CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av Andspe »

19:30

Bild
Bild
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av #10 »

Skicka J20 mot Mannheim borta!
Manijock
Inlägg: 7850
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av Manijock »

#10 skrev:Skicka J20 mot Mannheim borta!
Tänker samma. Vi är väl redan slutspelsklara?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Manijock skrev:
#10 skrev:Skicka J20 mot Mannheim borta!
Tänker samma. Vi är väl redan slutspelsklara?
Det stämmer. Men jag hoppas vi går för gruppseger, och då krävs en poäng.

Men är det någon spelare med minsta lilla skavanker så vilar dom säkert.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av Praetori »

Mentalt viktigt. Är vi ett gäng divor med egna agendor eller ett lag. Frölunda förra säsongen satte karaktären i CHL och tog det hela vägen till SM-guld genom att spela för varandra varje match oavsett motstånd. Vi spelade inte varje match som att det verkligen gällde och det byggde inte den grund som krävdes för att betvinga göteborgarna....
Ett gäng vinnare spelar för varandra oavsett om det är CHL eller SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Mentalt viktigt. Är vi ett gäng divor med egna agendor eller ett lag. Frölunda förra säsongen satte karaktären i CHL och tog det hela vägen till SM-guld genom att spela för varandra varje match oavsett motstånd. Vi spelade inte varje match som att det verkligen gällde och det byggde inte den grund som krävdes för att betvinga göteborgarna....
Ett gäng vinnare spelar för varandra oavsett om det är CHL eller SHL.
Precis. Sen får man inte vara dum heller. Spelare med småskavanker ska givetvis vila. Men nu har vi en rätt bred trupp så det ska vi klara ändå.

Sen tror jag vi bara kan spela med registrerade spelare. Och tror knappast man reggat hela j20-truppen även om jag tror några juniorer får följa med till Tyskland.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Mentalt viktigt. Är vi ett gäng divor med egna agendor eller ett lag. Frölunda förra säsongen satte karaktären i CHL och tog det hela vägen till SM-guld genom att spela för varandra varje match oavsett motstånd. Vi spelade inte varje match som att det verkligen gällde och det byggde inte den grund som krävdes för att betvinga göteborgarna....
Ett gäng vinnare spelar för varandra oavsett om det är CHL eller SHL.
Precis. Sen får man inte vara dum heller. Spelare med småskavanker ska givetvis vila. Men nu har vi en rätt bred trupp så det ska vi klara ändå.

Sen tror jag vi bara kan spela med registrerade spelare. Och tror knappast man reggat hela j20-truppen även om jag tror några juniorer får följa med till Tyskland.
Jag tycker man kan se den distinktionen med början redan på juniornivå. Det finns spelare med den mentala motorn att alltid lira bra hockey oavsett och i andra änden av spektrumet finns humörlirarna. De sistnämnda tenderar att hålla en viss spets-kvalitet när man kommit upp på (överlevt som hockeyproffs) elitnivå och de förstnämnda tenderar att, åtminstone, vara brunkarke med ett grundspel som håller på elitnivå.

Jag kan förstå det taktiska att vila spelare och ge andra chansen i den här typen av matcher när vi redan är klara för slutspelet men jag vill mena att det skickar fel signaler till laget. Varje match borde betyda lika mycket ur ett rent subjektivt perspektiv.

Jag kommer inte ihåg det specifika men för ett gäng år sedan hörde jag nån NHL veteran berätta om någon gammal ärkelirare (jag vill gärna få det till att det var Gretzky om Howie men jag minns inte). Hur som helst så frågade den up-and-coming NHL stjärnan hur Howie kunde prestera i match efter match och den gamle svarade att "jag går ut med tanken att just denna match, just i kväll, så kanske det finns någon enstaka i publiken som har gått hit, just i kväll för att kunna se just mig lira och att det kanske är den enda matchen de någonsin ser live och det är skäl nog att spela min bästa hockey (eller något snarlikt uttalande)".
Det är att tänka stort och att bjuda på sig själv. Att inse att en hobby och en förmån för mig är en dröm för andra och ett underhållningsvärde som tarvar en insats på högsta nivå. Varje match.

Oavsett hur man motiverar sig själv som spelare så tror jag att en snarlik attityd är en vinnande väg i längden och något man bör forstra som förening. CHL eller SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Bra att vi kör med några 40 kilos lirare ikväll och sparar en del tungviktare till mötet mot Norrlandsgnaget
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET
Inlägg: 63
Blev medlem: 2007-10-17
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Matchen verkar visas på viaplay... vägrar teckna abonnemang för bara 1 CHL-match! men verkar som man kan se matchen på unibet för er som har samma "problem".
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Viasat hockey sänder den.

Såg nu att Adler Mannheim firar 8000 sålda säsongskort på Twitter. Imponerande. Tänk om vi ens låg på hälften.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid
Inlägg: 4232
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av daaviid »

Vad i hela helvete?? Lägger dom den på en jävla betalkanal? Svin!
Manijock
Inlägg: 7850
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av Manijock »

Ingen Högström och även Bergfors-kedjan vilar. Mycket klokt!
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av Praetori »

DIFMOTRUBBET skrev:Matchen verkar visas på viaplay... vägrar teckna abonnemang för bara 1 CHL-match! men verkar som man kan se matchen på unibet för er som har samma "problem".
Unibet TV, NordicBet och Viaplay sänder. Sen kan du även (om du är tech-savvy) streama den från CHLs hemsida (pipa till ett land som saknar TV-avtal så skall det funka, typ Italien).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid
Inlägg: 4232
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av daaviid »

Praetori skrev:
DIFMOTRUBBET skrev:Matchen verkar visas på viaplay... vägrar teckna abonnemang för bara 1 CHL-match! men verkar som man kan se matchen på unibet för er som har samma "problem".
Unibet TV, NordicBet och Viaplay sänder. Sen kan du även (om du är tech-savvy) streama den från CHLs hemsida (pipa till ett land som saknar TV-avtal så skall det funka, typ Italien).
Jag reggade ett nedrans Unibet konto bara för att kunna se matchen. Var tvungen att sätta in pengar på det där jävla kontot. Satte in 25 kr som var minimum.. Nu kan jag se livestream, men.. det är fan INGET ljud på eländet. Jag blir tokig.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: CHL 2019 : Mannheim - Djurgårdens IF 15/10-2019

Inlägg av sauron »

Kycklingtröjorna är tillbaka.... Jag gillar verkligen inte dem.
It's the hope that kills you.
Skriv svar