Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
tomten
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av tomten »

Manijock skrev: Missförstå mig rätt. Hoppas Josef mår bra, men han är en tredjecenter i prestation. Han gör ingen bättre!
Håller med, han har verkligen inte presterat i slutet av säsongen. Tror han är skadad. Man såg att han var rätt bra tejpad i förra matchen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av minalman »

När klacken drog igång, efter 0-2 ungefär, blev fbk på något sätt lättare att tävla mot. Sedan kom Adams straffräddning, Hultas revanschlust efter att ha orsakat straffen, grabbarnas aggressivitet efter skadan på JJ och en vinntyrig linjedomare. Allt var faktorer som gjorde att handbromsen lossnade för oss och det istället kom grus i kaffekvarnen.
Vi kan slå fbk, utan Ante, utan Hank, utan Jonte och utan JJ. Bara killarna törs spela ut, som de gjorde i tredje perioden.
Kaffe är inte särskilt bra när de är dåliga. Jag tror de faktiskt har lägst lägstanivå av alla fyra lag som är kvar. Till och med sämre än oss om vi låter bli BP.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av captcash »

Helt magiskt att vi vann denna och jämnat ut serien, hade kunnat vara i stort sett över med 0-2 i matcher men nu lever allt igen och pressen är tillbaka på FBK i övermorgon. Kändes tokkört med 0-2 och spelet som sög, men på något sätt vände vi detta.. :shock:

Ok, bara stämpla fast på näthinnan hur vi spelade i tredje så gör vi på det sättet HELA tiden från och med nu, OK?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av pulverapa »

Josef spelar väl redan halvskadad, bara tejpa och sen in igen.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av Lidingö DIF »

Borde verkligen inte bry mig men Cmores onani-fetischism med Kaffe är så jävla drygt att lyssna på och skeppa den där jävla dryga bruden med århundradets mest irriterande röst. Har verkligen försökt att tycka om henne för feminism is da shit right now men orkar inte längre med skrålet.

Vi vann och skönt att inte Cmore gjorde någon stor grej av den feldömda offsiden......eller vänta nu, det var i princip allt de gafflade om non-stop.

Finns det någon app så man kan ha Cmore sändningen på, höra matchljudet men slippa skrålbruden, den livslångt buttra Rönnqvist (hörru Rönnis, det finns benso om du nu känner dig så jävla butter 24/7).

Vi vann rättvist. Och Cmore ni är skit och det vet ni om.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
AdamPickard
Inlägg: 317
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av AdamPickard »

Från uppgiven och förbannat till lättad och lycklig. Vilken vändning efter Josef klev av.
Men har vi tidernas sämsta boxplay i ett SM-slutspel? Kan omöjligt tänka mig att ett lag i Semi-final har sämre statistik i den spelformen än vad vi har.

46.72% i boxplay hittills i slutspelet är fan helt otroligt.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2333
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av Buford »

Tung, skön och viktig seger! fbk som efter första matchen trodde att detta skulle bli en promenadseger satte kaffet i vrångstrupen.
Manijock
Inlägg: 7832
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Josefson är untouchable, jag vet. Legend bara av att ställa skorna i vårt omklädningsrum. Men han gör vårt PP sämre, genom att bara vara inne. Speluppläggaren måste vara motorn. Det är han inte just nu. Han är långsam, omständig och slarvig. Med Dick där fick vi pondus direkt.

Josef har problem med sitt spel helt klart. Men ställs ändå i de mest pressade och tighta situationerna. Det är tränarnas fel. Men det som retar mig med Jacob är hans signaler. Slår en skitpass, åker och flinar. Tappar pucken i mitten, sitter i båset och flinar. Vafan gör som Dick, klubban i sargen, visa att det inte duger. Fan till och med Jocke visade ju mer känslor som kapten.
Det går fort i hockey! för några månader sedan var det Josefson ensam som skulle tillskrivas all cred för vår förbättrade PP, noll cred skulle ges till Musse.

Varians.
Månader sen? Vi har inte varit bra i PP sen i höstas. Då var förstalinan lite för bra. Räddningen till nästa säsong ligger i förlängning av Dick och framförallt att Högström kommer hem.

Naturligtvis vill jag ha tillbaka Josefson, men inte med den speltiden. Han kan leda PP2.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1262
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av Henkos »

Lidingö DIF skrev:Borde verkligen inte bry mig men Cmores onani-fetischism med Kaffe är så jävla drygt att lyssna på och skeppa den där jävla dryga bruden med århundradets mest irriterande röst. Har verkligen försökt att tycka om henne för feminism is da shit right now men orkar inte längre med skrålet.

Vi vann och skönt att inte Cmore gjorde någon stor grej av den feldömda offsiden......eller vänta nu, det var i princip allt de gafflade om non-stop.

Finns det någon app så man kan ha Cmore sändningen på, höra matchljudet men slippa skrålbruden, den livslångt buttra Rönnqvist (hörru Rönnis, det finns benso om du nu känner dig så jävla butter 24/7).

Vi vann rättvist. Och Cmore ni är skit och det vet ni om.
Ja Cmore är så tröttsamt. Man kan stå ut med deras fsvorisering av diverse bondelag men den där Lena går ju inte ignorera.

Råder alla som är trötta att maila Cmore och säg vad ni tycker om henne som kommentator/programledare. info@cmore.se
Manijock
Inlägg: 7832
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av Manijock »

Tycker Wikegård var mest tröttsam igår. Som han anstränger sig. Alla vet att han älskar DIF och hatar Kaffe. Men sändningen igår var parodiskt sarkastisk.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av williams »

Manijock skrev:Tycker Wikegård var mest tröttsam igår. Som han anstränger sig. Alla vet att han älskar DIF och hatar Kaffe. Men sändningen igår var parodiskt sarkastisk.
Det jag störde mig mest på var deras gröna kavajer i semi 1. (Masters i golf tydligen) men det är en hockey sändning med grönt starkt förknippat till kaffe. Inte så genomtänkt!
RomOchCola
Inlägg: 96
Blev medlem: 2019-01-05

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av RomOchCola »

Lidingö DIF skrev:Borde verkligen inte bry mig men Cmores onani-fetischism med Kaffe är så jävla drygt att lyssna på och skeppa den där jävla dryga bruden med århundradets mest irriterande röst. Har verkligen försökt att tycka om henne för feminism is da shit right now men orkar inte längre med skrålet.

Vi vann och skönt att inte Cmore gjorde någon stor grej av den feldömda offsiden......eller vänta nu, det var i princip allt de gafflade om non-stop.

Finns det någon app så man kan ha Cmore sändningen på, höra matchljudet men slippa skrålbruden, den livslångt buttra Rönnqvist (hörru Rönnis, det finns benso om du nu känner dig så jävla butter 24/7).

Vi vann rättvist. Och Cmore ni är skit och det vet ni om.
Bild på tvn och försöka matcha ljudet med Radiosporten live i appen
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av Praetori »

Matchtråd?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2333
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av Buford »

RomOchCola skrev:
Lidingö DIF skrev:Borde verkligen inte bry mig men Cmores onani-fetischism med Kaffe är så jävla drygt att lyssna på och skeppa den där jävla dryga bruden med århundradets mest irriterande röst. Har verkligen försökt att tycka om henne för feminism is da shit right now men orkar inte längre med skrålet.

Vi vann och skönt att inte Cmore gjorde någon stor grej av den feldömda offsiden......eller vänta nu, det var i princip allt de gafflade om non-stop.

Finns det någon app så man kan ha Cmore sändningen på, höra matchljudet men slippa skrålbruden, den livslångt buttra Rönnqvist (hörru Rönnis, det finns benso om du nu känner dig så jävla butter 24/7).

Vi vann rättvist. Och Cmore ni är skit och det vet ni om.
Bild på tvn och försöka matcha ljudet med Radiosporten live i appen
Har jävligt svårt med Otto Marand som kommentator på SR! Ni som klagar på Wiken, Petter, Arto mfl, lyssna på denna så kommer ni tycka att Cmore är rena DIF-TV... Aldrig säger "den opartiska" Otto något positivt eller berömmer DIF, det är alltid motståndarlaget som hyllas...
GreveQuist
Inlägg: 66
Blev medlem: 2010-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 2: Djurgårdens IF - Färjestad 8/4-2019

Inlägg av GreveQuist »

Tips; Skaffa Scweiziska sportpaketet (Mysports) Amerikansk kommentator som kommenterar spelet, utan att vara färgad åt något håll och utan att lägga in egna åsikter hela tiden. :lol:
Skriv svar