Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev:
DIFtomppa skrev:
South_Exil skrev:Urbom loggade bara 03.40. Vad hände där?
Bänkad efter misstaget kanske som ledde till 1-0? Sen tyckte jag att Norell spelade bättre än Urbom också
Norell var riktigt bra idag tyckte jag, han har höjt sig rejält.
Jag tycker Norell gått från klarhet till klarhet de senaste matcherna. Det finns en anledning till att NHL-scouterna sett en formidabel NHL-back där.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av Lidingö DIF »

Vinsten var mumma. Klacken var KÄRLEK!!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av mb81 »

Joel Lundqvist anmäld men inget på Brodin. Så jag tror han klarade sig.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av -daniel- »

Den här bilden som jag knäppte genom fönstret i trappan på baksidan (mot slakthusområdet/t-banan) över vad jag tror är pressrummet symboliserar känslan sådär 5 minuter efter slutsignal:

Bild

#paparazzi

Sorry Robban.




FANTASTISKT. Finns inget mysigare än att råna skoterraggare på sitt onsdagsgodis.

Till matchen då? Äntligen hjälpte publiken laget till en seger. Var riktigt jävla länge sedan. Axelsson och Adam banans kungar. Sämst på plan som vanligt Davidsson-linan som spelar så naivt att Brinkens IF pojkar 09 hade avböjt att ha dem i sitt lag.
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av pulverapa »

Jonathan Pudas. PUDAS. Är det ett efternamn!? Han vill att Brodin ska stängas av 10 matcher. Resultat: Brodin ej anmäld.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Dickens Usain Bolt-skrinnande som tungan på vågen i 4K-linen - mäktigt. Även hans gnabb, tjafs och jidder som ger utrymme till övriga lirare, mycket bra. Adam stor match, större än Mantas senast på Hovet. Upp och ta en seger i Skeå igen så avgör vi på Söndag.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: Till matchen då? Äntligen hjälpte publiken laget till en seger. Var riktigt jävla länge sedan. Axelsson och Adam banans kungar. Sämst på plan som vanligt Davidsson-linan som spelar så naivt att Brinkens IF pojkar 09 hade avböjt att ha dem i sitt lag.
Jag satt i vanlig ordning och vevade video efteråt men orkade inte igår. Men nu med lite pigga ögon på det hela så vet jag inte vad jag skall tycka om den formationen.
Jägarn tror jag hade 3 klockrena brytningar nere bakom deras kasse varav 2 renderade i målchans (bland annat Bemströms ribbträff) samt att han hade en egen i stolpen.
Bemström var tyvärr osynlig och Mackan var tvåa på det mesta, särskilt i defensiv zon.
Man får hoppas det lossnar. Annars vet jag inte om det skulle hjälpa att flytta runt på Mackan och Svensson tillfälligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av DIFtomppa »

Praetori skrev:
-daniel- skrev: Till matchen då? Äntligen hjälpte publiken laget till en seger. Var riktigt jävla länge sedan. Axelsson och Adam banans kungar. Sämst på plan som vanligt Davidsson-linan som spelar så naivt att Brinkens IF pojkar 09 hade avböjt att ha dem i sitt lag.
Jag satt i vanlig ordning och vevade video efteråt men orkade inte igår. Men nu med lite pigga ögon på det hela så vet jag inte vad jag skall tycka om den formationen.
Jägarn tror jag hade 3 klockrena brytningar nere bakom deras kasse varav 2 renderade i målchans (bland annat Bemströms ribbträff) samt att han hade en egen i stolpen.
Bemström var tyvärr osynlig och Mackan var tvåa på det mesta, särskilt i defensiv zon.
Man får hoppas det lossnar. Annars vet jag inte om det skulle hjälpa att flytta runt på Mackan och Svensson tillfälligt.
Bara och bänka Davidsson rent av. Går ju inte att ha en spelare som är rädd att göra misstag över hela banan
DIFLuWi
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av DIFLuWi »

pulverapa skrev:Jonathan Pudas. PUDAS. Är det ett efternamn!? Han vill att Brodin ska stängas av 10 matcher. Resultat: Brodin ej anmäld.
Fanns en bussklottrare i Täby i slutet på 90-talet som hade ”Pudas” som tagg.
Är väl nått genetisk antar jag...?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
-daniel- skrev: Till matchen då? Äntligen hjälpte publiken laget till en seger. Var riktigt jävla länge sedan. Axelsson och Adam banans kungar. Sämst på plan som vanligt Davidsson-linan som spelar så naivt att Brinkens IF pojkar 09 hade avböjt att ha dem i sitt lag.
Jag satt i vanlig ordning och vevade video efteråt men orkade inte igår. Men nu med lite pigga ögon på det hela så vet jag inte vad jag skall tycka om den formationen.
Jägarn tror jag hade 3 klockrena brytningar nere bakom deras kasse varav 2 renderade i målchans (bland annat Bemströms ribbträff) samt att han hade en egen i stolpen.
Bemström var tyvärr osynlig och Mackan var tvåa på det mesta, särskilt i defensiv zon.
Man får hoppas det lossnar. Annars vet jag inte om det skulle hjälpa att flytta runt på Mackan och Svensson tillfälligt.
Ja, noterade också att #91 tar fler korrekta beslut nu i säsongens 11:e timme än tidigare.

#72 är grymt beroende av sin omgivning, kommer helt bort ur matcherna i denna konstinstallation.

#70 borde inte har en tröja i nuläget.
Är rädd, osäker, spelar med 0 marginaler och delar "generöst" med sig av svåra situationer genom att sätta lagkamrat i klistret, typ:
-Aaah, vad ska jag göra...?!! Äh här får du pucken, ta ett beslut du
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

pulverapa skrev:Jonathan Pudas. PUDAS. Är det ett efternamn!? Han vill att Brodin ska stängas av 10 matcher. Resultat: Brodin ej anmäld.
Den där kvänen Pudas är ju retarted
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av minalman »

#70 ska inte spela utan sin storebror. Det bör alla NHL-agenter också kunna se tycker jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av DIFtomppa »

Tycker ändå att Jägarn sliter och river samt försöker skapa lägen, men som det ser ut nu får han 0 hjälp. #72 ser man ju på lång väg att är fast i klistret i den där omgivningen. Tror det skulle göra gott att röra om lite i grytan där. Sen som folk varit inne på skall #70 inte ha en tröja ens i detta lag som det ser ut nu. Totalt obrydd och sätter ansvar på andra i typ alla situationer. Fyfan för sånt beteende i vår klubb
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av mforce »

Det här är väl den mest kände Pudas:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pudas_mot_Sverige

Speciell människa. Tror att det finns en minnesplakett över hans låda på Sergelgatan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

pulverapa skrev:Jonathan Pudas. PUDAS. Är det ett efternamn!? Han vill att Brodin ska stängas av 10 matcher. Resultat: Brodin ej anmäld.
Du menar Jonathan Judas ?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar