Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
#10
Inlägg: 13630
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev:
#10 skrev:1 mille bor i Sthlm och vi har 5-6 tusen på matcherna, nog fan borde vi som ledande klubb i stan kunna locka mer publik.
Speciellt med den historia vi har och att vi varit sportsligt bra senaste två säsongerna.
11300 på plats i Sveriges baksida idag...
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av pulverapa »

Vår inledning av säsongen är inte bra. Det ser rent ut sagt för jävligt ut och om ingenting ändras ganska snart så är verkligheten ikapp inom några omgångar. Hoppas grabbarna kan få ihop det.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev:
Mattias_87 skrev:
#10 skrev:1 mille bor i Sthlm och vi har 5-6 tusen på matcherna, nog fan borde vi som ledande klubb i stan kunna locka mer publik.
Speciellt med den historia vi har och att vi varit sportsligt bra senaste två säsongerna.
11300 på plats i Sveriges baksida idag...
Fast dom har ju helt andra förutsättningar än vad vi har i Stockholm. Förmodligen 90% i Göteborg håller på Frölunda i hockey. I Stockholm går inte övriga fotbollsfans och tittar på Djurgården i hockey som man gör i Göteborg. Sedan är vi den stad med flest inflyttade bönder som håller på sina hemlag eller sina föräldrars lag sedan dom var små.

På min arbetsplats t.ex så håller vi alla på olika lag i princip allt från Djurgården, Bajen, Aik, Leksand, Luleå, Karlskoga. Tror ni vi går tillsammans på hockey? Nej. Men i t.ex Göteborg så kan man göra det.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Vår inledning av säsongen är inte bra. Det ser rent ut sagt för jävligt ut och om ingenting ändras ganska snart så är verkligheten ikapp inom några omgångar. Hoppas grabbarna kan få ihop det.
Vi kanske ska ta det lite lugnt. En riktigt dålig match har vi gjort.
Men spelar vi som mot HV resten av säsongen får vi nog kvala.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

Tycker det är lite upp och nervända världen i inledningen. De man förväntat sig mycket av har varit bedrövliga alternativt besvikelser. Lex Hultström, Josefson, Strandberg. Sen har spelare man inte förväntat sig något av imponerat. Ågren, Bergfors(varit helt övertygad om att han blivit en brunkare), Hank och Haga.

Det enda man kan räkna med är att Tom Nilsson och Olle Alsing är bra. Orosmålet är att bottennivån är skrämmande. Individuellt är ett par spelare åt helvete för lama. Sen målvaktssidan som blandar och ger. Känns som vi kan ta vägen lite varsomhelst.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:Tycker det är lite upp och nervända världen i inledningen. De man förväntat sig mycket av har varit bedrövliga alternativt besvikelser. Lex Hultström, Josefson, Strandberg. Sen har spelare man inte förväntat sig något av imponerat. Ågren, Bergfors(varit helt övertygad om att han blivit en brunkare), Hank och Haga.

Det enda man kan räkna med är att Tom Nilsson och Olle Alsing är bra. Orosmålet är att bottennivån är skrämmande. Individuellt är ett par spelare åt helvete för lama. Sen målvaktssidan som blandar och ger. Känns som vi kan ta vägen lite varsomhelst.
Typ som för samtliga topptippade lag då? Det tar i sedvanlig ordning 10-15 omgångar innan man börjar se några tydliga tendenser.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av SirDIFalot »

Man skulle vilja sett hur forumet såg ut om vi var i Växjös position efter sex matcher.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev:
Manijock skrev:Tycker det är lite upp och nervända världen i inledningen. De man förväntat sig mycket av har varit bedrövliga alternativt besvikelser. Lex Hultström, Josefson, Strandberg. Sen har spelare man inte förväntat sig något av imponerat. Ågren, Bergfors(varit helt övertygad om att han blivit en brunkare), Hank och Haga.

Det enda man kan räkna med är att Tom Nilsson och Olle Alsing är bra. Orosmålet är att bottennivån är skrämmande. Individuellt är ett par spelare åt helvete för lama. Sen målvaktssidan som blandar och ger. Känns som vi kan ta vägen lite varsomhelst.
Typ som för samtliga topptippade lag då? Det tar i sedvanlig ordning 10-15 omgångar innan man börjar se några tydliga tendenser.
Njaa, Frölunda kommer ju naturligtvis vinna serien. Det har vi redan sett, precis som man visste inför. Det finns inte en befintlig chans att någon kommer rå på dem över 52 omgångar. Inte ens nära!"Klubborna i mitten, det är ojämna lag"...

Luleå är också garanterade i toppen. Alla frågetecken jag hade på förhand är utraderade. I övrigt är det jämt det medges. Där kommer det krävas, som du säger, typ 15 omgångar för att börja få en bild.

Personligen spekulativt, tror jag både Färjestad och Växjö kommer börja klättra inom kort. Linköping däremot? De är fast därnere och kommer så vara. Hv lär öppna plånboken och landa högre upp, medan Oskarshamn ock Skellefteå kommer falla. Rögle kommer säkert hota topp 6. Brynäs är det allra största frågetecknet, vad händer där? Ingen vet!
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Frankie »

Äntligen:
https://www.difhockey.se/artikel/e0sxak ... -pa-masken

Har undrat vad det är för hjälm som Svedberg lirat med, måste varit någon gammal röd/vit Timråhjälm väl?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Daniel942 »

Nu bör föreningen fundera på vad fan vi ska göra. Målvakterna håller inte. Svedberg förstår jag mig inte på. Han blandar tamefan SUVERÄNA räddningar med rena tavlor. Tycker det är synd, tror ändå att han har potential. Just nu lite Pa Dembo Touray för mig.
Ortio - Svedberg vill jag se som mv-par. Signa till november så förlänger vi sen, lovar.

Berglund måste visa vem han är nu. Ligger på -4, inte okej eller hållbart för en spelare av hans kaliber. Kan bli nyttig senare.

Jag vill ha in Dick, någon som kan bryta mönster när kollektivet Djurgården faller ihop som ett korthus.

Robert Ohlsson summerar det rätt bra. "Vi är dåliga".
För övrigt klockren i intervjun efter match idag. Jag är med Robban på detta, vi ska fan kunna vända detta. Synd att Josefsson säkert är ute nu också för resten av säsongen.

Lite små förändringar behöver vi göra. Vi uppträder som fucking divor.
DIF!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av ciirree »

Svedberg ska ha tre av målen ikväll med rätt placering i buren. Inte ett dugg imponerad av bytena Reideborn/Öhman <> Svedberg/Mikko eller Nyman <> Bemström.

Jag är fullt medveten om att det kan ta tid med sådana förändringar.

Dock kan jag tycka att Svedberg släpper alldeles för lätta puckar och att ingen av backarna känns igen för tillfället. Spelet överlag är under all kritik. Vi har ingen tydlig spelide eller struktur vad det verkar. Alla bara flänger runt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

Bara 5500 sålda till imorgon mot Färjestad. Riktigt rivalmöte, kanske störst för oss i hockey. Herrejävlar vad händer? Tar verkligen fotbollen all uppmärksamhet nu? Vi kommer från två bra säsongen bakom oss. Har vi inga medgångare?
Avskaffa tre mot tre.
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av EspenK »

Bajsmacka på bajsmacka just nu för oss som älskar DIF hockey.
Skada på Josefsson, Bemström och Björnfot i NHL spel( ja de är precis så bra), publikfiasko när hjälten Ahlen ska hyllas. Spelet ser ut som hundskit. Vad händer????

Alla till Hovet!!!! Ahlen ska hyllas!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:Bajsmacka på bajsmacka just nu för oss som älskar DIF hockey.
Skada på Josefsson, Bemström och Björnfot i NHL spel( ja de är precis så bra), publikfiasko när hjälten Ahlen ska hyllas. Spelet ser ut som hundskit. Vad händer????

Alla till Hovet!!!! Ahlen ska hyllas!
Säg det till fotbollsgänget. Jag håller med men här inne är det som att predika för kören.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av m0ng00se »

Tycker Robbans analys på presskonferensen efter Brynäsmatchen stämmer i mångt och mycket. Vi kuggar inte i och varför kuggar vi inte i jo för att det är för mycket tekniska misstag. åkningarna är för sena/för snabba/fel. passen sitter bakom/framför/på skridskon osv. Då blir det hackigt och inget flyt. vi kuggar inte i. Sitter inte den biten blir det som att stå still och spela hockey

små små saker att skruva på så att hela spelet faller på plats.

Sen vet jag inte om jag tycker Svedberg har övertygat så här långt. Målvaktssidan känns lite darrig. ska man vara en guldkandidat lär man ha en målis i världsklass som kan stå på huvvet i dom avgörande lägena och i princip ensam vinna en avgörande match. Tidigt på säsongen än men det finns förbätttringspotential där.
Skriv svar