Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Så var alltså Bulan förlorad. Intressant att se vad vi kontrar med.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av williams »

Och då var Berglund presenterad för brunsås.
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:Så var alltså Bulan förlorad. Intressant att se vad vi kontrar med.
Ingenting just nu innan vi vet hur hösten ser ut. Nu när dödstalen är nere på singelsiffror/dag så finns det hopp i alla fall.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:
Skidlöparn skrev:Så var alltså Bulan förlorad. Intressant att se vad vi kontrar med.
Ingenting just nu innan vi vet hur hösten ser ut. Nu när dödstalen är nere på singelsiffror/dag så finns det hopp i alla fall.
Eftersom vi bara har 14 forwards nu när Grewe lämnat så kommer det såklart in åtminstone en till. Sen är frågan om det är någon från juniorleden eller utifrån och vilken lönekostnad han tar upp.
Sen ska väl en bra tvåvägsback in också.
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

Nästan så jag skiter i det här
Vart medlem sen1977.
Doc känns det jävligt surt att inte Jocke styrde upp det Corona eller inte satsningar o skitsnack försiktighet på försiktighet. Va fan det va T O M roligare att KRIGA hockey i allsvenskan än upplägget av klubben från styrelse ner till fjolliga fröknar i bland supportrar som bara stryker sportchefen medhårs va fan har det blivit av Stolhet o nästa mästare ???
Det härliga känslan ATT KRÄVA GULD eller bränna ner skiten !!!! Hockeystolthet 2001
Näääå vi tycker att han e sååå duktig oj oj oj oj.
NEJ Totalt jävla impotent och inkompetent att inte kontra på Bulanå va dååå huvudstad va ?

Pajala IP har har mer krut i grejerna än DIF 2020

När vi tar det FÖRSIKTIGT o håller med

Förhelvette leverera GULD eller dra åt helvette !
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Berglund ska INTE ersättas av en 40 kilos från juniorleden
Ceterum censeo Solna esse delendam
Bresse
Inlägg: 72
Blev medlem: 2010-03-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Bresse »

Support 81 skrev:Nästan så jag skiter i det här
Vart medlem sen1977.
Doc känns det jävligt surt att inte Jocke styrde upp det Corona eller inte satsningar o skitsnack försiktighet på försiktighet. Va fan det va T O M roligare att KRIGA hockey i allsvenskan än upplägget av klubben från styrelse ner till fjolliga fröknar i bland supportrar som bara stryker sportchefen medhårs va fan har det blivit av Stolhet o nästa mästare ???
Det härliga känslan ATT KRÄVA GULD eller bränna ner skiten !!!! Hockeystolthet 2001
Näääå vi tycker att han e sååå duktig oj oj oj oj.
NEJ Totalt jävla impotent och inkompetent att inte kontra på Bulanå va dååå huvudstad va ?

Pajala IP har har mer krut i grejerna än DIF 2020

När vi tar det FÖRSIKTIGT o håller med

Förhelvette leverera GULD eller dra åt helvette !
Håller med, så jävla dåligt av våran sportchef och ledning. Avgå alla!
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Säger tvärtom att jag tycker det är skönt att vi har en ledning som tycker klubbens existens och fortsatta framgång är viktigare än att hålla supportrarna nöjda med prestigevärvningar. Hoppas Brynolf och Clüben m fl får ett pissår och sen får rejäl baksmälla till nästa säsong med rekonstruktioner som följd.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sauron »

Kul att se hur vår förening agerar under dessa tider... Tappar spelare på löpande band utan att ens en gång hinta om ersättare, inga kontrakt innan det absolut är tvunget (utom då med Bulan, som vi släpper till vad som bara kan kallas för rea-pris. 3mil/år är billigt för honom) Vi kan ju stå där ivår utanför slutspelet med samma publiksnitt som de onämnbara och hävda att vi har en sund ekonomi.... Så jävla praktuselt skött!!

Hade tänkt att inte uttala mig innan serien började, men kan inte hålla käft längre.
It's the hope that kills you.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av williams »

Skidlöparn skrev:Säger tvärtom att jag tycker det är skönt att vi har en ledning som tycker klubbens existens och fortsatta framgång är viktigare än att hålla supportrarna nöjda med prestigevärvningar. Hoppas Brynolf och Clüben m fl får ett pissår och sen får rejäl baksmälla till nästa säsong med rekonstruktioner som följd.
Ja, hoppas.
Dock tror jag att Berglund kommer vara en av dom bästa i ligan denna säsong tyvärr.
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:
mb81 skrev:
Skidlöparn skrev:Så var alltså Bulan förlorad. Intressant att se vad vi kontrar med.
Ingenting just nu innan vi vet hur hösten ser ut. Nu när dödstalen är nere på singelsiffror/dag så finns det hopp i alla fall.
Eftersom vi bara har 14 forwards nu när Grewe lämnat så kommer det såklart in åtminstone en till. Sen är frågan om det är någon från juniorleden eller utifrån och vilken lönekostnad han tar upp.
Sen ska väl en bra tvåvägsback in också.
Iofs 15 med Guter men han räknar man nog bort. Tror verkligen det kommer en till men man kan nog avvakta en bra stund. Kan till och med gå in i säsongen med endast 14 forwards.
Jag hoppas ändå man satsar mest på tvåvägsbacken. Forwardssidan ser ändå bra ut redan.
GreveQuist
Inlägg: 66
Blev medlem: 2010-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av GreveQuist »

Så det vat allltså ”Fansens värvning”, dvs brynäs supportrar som samlat ihop och gjort värvningen av bulan möjlig, likt vi gjorde med Ottosson..

Kluven här, vet inte riktigt vad jag ska tycka, han levde ju inte alls upp till mina förväntningar förra året, men han gör säkert ett superår i brynäs pch dominerar så som man ville att han skulle ha gjort hos oss förra året bara för det.
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Support 81 skrev:Nästan så jag skiter i det här
Vart medlem sen1977.
Doc känns det jävligt surt att inte Jocke styrde upp det Corona eller inte satsningar o skitsnack försiktighet på försiktighet. Va fan det va T O M roligare att KRIGA hockey i allsvenskan än upplägget av klubben från styrelse ner till fjolliga fröknar i bland supportrar som bara stryker sportchefen medhårs va fan har det blivit av Stolhet o nästa mästare ???
Det härliga känslan ATT KRÄVA GULD eller bränna ner skiten !!!! Hockeystolthet 2001
Näääå vi tycker att han e sååå duktig oj oj oj oj.
NEJ Totalt jävla impotent och inkompetent att inte kontra på Bulanå va dååå huvudstad va ?

Pajala IP har har mer krut i grejerna än DIF 2020

När vi tar det FÖRSIKTIGT o håller med

Förhelvette leverera GULD eller dra åt helvette !
Du har aldrig funderat på att bli författare med ditt underbara och poetiskt fina språk?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Känns trist med förlust av ”Bulan”. Trodde ett tag att han trots lockrop skulle stanna. Men när man nu hör att ledningen i Brynäs har haft möten med”Bulan” sedan längre tillbaka så är man inte så speciellt sorgsen längre. Han ville bara ha ett mellanår i DIF o sedan springa efter sedelbuntarna. Så min förhoppning är att vi kan knyta åt oss nån pigg speedkula i stället som ger oss lite power i anfallet och vi får tillbaka speeden i DIF igen.
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

Skidlöparn skrev:Säger tvärtom att jag tycker det är skönt att vi har en ledning som tycker klubbens existens och fortsatta framgång är viktigare än att hålla supportrarna nöjda med prestigevärvningar. Hoppas Brynolf och Clüben m fl får ett pissår och sen får rejäl baksmälla till nästa säsong med rekonstruktioner som följd.
Ja fortsätt kamma medhårs Heja
Låst