SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1847
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av Andspe »

19:00 @ Hovet

Bild
Bild
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Det var 5000 sålda idag. Ännu en pinsam publiksiffra att vänta, kanske blir vi utsjungna av norrlänningarna också.

Men jag har ändå goda förhoppningar om tre poäng här.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Saik har bara mycket folk vid 2 tillfällen.
Ispremiären, samt på Hovet. :lol:

Deras hemmapublik tillhör de sämsta i ligan ,bara tomma stolar och småbarn som klack.
Ut med detta kommundopade pack.
Tack!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av Praetori »

Hyggliga odds. Går att tjäna en slant på SAIK-seger och det är knappast ett anti-jinx bet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av sensei »

SHL gör nu allt vad ligan kan för att minimera publiksiffror i deppiga höstmånader. Det skall tacklas ännu mindre, för någon kan få lite ont eller bli kränkt; vi är tillbaks med bortdömda mål där publiken inte fattar ett skit och som extra salt i såren så har domarna inga som helt problem med att slösa folks tid genom dessa endlösa interna konferenser där alla små 2-minutare skall redas ut till förbannelse, långt i hefterhand.

Det som gör att man blir deprimerad är att detta är helt jävla onödigt. Om domarna bara slutar sabba och får lite bollkänsla så blir allt bra.

Med det sagt så ser jag fram emot matchen :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock
Inlägg: 7838
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:SHL gör nu allt vad ligan kan för att minimera publiksiffror i deppiga höstmånader. Det skall tacklas ännu mindre, för någon kan få lite ont eller bli kränkt; vi är tillbaks med bortdömda mål där publiken inte fattar ett skit och som extra salt i såren så har domarna inga som helt problem med att slösa folks tid genom dessa endlösa interna konferenser där alla små 2-minutare skall redas ut till förbannelse, långt i hefterhand.

Det som gör att man blir deprimerad är att detta är helt jävla onödigt. Om domarna bara slutar sabba och får lite bollkänsla så blir allt bra.

Med det sagt så ser jag fram emot matchen :lol:
Förstår vad du menar. Vart utskälld av en satkärring på Hovet sist för att jag inte tyckte Malmös mål var något att ringa på. "Ser du det blev bortdömt' fick jag som svar. Försökte förklara att nästa gång så är det vi som får mål bortdömda efter kampsituationer runt mål. Att jag inte är upprörd för att DIF klarade sig undan ett mål i arslet, utan för hockeyns utveckling om att det ska ringas på varje kasse. Det förstod hon uppenbarligen inte. "Alltid oavsett" ska man skrika stup i ett och inte ha några övriga infall.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av captcash »

Nån med AB premium som kan kolla vad Pudas gråter om i media ang DIF?

Hoppas vi spöar skiten ur skoterraggarna, jag tycker inte om att förlora mot dessa självgoda muppar!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET
Inlägg: 63
Blev medlem: 2007-10-17
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

captcash skrev:Nån med AB premium som kan kolla vad Pudas gråter om i media ang DIF?

Hoppas vi spöar skiten ur skoterraggarna, jag tycker inte om att förlora mot dessa självgoda muppar!
Han drar något dumt resonemang om att det är som att möta hela hockeysverige (media etc.).
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av mb81 »

Satan vilken liten lantis Pudas är!

Detta är så kul!

Pudas i dagens Sportbladet:
– Ja, och det märks i hur de är med och påverkar vissa beslut. Vissa har jagat Jocke Lindström och målat ut honom som kriminell, samtidigt låter man andra komma undan helt och hållet. Den typen av drev blir svåra att stå emot för disciplinnämnden och jag tycker att fler borde vara försiktiga med sina åsikter om hur många matcher en spelare ska stängas av hit och dit. Det påverkar.
Pudas i expressen 27/3
Efter matchen är Jonathan Pudas rasande på Dif-spelaren.

– Det är solklart. I min värld ska han stängas av i fem, tio matcher, säger han.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:Nån med AB premium som kan kolla vad Pudas gråter om i media ang DIF?
Bryr vi oss verkligen? :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Haha den folkilskna kvänen Pudas förnekar sig inte
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av captcash »

Praetori skrev:
captcash skrev:Nån med AB premium som kan kolla vad Pudas gråter om i media ang DIF?
Bryr vi oss verkligen? :lol:
Curious by nature!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av Frankie »

Fan vad sugen jag är på hockey. Varit i jäkla (..trevlig) värme på Malta och hinkat bira i typ en vecka.
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av daaviid »

Frankie skrev:Fan vad sugen jag är på hockey. Varit i jäkla (..trevlig) värme på Malta och hinkat bira i typ en vecka.
Din stackare.. 8)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019

Inlägg av minalman »

Fokusera Haga!
Varför sätter vi oss så ofta i skiten?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar