Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev:Ett namn som jag inte tror nämnts i tråden innan (kan ha missat) men jag anser vore en bra värvning som kanske ingen annan tänkt på är Dick Axelsson.
Njaa, han hejar ju på aik.
Sedan har jag hört att han är lat också
Menar ni ”Dick-i-Boo”?
Jag tror tyvärr det är en sagofigur med påhittade superkrafter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Tror Jocke på allvar att denna trupp vi har ska fixa en slutspelsplats? Nä fan Jocke vakna nu och hitta några trevliga forwards. Det får gå över budget denna säsong för jisses va vi behöver förstärka. Inget kul och kvala!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Första åtgärden i en spelarrotation måste vara att avyttra Possler obegriplig förlängning på honom
Ceterum censeo Solna esse delendam
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Donkels-2.0 skrev:Första åtgärden i en spelarrotation måste vara att avyttra Possler obegriplig förlängning på honom
Ja herregud att han fick vara kvar. Tyvärr inte många rätt av han i denna förening.
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gman »

Jocke är grym!

Detta brandtal tåls att höras igen :D

sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sensei »

Hur i helvete har jag missat det under alla år? Tack för länken. Alfa-jocke!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hepsnastian »

Underbart!
” No fucking more excuses, Let's fucking go!"

Undrar om josefsson, eller någon annan för all del, har den pondusen att brinna av sådär i omkl rummet.
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gman »

sensei skrev:Hur i helvete har jag missat det under alla år? Tack för länken. Alfa-jocke!
Minns det så väl, var ju hans sista match ifall det blev förlust så var nog en hel del känslor!
Råkade dock posta länken i fel tråd men whatever :lol:
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Hepsnastian skrev:Underbart!
” No fucking more excuses, Let's fucking go!"

Undrar om josefsson, eller någon annan för all del, har den pondusen att brinna av sådär i omkl rummet.
En sån urladdning kan säkert hjälpa enstaka gånger inför en sistaperiod där inga andra utvägar finns men på lång sikt uppnår man inte harmoni och samsynk i laget genom att skälla på folk.
Jag gillar Jocke men främst på grund av hans gedigna hockeykunnande, lugna genomtänkta sätt och ekonomiska klokhet. Ledaregenskaperna känns lite mer mjaa. Han tänker rätt saker och kan säga otroligt kloka saker men under hans spelande karriär (eller i båset) såg jag aldrig att han lyckades omsätta det till praktisk handling hos sina medspelare med samma eftertryck som hans teoretiska kunskaper.

Fingertopp som sagt. Att skälla på grabbarna hjälper inte om de redan är nere i konen utan bara om folk inte tar sin uppgift på allvar och åker runt och gör annat.
Det är nog bättre att vila eller bänka spelare som hamnat snett och lira gubbar som gör vad de skall (som instruktion) än att låta munlädret gå.
Den viktigaste pusselbiten är att få folk att spela för laget och känna glädje i spelet och det är nog fan inte så enkelt på högsta elitnivå med den pressen (varken som lagledare eller kapten).

Att som sportchef bygga laget på pappret är inte samma sak som det är för coachen att bygga det lagmässigt och mentalt (titta på DIF Fotboll för en "modern" approach) och lagkaptenen i sin tur har ytterligare en dimension att behärska då de själva är direkt involverade.

Sen är det jävligt enkelt att stå vid sidan av och observera saker och ting och peka på det ena och det andra och något helt annat att själv ha huvudet mitt uppe i allt vad det innebär med egna känslor och besvikelser och att sedan fatta ledarskapsmässigt rätt beslut och ordval.

Det är bra med någon som kan ryta ifrån och köra en hårtork ibland som Jocke gjorde då och som han även gjorde som sportchef helt nyligen men det är mer för att ta skurkrollen från tränaren för att möjliggöra vidare input från denne (istället för att folk blir defensiva när hårtork och positiva instruktioner skall komma från samma gubbe). Men ledarskapsmässigt är det ju redan något som gått åt fanders om man hamnat i en sådan situation till att börja med.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Håller med Praetori.

Visst har man blivit väckt av en tränare eller lagkompis som brunnit av och rutit till någon gång. Men är det återkommande blir det slentrian och inget som ger annat än ett energiläckage.

Idag behövs ett modernt ledarskap med ett pedagogiskt och metodiskt tillvägagångsätt.

Tror också Jocke och Robban står för det och jag litar på att de kommer få ordning på lagets svacka. Tyvärr är det rejält motlut för stunden, med skador och avstängningar på viktiga pjäser, vilket säkert kommer göra att det tar längre tid att komma till rätta med spelet.

Nu hoppas jag i första hand på att:
1. Vi säkrar upp Rämö resten av säsongen.
2. Vi signar Dick (eller naturligtvis någon bättre om det nu skulle finnas ledigt på marknaden till samma pris, finns Tomten?)

Btw, gillar skarpt att Jocke kommunicerar ut sin syn på situationen runt spelet samt skadeläget. Kul också med Bulans intervju. Fortsätt så, kul om sidan får mer liv än tidigare i höst.
Artiklar som "Inför Luleå hemma" berör mig föga och jag läser dem nästan aldrig. Jag vill ha intervjuer och höra ledare och spelare uttrycka sina åsikter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Ska Dick Axelsson hoppa in i Djurgårdsbussen igen? Samtal pågår med sportchefen Joakim Eriksson.
– "Jag får svar hela tiden, hehe. Vi har en kontinuerlig dialog och det ska tajma. Vi har ett intresse av honom och han är intresserad av oss. Det ska tajma med hans liv, hans fysiska situation och psykologiska situation med frun och med en karriär i SVT. De har ett barn som kom till för ett år sedan så det finns olika aspekter som ska tajma för att han ska börja spela ishockey för Djurgården, säger Eriksson."

Den tidigare Djurgårdsforwarden Patrick Cehlin, som har haft en tuff tid i SHL på grund av hjärnskakningar, spelade ingen SHL-match för Luleå förra säsongen och är nu kontraktslös.
Han har hållit igång på is i Stockholmsområdet och tränar för en eventuell comeback. Men det ser inte ut att bli något spel i Djurgården för den skicklige högerskytten.

– "Vi har ingen dialog med Patrick från management-sidan. Sedan har Patrick väldigt många kompisar i Djurgården och träffar och pratar med dem med regelbundenhet. Det är klart, en hel del av hur han mår och känner spiller vidare till oss coacher och sportchefer, men det finns ingen konkret diskussion från min sida med Patrick eller hans agenter."

https://hockeynews.se/articles/11282/
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Skeppet ska tydligen sjunka helt innan vi tar in nytt. Behöver TVÅ nya forwards!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

gaspo skrev:Skeppet ska tydligen sjunka helt innan vi tar in nytt. Behöver TVÅ nya forwards!
Ja Possler ska tydligen fortfarande matchas in - katastrof
Ceterum censeo Solna esse delendam
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Erik af Sibirien »

Praetori är så klok att man blir gråtmild.

(Är förvisso inne på tredje biran, men ändå. Skål, förresten.)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Om Ville Leskinen sitter på läktaren ett tag till i FBK tar jag inte för osannolikt att vi tittar på att lösa honom. Rightare med näsa för mål och inte helt usla stats i SHL ändå. Skulle också addera lite speed vilket vi är i akut behov av i min mening.

Vantrivs möjligen i FBK, men kanske iofs också Sverige i stort.

Skulle såklart vara en oro huruvida det ger positivt utslag, men spaningen är inte helt åt fan.
Sen är väl Dick huvudspåret ändå såklart, även om jag anser att en renodlad målskytt är att föredra.
Vi skulle verkligen behöva Marcus Sörensen...
Säg den glädje som varar
Låst