Forumet

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17431
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Forumet

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror inte det finns någon som ansvarar för forumet på något sätt längre. Det bara "ligger" här och det finns nog ingen som ens har nyckel till admin-låset.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Rolv
Inlägg: 240
Blev medlem: 2009-10-29

Re: Forumet

Inlägg av Rolv »

SirDIFalot skrev:Jag tror inte det finns någon som ansvarar för forumet på något sätt längre. Det bara "ligger" här och det finns nog ingen som ens har nyckel till admin-låset.
Det står en mejladress hos ...@difhockey.se angiven som forumsadministratör. Ska pröva att mejla denna och se om den fortfarande är aktiv.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Forumet

Inlägg av S. Skuggan »

Rolv skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror inte det finns någon som ansvarar för forumet på något sätt längre. Det bara "ligger" här och det finns nog ingen som ens har nyckel till admin-låset.
Det står en mejladress hos ...@difhockey.se angiven som forumsadministratör. Ska pröva att mejla denna och se om den fortfarande är aktiv.
Fått något svar?
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Forumet

Inlägg av Don66-2 »

Så forumet har alltså legat nere i fyra dagar - åtminstone för mig - ingen förklaring?
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Forumet

Inlägg av AirQ »

samma här, mailade kommunikationsavdelningen utan svar.
pratade även med han som sköter dif dokumentären igår o han skulle kolla med dem sa han, så vet inte om de var det som väckte dem.

men som sagt en nyhet om att de va nere och varför hade inte varit helt fel..
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Forumet

Inlägg av minalman »

Det var riktigt djävla jobbigt att inte ha forumet tillgängligt i går före under efter matchen mot gulblå frölunda.
Jag är forumberoende.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Forumet

Inlägg av Don66-2 »

minalman skrev:Det var riktigt djävla jobbigt att inte ha forumet tillgängligt i går före under efter matchen mot gulblå frölunda.
Jag är forumberoende.
+1
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4214
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Forumet

Inlägg av sauron »

minalman skrev:Det var riktigt djävla jobbigt att inte ha forumet tillgängligt i går före under efter matchen mot gulblå frölunda.
Jag är forumberoende.
So say we all.
It's the hope that kills you.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Forumet

Inlägg av vr6power »

för mig funkar det felfritt men undrat varför ingen skriver=)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Forumet

Inlägg av minalman »

vr6power skrev:för mig funkar det felfritt men undrat varför ingen skriver=)
Litet som att sitta på Hovet på sin vanliga plats när matchen går i Globen skulle jag förmoda?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Forumet

Inlägg av vr6power »

minalman skrev:
vr6power skrev:för mig funkar det felfritt men undrat varför ingen skriver=)
Litet som att sitta på Hovet på sin vanliga plats när matchen går i Globen skulle jag förmoda?
Haha eka lite tomt =)
Rolv
Inlägg: 240
Blev medlem: 2009-10-29

Re: Forumet

Inlägg av Rolv »

S. Skuggan skrev:
Rolv skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror inte det finns någon som ansvarar för forumet på något sätt längre. Det bara "ligger" här och det finns nog ingen som ens har nyckel till admin-låset.
Det står en mejladress hos ...@difhockey.se angiven som forumsadministratör. Ska pröva att mejla denna och se om den fortfarande är aktiv.
Fått något svar?
Ja på sätt och vis... Fick autosvar att inte mejladressen fanns längre. Synd, verkar vara en lätt match att få forumet att rulla via tapatalk, bara någon har uppgifterna som krävs.
Rolv
Inlägg: 240
Blev medlem: 2009-10-29

Re: Forumet

Inlägg av Rolv »

Någon annan som nu mer får tapatalk som förslag, när man går in på forumet via iphone (har tapatalk installerat)?!
Dessvärre finns ju inte forumet på tapatalk. Tycker just därför det är märkligt att telefonen ger som förslag att köra via det... Å varför har det börjat nu?!
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Forumet

Inlägg av m0ng00se »

ja jag brukar få taptalk som förslag på min adroid.....verkar skapligt kass
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Forumet

Inlägg av Frankie »

En fråga om tekniken bakom forumet:

Ibland eller faktiskt relativt ofta så står sidan och laddar efter man har skrivit ett inlägg och tryckt "skicka". Känns som det nästan kan ta 15-30 sekunder ibland. Vad beror det på? Varför är det så segt?

Tror alla dubbelposter beror på detta. Folk vet ej om dom klickade fel eller varför inget händer och trycker man på skicka-knappen igen medans det laddar så blir det två identiska inlägg.
Skriv svar