Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev:VARFÖR är inte biljettförsäljningen igång till SHL-premiären?! Det är fan mindre än en månad kvar nu...
Du menar lösbiljetterna?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Daniel942 »

Praetori skrev:
Daniel942 skrev:VARFÖR är inte biljettförsäljningen igång till SHL-premiären?! Det är fan mindre än en månad kvar nu...
Du menar lösbiljetterna?
Ja
DIF!
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev:
Praetori skrev:
Daniel942 skrev:VARFÖR är inte biljettförsäljningen igång till SHL-premiären?! Det är fan mindre än en månad kvar nu...
Du menar lösbiljetterna?
Ja
Ja du, bra fråga. CHL ligger ju uppe så man får anta att det är AXS som är sega snarare än DIF.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7615
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

Någon som var på fotbollen när hockeylaget presenterades? Borde ju Berglunds nummer offentliggjorts menar jag...
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev:Någon som var på fotbollen när hockeylaget presenterades? Borde ju Berglunds nummer offentliggjorts menar jag...
Dom har orkat lägga in #21 på hemsidan nu iaf.
Spela fult
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Henke95 »

Föga förvånande, men Engqvist kommer med all säkerhet inte tillbaka i spel den här säsongen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... agkaptenen
Victory is sweetest when you've known defeat.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av vr6power »

Henke95 skrev:Föga förvånande, men Engqvist kommer med all säkerhet inte tillbaka i spel den här säsongen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... agkaptenen
Han kommer nog aldrig till spel mer skull jag tro, och skulle han komma tillbaka av nån konstig anledning så lär han inte vara samma spelare längre.
gaspo
Inlägg: 1530
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av gaspo »

Fy fan va hände igår egentligen? Vi blev förnedrade av ett lag som kommer va toksist i tabellen vid säsongens slut. Vi fortsätter att läcka i BP och PP är skrattretande. Hur kan det ens va möjligt att ha ett så sinnesjukt dåligt BP och PP. Jag e riktigt orolig över vart detta ska sluta.
Sedan hur jävla dåliga måste inte LHC vara som förlorar mot oss.
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev:Fy fan va hände igår egentligen? Vi blev förnedrade av ett lag som kommer va toksist i tabellen vid säsongens slut. Vi fortsätter att läcka i BP och PP är skrattretande. Hur kan det ens va möjligt att ha ett så sinnesjukt dåligt BP och PP. Jag e riktigt orolig över vart detta ska sluta.
Sedan hur jävla dåliga måste inte LHC vara som förlorar mot oss.
Vi spelade ett helt annat spel i två perioder mot SSK och LHC. Men ja BP/PP oroar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Säsongens sista träningsmatch idag och ännu har vi inte fått spela ihop kedjorna på något sätt hur man tänkt sig känner jag. Det känns som två kedjor är rätt satta just nu beroende lite på skadeläge.
Det är
Strandberg-Wandell-Bergfors och Hedman-Haga-Guter.
Sen är det en förstakedja med Bulan och Josefson. Där bör väl ändå Holtz gå in för att inte stöka till det så mycket. Idag har Bergfors fått gå in i förstakedjan men han är jag rätt säker på ska spela med Wandell och Strandberg.
Sen har vi en fjärdekedja där typ resten får slåss om en plats. Men skulle vilja att laget i premiären ser ut så här om vi räknar bort Bemström(och ingen värvning in) men räknar in Bulan och Wandell som är borta nu.

Bulan-Josefson-Holtz
Strandberg-Wandell-Bergfors
Hedman-Haga-Guter
Ågren-Östman-Grewe
Walterholm
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av diftobbe89 »

När allt är i sin ordning ser jag gärna:

Berglund - Josefson - Bemström/Dick
Hedman - Haga - Holtz
Strandberg - Wandell - Bergfors
Grewe - Östman - Ågren
Extra: Walterholm

Guter slutar

Hank och Possler får försöka spela sig in i laget.
Spela fult
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Försäsongen slut nu. Vet inte riktigt vad man ska tro. Varit riktigt bra i 5vs5 periodvis mot Södertälje, Linköping och Brynäs. Men en del dippar och ett magplask mot Oskarshamn.

Men ska bli skönt att det börjar på riktigt nu. Hoppas Svedberg och Bulan kan göra debut snart. Känns så tråkigt att vi inte kan spela ihop nåt lag överhuvudtaget.
wind
Inlägg: 12
Blev medlem: 2018-12-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av wind »

Det är bara börja be till hockeygudarna att Svedberg håller sig hel säsongen ut och får bra täckning utav backarna.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av diftobbe89 »

Tycker redan det är tydligt att laget kommer vara i skrikande behov av dom egenskaper en viss Axelsson besitter, han blir inte mindre intressant med en spelare som Berglund i truppen och man är ju extremt nyfiken på vad dom hade kunnat uträtta tillsammans..

Frågan är dock hur stor roll det spelar då jag har svårt att se oss vinna några mästerskap med den målvaktssidan vi har, Svedberg kan säkert vara tillräckligt bra men dras redan med skador och vi har inte i närheten av en tillräckligt bra backup.

Kan vi inte redan nu bestämma att vi inte kallar Berglund för Bulan. Oundvikligt att inte tänka på små ettriga äckel från norr.
Spela fult
Manijock
Inlägg: 7615
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev:Tycker redan det är tydligt att laget kommer vara i skrikande behov av dom egenskaper en viss Axelsson besitter, han blir inte mindre intressant med en spelare som Berglund i truppen och man är ju extremt nyfiken på vad dom hade kunnat uträtta tillsammans..

Frågan är dock hur stor roll det spelar då jag har svårt att se oss vinna några mästerskap med den målvaktssidan vi har, Svedberg kan säkert vara tillräckligt bra men dras redan med skador och vi har inte i närheten av en tillräckligt bra backup.

Kan vi inte redan nu bestämma att vi inte kallar Berglund för Bulan. Oundvikligt att inte tänka på små ettriga äckel från norr.
Enig i allt. Målvaktssidan är det absolut största frågetecknet. Dicks vara Eller inte vara är en ickefråga. Det är självklart att han ska in. Finns inget negativt överhuvudtaget. Det har inte försäsongen motbevisat direkt. Måste vara något rävspel förhandlingsmässigt. Annars är han direkt galen den gode sportchefen.

Viktigaste av allt. Ge fan i att kalla Berglund Bulan. Som att kalla Tom Nilsson för Skuggan bara för att han och Stefan Nilsson har samma efternamn. Igen koppling alls i övrigt.
Skriv svar