Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7782
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Biljettråden

Inlägg av Manijock »

joisch skrev:Hur kan det vara 6 biljetter per medlem? Känns ju som att många sätter i system att bli medlem för 400 kr och köpa 6 och kränga för dubbla priset och tjäna igen medlemsavgiften på en biljett? Köper gärna en eller två biljetter om någon skulle ha över!
Idioti. Max två per medlem i ett förköp röstar jag för. Kan inte vara meningen att man ska kunna köpa till halva sin bekantskapskrets.
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Biljettråden

Inlägg av #10 »

Nu skriver dom på hemsidan om biljetter
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 296
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av agne »

Tyvärr är det nog kört för oss utan biljetter. Tillåter man 6 per person så ber man ju om en andrahandsförsäljning. Med tanke på den speciella match detta är borde det vara en biljett per medlem. Köper man två ska medlemsnummer på den andra anges.

Det här är ett hån mot oss supportrar.
Kom hem Marcus!
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Biljettråden

Inlägg av #10 »

agne skrev:Tyvärr är det nog kört för oss utan biljetter. Tillåter man 6 per person så ber man ju om en andrahandsförsäljning. Med tanke på den speciella match detta är borde det vara en biljett per medlem. Köper man två ska medlemsnummer på den andra anges.

Det här är ett hån mot oss supportrar.
Så är det
janneffs
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-08-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av janneffs »

Köper gärna 2 biljetter till Globen, åker ner 100mil på onsdag.. var ju helt omöjligt att komma åt tidigare idag.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Skidlöparn »

agne skrev:Tyvärr är det nog kört för oss utan biljetter. Tillåter man 6 per person så ber man ju om en andrahandsförsäljning. Med tanke på den speciella match detta är borde det vara en biljett per medlem. Köper man två ska medlemsnummer på den andra anges.

Det här är ett hån mot oss supportrar.
Helt klart så! Det hade absolut sålt slut på förköpet även om det bara hade varit en biljett per medlem... Nu riskerar det att bli riktigt många smutsiga andrahandsbiljetter till ockerpriser.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Salas »

Å andra sidan så säger man upp sin biljettgaranti det ögonblick man bestämmer sig för att inte köpa säsongskort. Jag hade turen att få tag i biljetter, och klart som fan att det hade varit extremt bittert om jag blivit utan, men det hade i så fall varit en följd av mitt beslut att inte köpa säsongskort. Den här säsongen har vi haft 34 hemmamatcher. Har man inte stöttat laget i samtliga (eller en övervägande majoritet via säsongskort) så har man också avverkat rätten att klaga.

Djurgården hade kunnat sälja 25-30k biljetter till matchen. När efterfrågan är långt större än efterfrågan kan inte alla bli nöjda. Givetvis trist att många blir utan, men hur Djurgården än gör så kommer resultatet vara detsamma.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8112
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

Man kanske borde ha haft lite premium biljetter med högre högre pris på de absolut populäraste platserna för att minska andrahandsförsäljningen.

Edit: För att ge mig in i "skylla sig själv" debatten för dom som inte har säsongskort. Det finns inga som förtjänar biljetterna mer än andra för dom som ska köpa lösbiljetter. Det är först till kvarn som gäller för icke-säsongare helt enkelt. Alla kan inte få plats i Globen i säsongens sista hemmamatch.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2019-04-28 19:57:16, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 296
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av agne »

Salas skrev:Å andra sidan så säger man upp sin biljettgaranti det ögonblick man bestämmer sig för att inte köpa säsongskort. Jag hade turen att få tag i biljetter, och klart som fan att det hade varit extremt bittert om jag blivit utan, men det hade i så fall varit en följd av mitt beslut att inte köpa säsongskort. Den här säsongen har vi haft 34 hemmamatcher. Har man inte stöttat laget i samtliga (eller en övervägande majoritet via säsongskort) så har man också avverkat rätten att klaga.

Djurgården hade kunnat sälja 25-30k biljetter till matchen. När efterfrågan är långt större än efterfrågan kan inte alla bli nöjda. Givetvis trist att många blir utan, men hur Djurgården än gör så kommer resultatet vara detsamma.
Jag har valt att inte köpa säsongskort då jag kanske kan gå på 4 eller 5 matcher. Men jag är fortfarande medlem och supporter. Menar du då att jag som inte köper säsongskort får skylla mig själv? Jag hoppas inte det är.ett budskap som Djurgården hockey står för.

Att tillåta 6 per person är inte bra. Det kommer vara många tomma stolar. Fansen som ville gå kan inte. Stämningen som ska bära laget uteblir.

Är det vad du tycker är rätt?
Kom hem Marcus!
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Biljettråden

Inlägg av #10 »

agne skrev:
Salas skrev:Å andra sidan så säger man upp sin biljettgaranti det ögonblick man bestämmer sig för att inte köpa säsongskort. Jag hade turen att få tag i biljetter, och klart som fan att det hade varit extremt bittert om jag blivit utan, men det hade i så fall varit en följd av mitt beslut att inte köpa säsongskort. Den här säsongen har vi haft 34 hemmamatcher. Har man inte stöttat laget i samtliga (eller en övervägande majoritet via säsongskort) så har man också avverkat rätten att klaga.

Djurgården hade kunnat sälja 25-30k biljetter till matchen. När efterfrågan är långt större än efterfrågan kan inte alla bli nöjda. Givetvis trist att många blir utan, men hur Djurgården än gör så kommer resultatet vara detsamma.
Jag har valt att inte köpa säsongskort då jag kanske kan gå på 4 eller 5 matcher. Men jag är fortfarande medlem och supporter. Menar du då att jag som inte köper säsongskort får skylla mig själv? Jag hoppas inte det är.ett budskap som Djurgården hockey står för.

Att tillåta 6 per person är inte bra. Det kommer vara många tomma stolar. Fansen som ville gå kan inte. Stämningen som ska bära laget uteblir.

Är det vad du tycker är rätt?
Håller med om att 6 plåtar är åt helvete, 2-3 st, thats it.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Daniel942 »

agne skrev:
Salas skrev:Å andra sidan så säger man upp sin biljettgaranti det ögonblick man bestämmer sig för att inte köpa säsongskort. Jag hade turen att få tag i biljetter, och klart som fan att det hade varit extremt bittert om jag blivit utan, men det hade i så fall varit en följd av mitt beslut att inte köpa säsongskort. Den här säsongen har vi haft 34 hemmamatcher. Har man inte stöttat laget i samtliga (eller en övervägande majoritet via säsongskort) så har man också avverkat rätten att klaga.

Djurgården hade kunnat sälja 25-30k biljetter till matchen. När efterfrågan är långt större än efterfrågan kan inte alla bli nöjda. Givetvis trist att många blir utan, men hur Djurgården än gör så kommer resultatet vara detsamma.
Jag har valt att inte köpa säsongskort då jag kanske kan gå på 4 eller 5 matcher. Men jag är fortfarande medlem och supporter. Menar du då att jag som inte köper säsongskort får skylla mig själv? Jag hoppas inte det är.ett budskap som Djurgården hockey står för.

Att tillåta 6 per person är inte bra. Det kommer vara många tomma stolar. Fansen som ville gå kan inte. Stämningen som ska bära laget uteblir.

Är det vad du tycker är rätt?
Skämtar du med oss eller? "Fansen som ville gå kan inte". Vad i helvete skulle DIF göra annorlunda? Bygga ut globen för denna match?
Jag är mest lack på att vi inte spelar på Hovet. Men där valde DIF att flytta till Globen av just ovan anledning.

Kan hålla med om att 6 biljetter är för mycket men ändå inte. Helt klart ett rimligt antal biljetter för en familj att köpa.

Själv tycker jag att alla som satt foten på våra hemmamatcher under åren i Allsvenskan skulle kunnat få en förtur till förturen dock.

I övrigt håller jag med Salas. Skaffa säsongskort eller sluta gnäll. Att du inte kan gå på fler än 4-5 matcher per säsong är helt ditt val och ingen annans.
Som jag skrev i en annan tråd har jag haft säsongskort nu i 9 år. Under två år bodde jag utomlands och missade då totalt 1 match tror jag, kanske 2. Vart du lägger dina prioriteringar i ditt liv väljer du.

Sen kan alla som köpt plåtar och kränger på blocket till överpris dra åt helvete. Ring upp, maila och berätta för idioterna att det pissluffar-beteendet inte är okej.
DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7156
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Daniel942 skrev:
agne skrev:
Salas skrev:Å andra sidan så säger man upp sin biljettgaranti det ögonblick man bestämmer sig för att inte köpa säsongskort. Jag hade turen att få tag i biljetter, och klart som fan att det hade varit extremt bittert om jag blivit utan, men det hade i så fall varit en följd av mitt beslut att inte köpa säsongskort. Den här säsongen har vi haft 34 hemmamatcher. Har man inte stöttat laget i samtliga (eller en övervägande majoritet via säsongskort) så har man också avverkat rätten att klaga.

Djurgården hade kunnat sälja 25-30k biljetter till matchen. När efterfrågan är långt större än efterfrågan kan inte alla bli nöjda. Givetvis trist att många blir utan, men hur Djurgården än gör så kommer resultatet vara detsamma.
Jag har valt att inte köpa säsongskort då jag kanske kan gå på 4 eller 5 matcher. Men jag är fortfarande medlem och supporter. Menar du då att jag som inte köper säsongskort får skylla mig själv? Jag hoppas inte det är.ett budskap som Djurgården hockey står för.

Att tillåta 6 per person är inte bra. Det kommer vara många tomma stolar. Fansen som ville gå kan inte. Stämningen som ska bära laget uteblir.

Är det vad du tycker är rätt?
Skämtar du med oss eller? "Fansen som ville gå kan inte". Vad i helvete skulle DIF göra annorlunda? Bygga ut globen för denna match?
Jag är mest lack på att vi inte spelar på Hovet. Men där valde DIF att flytta till Globen av just ovan anledning.

Kan hålla med om att 6 biljetter är för mycket men ändå inte. Helt klart ett rimligt antal biljetter för en familj att köpa.

Själv tycker jag att alla som satt foten på våra hemmamatcher under åren i Allsvenskan skulle kunnat få en förtur till förturen dock.

I övrigt håller jag med Salas. Skaffa säsongskort eller sluta gnäll. Att du inte kan gå på fler än 4-5 matcher per säsong är helt ditt val och ingen annans.
Som jag skrev i en annan tråd har jag haft säsongskort nu i 9 år. Under två år bodde jag utomlands och missade då totalt 1 match tror jag, kanske 2. Vart du lägger dina prioriteringar i ditt liv väljer du.

Sen kan alla som köpt plåtar och kränger på blocket till överpris dra åt helvete. Ring upp, maila och berätta för idioterna att det pissluffar-beteendet inte är okej.
Väl rutet.
Förstår inte, har man valt att inte skaffa säsongsplåt kan man sitta och småsura på sig själv, inte på DIF. Hoppa på tåget när det går bra......suck.

Kan bli sådär ”stäng möjligheterna till att bli medlem under slutspelstider”-sur när det blir såhär.

Vi får väl börja gå till final oftare så att trycket kanske går ned. :wink:
4 segrar kvar
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Biljettråden

Inlägg av diffarn1 »

Jag har försökt att få biljett av till under dagen och fick en precis. Visst det är på C25 sektionen men ändå. Så det är tydligen inte försent om man är lite ihärdig och har lite flyt.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 655
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av Rudi »

En åtgärd som föreningen faktiskt skulle kunna vidta till kommande biljettrace är att tillhandahålla en öppen utbildning för datorkörkort i samband med att förköpslänkarna mailas ut. Att ge sig på bokningssystemet känns en smula onödigt.

Med det sagt hoppas jag verkligen att alla ni som fastnade i kön i morse får tag i era biljetter tillslut!
Marpzz
Inlägg: 7
Blev medlem: 2019-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av Marpzz »

Jag har två biljetter på sektion B3 rad 9 som jag säljer för att jag lyckades hitta några jag tyckte var bättre. Inköpspris (860 kr) såklart. Så om någon är intresserad är det bara att höra av sig.

-har nu sålt dem till en glad Djurgårdare.
Senast redigerad av Marpzz den 2019-04-29 13:33:58, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar