ges ju ingen pardon så jag ser inte varför man skulle göra mer nu? I dessa tider så flyttar man ändå matcher medan man i normalfall hade fått lämna WO om laget inte kan spela.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7172
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Det där med sportslig orättvisa och covid ger jag inte mycket för.

Sen när var SHL en rättvis liga? När hade alla lag likadana förutsättningar?

Mycket elände med covid, men det kan drabba alla, oavsett plånbok.
Samma med långtidsskador.
Kommundopade lag är däremot en orättvisa som funnits i många år.

Helt enig med Sanny och Kronwall, snacket om covid och orättvisa är det lika bra vi lägger åt sidan.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-08 12:17:12 Det där med sportslig orättvisa och covid ger jag inte mycket för.

Sen när var SHL en rättvis liga? När hade alla lag likadana förutsättningar?

Mycket elände med covid, men det kan drabba alla, oavsett plånbok.
Samma med långtidsskador.
Kommundopade lag är däremot en orättvisa som funnits i många år.

Helt enig med Sanny och Kronwall, snacket om covid och orättvisa är det lika bra vi lägger åt sidan.
I det här fallet är det en helt ny nivå av slump eller kalla det orättvisa som riskerar att slå helt åt helvete fel, bara för att det redan är ett orättvist system blir det inte bättre av att addera ytterligare ett lager av orättvisa.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev: 2021-03-08 12:04:17
Jag ser nog hellre att spelarna är kvar i verksamheten och testas regelbundet som nu än att man lägger ner och släpper folk vind för våg. Nu är ju spelare och funktionärer bundna av FLER restriktioner än de skulle vara som lediga privatpersoner. Dvs moroten att få driva verksamheten vidare kommer ju med en rad krav som i längden torde vara bättre ur ett smittskyddsperspektiv. Om alla i samhället hade samma krav på sina arbetsplatser och allt som tillkommer däromkring och den mängden testning som man har inom SHL så skulle vi förmodligen ha ett betydligt mindre problem än vad som är fallet idag.

Ja men det KAN bidra till en ökad smittspridning i det redan prekära läge vi är i, det handlar också om att skicka signaler. Jag tycker det är oansvarigt att spela hockey eftersom det inte är direkt nödvändigt. Hur snällt är det exempelvis mot alla restaurangägare som går på knäna, eller evenemangsföretag etc där restriktionerna lägger en blöt jävla filt över vardagen. Men Hockey, det skall spelas. Tryck in 50 gubbar och gnussa med varandra på en is och bröta på i hörnen! Det är i min mening bara tramsigt, och än mer när det visar sig hur ofta det påverkat lagen att smittan kastas runt bland spelarna.
Senast redigerad av -daniel- den 2021-03-08 12:55:03, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev: 2021-03-08 12:04:17
Matcherna måste ju spelas, nu eller senare så där ser jag inte riktigt problemet.
I grund och botten handlar det ju om ekonomin. Ingen hockey, inga pengar. Alla lagen skrev ju under på att spela säsongen under rådande förhållanden. Då är det ju förvisso surt som fan om det blir någon form av problem pga smittspridning för de lag som hamnar i ett kval. Men det gäller ju alltid i idrott. Om man får skador eller sjukdom på tongivande spelare en normal säsong ges ju ingen pardon så jag ser inte varför man skulle göra mer nu? I dessa tider så flyttar man ändå matcher medan man i normalfall hade fått lämna WO om laget inte kan spela.
Fast det där haltar ju. Det här går ju inte att jämföra med skador på spelare? Vi är inne i en pandemi. Fortfarande.
Bild
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2021-03-08 12:46:50
Praetori skrev: 2021-03-08 12:04:17
Matcherna måste ju spelas, nu eller senare så där ser jag inte riktigt problemet.
I grund och botten handlar det ju om ekonomin. Ingen hockey, inga pengar. Alla lagen skrev ju under på att spela säsongen under rådande förhållanden. Då är det ju förvisso surt som fan om det blir någon form av problem pga smittspridning för de lag som hamnar i ett kval. Men det gäller ju alltid i idrott. Om man får skador eller sjukdom på tongivande spelare en normal säsong ges ju ingen pardon så jag ser inte varför man skulle göra mer nu? I dessa tider så flyttar man ändå matcher medan man i normalfall hade fått lämna WO om laget inte kan spela.
Fast det där haltar ju. Det här går ju inte att jämföra med skador på spelare? Vi är inne i en pandemi. Fortfarande.
Men man får ju flytta matcher vid utbrott? Eller har jag missat något gällande slutspel/kval?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar