Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

När ska dom införa förbud för kaffeburkarnas paradgren - hugg och hakningar som dom konsekvent använt sig av sedan urminnes tider
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

m0ng00se skrev:
Celes skrev:Hur kommer det bli med Possler och Ågren?
haha läste "Hur kan vi bli av med Possler och Ågren"

tror min hjärna kanske formulerade meningen själv ur mitt undermedvetna;--------)
Samma här. :D

Men jag måste väl ge Ågren en chans först innan jag vill se honom såld/utlånad. Possler däremot........suck.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:
Jag försöker i allmänhet förtränga dessa tramserier då det bara gör mig på dåligt humör.
Det kommer att vara omöjligt att förtränga om regeln efterlevs av domarkåren eftersom du inte kommer kunna titta på en enda SHL omgång utan att påminnas.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

sjukt coolt att vi landat Berglund! Han och Josefsson tillsammans kommer att bli magiskt, men VEM ska spela med dom? Bemström?
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Bengan08 skrev:sjukt coolt att vi landat Berglund! Han och Josefsson tillsammans kommer att bli magiskt, men VEM ska spela med dom? Bemström?
Tanken är så om jag fattat det rätt. Sen får man väl se hur det väl blir när de går på is. Bemström kommer förmodligen missa början av säsongen så då måste någon annan in. Gör den spelaren succé kan det väl bli han blir kvar.

Satan vad man längtar till september nu!
Darlingdave
Inlägg: 52
Blev medlem: 2019-04-18

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Darlingdave »

mb81 skrev:
Bengan08 skrev:sjukt coolt att vi landat Berglund! Han och Josefsson tillsammans kommer att bli magiskt, men VEM ska spela med dom? Bemström?
Tanken är så om jag fattat det rätt. Sen får man väl se hur det väl blir när de går på is. Bemström kommer förmodligen missa början av säsongen så då måste någon annan in. Gör den spelaren succé kan det väl bli han blir kvar.

Satan vad man längtar till september nu!
Säkert Guter till en början och Bemström när/om han kommer tillbaka. Men gör han samma resa som Jonte, vad missar han då, 10-15 matcher?
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Krüger till Schweiz. Ingen annan SHL-klubb iaf.
Manijock
Inlägg: 7850
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:Krüger till Schweiz. Ingen annan SHL-klubb iaf.
Svider lite ändå. Den största drömmen helt klart. ÄNNU bättre än Josefson. Man vill ju gärna ha alla, men går ju naturligtvis inte. Men glad att det inte blev Hv.

Men hur långt är avtalet? Vågar man drömma till nästa år när troligen Strandberg ska ersättas?
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:
mb81 skrev:Krüger till Schweiz. Ingen annan SHL-klubb iaf.
Svider lite ändå. Den största drömmen helt klart. ÄNNU bättre än Josefson. Man vill ju gärna ha alla, men går ju naturligtvis inte. Men glad att det inte blev Hv.

Men hur långt är avtalet? Vågar man drömma till nästa år när troligen Strandberg ska ersättas?
Två år. Så efter det vore väl bra om han kom hem.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17548
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Vad mycket flyt det handlar om ändå. Josefson och Krüger typ exakt lika stora talanger en gång i tiden, den ena draftades av ett dåligt lag den andra av ett bra lag. Den sistnämnda får några stanley cup ringar som sedermera leder till ett stort kontrakt. Ett kontrakt Josefson aldrig var nära.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:Vad mycket flyt det handlar om ändå. Josefson och Krüger typ exakt lika stora talanger en gång i tiden, den ena draftades av ett dåligt lag den andra av ett bra lag. Den sistnämnda får några stanley cup ringar som sedermera leder till ett stort kontrakt. Ett kontrakt Josefson aldrig var nära.
Visst är det så. Men så är det med det mesta i livet. Hade de fötts av föräldrar som inte haft råd att sätta igång deras hockeyspelande så hade de inte varit miljonärer.

Tillfälligheter och tur. Sedan krävs alltid ett hårt jobb för att tillvarata eller förbättra sin situation.

Ok topic, hoppas verkligen få se Kruger i DIF om 2 år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock
Inlägg: 7850
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Minns Krugers vansinnigt stora offensiva talang. En sådan hade inte Josef. Kruger var så fruktansvärt stark och envis för sin ålder. Snudd på omöjlig att ta pucken av. En egenskap som Josefson stack ut med positivt i sin hemkomst. Han såg nästan ut som Kruger gjorde då emellanåt offensivt, kombinerat med ett tryggt tvåvägsspel.

Oerhört intresserad av vad Marcus skulle kunna uträtta i SHL nu. Josef överraskade med sin offensiv. Något som Kruger redan visade för flera år sedan. Hur har han utvecklats? Vet att han setts som en defensiv center i NHL. Säkerligen utvecklat den biten. Sjukt spännande. Måtte han komma om två år. 32an väntar på dig....
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Nån som vet när beskedet kommer gällande Bemström? När är sista dag?
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5731
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vikas »

TheForsa skrev:Nån som vet när beskedet kommer gällande Bemström? När är sista dag?
Är väl samma deal som med Fjällby & Co förra säsongen. Det vill säga kan ta månader efter säsongsstart innan nånting blir klart.

Eller har jag fel?
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

Vikas skrev:
TheForsa skrev:Nån som vet när beskedet kommer gällande Bemström? När är sista dag?
Är väl samma deal som med Fjällby & Co förra säsongen. Det vill säga kan ta månader efter säsongsstart innan nånting blir klart.

Eller har jag fel?


Fjällby hade inget kontrakt och valde därför att spela ett tag i AHL i hopp om NHL sedan valde han DIF efter ett tag.

Bemström har kontrakt med DIF så där blir det lite tydligare som jag förstått det.
En viktig gräns är efter 9 NHL matcher.
Spelar han en 10:e match så aktiveras hans NHL kontrakt.
Som jag tolkat Bemströms situation (ålder och kontrakt) så blir det per automatik DIF om han inte aktiverar sitt NHL kontrakt.
Men inte heeelt 100%. Finns säkert nån variant för han att spela AHL också...?
Låst