Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

daaviid skrev:Hur är egentligen status med Cehlin? Får inte förlängt i Luleå. Skulle man våga chansa med honom som man gjort med både Fällström och Ante?

Har dålig koll på hans rehab.
Han intervjuades i en periodpaus mellan Lulä och Fisk.

Utgår jag från den så skulle jag inte sätta några större summor på att han spelar mer.
Jag gissar att han lägger av. Bra för hans framtid, tråkigt för oss fans som så gärna skulle vilja se honom i vår tröja igen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Stort nej tack till spelare med återkommande hjärnskakningsbekymmer.
Det räcker med de spelare som vi chansat med hittills när det kommer till detta.
Enda och då menar jag verkligen enda typen av kontrakt som jag skulle känna mig bekväm med i de fallen är någon form av "paid as you play upplägg".
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Finns det 30 dagars ångerrätt på spelarkontrakt?

Riv Hultströms kontrakt omgående.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Salas »

Min största dröm just nu: Högström in, Hultström out.

Kosta vad det kosta vill att bryta avtalet. Har man ingen ryggrad har man inget i Djurgården att göra. Ser fram emot att ha Hank tillbaka i spel, samt att få se Anton Hedman kommande säsong. Lite karaktär kommer vi må bra av.
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 295
Blev medlem: 2016-03-11

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av KnoxBlue »

Låna ut Jensen till Nacka resten av kontraktstiden.
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vr6power »

KnoxBlue skrev:Låna ut Jensen till Nacka resten av kontraktstiden.
Han är ju förste målvakt nästa säsong. Kan ju inte låna ut då.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:Min största dröm just nu: Högström in, Hultström out.

Kosta vad det kosta vill att bryta avtalet. Har man ingen ryggrad har man inget i Djurgården att göra. Ser fram emot att ha Hank tillbaka i spel, samt att få se Anton Hedman kommande säsong. Lite karaktär kommer vi må bra av.
Hultström gjorde misstag idag men bara därför ska vi inte riva kontraktet på vår bästa back. Förmodligen skulle vi redan varit utslagna utan Hultström.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:Hultström gjorde misstag idag men bara därför ska vi inte riva kontraktet på vår bästa back. Förmodligen skulle vi redan varit utslagna utan Hultström.
Hultström är inte vår bästa back. Han är ingen back man vinner SM-guld med. Linus Hultström är verkligen ett praktexempel på en bekväm ishockeyspelare som aldrig åstadkommer något av större värde under sin karriär. Så fort han hamnar under press är det total mental kollaps. När han får spela i lugn och ro är han en fantastisk back, det vet alla. Problemet är bara att du inte vinner sm-guld i omgång 27 borta mot Timrå inför 3200 åskådare.

Ska vi utvecklas måste vi ersätta de spelare som inte är beredda att göra allt för att vinna sm-guld. Linus Hultström är knappast ensam i den skaran. Jakob Lilja är väl till och med värre än Hultström.

Det är bara att jämföra viljan att vinna idag. Färjestad leder med 6-1 och Sebastian Erixon täcker skott som om hans liv hängde på det. Spelare som honom är nyckeln till framgångsrika lag. Det är det som skiljer Färjestad från Djurgården, och det är därför Färjestad spelar final mot Frölunda.
Senast redigerad av Salas den 2019-04-16 21:28:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 295
Blev medlem: 2016-03-11

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av KnoxBlue »

vr6power skrev:
KnoxBlue skrev:Låna ut Jensen till Nacka resten av kontraktstiden.
Han är ju förste målvakt nästa säsong. Kan ju inte låna ut då.
Skulle inte förvåna mig.
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vr6power »

KnoxBlue skrev:
vr6power skrev:
KnoxBlue skrev:Låna ut Jensen till Nacka resten av kontraktstiden.
Han är ju förste målvakt nästa säsong. Kan ju inte låna ut då.
Skulle inte förvåna mig.
Inte mig heller faktiskt, men framförallt det som saknats i dom 2 senaste matcherna är DIF andan kärleken till skölden föreningen Micke Ahlén, han hade aldrig accepterat detta loja spel av DIF.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Räcker det inte med att förpesta matchtrådarna med det här tramset när ni inte kan hantera er frustration?
Expert.
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 295
Blev medlem: 2016-03-11

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av KnoxBlue »

SirDIFalot skrev:Räcker det inte med att förpesta matchtrådarna med det här tramset när ni inte kan hantera er frustration?
Ahlén som sportchef och Jocke i pension? 8)
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

mb81 skrev:
Salas skrev:Min största dröm just nu: Högström in, Hultström out.

Kosta vad det kosta vill att bryta avtalet. Har man ingen ryggrad har man inget i Djurgården att göra. Ser fram emot att ha Hank tillbaka i spel, samt att få se Anton Hedman kommande säsong. Lite karaktär kommer vi må bra av.
Hultström gjorde misstag idag men bara därför ska vi inte riva kontraktet på vår bästa back. Förmodligen skulle vi redan varit utslagna utan Hultström.
Bästa backen ? Bästa backen är ju Tom / Alsing. Hultan har inte alls varit den han var utan Högström på isen.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
mb81 skrev:Hultström gjorde misstag idag men bara därför ska vi inte riva kontraktet på vår bästa back. Förmodligen skulle vi redan varit utslagna utan Hultström.
Hultström är inte vår bästa back. Han är ingen back man vinner SM-guld med. Linus Hultström är verkligen ett praktexempel på en bekväm ishockeyspelare som aldrig åstadkommer något av större värde under sin karriär. Så fort han hamnar under press är det total mental kollaps. När han får spela i lugn och ro är han en fantastisk back, det vet alla. Problemet är bara att du inte vinner sm-guld i omgång 27 borta mot Timrå inför 3200 åskådare.

Ska vi utvecklas måste vi ersätta de spelare som inte är beredda att göra allt för att vinna sm-guld. Linus Hultström är knappast ensam i den skaran. Jakob Lilja är väl till och med värre än Hultström.

Det är bara att jämföra viljan att vinna idag. Färjestad leder med 6-1 och Sebastian Erixon täcker skott som om hans liv hängde på det. Spelare som honom är nyckeln till framgångsrika lag. Det är det som skiljer Färjestad från Djurgården, och det är därför Färjestad spelar final mot Frölunda.
Han har hållt en jämn och hög nivå både under grundserie och slutspel under flera säsonger. Helt avgörande i match två till exempel.
Men givetvis ska hans kontrakt rivas för han gör ett stort misstag.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:Han har hållt en jämn och hög nivå både under grundserie och slutspel under flera säsonger. Helt avgörande i match två till exempel.
Men givetvis ska hans kontrakt rivas för han gör ett stort misstag.
Jag vet inte vilken kravbild du har på våra spelare, men om du tycker att Hultström spelat på en "jämn och hög nivå" under slutspelet så har du ingen kravbild överhuvudtaget. Alternativet är att du lever i total förnekelse eller är bästa kompis med Hultström.
Ja, Hultström var magnifik sista halvan av match 2. Men i övrigt? Antagligen har han varit vår sämsta back det här slutspelet (Björnfot och Bobbo ej inräknade).

Linus har varit inne på flest baklängesmål i hela truppen.
Linus har sämst +/- av samtliga i truppen.

Sen ska du få en lista över de spelare som har varit inne på isen färre gånger än Linus när vi gjort mål:
1. Bobbo Pettersson
2. Manuel Ågren
3. Tobias Björnfot
4. Tom Nilsson
5. Alexander Urbom
6. Erik Walli Walterholm

Det här är alltså vår ledande offensiva back. Vår ledande offensiva back, som garanterat är högst avlönad av samtliga backar, som varit inne på isen vid fyra enstaka tillfällen när vi har gjort mål i equal teams. Fyra mål 12 matcher. Fyra mål trots att han spelar mest av samtliga i truppen. Över två minuter mer per match än Jesper Pettersson. Samma Jesper Pettersson som varit inne på isen vid Djurgårdsmål 17 tillfällen i slutspelet.

Jämn och hög nivå... tjena.
Vill du fortsätta att tro att Linus är en toppback i SHL får du göra det. Statistiken talar däremot om en annan verklighet. En verklighet som jag är djupt oroad över att Djurgårdens ledning blundar för.
Senast redigerad av Salas den 2019-04-16 22:21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Låst