Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
mb81 skrev:Han har hållt en jämn och hög nivå både under grundserie och slutspel under flera säsonger. Helt avgörande i match två till exempel.
Men givetvis ska hans kontrakt rivas för han gör ett stort misstag.
Jag vet inte vilken kravbild du har på våra spelare, men om du tycker att Hultström spelat på en "jämn och hög nivå" under slutspelet så har du ingen kravbild överhuvudtaget. Alternativet är att du lever i total förnekelse eller är bästa kompis med Hultström.
Ja, Hultström var magnifik sista halvan av match 2. Men i övrigt? Antagligen har han varit vår sämsta back det här slutspelet (Björnfot och Bobbo ej inräknade).

Linus har varit inne på flest baklängesmål i hela truppen.
Linus har sämst +/- av samtliga i truppen.

Sen ska du få en lista över de spelare som har varit inne på isen färre gånger än Linus när vi gjort mål:
1. Bobbo Pettersson
2. Manuel Ågren
3. Tobias Björnfot
4. Tom Nilsson
5. Alexander Urbom
6. Erik Walli Walterholm

Det här är alltså vår ledande offensiva back. Vår ledande offensiva back, som garanterat är högst avlönad av samtliga backar, som varit inne på isen vid fyra enstaka tillfällen när vi har gjort mål i equal teams. Fyra mål 12 matcher. Fyra mål trots att han spelar mest av samtliga i truppen. Över två minuter mer per match än Jesper Pettersson. Samma Jesper Pettersson som varit inne på isen vid Djurgårdsmål 17 tillfällen i slutspelet.

Jämn och hög nivå... tjena.
+/- :D

Kolla gärna lite större simple size än typ 10.matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Salas »

Hög kvalité på det svaret. Du får gärna utveckla vad Linus har bidragit med detta slutspel, för jag har helt ärligt inte en blekaste aning vad du svamlar om. En konstant säkerhetsrisk i egen zon, som slår bort passar till höger och vänster samtidigt som hans bidrag i offensiven är så gott som obefintlig.
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Janzoo »

mb81 skrev:
Salas skrev:
mb81 skrev:Han har hållt en jämn och hög nivå både under grundserie och slutspel under flera säsonger. Helt avgörande i match två till exempel.
Men givetvis ska hans kontrakt rivas för han gör ett stort misstag.
Jag vet inte vilken kravbild du har på våra spelare, men om du tycker att Hultström spelat på en "jämn och hög nivå" under slutspelet så har du ingen kravbild överhuvudtaget. Alternativet är att du lever i total förnekelse eller är bästa kompis med Hultström.
Ja, Hultström var magnifik sista halvan av match 2. Men i övrigt? Antagligen har han varit vår sämsta back det här slutspelet (Björnfot och Bobbo ej inräknade).

Linus har varit inne på flest baklängesmål i hela truppen.
Linus har sämst +/- av samtliga i truppen.

Sen ska du få en lista över de spelare som har varit inne på isen färre gånger än Linus när vi gjort mål:
1. Bobbo Pettersson
2. Manuel Ågren
3. Tobias Björnfot
4. Tom Nilsson
5. Alexander Urbom
6. Erik Walli Walterholm

Det här är alltså vår ledande offensiva back. Vår ledande offensiva back, som garanterat är högst avlönad av samtliga backar, som varit inne på isen vid fyra enstaka tillfällen när vi har gjort mål i equal teams. Fyra mål 12 matcher. Fyra mål trots att han spelar mest av samtliga i truppen. Över två minuter mer per match än Jesper Pettersson. Samma Jesper Pettersson som varit inne på isen vid Djurgårdsmål 17 tillfällen i slutspelet.

Jämn och hög nivå... tjena.
+/- :D

Kolla gärna lite större simple size än typ 10.matcher.
Är du kär i Hultström? Han har förmodligen stått för flest frilägen till motståndarlaget av någon spelare i hela serien. Det är som en som en jävla lottovinst när han gör mål, då han sätter 99% av sina skott på motståndarspelare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#33 är som klippt och skuren för LHC, det bor en stor Losermentalitet där.
Synd att DIF väljer en framtid med sånt.

Har aldrig gillat det han står för, en mjukis som glider runt med små höftvickningar, 50/50-passningar och backchecking i halvfart
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:Hög kvalité på det svaret. Du får gärna utveckla vad Linus har bidragit med detta slutspel, för jag har helt ärligt inte en blekaste aning vad du svamlar om. En konstant säkerhetsrisk i egen zon, som slår bort passar till höger och vänster samtidigt som hans bidrag i offensiven är så gott som obefintlig.
Bara så trött på all slentriandissande av Hultström. Alla och inte minst han vet att han gjorde ett stort misstag idag. Men bara därför ska inte kontrakt rivas såklart. Det är med spelare som Hultström vi kommer kunna föra matcher i längden och bli ett vinnande lag över tid.
Men han gör så mycket bra och får sällan hyll för det. Kollar man corsin för honom under slutspelen i DIF så ligger den på skyhöga 59,67% och ännu högre 61,26(bäst av alla i SHL sen man började mäta). Så att säga att han inte tillför något offensivt är bara tjurbajs.

Robban har givetvis koll på detta och det finns en anledning till att han spelar mest.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:Kolla gärna lite större simple size än typ 10.matcher.
Det var ju du som hävdade att han presterat på en jämn och hög nivå i slutspelet, eller hur?
Men absolut, jag kan bygga vidare på mitt resonemang.

Slutspelet förra säsongen.
Linus var inne på fem mål framåt på 11 matcher.
Endast Alexander Falk och Högström var inne på fler mål bakåt (9st, att jämföras med 8st för Linus). Högström var däremot inne på 13 mål framåt, vilket medförde att han landade på +4 jämfört med Hultströms -3.
Det var för övrigt bara Bergfors, Vejdemo och Falk som hade sämre +/- än Hultström.

Grundserien denna säsong.
Vem var inne på flest baklängesmål i Djurgården? Dra på trissan, det var även denna gången Linus Hultström. 39 mål bakåt på 52 matcher. Kan jämföras med SHL-rookien Alsing som var inne på 13 baklängesmål.

Men visst... Jämn och hög nivå, kör på det. Vår egen Erik Karlsson.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
mb81 skrev:Kolla gärna lite större simple size än typ 10.matcher.
Det var ju du som hävdade att han presterat på en jämn och hög nivå i slutspelet, eller hur?
Men absolut, jag kan bygga vidare på mitt resonemang.

Slutspelet förra säsongen.
Linus var inne på fem mål framåt på 11 matcher.
Endast Alexander Falk och Högström var inne på fler mål bakåt (9st, att jämföras med 8st för Linus). Högström var däremot inne på 13 mål framåt, vilket medförde att han landade på +4 jämfört med Hultströms -3.
Det var för övrigt bara Bergfors, Vejdemo och Falk som hade sämre +/- än Hultström.

Grundserien denna säsong.
Vem var inne på flest baklängesmål i Djurgården? Dra på trissan, det var även denna gången Linus Hultström. 39 mål bakåt på 52 matcher. Kan jämföras med SHL-rookien Alsing som var inne på 13 baklängesmål.

Men visst... Jämn och hög nivå, kör på det. Vår egen Erik Karlsson.
Ja SHLs Erik Karlsson! Erik Karlsson har väl också rätt dålig +/- ofta. Men han var väl en av Ottawas sämsta backar antar jag innan han flyttade.
Varför vi ens diskuterar +/- förstår jag inte.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Ja Linus H med nytt påskrivet kontrakt visade ju verkligen framfötterna med kukuppspelet som renderade i 0 - 1 i arslet
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:Kollar man corsin för honom under slutspelen i DIF så ligger den på skyhöga 59,67% och ännu högre 61,26(bäst av alla i SHL sen man började mäta). Så att säga att han inte tillför något offensivt är bara tjurbajs.
Han har varit inne på fyra (!!!!) mål framåt på 11 matcher. Fyra mål... hur kan du försvara honom?
Han är en större skada i egen zon än vad han är en tillgång i offensiv zon. Ekvationen är enkel. Ett lag som släpper in mer mål än de producerar förlorar. Därför förlorar Djurgården denna semifinalserie mot Färjestad, och Hultström en den kanske främste orsaken till detta.
mb81 skrev: Varför vi ens diskuterar +/- förstår jag inte.
För att det är högst relevant när en spelare återkommande släpper till mer bakåt än han tillför framåt. Det går ju inte att förneka.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
mb81 skrev:Kollar man corsin för honom under slutspelen i DIF så ligger den på skyhöga 59,67% och ännu högre 61,26(bäst av alla i SHL sen man började mäta). Så att säga att han inte tillför något offensivt är bara tjurbajs.
Han har varit inne på fyra (!!!!) mål framåt på 11 matcher. Fyra mål... hur kan du försvara honom?
Han är en större skada i egen zon än vad han är en tillgång i offensiv zon. Ekvationen är enkel. Ett lag som släpper in mer mål än de producerar förlorar. Därför förlorar Djurgården denna semifinalserie mot Färjestad, och Hultström en den kanske främste orsaken till detta.
mb81 skrev: Varför vi ens diskuterar +/- förstår jag inte.
För att det är högst relevant när en spelare återkommande släpper till mer bakåt än han tillför framåt. Det går ju inte att förneka.
Men han tillför massor framåt konta bakåt. Oerhört mycket mer. Det visade väl corsin där han är bäst i SHL sen de började mäta. Att bara räkna antal mål plus minus i en sån slumpartad sport som hockey blir väldigt orättvist.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Salas skrev:
mb81 skrev: Varför vi ens diskuterar +/- förstår jag inte.
För att det är högst relevant när en spelare återkommande släpper till mer bakåt än han tillför framåt. Det går ju inte att förneka.
Det gör Malkin nästan varje säsong i NHL också, är han en dålig spelare då?
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Sjöwall skrev:
Salas skrev:
mb81 skrev: Varför vi ens diskuterar +/- förstår jag inte.
För att det är högst relevant när en spelare återkommande släpper till mer bakåt än han tillför framåt. Det går ju inte att förneka.
Det gör Malkin nästan varje säsong i NHL också, är han en dålig spelare då?
Malkin suger! Det vet väl alla?
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Wirtanen - sparka
Guter - sparka
Walli - sparka
Bergfors - sparka
Hultström - sparka
Lilja - sparka
Bobbo - sparke
Jensen -sparka(goes without saying)
Dennis Svensson - sparka
Possler - spaka
Ante - lägg av
Musse - sparka
Mahatma Nyman - sparka
och sist men inte minst Jocke - blada
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Salas »

Sjöwall skrev:Det gör Malkin nästan varje säsong i NHL också, är han en dålig spelare då?
Han har haft en dålig säsong i år, vilket också avspeglar sig i statistiken. Han har legat plus de tre förgående säsongerna. Men ta siffror ur tomma intet för att bevisa din poäng.

Sedan kan man till Malkins försvar invända att han tillför liiiiite mer (bara lite) i powerplay än Hultström. Hultström är knappt kapabel till att hantera pucken i powerplay. Hultström placerar sig på en mäktig 16e plats bland SHLs backar gällande antal spelminuter per mål i powerplay. Han är inte ens i närheten av SHL-toppen där heller.

Så frågan är, vad är det som gör honom till er absoluta favorit? Utveckla gärna. För jag kan verkligen inte se hans storhet. Sedan Högström försvann har Hultström gått ner sig totalt. Han är lika sexig som en grå sten.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
Sjöwall skrev:Det gör Malkin nästan varje säsong i NHL också, är han en dålig spelare då?
Han har haft en dålig säsong i år, vilket också avspeglar sig i statistiken. Han har legat plus de tre förgående säsongerna. Men ta siffror ur tomma intet för att bevisa din poäng.

Sedan kan man till Malkins försvar invända att han tillför liiiiite mer (bara lite) i powerplay än Hultström. Hultström är knappt kapabel till att hantera pucken i powerplay. Hultström placerar sig på en mäktig 16e plats bland SHLs backar gällande antal spelminuter per mål i powerplay. Han är inte ens i närheten av SHL-toppen där heller.

Så frågan är, vad är det som gör honom till er absoluta favorit? Utveckla gärna. För jag kan verkligen inte se hans storhet. Sedan Högström försvann har Hultström gått ner sig totalt. Han är lika sexig som en grå sten.
En av SHLs bästa passningsspelare.Om jag minns rätt topp-3 i passningsprocent i SHL. I toppen säsong efter säsong i corsiligan i hela SHL. Ska vi vara ett spelförande lag som ska utmana om titeln är Hultström den första backen jag skulle skriva kontrakt med iaf.
Låst