Exakt så. Då reagerar man.m0ng00se skrev:jo visst är är väl "gaphalsen" som ledare pensionerad.
men
Är det en ledare som för övrigt har ett rätt lugn framtoning och som spelarna (förhoppningsvis) har respekt för, som ryter i ibland för att markera så tror jag nog det hajas till lite extra bland spelarna. Så var det för mig och många andra i mitt lag iallafall. Visst nog finns det väl Gubbar med teflonhud som allt bara rinner av som vatten på en gås...
Säsongen 19/20
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 19/20
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Men vilken är "Trucken" och vilken är "Runken" då?Manijock skrev:Miss av mig. Hur dålig fantasi kan man ha??? Finns bara en Bulan och det är en vidrig jävla Lule-sopa. Vissa smeknamn är för djupt sammankopplade. Exempelvis Foppa, Sudden, Skuggan, Loppan osv. Uselt! Både min miss, men framförallt hans(hans vänners?) val av nickname.
Nu saknar man Androiden lite.Frankie skrev:Men vilken är "Trucken" och vilken är "Runken" då?Manijock skrev:Miss av mig. Hur dålig fantasi kan man ha??? Finns bara en Bulan och det är en vidrig jävla Lule-sopa. Vissa smeknamn är för djupt sammankopplade. Exempelvis Foppa, Sudden, Skuggan, Loppan osv. Uselt! Både min miss, men framförallt hans(hans vänners?) val av nickname.
Härligt att säsongen äntligen startar på riktigt ikväll!
Akta dig. Det finns lejon på den här savannen som ser CHL som en svaghet. Ser de en skadad gasell så hugger de direkt.mb81 skrev:Härligt att säsongen äntligen startar på riktigt ikväll!
Men seriöst så är en annan supertaggad inför kvällen men som vanligt finns det ingen MATCHTRÅD!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Får hoppas vi kommer undan lindrigare än Färjestad i deras match. De fick en hjärnskakning och en knäskada som tack för besväret.Praetori skrev:Akta dig. Det finns lejon på den här savannen som ser CHL som en svaghet. Ser de en skadad gasell så hugger de direkt.mb81 skrev:Härligt att säsongen äntligen startar på riktigt ikväll!
Men seriöst så är en annan supertaggad inför kvällen men som vanligt finns det ingen MATCHTRÅD!
Sen vet jag inte om lagen vi möter är busar eller inte.
Står i flera tweets bland annat Dusan och Anton Högsander på vår svenska fans och Mr madhawk skriver här att Holtz gjorde 2 mål och 1 assist igår. https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -i-vinter/
Stämmer det. Vilket mål assade han på. Bergfors mål har ingen fått ass på fast det föregicks av passningar. Var det det målet? I den officiella statistiken har han inte fått någon ass. Slarvigt om så är fallet.
Stämmer det. Vilket mål assade han på. Bergfors mål har ingen fått ass på fast det föregicks av passningar. Var det det målet? I den officiella statistiken har han inte fått någon ass. Slarvigt om så är fallet.
Det såg ut som det först men de har justerat statistiken i efterhand.mb81 skrev:Står i flera tweets bland annat Dusan och Anton Högsander på vår svenska fans och Mr madhawk skriver här att Holtz gjorde 2 mål och 1 assist igår. https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -i-vinter/
Istället Bergfors, Haga, Guter, Hulta (sistnämnde på 3p).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Såg nu. På Bergfors mål fick Haga och Alsing ass.Praetori skrev:Det såg ut som det först men de har justerat statistiken i efterhand.mb81 skrev:Står i flera tweets bland annat Dusan och Anton Högsander på vår svenska fans och Mr madhawk skriver här att Holtz gjorde 2 mål och 1 assist igår. https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -i-vinter/
Istället Bergfors, Haga, Guter, Hulta (sistnämnde på 3p).
Tanken slog mig igår när jag såg Josef och Berglunds framfart. Vi har alltså en förstakedja med 2/3 spelare som håller NHL-klass på riktigt.
När hade ett SHL-lag senast två-tre spelare som skulle kunna spelat säsongen i NHL istället?
När hade ett SHL-lag senast två-tre spelare som skulle kunna spelat säsongen i NHL istället?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Firma Möller Lindström i Saik har ju dominerat ett par år. Under alla deras finaler har de ju haft hyfsat lag. Men visst har vi en härlig duo i Josefsson Berglund.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Walli Walterholm fick nästan en timmes speltid totalt i slutspelet. Albin Grewe sex minuter i den avgörande matchen och Manuel Ågren närmare åtta minuter.
Jag är nyfiken på vad som hade hänt om Holtz hade fått dom minuterna istället, om man hade vågat. Jag har svårt att tro att vi inte hade fått ut ett eller två kanske avgörande mål. Det var liksom fyra-fem månader sedan. Holtz var samma spelare då som idag.
Jag är nyfiken på vad som hade hänt om Holtz hade fått dom minuterna istället, om man hade vågat. Jag har svårt att tro att vi inte hade fått ut ett eller två kanske avgörande mål. Det var liksom fyra-fem månader sedan. Holtz var samma spelare då som idag.
Expert.
Jag håller med om att Holtz borde fått mycket mer förtroende redan ifjol. Redan då ranka jag honom högre än de du nämner.SirDIFalot skrev:Walli Walterholm fick nästan en timmes speltid totalt i slutspelet. Albin Grewe sex minuter i den avgörande matchen och Manuel Ågren närmare åtta minuter.
Dock så tror han är en betydligt bättre spelare nu än för 4-5 månader. Utvecklingen i den åldern över sommaren kan vara gigantisk.
Jag tycker det är helt rätt att skynda långsamt. Han hade åtaganden i J18, J20 osv och det är extremt viktigt att fullfölja.mb81 skrev:Jag håller med om att Holtz borde fått mycket mer förtroende redan ifjol. Redan då ranka jag honom högre än de du nämner.SirDIFalot skrev:Walli Walterholm fick nästan en timmes speltid totalt i slutspelet. Albin Grewe sex minuter i den avgörande matchen och Manuel Ågren närmare åtta minuter.
Dock så tror han är en betydligt bättre spelare nu än för 4-5 månader. Utvecklingen i den åldern över sommaren kan vara gigantisk.
-
Blev väldigt förvånad när Walli fick nytt kontrakt. Kändes långt ifrån SHL-klass i fjol. Tror det blir Almtuna eller liknande till slut i år.