Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Janzoo »

Vinst imorgon och jag lovar att välja en av de dyraste sektionerna när jag förlänger mitt säsongskort.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av minalman »

Janzoo skrev:Vinst imorgon och jag lovar att välja en av de dyraste sektionerna när jag förlänger mitt säsongskort.
Om vi vinner i morgon lovar jag att hela säsongen blir förlängd!
Avdelning: ”En säsong i taget”.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Janzoo »

minalman skrev:
Janzoo skrev:Vinst imorgon och jag lovar att välja en av de dyraste sektionerna när jag förlänger mitt säsongskort.
Om vi vinner i morgon lovar jag att hela säsongen blir förlängd!
Avdelning: ”En säsong i taget”.
Intäktssäkring är inte day to day. DIF-gudarna bör veta att nuvarande säsong påverkar nästkommande. :wink:
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av pulverapa »

Kom igen nu mitt kära Djurgården. En ny urladdning. Ge oss ett nytt minne för livet. Tidernas matchkrock på söndag.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av pulverapa »

Mattias_87 skrev:Om vi förlorar beror det inte på att vi spelar i Globen. Hovet har knappast varit vårat hem denna säsong.
Exakt. Hovet har inte varit våran borg i år...
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1262
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Henkos »

Game day!

Satan vad nervös man börjar bli. Jobbigt att ha nåt att förlora. Känns dock som vi är lite dogs nu efter fiaskot senast och det brukar passa oss.

Tror publiken kommer att vara på tå, ta vara på det nu DIF!
rossi
Inlägg: 16
Blev medlem: 2019-04-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av rossi »

Tyvärr känns det som torsk idag, men det har det gjort stora delar av denna säsong. Jag blir inte klok på laget, så jävla nervöst! Hoppas kladdet i egen zon minimeras och att uppspelen sitter på bladet annars hugger kaffe som kobror. Josef tillbaka, han kanske gör skillnaden som vi så väl behöver, kämpa DIF!
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Highwind »

Med en klack som levererar finns det ingen chans att spelarna viker ner sig som i söndags. Huruvida det blir seger eller inte hänger till stor del på hur mycket publiken levererar denna gång. Vi vet alla hur de höjer sig när de har vårt högljudda stöd i ryggen. LYFT VÅRT LAG TILL FINAL!!!!
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Praetori »

Två matchbollar kvar. Men så länge vi vinner sista matchen som är kvar på säsongen så är jag mer än nöjd. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av rikkard »

Minns inte vilken av spelarna det var (kanske Strandberg) som sa i en intervju efter match tre att vi lyckades få ihop kropp och huvud. Det tror jag verkligen är utmaningen i dagens match också.. De gånger vi spelar dåligt är när fokus ligger på bara en av bitarna, antingen bara att köra eller bara att spela taktiskt (tänka). Vi måste värdera lägena. Forechecka när det är läge för det, ställa upp och bromsa ner och spela på omställningar när det är läge för det. Hoppas vi inte är övertända och går bort oss en massa i anfallszon och bjuder på omställningar, för då kommer snabba Färjestad att knäcka oss. Sedan måste BP spelet fungera. Första perioden är jag nöjd om det står 0-0. Ju längre matchen går desto mer talar för oss.
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Jervill »

Har olustkänslor inför kvällens match. Satan att det skall svänga så detta DIF. Ena matchen är man salig och skrattar och nästa ligger man i fosterställning..

Detta hattande sliter ut nerverna helt.. :x
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av BIX »

Oj oj oj. Jag börjar bli för gammal :twisted:
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Magnutz »

Äre nå match idag?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock
Inlägg: 7832
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Manijock »

Bara ångest. Då kan man ju tänka sig hur spelarna känner sig... Färjestad vaknar med en hunger. Vi vaknar med känslan om att det är sista chansen. Precis allt talar för förlust. Det psykiska spelet är inte ens lite på våran sida. Färjestad är inte rädda att åka ut, de är uppspelta över att få trycka ner hela jävla Globen i halsen på oss, och avsluta det hela med en ny överkörningsfest i Karlstad på torsdag.

Vill inte ha rätt igen.... Knäpp mig på näsan och sparka mig i arslet, men sällan varit så 100% säker på torsk. Ändå sitter man där på läktaren. Självskadebeteende!
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Detblir3poäng »

I en intervju på sportbladet går robban idag ut och försvara hur dick varit i slutspelet, allt bra så, men när han får frågan om det kommer vara reideborn i målet efter att han blev utbytt senast, svarar han att vi får se vad som händer. Förstår att han inte vill avslöja det på självaste matchdagen men han kan väl inte ens ha snuddat på tanken av att sätta in Jensen hoppas jag, det vore det sjukaste beslutet i hockeyhistorien.
Skriv svar