20200311 - Den Stora Corona-tråden

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av Magnutz »

Så, go nuts! Allt är möjligt här!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av sensei »

Åh, en egen tråd. Tyvärr har jag redan sagt vad jag ville om corona :lol:

Riktigt pissig hockeytiming för detta domedagsvirus, kunde de inte ha väntat med att äta den där fladdermusen eller vad fan det var några månader till?
Senast redigerad av sensei den 2020-03-11 18:49:00, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av sensei »

Förresten så läste jag "på internet" att om man kunde hålla andan i 10 sekunder utan att få typ krupp eller hosta så har man inte corona i sig (viruset alltså).
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Åh, en egen tråd. Tyvärr har jag redan sagt vad jag ville om corona :lol:

Riktigt pissig hockeytiming för detta domedagsvirus, kunde de inte ha väntat med att äta den där fladdermusen eller vad fan det var några månader till?
Givet! En av WHO deklarerad pandemi föräras en egen tråd!

Timingen är vulgärusel och om Wennerholm får som han vill så får Luleå guldet eftersom de vann serien. Den bajsmackan är skapligt intensiv i sin smak.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFLuWi
Inlägg: 2460
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av DIFLuWi »

Alla och Luleå vet att får de guldet är det ändå en lådsastitel de inte förtjänat eller kommer credas för ändå. Wennerholm kan ha sitt dagis bakom pluslås på Aftonbladet hur mycket han vill.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fy fan...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av Daniel942 »

sensei skrev:Förresten så läste jag "på internet" att om man kunde hålla andan i 10 sekunder utan att få typ krupp eller hosta så har man inte corona i sig (viruset alltså).
Fake News
DIF!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av Praetori »

Glöm inte Fimpens Resa på YouTube. Mycket moralhöjande underhållning i tider som dessa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av crike »

Jag vet att närstående till mig kan drabbas men om dödligheten är 0,01% (~) och 95% av de som faktiskt dör är äldre, svårt sjuka alt. en kombo, ja då är inte detta så jävla stort issue i sig.

All sjukvårdspersonal som får ta emot X-doser Corona per dag blir sjukare än gemene man och det är inte fair.

De ekonomiska konsekvenserna som blir av att världen stänger ner sig kommer döda fler än vad viruset i sig kommer göra.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av sensei »

Daniel942 skrev:
sensei skrev:Förresten så läste jag "på internet" att om man kunde hålla andan i 10 sekunder utan att få typ krupp eller hosta så har man inte corona i sig (viruset alltså).
Fake News
Jag försökte kommunicera på ordvalet att det var en högst osäker källa, men det är bra att du förtydligade det.

Appropå själva viruset så är jag nog inte ensam om att redan vara jävligt less på skiten. Jag tycker också hela fokuset ligger väldigt korsiktigt med masker, isolering och toalettpapper.

Även om det också är viktigt självklart, så efterlyser jag en mer långsiktig diskussion om detta. Vad är the end gamle? När kan vi komma tillbaks till business as usual? Ingen verkar vilja ta i den frågan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av Frankie »

Har folk hamstrat slut på toapapper i affärerna, så glöm inte att det finns aik- och bajenhalsdukar att torka röven med.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev:Har folk hamstrat slut på toapapper i affärerna, så glöm inte att det finns aik- och bajenhalsdukar att torka röven med.
Och AIK fotboll ligger back 5 millar och behöver hjälp i vanlig ordning så skall ni torka er med halsduk på rulle så köp inte kolsäckarnas. Den där föreningens sektioner börjar likna lyxfällan 2.0.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Ni friska töntar som går med ansiktsmask på stan. Ni fattar väl att det framställer ER som sjuka?
Töntar.
Säg den glädje som varar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av sensei »

DIF_Soldier skrev:Ni friska töntar som går med ansiktsmask på stan. Ni fattar väl att det framställer ER som sjuka?
Töntar.
Helt klart en av det jobbigare grejjerna med kriser som denna är att man tappar lite respekt för sina galna medmänniskor. Folk som bråkar om toapapper, masker, och en massa andra galenskaper. Jobbigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: 20200311 - Den Stora Corona-tråden

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:
DIF_Soldier skrev:Ni friska töntar som går med ansiktsmask på stan. Ni fattar väl att det framställer ER som sjuka?
Töntar.
Helt klart en av det jobbigare grejjerna med kriser som denna är att man tappar lite respekt för sina galna medmänniskor. Folk som bråkar om toapapper, masker, och en massa andra galenskaper. Jobbigt.
Jag fick en idé om munskydd i fina färger med DIF skölden på och blev genast tveksam. Skulle lätt köpa men bära? Nja, kluven och det skulle kännas lite opportunistiskt också.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar