Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Mattias_87 skrev: 2021-01-27 18:38:37 Jag saknar en Fjällby spelare. Innan honom var ju Sörensen en favorit.
William Eklund var den spelaren tills skador, sjukdomar och allt vad det är kom ivägen. Hoppas att han hittar formen igen, annars blir det tufft framöver.
EspenK
Inlägg: 9085
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Värva en back är ganska nödvändigt. Gärna någon vi kan ha över nästa sässe.

Vi måste bygga spelet bakifrån. Även om Högga varit klappkass i de flesta matcherna är han ändå klasser bättre än virrpellarna Norell och Johansson
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Frankie »

EspenK skrev: 2021-01-27 20:59:14 Värva en back är ganska nödvändigt. Gärna någon vi kan ha över nästa sässe.

Vi måste bygga spelet bakifrån. Även om Högga varit klappkass i de flesta matcherna är han ändå klasser bättre än virrpellarna Norell och Johansson
Bör vi hugga?
Anton Karlsson lämnar HV.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... amnar-hv71
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Frankie skrev: 2021-01-29 18:45:59
EspenK skrev: 2021-01-27 20:59:14 Värva en back är ganska nödvändigt. Gärna någon vi kan ha över nästa sässe.

Vi måste bygga spelet bakifrån. Även om Högga varit klappkass i de flesta matcherna är han ändå klasser bättre än virrpellarna Norell och Johansson
Bör vi hugga?
Anton Karlsson lämnar HV.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... amnar-hv71
Nej, verkligen inte. Fått begränsad med speltid i Hv och har verkligen inte imponerat.

Lär vara klar för LHC inom kort.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Nu får det fan hända nått. Vi har kniven mot strupen resterande säsong.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Vad gör Urbom nu för tiden, bättre spelare än så är det nog svårt att få med tanke på hur det ser ut bakåt?
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-01-30 21:37:33 Vad gör Urbom nu för tiden, bättre spelare än så är det nog svårt att få med tanke på hur det ser ut bakåt?
Jocke kommenterade Alexanders varande eller icke varande och konstaterade att han ligger typ 3mån från spel (med våra mått mätt).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Praetori skrev: 2021-01-30 22:00:39
AlltidoavsettDIF skrev: 2021-01-30 21:37:33 Vad gör Urbom nu för tiden, bättre spelare än så är det nog svårt att få med tanke på hur det ser ut bakåt?
Jocke kommenterade Alexanders varande eller icke varande och konstaterade att han ligger typ 3mån från spel (med våra mått mätt).
Kan knappast vara sämre än Norell trots dåligt flås.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1688
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Det är väl antagligen väldigt långt borta.. men det vore en fröjd att få se Anton Strålman i DIF-tröjan innan han lägger av.
Producerar fortfarande i NHL och är en klassback i egen zon. Sen har han ett djurgårdshjärta.
Snälla tomten :roll:
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

jsson skrev: 2021-01-31 12:50:27 Det är väl antagligen väldigt långt borta.. men det vore en fröjd att få se Anton Strålman i DIF-tröjan innan han lägger av.
Producerar fortfarande i NHL och är en klassback i egen zon. Sen har han ett djurgårdshjärta.
Snälla tomten :roll:
Precis det man gått och drömt om i väldigt många år nu. Att ett gäng Djurgårdshjältar går ihop och bestämmer sig för att det är dags för ett guld. Sedan snacka ihop sig och försöka hitta läge för att vända hem tillsammans.
Grunden finns, tänk att addera Strålman, Kruger, Brodin, Kempe....finns ju fler.

Nu lär det ju stanna vid just en dröm, men någonstans känns det som det är just det som måste till för att vi ska utmana på allvar. Det eller att vi helt plötsligt slutar vara det fattiga storstadslaget och blir en ekonomisk maktfaktor. Verkar ju tyvärr inte finnas kunnande till det, att dra fördelar av storstan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
peter johansson
Inlägg: 247
Blev medlem: 2006-06-07

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

jsson skrev: 2021-01-31 12:50:27 Det är väl antagligen väldigt långt borta.. men det vore en fröjd att få se Anton Strålman i DIF-tröjan innan han lägger av.
Producerar fortfarande i NHL och är en klassback i egen zon. Sen har han ett djurgårdshjärta.
Snälla tomten :roll:
Eh vart står det att han har ett Djurgårdshjärta ??? Han har aldrig spelat i Djurgården däremot i Timrå han är från Tibro fortsatte sedan i Skövde i hockeyettan och därifrån till Timrå och senare NHL !! Jag skulle gärna se honom i Djurgården men det är ett otroooooligt långt skott !!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Kollat lite på HA i helgen, Måns Lindbäck i SSK verkar vara en hyfsad målgörare. Två mål mot packet i fredags och hängde en kasse idag mot Almtuna och har bra driv i spelet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

peter johansson skrev: 2021-01-31 19:18:38
jsson skrev: 2021-01-31 12:50:27 Det är väl antagligen väldigt långt borta.. men det vore en fröjd att få se Anton Strålman i DIF-tröjan innan han lägger av.
Producerar fortfarande i NHL och är en klassback i egen zon. Sen har han ett djurgårdshjärta.
Snälla tomten :roll:
Eh vart står det att han har ett Djurgårdshjärta ??? Han har aldrig spelat i Djurgården däremot i Timrå han är från Tibro fortsatte sedan i Skövde i hockeyettan och därifrån till Timrå och senare NHL !! Jag skulle gärna se honom i Djurgården men det är ett otroooooligt långt skott !!
Glöm inte svegspojken Högström. Hjärtat bultar Blå Röd Gult. :D
Geografi är en sak hjärtat något helt annat. Många 08 :or med märkliga hockeyhjärtan ......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hepsnastian »

peter johansson skrev: 2021-01-31 19:18:38
jsson skrev: 2021-01-31 12:50:27 Det är väl antagligen väldigt långt borta.. men det vore en fröjd att få se Anton Strålman i DIF-tröjan innan han lägger av.
Producerar fortfarande i NHL och är en klassback i egen zon. Sen har han ett djurgårdshjärta.
Snälla tomten :roll:
Eh vart står det att han har ett Djurgårdshjärta ??? Han har aldrig spelat i Djurgården däremot i Timrå han är från Tibro fortsatte sedan i Skövde i hockeyettan och därifrån till Timrå och senare NHL !! Jag skulle gärna se honom i Djurgården men det är ett otroooooligt långt skott !!
Hade ingen aning heller. Men I svenska dagbladet från 2007 står det :
"Djurgården hade också tittat på mig, och dessutom är Dif mitt favoritlag. Jag hade jag själv valt att spela med nummer 22 som min idol (Håkan Södergren, SvD:s anm), men Stockholm kändes inte som något för mig. Timrå var mer lagom och jag visste att de hade utvecklat några unga spelare bra: Sanny Lindström och Yared Hagos bland annat"

Men absolut! Kom hit å gör nytta vettja! :D
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-01-31 19:12:15
jsson skrev: 2021-01-31 12:50:27 Det är väl antagligen väldigt långt borta.. men det vore en fröjd att få se Anton Strålman i DIF-tröjan innan han lägger av.
Producerar fortfarande i NHL och är en klassback i egen zon. Sen har han ett djurgårdshjärta.
Snälla tomten :roll:
Precis det man gått och drömt om i väldigt många år nu. Att ett gäng Djurgårdshjältar går ihop och bestämmer sig för att det är dags för ett guld. Sedan snacka ihop sig och försöka hitta läge för att vända hem tillsammans.
Grunden finns, tänk att addera Strålman, Kruger, Brodin, Kempe....finns ju fler.

Nu lär det ju stanna vid just en dröm, men någonstans känns det som det är just det som måste till för att vi ska utmana på allvar. Det eller att vi helt plötsligt slutar vara det fattiga storstadslaget och blir en ekonomisk maktfaktor. Verkar ju tyvärr inte finnas kunnande till det, att dra fördelar av storstan.
Finns det på forumet och vad skulle det ens vara i teorin/fantasin?

Känns som det mest är begränsningar i en större region där det dels är många andra idrotter att konkurrera med och där det även finns två till antagonist-lag. Håller man på något av dessa i någon sport så är det nog närmast hatet för de andra även i övriga sporter eller till deras sponsorer.
Ingen enad lokalpatriotism där någon kommun/politiker gör annat än att vilja vara med i rampljuset de gånger det blir guld.

Folk som flyttar till Stockholm håller nog redan på något annat lag därifrån de är uppväxta etc. (Visserligen kanske de skulle köpa en hockeybiljett och fylla en sittplats om deras lag "gästar".) Men långt ifrån alla är ens intresserade av sport.

Är det företag som avstår ifrån att sponsra för att dom vet dom kan riskera tappa 2/3-delar av kundkretsen som håller på någon av de andra stor-klubbarna?

Tyvärr skulle nog 51%-regeln behöva bort för att något märkbart skulle kunna hända. Eller att får bort det dåliga NHL-avtalet så vi får betalt som i fotbollen vid spelarförsäljningar. Eller ..att aik och bajen försvinner i alla idrotter. ;)
Låst