DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

Ett nytt snack med en trotjänare som lagt rören på hatthyllan går att se här!

KLICKA PÅ MIG!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF i Media

Inlägg av m0ng00se »

Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: DIF i Media

Inlägg av Puckey »

m0ng00se skrev:Jocke på sporten ikväll

https://www.svtplay.se/video/27096269/s ... ep-22-00-1
Roger Ekström, ät ägg.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
m0ng00se skrev:Jocke på sporten ikväll

https://www.svtplay.se/video/27096269/s ... ep-22-00-1
Roger Ekström, ät ägg.
Bara hoppas Pappa Staten hjälper! Kunde ju tänkt lite längre innan ni värvade Ljungh för 300k/månad!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Puckey skrev:
m0ng00se skrev:Jocke på sporten ikväll

https://www.svtplay.se/video/27096269/s ... ep-22-00-1
Roger Ekström, ät ägg.
Bara hoppas Pappa Staten hjälper! Kunde ju tänkt lite längre innan ni värvade Ljungh för 300k/månad!
Det är många klubbar som kommer försöka omförhandla löner. Det blir garanterat ett stålbad för ligan rent oavsett men frågan är ju hur det sportsliga kommer påverkas.

Jag kan känna att DIF haft och har en tydlig strategi och väg framåt som kommunicerats tidigt både till supportrar, delägare men framförallt till spelarna. Grabbarna kommer förhoppningsvis kunna koncentrera sig helt på sin profession även om laget är lite underdog. De slipper förmodligen omförhandlingar eller oro för det ekonomiska utan kan koncentrera sig på det sportsliga.
Det är den enda lilla fördelen jag kan se att vi har mot lag som Linköping, Brynäs mfl.

Nu kommer, i vanlig ordning säkert den lilla hävstång som en kompetent Djurgårdsledning grävt fram, tillintetgöras av kommundoping, swishtiggeri, pappa staten eller i värsta fall själva ligan. Men jag sitter hellre i Jockes båt än Linköpings.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF i Media

Inlägg av m0ng00se »

Tror som Jonas säger på sporten att den här robin hood grejen att inte är aktuell. Visst konkar några klubbar pga det här så blir ju varumärket SHL skadat men nog tror jag SHL kan tänka sig vara utan typ Oskarshamn. Publik- och historiamässigt är det ju dock sämre om typ Leksand eller Brynäs åker dit. Alla klubbar har nog fullt sjå att se om sitt eget hus och hjälpa andra står nog långt ner på dagordningen när man får permittera/kicka folk i sin egen organisation.

Tror "tyvärr" det kokar ner till att det blir spelarna som får ta smällen och omförhandla sina löner och visst. Några kommer att sticka utomlands för att försöka tjäna pengar men är det ett globalt fenomen att det inte längre finns dom fantasisummorna som lockats med förut så får man ju ta skeden i vacker hand och acceptera läget. Tror inte det är helt fel att ta tillfället i akt att se över lönerna som iaf jag tycker är sjuka på många håll.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: DIF i Media

Inlägg av Puckey »

Det är förvånansvärt att man inte redan har gjort något åt lönerna, har tjatat om det sedan slutspelet ställdes in. Det borde finnas en viss välvilja från facket på den här punkten, då det också skulle kunna förhindra den massarbetslöshet som är på väg att bryta ut bland professionella hockeyspelare. Det är fortfarande över 100 kontraktslösa spelare från fjolårets SHL + Hockeyallsvenska, många av dem långt ifrån färdiga med sina karriärer.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev:Det är förvånansvärt att man inte redan har gjort något åt lönerna, har tjatat om det sedan slutspelet ställdes in. Det borde finnas en viss välvilja från facket på den här punkten, då det också skulle kunna förhindra den massarbetslöshet som är på väg att bryta ut bland professionella hockeyspelare. Det är fortfarande över 100 kontraktslösa spelare från fjolårets SHL + Hockeyallsvenska, många av dem långt ifrån färdiga med sina karriärer.
Nu finns det ju ett spelar-A-kassa och många spelare stämplar ju hellre än lirar någonstans de inte vill eller för ett kontrakt de inte är nöjda med.

Lönerna i Svensk elithockey handlar ju mindre om den Svenska hockeyarbetsmarknaden och mer om att utländska ligor är beredda att punga ut bra stålar för medel till topp-SHL klass. Man kan inte direkt beskylla Svenska klubbar för att ha skapat löneinflationen. Konkurrensen bland elitspelare är helt enkelt för dålig i förhållande till hur få hockeylag på elitnivå det finns i Europa och Nordamerika.

Om vi räknar bort SHL så är det ett hundratal Svenska elitspelare på toppnivå som spelar i antingen NHL, KHL eller NLA och det antalet ökar för i princip varje år. Spelare som inte får kontraktserbjudanden i paritet med vad de "förtjänar" flyttar helt enkelt för spel utomlands istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: DIF i Media

Inlägg av emilin »

Praetori skrev:
Puckey skrev:Det är förvånansvärt att man inte redan har gjort något åt lönerna, har tjatat om det sedan slutspelet ställdes in. Det borde finnas en viss välvilja från facket på den här punkten, då det också skulle kunna förhindra den massarbetslöshet som är på väg att bryta ut bland professionella hockeyspelare. Det är fortfarande över 100 kontraktslösa spelare från fjolårets SHL + Hockeyallsvenska, många av dem långt ifrån färdiga med sina karriärer.
Nu finns det ju ett spelar-A-kassa och många spelare stämplar ju hellre än lirar någonstans de inte vill eller för ett kontrakt de inte är nöjda med.

Lönerna i Svensk elithockey handlar ju mindre om den Svenska hockeyarbetsmarknaden och mer om att utländska ligor är beredda att punga ut bra stålar för medel till topp-SHL klass. Man kan inte direkt beskylla Svenska klubbar för att ha skapat löneinflationen. Konkurrensen bland elitspelare är helt enkelt för dålig i förhållande till hur få hockeylag på elitnivå det finns i Europa och Nordamerika.

Om vi räknar bort SHL så är det ett hundratal Svenska elitspelare på toppnivå som spelar i antingen NHL, KHL eller NLA och det antalet ökar för i princip varje år. Spelare som inte får kontraktserbjudanden i paritet med vad de "förtjänar" flyttar helt enkelt för spel utomlands istället.
Har fult förståelse om man inte vill lira i vissa klubbar, men har man verkligen rätten att stämpla om man vägrar jobba, då är det en av få yrken som tillåter det och ändå ha rätten att bruka a-kassan :shock: :wink:
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Dags att backa Dick?

– I snitt efter en match har jag 100 notiser och meddelanden. 80 är direkta hån om hur dålig jag är och det är otroligt mycket som är kränkande. Det finns också en del kärlek men majoriteten handlar om hur dålig jag är eller rena personangrepp.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... jag-gjort/
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Dags att backa Dick?

– I snitt efter en match har jag 100 notiser och meddelanden. 80 är direkta hån om hur dålig jag är och det är otroligt mycket som är kränkande. Det finns också en del kärlek men majoriteten handlar om hur dålig jag är eller rena personangrepp.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... jag-gjort/
Ös kärlek så mycket det går!

Han hymlar inte vad han tjänar heller. Ifjol så fick han 150k/månad i sex månader. Det tror jag redan var läckt. I år får han 200k/månad i åtta månader. Slår man ut det på 12 månader vilket jag tycker man kan göra då han ändå är ed hela tävlingssäsongen blir det 133k/månad. Det är ett riktigt bra pris för en spelare som var en av seriens bästa ifjol.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av mb81 »

Ös kärlek över denna man också!


https://hockeynews.se/articles/16348/
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Dags att backa Dick?

– I snitt efter en match har jag 100 notiser och meddelanden. 80 är direkta hån om hur dålig jag är och det är otroligt mycket som är kränkande. Det finns också en del kärlek men majoriteten handlar om hur dålig jag är eller rena personangrepp.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... jag-gjort/
Ös kärlek så mycket det går!

Han hymlar inte vad han tjänar heller. Ifjol så fick han 150k/månad i sex månader. Det tror jag redan var läckt. I år får han 200k/månad i åtta månader. Slår man ut det på 12 månader vilket jag tycker man kan göra då han ändå är ed hela tävlingssäsongen blir det 133k/månad. Det är ett riktigt bra pris för en spelare som var en av seriens bästa ifjol.
Och han vill spela minst ett år till och helst med oss vilket skulle vara grymt!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFLuWi
Inlägg: 2460
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av DIFLuWi »

In med en Djurgårdare och det börjar hända saker.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -nya-avtal

Verkar som att Jenny kommer in bra i nya tjänsten!
Kul.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

För er som vill stödja DIF Hockey och titta på andra matcher än A-laget kan jag rekommendera hockeyförbundets satsning på automatiserade webb-sändningar (funkar numera från de flesta arenor på ALL hockey som inte har TV-avtal).
Så J18, J20, TV-pucken osv går att se.

https://www.svenskhockey.tv/sv/

Kostar en liten slant men man väljer vilket lag man vill sponsra (så det funkar även om ni har en annan lokal förening ni brinner för och vill stödja).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar