Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7820
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

South_Exil skrev: 2021-03-05 17:18:19
Manijock skrev: 2021-03-05 16:16:06
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-03-05 16:03:38 Sedan det där med att Lhc "var helt utspelade", det är med så få matcher kvar ointressant, poängen ska in. punkt

Vi kan ju stå och skryta med våra 87 skott på mål i varje match, när endast en promille går in.
När det drar ihop sig väger 3p mer än -Jaa, fast vi borde vunnit sett till spelet
Tack. Precis så! Älskar att folk fortfarande gömmer sig bakom tur och otur. Båda är något man förtjänar....
Fast först snackar ni trend.
Sen när fakta i trendsiffror säger emot er tes så säger ni ”om man ser till spelet” och när vi ser till spelet de senaste tre matcherna så säger ni att det skylls på otur.
Herregud!
Skottsiffror indikerar inte alltid på vilket lag som är spelförande. Ett bra lag defensivt har ingenting emot att släppa mycket skott mot sig, så länge det är kontrollerat. Precis som när man möter lag som snurrar runt rundeln i motståndarnas försvarszon i 15 minuter, för att sen hävda att man styr matchbilden... No no! Ni tror att ni gör det, men från sarghörnen gör man inga mål. Man gör heller inga mål genom alibiskott med fri sikt. Motståndarna skyller förlusten på "Otur".

Konsten att styra matchen genom försvarsspel. Något DIF skulle behöva studera så kanske vi skulle slippa vårat rus-försvar som endast agerar på känslor.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Är kolugn. Har en riktigt bra magkänsla inför slutspurten. Gillar mycket av spelet på slutet.
Vi vinner över Leksand av bara farten. Sedan finns inte en match där vi inte är favoriter till att vinna.

Rätt övertygad att vi rätt snart säkrat slutspelsplats, vilket jag knappt bryr mig över. Avsluta denna skitsäsong så bra man kan, sedan hoppas....hoppas...på åtminstone lite mer folk på läktarna till hösten.

Jinx.... :lol: hade det funkat hade jag varit mångmiljardär nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Inlägg: 8661
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-05 20:40:25 Är kolugn. Har en riktigt bra magkänsla inför slutspurten. Gillar mycket av spelet på slutet.
Vi vinner över Leksand av bara farten. Sedan finns inte en match där vi inte är favoriter till att vinna.

Rätt övertygad att vi rätt snart säkrat slutspelsplats, vilket jag knappt bryr mig över. Avsluta denna skitsäsong så bra man kan, sedan hoppas....hoppas...på åtminstone lite mer folk på läktarna till hösten.

Jinx.... :lol: hade det funkat hade jag varit mångmiljardär nu.
Är tipsmästaren lugn borde alla vara lugna. :D
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Säsongen 20/21

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-05 20:40:25 Är kolugn. Har en riktigt bra magkänsla inför slutspurten. Gillar mycket av spelet på slutet.
Vi vinner över Leksand av bara farten. Sedan finns inte en match där vi inte är favoriter till att vinna.

Rätt övertygad att vi rätt snart säkrat slutspelsplats, vilket jag knappt bryr mig över. Avsluta denna skitsäsong så bra man kan, sedan hoppas....hoppas...på åtminstone lite mer folk på läktarna till hösten.

Jinx.... :lol: hade det funkat hade jag varit mångmiljardär nu.
Är väl knappt teoretiskt möjligt att vi tar oss topp 6?

Play-in är inte slutspel!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2021-03-05 21:12:10
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-05 20:40:25 Är kolugn. Har en riktigt bra magkänsla inför slutspurten. Gillar mycket av spelet på slutet.
Vi vinner över Leksand av bara farten. Sedan finns inte en match där vi inte är favoriter till att vinna.

Rätt övertygad att vi rätt snart säkrat slutspelsplats, vilket jag knappt bryr mig över. Avsluta denna skitsäsong så bra man kan, sedan hoppas....hoppas...på åtminstone lite mer folk på läktarna till hösten.

Jinx.... :lol: hade det funkat hade jag varit mångmiljardär nu.
Är tipsmästaren lugn borde alla vara lugna. :D
Gamla meriter..... :D

Men jag är allvarligt hoppfull om en stark avslutning. Tycker vi fått tillbaka bettet i åkningen vilket är vårt spels DNA.
Att sedan magkänslan är så starkt positiv kan säkert hänga ihop en del med att jag faktiskt inte skulle bli så besviken över ett missat (folktomt) slutspel.
Att vi skulle hamna i kval ser jag som praktiskt omöjligt. Alla lag som då måste förbi oss ska helt plötsligt bli vinstmaskiner. Dessutom ska de möta varandra också, så även teoretiskt börjar det bli allt svårare att få ihop en kvalplats.

Men lika bra att vinna mot Leksand på tisdag så att diskussionerna om kval kan tyna bort. Börjar faktiskt bli tröttsamt.
Fan, man spelar alltid för att vinna. Inte för att försöka undvika en förlust.
Räds DIF denna situation är vi en klubb som lika gärna kan lägga ned.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Frankie skrev: 2021-03-05 21:35:19
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-05 20:40:25 Är kolugn. Har en riktigt bra magkänsla inför slutspurten. Gillar mycket av spelet på slutet.
Vi vinner över Leksand av bara farten. Sedan finns inte en match där vi inte är favoriter till att vinna.

Rätt övertygad att vi rätt snart säkrat slutspelsplats, vilket jag knappt bryr mig över. Avsluta denna skitsäsong så bra man kan, sedan hoppas....hoppas...på åtminstone lite mer folk på läktarna till hösten.

Jinx.... :lol: hade det funkat hade jag varit mångmiljardär nu.
Är väl knappt teoretiskt möjligt att vi tar oss topp 6?

Play-in är inte slutspel!
För mig är åttondel slutspel.
Fick jag välja hade det räckt med kvartsfinal för top 8.

Självklart når vi inte top 6, det fattar väl alla.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 20/21

Inlägg av m0ng00se »

Enligt SHL är det 1/8 final och inte play in. I min bok är det slutspel.

https://www.shl.se/om-shl/sa-spelas-shl

Sen ska vi ta oss till 1/8. Det är en annan femma...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

Play-in slopades ja och man började kalla det för åttondelsfinal. Men många kallar det för play-in eftersom en åttondelsfinal är ju till för alla slutspelslag. För mig räknas kvartfinal som slutspel då jag fortfarande anser att "åttondelsfinalerna" är ett play-in.
Avskaffa tre mot tre.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Säsongen 20/21

Inlägg av Frankie »

Mattias_87 skrev: 2021-03-05 22:07:02 Play-in slopades ja och man började kalla det för åttondelsfinal. Men många kallar det för play-in eftersom en åttondelsfinal är ju till för alla slutspelslag. För mig räknas kvartfinal som slutspel då jag fortfarande anser att "åttondelsfinalerna" är ett play-in.
Är väl av den devisen jag förhåller mig till det hela med. Visst är åttondel slutspel om alla lagen är med. Men "kvalar" lag 7-10 om de två sista platserna så är det inte något annat än just ett kval till slutspelet. (Faller lite under avdelningen: "-Sminkar man en gris..").
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Snacka om att Malmö spelar som ett lag och krigar. Se o lär DIF. Dom kommer tillbaka gång på gång på gång. Äh va fan vi har ju Dick han fixar det.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 20/21

Inlägg av #10 »

gaspo skrev: 2021-03-06 17:32:36 Snacka om att Malmö spelar som ett lag och krigar. Se o lär DIF. Dom kommer tillbaka gång på gång på gång. Äh va fan vi har ju Dick han fixar det.
Jo...men gör ju i princip mål på dom få chanser dom har, som mot LHC så skulle detta varit avgjort för längesen till kaffes fördel
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

#10 skrev: 2021-03-06 17:38:17
gaspo skrev: 2021-03-06 17:32:36 Snacka om att Malmö spelar som ett lag och krigar. Se o lär DIF. Dom kommer tillbaka gång på gång på gång. Äh va fan vi har ju Dick han fixar det.
Jo...men gör ju i princip mål på dom få chanser dom har, som mot LHC så skulle detta varit avgjort för längesen till kaffes fördel
Effektivitet och skärpa,nått som DIF saknar.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av kaminor »

Ja, ser svårt ut att hålla Malmö bakom oss nu.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Angående hur sannolikt det är att bottenlag helt plötsligt skulle vinna merparten av matcherna som återstår.
Nu har MIF ”haft tur” i 7 matcher i rad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-03-06 17:46:17 Angående hur sannolikt det är att bottenlag helt plötsligt skulle vinna merparten av matcherna som återstår.
Nu har MIF ”haft tur” i 7 matcher i rad
Äh vi går rent resten av våra och alla lag under oss förlorar alla sina kvarvarande. Det e hur säkert som helst att vi slipper kvala. Herregud hockeylabbets analytiker kan ju inte ha fel.
Skriv svar