SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av ciirree »

Man visste ju att det skulle vara en jobbig säsong. Men hur kan vi vara SÅHÄR dåliga? Josefson, Dick, Strandberg, Högström, Holtz, Ågren, Björnfot.
Det är inget uselt lag vi har.
RomOchCola
Inlägg: 96
Blev medlem: 2019-01-05

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av RomOchCola »

Säga vad man vill om att kunna regler etc men Josefsons pet är ingen utvisning, dessa petitesser och bullshit förstör sporten, flera år irad har jag känt mitt intresse för svensk hockey bara minska minska för det är tråkigt
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av Grabben från Söder »

Magnutz skrev:Har halvkoll. Mycket tvåor nu. Hur känner ni? Är det rimliga förseelser och straff? Är hockeyn på väg att bli bandy på riktigt? Detta är en superviktig fråga för om vi som gillar/älskar sporten hockey börjar att kaskadkräkas när vi ser den, då är sporten på väg att bli en död företeelse.

Hur ser det ut? Känns det rimligt eller är det skit?
Om alla lär sig den nya nivån så tror jag hockeyn kommer bli underhållande. Detta nya regelverk bör ju gynna skickliga spelare mer
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Hade Dick tagit dessa utvisningar som Josef tagit idag? "Dålig inställning", "divalater", "dåligt psyke" osv.

Klart nivån är sorglig, men visst fan är det frustration från vår kapten. Måste hålla huvudet kallt! Bättre han knockar någon om han ska tjura än att slasha och haka.
Ja men Josefson har väl också visat dålig inställning. Som kapten kan man väl kräva mer än att ta tre utvisningar i samma match. Utvisningar som dessutom är rätt onödiga. Jag vill att våra ledande spelare leder på isen och inte åker runt och tar massa skit. För det har vi inte råd med.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av sauron »

... Och där får Haga ett par matcher för att ha nämnt domarnivån...
It's the hope that kills you.
Manijock
Inlägg: 7892
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Manijock skrev:Hade Dick tagit dessa utvisningar som Josef tagit idag? "Dålig inställning", "divalater", "dåligt psyke" osv.

Klart nivån är sorglig, men visst fan är det frustration från vår kapten. Måste hålla huvudet kallt! Bättre han knockar någon om han ska tjura än att slasha och haka.
Ja men Josefson har väl också visat dålig inställning. Som kapten kan man väl kräva mer än att ta tre utvisningar i samma match. Utvisningar som dessutom är rätt onödiga. Jag vill att våra ledande spelare leder på isen och inte åker runt och tar massa skit. För det har vi inte råd med.
Håller med. Sen att hockeyn är utrotningshotad, men det är en annan fråga. Ska inte drabba oss hårdare än alla andra.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:Har halvkoll. Mycket tvåor nu. Hur känner ni? Är det rimliga förseelser och straff? Är hockeyn på väg att bli bandy på riktigt? Detta är en superviktig fråga för om vi som gillar/älskar sporten hockey börjar att kaskadkräkas när vi ser den, då är sporten på väg att bli en död företeelse.

Hur ser det ut? Känns det rimligt eller är det skit?
Ah, tänker att tuff hockey inte är synonymt med slag på klubbor (inte tillåtet i NHL heller).

Tror det kan bli bra...det året spelarna lärt sig...och det blir "en lidandets väg" dit
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Wishes
Inlägg: 2818
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av Wishes »

sauron skrev:... Och där får Haga ett par matcher för att ha nämnt domarnivån...
Jepp! Yttrandefriheten gäller över allt, så länge det inte gäller domarkollegiet.
Stolt, men aldrig nöjd
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av #10 »

Grabben från Söder skrev:
Magnutz skrev:Har halvkoll. Mycket tvåor nu. Hur känner ni? Är det rimliga förseelser och straff? Är hockeyn på väg att bli bandy på riktigt? Detta är en superviktig fråga för om vi som gillar/älskar sporten hockey börjar att kaskadkräkas när vi ser den, då är sporten på väg att bli en död företeelse.

Hur ser det ut? Känns det rimligt eller är det skit?
Om alla lär sig den nya nivån så tror jag hockeyn kommer bli underhållande. Detta nya regelverk bör ju gynna skickliga spelare mer
Dina föräldrar måste ju tappat dig när du var liten, Håll dig till innebandy om du gillar detta
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av Support 81 »

Bra bygge Jocke och styrelsen

Sen kan fjollor gnälla på att andra klubbar satsar för sina fans
Dom gör en hel del kids glada i alla fall
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Man visste ju att det skulle vara en jobbig säsong. Men hur kan vi vara SÅHÄR dåliga? Josefson, Dick, Strandberg, Högström, Holtz, Ågren, Björnfot.
Det är inget uselt lag vi har.
Det är tredje matchen och vi har väl gjort en katastrofal match mot Frölunda, en bra mot Malmö och en ok(i 5vs5) mot rögle. Så dåliga är vi faktiskt inte. Dock inte bra så du inte missuppfattar mig.
Sen bör spelare som framförallt Basse, Ågren och Bergfors steppa upp ordentligt!
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av Vikas »

Problemet är att svenska domare är på tok för dåliga för att hålla en sån här bedömningsnivå.

Det kommer bli mer och mer cirkus tills de till slut överger det projektet.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev: Om alla lär sig den nya nivån så tror jag hockeyn kommer bli underhållande. Detta nya regelverk bör ju gynna skickliga spelare mer
Problemet är att de kombinerat det med att man knappt får tacklas längre.

Det började med att man flyttade blålinjen och sedan har det rullat på. Det vore inte ett långskott att det landar i att man bara får kampa "axel mot axel vid kontakt med pucken" om ett par år (nu överdriver jag lite).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av Praetori »

Support 81 skrev: Sen kan fjollor gnälla på att andra klubbar satsar för sina fans
Dom gör en hel del kids glada i alla fall
Tills de konkar. Fjolla kan du vara själv. Jag skulle hellre använda Dicks citat men är rädd att bli avstängd.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 20/21: Rögle BK - Djurgårdens IF 3/10 2020

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
Grabben från Söder skrev: Om alla lär sig den nya nivån så tror jag hockeyn kommer bli underhållande. Detta nya regelverk bör ju gynna skickliga spelare mer
Problemet är att de kombinerat det med att man knappt får tacklas längre.

Det började med att man flyttade blålinjen och sedan har det rullat på. Det vore inte ett långskott att det landar i att man bara får kampa "axel mot axel vid kontakt med pucken" om ett par år (nu överdriver jag lite).
Ja, det blir ju en dum kombo så klart

Såg en hel del av Stanley Cup-slutspelet. det var rätt så tufft spel bitvis.
Man tar för spelförstörande moment men tillåter fysiskt spel.
Domarna har en gigantiskt mycket bättre spelförståelse där borta
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2020-10-03 15:55:00, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar