CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Dammigt
Inlägg: 8
Blev medlem: 2016-09-10
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av Dammigt »

Mattias_87 skrev:Väldigt kul att få spela semifinal, men herregud vilken tråkig match.

Jag hoppas semifinalerna blir lite jämnare och högt tempo där vi går vidare till final såklart, även fast vi med största sannolikhet får spela finalen på bortaplan.
Tabellen just nu i CHL

1: Luleå 26p
2: Djurgården 22p
3: Mountfield 20p
4: EHC BIEL-BIENNE 20p (Utslagna)
5: Frölunda 19p

https://www.championshockeyleague.com/e ... atistics=0

Vinner vi våra matcher och fisk slår ut Luleå så bör finalen spelas i Globen
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av williams »

Jag tycker att vi har visat att vi nu har ett starkt försvar. Nu bör fokus vara att bli vassare framåt.

Vi har två riktigt bra målvakter i år! Se nu till att fler i laget kan producera poäng så blir det här bra!
Manijock
Inlägg: 7611
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av Manijock »

williams skrev:Jag tycker att vi har visat att vi nu har ett starkt försvar. Nu bör fokus vara att bli vassare framåt.

Vi har två riktigt bra målvakter i år! Se nu till att fler i laget kan producera poäng så blir det här bra!
Utmaning nummer ett är att sluta ta idiotiska utvisningar. Då kanske vi kan plocka lite fler poäng. Nummer två är att spela som folk i PP. Tydligare enklare ingångar. Försvaret blev bättre när Garrison kom in. Nu ska vi bara plocka ner istid på säkerhetsrisken Högström. Anfallsspelet i övrigt är jag inte orolig över.

Målvakterna är fantastiska. Svedberg och Rämö har utvecklat sig till en av seriens bästa målvaktspar. Bara Luleå med Lassinantti och Rautio som har bättre.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:
williams skrev:Jag tycker att vi har visat att vi nu har ett starkt försvar. Nu bör fokus vara att bli vassare framåt.

Vi har två riktigt bra målvakter i år! Se nu till att fler i laget kan producera poäng så blir det här bra!
Utmaning nummer ett är att sluta ta idiotiska utvisningar. Då kanske vi kan plocka lite fler poäng. Nummer två är att spela som folk i PP. Tydligare enklare ingångar. Försvaret blev bättre när Garrison kom in. Nu ska vi bara plocka ner istid på säkerhetsrisken Högström. Anfallsspelet i övrigt är jag inte orolig över.

Målvakterna är fantastiska. Svedberg och Rämö har utvecklat sig till en av seriens bästa målvaktspar. Bara Luleå med Lassinantti och Rautio som har bättre.
Även om Högga inte varit bra på senaste så vet man ju vad det finns för potential om han bara får speltid. Att skära ner på hans speltid till förmån för någon annan vore tjänstefel i min mening.
Däremot skulle jag gärna se att SJ får lira lite mer om övriga backar går knackigt.
Högga, Hulta och Alsing bör däremot få logga 20min eller mer per match för att komma upp idén där "håll käften"- nivån till våren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av crike »

Praetori skrev:
Även om Högga inte varit bra på senaste så vet man ju vad det finns för potential om han bara får speltid. Att skära ner på hans speltid till förmån för någon annan vore tjänstefel i min mening.
Däremot skulle jag gärna se att SJ får lira lite mer om övriga backar går knackigt.
Högga, Hulta och Alsing bör däremot få logga 20min eller mer per match för att komma upp idén där "håll käften"- nivån till våren.
Högga ligger ju på 21min/match (sett över hela säsongen). Han visar absolut inte att han är värd den tiden och inget tyder på att han blir bättre heller. Hade vi pratat en yngre spelare så hade "utlåning" slängts väldigt snabbt och det är kanske inte rätt väg att gå men 21min/match på en säkerhetsrisk, det är för mycket.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av williams »

crike skrev:
Praetori skrev:
Även om Högga inte varit bra på senaste så vet man ju vad det finns för potential om han bara får speltid. Att skära ner på hans speltid till förmån för någon annan vore tjänstefel i min mening.
Däremot skulle jag gärna se att SJ får lira lite mer om övriga backar går knackigt.
Högga, Hulta och Alsing bör däremot få logga 20min eller mer per match för att komma upp idén där "håll käften"- nivån till våren.
Högga ligger ju på 21min/match (sett över hela säsongen). Han visar absolut inte att han är värd den tiden och inget tyder på att han blir bättre heller. Hade vi pratat en yngre spelare så hade "utlåning" slängts väldigt snabbt och det är kanske inte rätt väg att gå men 21min/match på en säkerhetsrisk, det är för mycket.
Jag tycker att han var riktigt bra i första mötet mot München, i vissa stunder lekstuga. Men i denna match var han tillbaks i gamla synder, men med en liten förbättring mot vad han visat tidigare under säsongen. Så jag hoppas att han är på väg till den Högström som vi är vana vid från tidigare år.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av Praetori »

crike skrev: Högga ligger ju på 21min/match (sett över hela säsongen). Han visar absolut inte att han är värd den tiden och inget tyder på att han blir bättre heller. Hade vi pratat en yngre spelare så hade "utlåning" slängts väldigt snabbt och det är kanske inte rätt väg att gå men 21min/match på en säkerhetsrisk, det är för mycket.
Fast det finns fler spelare genom åren som spelat som dasslock under hösten för att höja sig efter hand. Thoresen, Dick, Berglund, Samme mfl. Nu är Högga kanske storhetsmässigt inte i närheten av ovannämnda men en spelare som HAR en hög högstanivå måste man ju ge lite mer "slack" än en junior kan jag tycka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:
crike skrev: Högga ligger ju på 21min/match (sett över hela säsongen). Han visar absolut inte att han är värd den tiden och inget tyder på att han blir bättre heller. Hade vi pratat en yngre spelare så hade "utlåning" slängts väldigt snabbt och det är kanske inte rätt väg att gå men 21min/match på en säkerhetsrisk, det är för mycket.
Fast det finns fler spelare genom åren som spelat som dasslock under hösten för att höja sig efter hand. Thoresen, Dick, Berglund, Samme mfl. Nu är Högga kanske storhetsmässigt inte i närheten av ovannämnda men en spelare som HAR en hög högstanivå måste man ju ge lite mer "slack" än en junior kan jag tycka.
Ska ambitionen vara att ta guldet, snarare än att försöka snava oss till en kvartsfinal, måste vi lyckas få ut allt av spelare som Högström. Hellre fortsätta mata honom med speltid med risk för att det inte vill sig ändå, än att ge upp och nöja oss med en mellansäsong. Det var mycket samma visa med Fjällby ifjol, som många ville se på bänken. Han fick den tid han behövde för att reparera självförtroendet efter en misslyckad sejour i USA, och var i slutändan en av de största anledningarna till att vi nådde en finalplats.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL 2019 : München - Djurgårdens IF 10/12-2019

Inlägg av -daniel- »

Det vore ren idioti att ta ner speltiden på Högström. Han behöver ju spela mycket för att komma in i det på allvar igen, tror Högga lidit lite av att försöka axla en för stor roll där han vill så himla mycket hela tiden. Nu när vi ändå har en friskare trupp igen tror jag #4's "prestationsångest" kommer minska.
Bild
Skriv svar