Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17582
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Ska vi hämta in transatlanter ska det vara spets. Garrison har aldrig varit dålig hos oss men vi kan hitta spelare av liknande kvalitet här.
Expert.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Bra att man åtminstone diskuterar med Garrison då han tillför en fysisk dimension i vårt lag att han är 37 struntar jag i
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Nils Andersson lämnar HV.

Inte helt osannolikt att det kan bli Hultströms ersättare antar jag.
Säg den glädje som varar
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

SirDIFalot skrev:Ska vi hämta in transatlanter ska det vara spets. Garrison har aldrig varit dålig hos oss men vi kan hitta spelare av liknande kvalitet här.
Finns ingen av liknande kvalitet här. Vem skulle det vara?
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev:Nils Andersson lämnar HV.

Inte helt osannolikt att det kan bli Hultströms ersättare antar jag.
Med hjärnskakningsproblematik.... I Djurgården är det detsamma som pension dessutom. Nej tack!

En frisk Nisse hade jag dock inte nekat.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Förhoppningsvis håller vi dörren öppen för Garrison beroende på hur Philip Holm gör. Vi har trots allt Simon Johansson med en riktigt bra bössa som borde ges chansen i PP, lyckas han inte kan Garrison/Holm säkra upp.

Högström - Nilsson
Garrison/Holm - Ekberg
Norell - Johansson
Pettersson
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jag förstår inte riktigt varför vi ska förlänga med en 35 årig transatlant som inte ens kommer spela hela säsongen. Dessutom har han gjort en rätt dålig säsong och är på nedgång. Ekberg ser jag i alla fall som hans ersättare.
Ekberg ersätter Garrison, Lill-Tjomme ersätter Alsing och sen en ny spetsback istället för Hultström.

Sen får vi väl se vad det finns för pengar att värva för också med tanke på denna säsongs slut. Vi borde vara en av de lagen som drabbas mins med tanke på att vi inte tjänar så mycket extra på ett slutspel. Vi äger inte vå egen arena med massa personal i restauranger osv. Kan vi kanske till och med dra en iten fördel av det. Sen budgeterar vi inte med att gå till slutspel. Dock tror jag vi gör en förlust på några miljoner med tanke på publikbortfall och undersäsongenvärvningarna i Dick och Rämö istället för Bemström och Jensen.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Vi behöver offensiv kraft på backsidan för att ersätta Hulta och Olle men OM nu Garrison ska ersättas (vilket inte jag tycker), skulle Oscar Eklund kunna vara en defensiv back i samma-ish kaliber? Han lämnar tydligen sin tjeckiska klubb och har ju ett förflutet i djurgårn.

https://www.eliteprospects.com/player/4353/oscar-eklund
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

m0ng00se skrev:Vi behöver offensiv kraft på backsidan för att ersätta Hulta och Olle men OM nu Garrison ska ersättas (vilket inte jag tycker), skulle Oscar Eklund kunna vara en defensiv back i samma-ish kaliber? Han lämnar tydligen sin tjeckiska klubb och har ju ett förflutet i djurgårn.

https://www.eliteprospects.com/player/4353/oscar-eklund
EKberg ska vara klar enligt madhawk. Då känns det konstigt att värva Eklund också. Sen tror jag inte Eklund håller mer än allsvensk klass nu. Svårt att se att han skulle vara bättre än den inte så vassa back han var hos oss efter spel i finland, tyskland och tjeckien. Det är ändå nån nivå ner jämfört med SHL. Dessutom 32 år när säsongen drar igång. Med andra ord lär han knappast bli bättre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:
DIF_Soldier skrev:Nils Andersson lämnar HV.

Inte helt osannolikt att det kan bli Hultströms ersättare antar jag.
Med hjärnskakningsproblematik.... I Djurgården är det detsamma som pension dessutom. Nej tack!

En frisk Nisse hade jag dock inte nekat.
Det ligger också i linje med DIF att värva spelare med skadeproblem. Välkommen Nils
Säg den glädje som varar
Darlingdave
Inlägg: 52
Blev medlem: 2019-04-18

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Darlingdave »

"– Först och främst handlar det om att komma tillbaka till vardagen, säger han." Sa Nils Andersson för två dagar sedan till Jnytt. Känns lite som Antes situation för Nils.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Darlingdave skrev:"– Först och främst handlar det om att komma tillbaka till vardagen, säger han." Sa Nils Andersson för två dagar sedan till Jnytt. Känns lite som Antes situation för Nils.
Klart vi inte kommer värva Nils.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

mb81 skrev:
m0ng00se skrev:Vi behöver offensiv kraft på backsidan för att ersätta Hulta och Olle men OM nu Garrison ska ersättas (vilket inte jag tycker), skulle Oscar Eklund kunna vara en defensiv back i samma-ish kaliber? Han lämnar tydligen sin tjeckiska klubb och har ju ett förflutet i djurgårn.

https://www.eliteprospects.com/player/4353/oscar-eklund
EKberg ska vara klar enligt madhawk. Då känns det konstigt att värva Eklund också. Sen tror jag inte Eklund håller mer än allsvensk klass nu. Svårt att se att han skulle vara bättre än den inte så vassa back han var hos oss efter spel i finland, tyskland och tjeckien. Det är ändå nån nivå ner jämfört med SHL. Dessutom 32 år när säsongen drar igång. Med andra ord lär han knappast bli bättre.
ja mycket möjligt att det är så, tjeckiska ligan känns väl inte supervass kanske förutom möjligen topplagen. Tog mest upp honom för att han har en historia hos oss och det brukar ju vara lite småpoppis :)
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

mb81 skrev:Jag förstår inte riktigt varför vi ska förlänga med en 35 årig transatlant som inte ens kommer spela hela säsongen. Dessutom har han gjort en rätt dålig säsong och är på nedgång. Ekberg ser jag i alla fall som hans ersättare.
Ekberg ersätter Garrison, Lill-Tjomme ersätter Alsing och sen en ny spetsback istället för Hultström.

Sen får vi väl se vad det finns för pengar att värva för också med tanke på denna säsongs slut. Vi borde vara en av de lagen som drabbas mins med tanke på att vi inte tjänar så mycket extra på ett slutspel. Vi äger inte vå egen arena med massa personal i restauranger osv. Kan vi kanske till och med dra en iten fördel av det. Sen budgeterar vi inte med att gå till slutspel. Dock tror jag vi gör en förlust på några miljoner med tanke på publikbortfall och undersäsongenvärvningarna i Dick och Rämö istället för Bemström och Jensen.
STOCKHOLM. Djurgården hade störst publik av samtliga SHL-lag i förra årets SM-slutspel.

Då drog Stockholmsklubben in 17,5 miljoner kronor. Nu är årets slutspel inställt.

– Det är klart att det är mycket pengar. Det är så vi fick vårt egna kapital, i slutspelet, säger Djurgårdens vd Jenny Silfverstrand till HockeyNews.se.
https://hockeynews.se/articles/13679/

Nu vet jag inte hur det ser ut i förhållande till de flesta andra klubbar - så klart, men 17.5 miljoner och ett byggande av eget kapital via slutspelet förra året. Vi förlorar nog ganska mycket på det. Vad har du för källa på att vi inte budgeterar för slutspel?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Nisse Andersson - aldrig i helvete att vi värvar honom
Ceterum censeo Solna esse delendam
Låst